Final Fantasy XVI
Final Fantasy XVI

Final Fantasy XVI

Ένα Final Fantasy που βγάζει... μάτι!

Final Fantasy XVI
Release Date
22/06/2023
Played on
PS5
Platforms
PS5
Developer
Creative Business Unit III
Publisher
Square Enix

Ένα από τα μεγαλύτερα franchise παγκοσμίως που οι gamers και όχι μόνο συζητούν συχνά πυκνά κατά καιρούς είναι η σειρά Final Fantasy. Η σειρά μετρά δεκάδες τίτλους, πολλά εκατομμύρια αντίτυπα και σίγουρα κάθε νέος τίτλος από την ώρα που ανακοινώνεται μέχρι και αρκετό καιρό μετά την κυκλοφορία του αποτελεί ένα ξεχωριστό γεγονός για την κοινότητα των gamers. Στην σειρά πλέον λοιπόν έρχεται να προστεθεί το Final Fantasy XVI το οποίο στο δικό του μονοπάτι έρχεται χρονικά μετά το XV που είχε κυκλοφορήσει πριν αρκετά χρόνια, συγκεκριμένα το 2016.

Η Square Enix με το Studio Creative Business Unit III είχε βάλει ένα στοίχημα να δημιουργήσει έναν τίτλο λίγο πιο απόμακρο από τις Ιαπωνικές γνώριμες καταβολές του τίτλου θέλοντας να προσεγγίσει λίγο πιο πολύ τα δυτικά blockbuster παιχνίδια. Χωρίς να παρεξηγηθούμε ο τίτλος, ναι μεν είναι πιο απομακρυσμένος από τις Ιαπωνικές RPG καταβολές αλλά αυτό δεν σημαίνει πως έχει απωλέσει τη μοναδική ταυτότητα του ως ένα αυθεντικό παιχνίδι «made in Japan»και δεν μπορεί να ξεχωρίσει απλά είναι ξεκάθαρη η προσέγγιση για ποιο «living in America» προσέγγιση.

Τα γεγονότα του Final Fantasy XVI διαδραματίζονται στον φανταστικό κόσμο της Valisthea, όπου χωρίζεται σε δύο βασικές ηπείρους. Την ήπειρο Ashes στα ανατολικά και την ήπειρο Storm στα δυτικά. Σε αυτές τις δύο ηπείρους έχουν αναπτυχθεί έξι βασίλεια (Grand Duchy of Rosaria, The Crystalline Dominion, The Holy Empire of Sanbreque, The Dhalmekian Republic, Kingdom of Waloed, The Iron Kingdom) όπου η ανάπτυξη τους αλλά και η καθημερινή συμβίωση των ανθρώπων βασίζεται στους Κρυστάλλους, με τον αιθέρα αυτών των κρυστάλλων να είναι ζωτικής σημασίας για την τεχνολογική ανάπτυξη των εθνών αυτών. Όπως αναφέρεται και στο παιχνίδι, η κληρονομιά αυτών των κρυστάλλων έχει διαμορφώσει την ιστορία της Valisthea για πολλά χρόνια. Όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει καθώς έχει κάνει την εμφάνιση του το Blight, με την μαγεία των κρυστάλλων να αρχίσει να εξαντλείται και έτσι τα έθνη αναγκάζονται να έρχονται σε σύγκρουση μεταξύ τους για την επιβίωση τους.  Μια σημαντική παράμετρος στην Valisthea είναι επίσης τα Εikons όπου πρόκειται για τεράστια πλάσματα θεότητες  τα οποία εμφανίζονται στους Dominants οι οποίοι έχουν αυτό το ειδικό χάρισμα. Κάθε Εikon έχει το δικό του μοναδικό στοιχείο και έτσι υπάρχουν άνθρωποι ως Dominants, με το χαρακτηριστικό σημάδι στο πρόσωπο, των εθνών αυτών όπου τα χρησιμοποιούν για να διεξάγουν πολέμους ενώ άλλοι απλώς τα λατρεύουν ως θεότητες. Τα Eikons  είναι στο επίκεντρο της ιστορίας και του σεναρίου του παιχνιδιού καθώς αποτελεί και βασικό κομμάτι της ιστορίας του Clive Rosfield, τον πρωταγωνιστή μας.

Εμείς ξεκινούμε το ταξίδι μας με τον βασικό πρωταγωνιστή Clive Rosfield. Είναι ο πρωτότοκος του Αρχιδούκα της Rosaria και στα πρώτα λεπτά της ιστορίας βλέπουμε και τον μικρότερο αδέλφο του, Joshua, o οποίος είναι Dominant και ο ίδιος καθώς τον διακατέχει το Eikon Phoenix. Παρά το γεγονός ότι ο Clive είναι πρώτοτοκος γιος δεν κληρονόμησε ο ίδιος το Eikon Phoenix, παρόλα αυτά ο Joshua τον έδωσε ένα μέρος των δυνατοτήτων του Phoenix. Ο Clive δηλώνει ορκισμένος προστάτης του μικρότερου αδελφό του ώσπου φτάνουμε στην σημαδιακή μέρα, Night of Flames, όπου βλέπουμε να εμφανίζεται στον Clive και το μυστηριώδης Εikon Ifrit και έτσι βλέπουμε μια επική μάχη μεταξύ των δύο Eikons Phoenix και Ifrit με αποτέλεσμα το γεγονός αυτό να διαλύσει την οικογένεια Rosfield και έτσι ο Clive θα αρχίσει να ακολουθεί τον δρόμο της εκδίκησης.

Η γεύση που μας αφήνει το όλο σενάριο είναι κάτι το πρωτοφανές καθώς βλέπουμε όλη αυτή την γεωπολιτική εξέλιξη γύρω από τους Κρυστάλλους, την επιρροή που έχουν τα Eikons αλλά από την άλλη βιώνουμε και την ιστορία της οικογένειας Rosfield όπου πρόκειται για μια άκρως συναισθηματική ιστορία. Ίντριγκες ανατροπές αλλά και γνωριμία με πολλούς χαρακτήρες θα σας κάνει να απολαύσετε αυτό το ταξίδι στην Valisthea.

Στην αφήγηση των γεγονότων παίζουν καθοριστική σημασία και οι κινηματογραφικές σκηνές όπου παίρνουν βραβείο ποιότητας και είναι εξαιρετικές . Ειδικά οι σκηνές με τα γιγαντιαία Εikons θα μας φέρουν στο μυαλό τις κινηματογραφικές επιβλητικές σκηνές πολύ μεγάλου αποκλειστικού του PlayStation για παράδειγμα. Αφήνοντας το σενάριο και την ιστορία του τίτλου περνάμε στο περιβάλλον και τον χάρτη του παιχνιδιού όπου σιγά σιγά θα περιπλανηθούμε ανάμεσα στα έξι βασίλεια αλλά και σε πολλές και διάφορες τοποθεσίες . Η εξερεύνηση θεωρείται δεδομένη, με τους χάρτες όμως, σε σχέση με άλλα RPG να είναι λίγο πιο άδειοι, παρόλα αυτά επειδή υπάρχει μια ομαλή γραμμικότητα στο σενάριο και αυτό το καταλαβαίνουμε και μέσα από τα main quest του τίτλου, ίσως να μην ενοχλήσει πολλούς. Οι τοποθεσίες και η διαφορετικότητα των εθνών αυτών είναι μοναδική και σίγουρα η Square Enix μαζί με το studio Creative Business Unit III έχουν δημιουργήσει κάτι μοναδικό. Ο ρυθμός του τίτλου είναι έντονος κατά την διάρκεια του main story και αν θέλετε να χαλαρώσετε μπορείτε απλά να περπατήσετε στις διάφορες πόλεις πρωτεύουσες των Βασιλείων. Επίσης, επιβλητικό σημείο στον χάρτη είναι οι Κρύσταλλοι όπου φαίνονται από μακρύα ως ογκώδη μεγάλα βουνά και μας υπενθυμίζουν με έντονο τρόπο τον λόγο ύπαρξης τους στις ηπείρους. Θα υπάρξουν και τα δευτερεύον σημασίας quests, που ίσως θεωρηθούν κάπως βαρετά αφού σίγουρα δεν βλέπουμε την πολυπλοκότητα στα quest με αυτά που συνηθίσαμε για παράδειγμα σε RPG παιχνίδι σταθμό στο gaming την τελευταία 10ετία ή και σε άλλα λίγα ξεχωριστά RPG παιχνίδια.

Περνώντας στο gameplay του παιχνιδιού θα πούμε πως το σύστημα μάχης είναι εθιστικό, πλήρως ανταποκρίσιμο στις εντολές του χειριστηρίου και να πω την αλήθεια έχουμε να κάνουμε με έναν RPG τίτλο όπου σίγουρα έχει εμπλουτιστεί με πιο action μηχανισμούς και φέρνει στην μνήμη μας αρκετά το γνωστό ιαπωνικό παιχνίδι που και «δαίμονες μπορεί να κλαίνε» (επίτηδες δεν βάζω τους κανονικούς τίτλους όταν κάνω παραβολές προς spicy των πραγμάτων). Ωστόσο αυτό το κράμα δημιουργεί, όπως αναφέραμε λίγο προηγουμένως, ένα εθιστικό gameplay. Θα δούμε πολλά abilities τα οποίο όσο ανεβαίνουμε level θα μπορούμε να αναβαθμιζόμαστε αντίστοιχα ενώ αργότερα θα αρχίσουν να προστίθενται και τα Eikon Abilities με τα υποχρεωτικά cooldowns και εν συνεχεία θα αρχίσουμε να εξοικειωνόμαστε ακόμα περισσότερο με τεχνικές όπως την ακύρωση της επίθεσης ή τα parries attacks. Μιας και αναφέραμε τα Eikon abilities κατά την διάρκεια της ιστορίας θα ξεκλειδωθούν 8 Eikon, το καθένα με τα δικά του Abilities που θα προστεθούν στο οπλοστάσιο του Clive. Το βάθος του gameplay επικεντρώνεται εκεί καθώς μπορείτε εσείς να επιλέξετε πιο στυλ σας ταιριάζει καλύτερα και πια abilities θα χρησιμοποιείτε, μετά τα απαραίτητα φυσικά cooldowns.

Kάποιες ικανότητες έχουν πολύ μεγάλο Damage άλλες είναι πιο ισορροπημένες, άλλες προσφέρουν ευελιξία και έτσι υπάρχει αυτό το βάθος στο gameplay. Όσον αφορά όμως την ανάπτυξη του χαρακτήρα στο κομμάτι της αναβάθμισης του οπλισμού και το σύστημα Crafting ίσως κάποιοι το θεωρήσουν απλοϊκό αλλά ένα RPG που σέβεται τον εαυτό του έχει αναβαθμίσεις στα όπλα αφού πρώτα βρούμε τα κατάλληλα υλικά. Να πω την αλήθεια δεν ενοχλήθηκα ιδιαίτερα όσον αφορά το πιο προβλέψιμο και απλοϊκό τρόπο αναβάθμισης καθώς το όλο σύστημα λειτουργεί. To gameplay είναι γρήγορο εθιστικό και υπακούει στις εντολές του χρήστη. Οι εχθροί ποικίλουν, ο καθένας με το δικό του επίπεδο δυσκολίας και από τους απλούς εχθρούς τα Mini bosses έως τα Eikons η αντιμετώπιση είναι διαφορετική. Η προσέγγιση θα πρέπει να είναι σωστή και αν δείτε αρκετές φορές το game over στην οθόνη σας μην ανησυχείτε καθώς δεν έχουμε να κάνουμε με έναν κλώνο Dark Souls απλώς θα πρέπει να είστε πιο παρατηρητικοί στα μοτίβα των εχθρών και θα πρέπει να οργανωθείτε στα abilities.

Aφήνοντας το gameplay περνάμε στον τεχνικό τομέα και η αλήθεια είναι πως πρόκειται για έναν εντυπωσιακό τίτλο .Τα Cutscenes του Final Fantasy XVI και η λεπτομέρεια στους χαρακτήρες είναι εντυπωσιακή και σίγουρα θυμίζει παραγωγή που έχουμε δει από τα PlayStation Studios και τις μεγάλες αποκλειστικότητες τους. Έχει αυτήν την κινηματογραφική αίσθηση που θα μας κάνει πολλές φορές να νομίζουμε πως παρακολουθούμε ταινία. Σχετικά με τα γραφικά που συναντούμε στα διάφορα μέρη που θα επισκεφτούμε είναι εξίσου με ιδιαίτερη λεπτομέρεια και σίγουρα διαμορφώνουν μια πολύ ωραία εικόνα. Όμως ένα αρνητικό στον τίτλο είναι πως την ίδια ποιότητα γραφικών δεν βλέπουμε για παράδειγμα στα μοντέλα των NPCs καθώς μοιάζουν λίγο σαν πλαστικές φιγούρες ή έχουν μια πιο ξύλινη παρουσία. Οι πόλεις των εθνών έχουν τον δικό τους χαρακτήρα και βλέπουμε ένα ιδιόρρυθμο στυλ στο Art direction του τίτλου καθώς βλέπουμε ένα κράμα μεσαιωνικού στυλ με μια δόση τεχνολογικής εξέλιξης που προέρχεται μέσα από το στυλ αυτό της επιστημονικής φαντασίας. Όμως παρόλο που μπορεί να βλέπουμε ένα επιβλητικό κάστρο με την μεγάλη όρεξη να το εξερευνήσουμε στο τέλος μας αφήνει την αίσθηση να το νιώθουμε κάπως κενό, χωρίς να συλλέξουμε κάτι ή να μας βοηθήσει σε κάτι άλλο. Επίσης, οι παράπλευρες αναζητήσεις στον χάρτη δεν θα μας δώσουν το κάτι παραπάνω όπως στιγμές που ζήσαμε στο αξιομνημόνευτο RPG της CD Projekt ή στο μεγάλο hit της Nintendo. To ίδιο ισχύει και για τις αχανείς εκτάσεις της Valisthea όπου δείχνουν μεν εντυπωσιακές αλλά καταλήγουν λίγο πιο… επίπεδες.

Ίσως η Square Enix δεν ήθελε να αναλωθεί σε δευτερεύοντα στοιχεία και δεν ήθελε ο gamer ίσως να χάσει τον προσανατολισμό του από την βασική εξαιρετική ιστορία του παιχνιδιού. Πιστέψτε με τις ώρες που έπαιζα το παιχνίδι με είχε κάνει να συγκεντρωθώ στον πρωταρχικό στόχο του βασικού quest χωρίς να θέλω να χάνω ιδιαίτερο χρόνο δεξιά και αριστερά. Ίσως το Studio ανάπτυξης έχει πετύχει την απόλυτη ισορροπία γιατί ναι μεν μπαίνουμε σε συγκρίσεις με άλλους τίτλους αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε και το τι χαρακτήρα θέλει το Studio να δώσει στο δημιούργημα του οπότε είναι και λίγο υποκειμενικό το ζήτημα. Πολλές φορές αναρωτιόμουν μέσα στο μυαλό μου πως δεν βλέπω τον ίδιο βαθμό πολυπλοκότητας στα δευτερεύοντα quest όμως από την άλλη δεν με «κλωτσούσε» μέσα στο μυαλό ότι κάτι δεν πάει καλά. Last but not least, η μουσική υπόκριση γενικώς βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα και ταιριάζει απόλυτα με το ύφος του παιχνιδιού.

Ολοκληρώνοντας, το Final Fantasy XVI είναι ένα παιχνιδι που αδιαμφησβήτητα ξεχωρίζει. Eίναι ένα κινηματογραφικό (υπέρ)θέαμα και ίσως ο πιο ΑΑΑ τίτλος της Square Enix, για έμενα προσωπικά και με μια ιστορία με συναισθηματικά στοιχεία που μας απορροφά απόλυτα. Οι κινηματογραφικές μάχες με τα Εikons, σε συνδυασμό με το εθιστικό gameplay μας δίνουν μια χορταστική εμπειρία. Τα όποια μικρά μειονεκτήματα που αναφέραμε επικαλύπτονται από την πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία του Clive Rosfield και μιλάμε ίσως,  αν εξαιρέσουμε τα Remakes, για το καλύτερο Final Fantasy στη σειρά.

Ευχαριστούμε τις CD Media και Square Enix για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης του Review.

Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted

Final Fantasy XVI
ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Δυνατή ιστορία
Πολύ ωραία γραφικά
Εθιστικό Gameplay
Υπέροχο Soundtrack
Γενική αίσθηση ως παραγωγή και κινηματογραφικότητα
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Κάποια μικρά θεματάκια στην απόδοση
Τα δευτερεύοντα quests
9
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!