H From Software επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος και αυτή την φορά θέλει να ανακατέψει την τράπουλα με έναν open world τίτλο δια χειρός Miyazaki και με τις ευλογίες του George R.R. Martin. To Elden Ring μέσα από ένα τεράστιο κύμα hype, που τις περισσότερες φορές δεν έχει λειτουργήσει ευεργετικά για πολλούς και διάφορους τίτλους, ήρθε σε κονσόλες και PC να μας αποδείξει ότι υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας κάτι πολύ φιλόδοξου από μια εταιρία που πολύ λατρεύουν και γι’ άλλους πάλι είναι “κόκκινο πανί”.
Στο Elden Ring παίρνουμε τον ρόλο ενός tarnished που επιστρέφει στο κατεστραμμένο Lands Between με τον σκοπό να επανενώσει το Elden Ring προκειμένου να γίνει ο Elden Lord του κόσμου. Μετά την καταστροφή του Elden Ring πολλοί λόρδοι του κόσμου μάζεψαν τα κομμάτια του και έφτιαξαν ο καθένας τον δικό του κόσμο προκειμένου να συνεχίσουν την γραμμή του αίματος τους. Ο Miyazaki και κατ’ επέκταση ο Martin ξέρουμε ότι γενικότερα αρέσκονται να προκαλούν και να δημιουργούν κόσμους που “τρομάζουν” το κοινό, καταφέρνοντας έτσι να δίνουν μια άλλη έννοια στο dark fantasy του πράγματος. Ο τίτλος δεν αποτελεί εξαίρεση και από την πρώτη στιγμή θα καταλάβει ο χρήστης ότι στο Lands Between τις περισσότερες φορές είναι το θύμα του κόσμου. Τεράστιοι αντίπαλοι, τρομακτικά ζώα και πλάσματα που έχουν βγει από τους χειρότερους εφιάλτες των δημιουργών είναι διασκορπισμένα παντού προκαλώντας τον θάνατο του παίκτη σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα. Όλα αυτά θα μπορέσετε να το προσπεράσετε επιλέγοντας μία από τις 10 classes του τίτλου οι οποίες, μαζί με το character creation σας δίνουν μια πληθώρα επιλογών και έναν όμορφο αρχικό πονοκέφαλο. Πρόκειται για τον πιο πολυδιάστατο και πανέμορφο dark fantasy κόσμο που προσωπικά έχω δει και η εξερεύνηση του είναι σπιθαμή προς σπιθαμή εκπληκτική. Ο τίτλος δεν σε αφήνει να ηρεμήσεις από τα ευρήματα και όταν τον σταματάς και πας π.χ. για δουλειά σκέφτεσαι που θα συνεχίσεις να περιπλανιέσαι εφόσον ανοίξεις ξανά την κονσόλα σου. Όπως σε όλα τα souls παιχνίδια έτσι και το Elden Ring δεν σε κρατάει από το χέρι και αυτό μπορεί να ξενίσει πολλούς άλλα είμαι σίγουρος ότι όποιος του δώσει λίγο χρόνο και μάθει τους μηχανισμούς του θα κολλήσει πανεύκολα και θα βρει έναν τίτλο που θα τον απασχολήσει ευχάριστα για πολλές, πάρα πολλές ώρες.
Πολλοί πριν την κυκλοφορία του τίτλου πίστευαν ότι η From Software θα δημιουργήσει το πιο φιλικό προς τον χρήστη παιχνίδι που έχει φτιάξει μέχρι σήμερα. Αυτό έχει μια δόση αλήθειας αλλά κατά βάση ο τίτλος για ακόμη μια φορά απευθύνεται σε ένα niche κοινό το οποίο έχει λιώσει τα προηγούμενα souls παιχνίδια και θέλει να δει τι μπορεί να κάνει η ομάδα με έναν open world τίτλο. Ναι υπάρχουν άπειρα fast travels (sights of grace) καθιστώντας πιο εύκολη την εξερεύνηση αλλά και πως θα γινόταν διαφορετικά με έναν τόσο τεράστιο χάρτη; Θα ήταν Βατερλό η όλη κατάσταση και μόνο στην σκέψη λιγότερων fast travel σημείων. Επίσης η ύπαρξη του Torrent, τον οποίο λαμβάνουμε στην αρχή του τίτλου και είναι το άλογο που θα μας συντροφεύει και μέχρι το τέλος του είναι ακόμη ένα στοιχείο που διευκολύνει την εξερεύνηση και αν με ρωτάτε η υλοποίηση του είναι πέρα για πέρα επιτυχής. Γενικότερα η εταιρία ανάπτυξης έκανε βήματα στο να κάνει πιο προσβάσιμο τον τίτλο αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το Elden Ring δεν είναι τόσο δύσκολο όσο τα προηγούμενα της παιχνίδια και γιατί όχι μην σας πω ότι είναι εμφανώς δυσκολότερος λόγω της open world φύσης του. Μια προσπάθεια εξόντωσης του πρώτου βασικού boss που ακούει στο όνομα Margit θα σας δώσει μια μικρή γεύση για το τι συμβαίνει όταν πηγαίνετε under leveled σε περιοχή που δεν θα έπρεπε να πάτε.
Στα του gameplay το Elden Ring φέρνει προσθήκες που είναι χρήσιμες όπως το crafting και το Guard Counter. Το crafting από την μία γίνεται on the fly μαζεύοντας πρώτες ύλες από την χλωρίδα και πανίδα του κόσμου δημιουργώντας έτσι την ευκαιρία να κατασκευάσετε βόμβες και boosts από την πρώτη στιγμή που θα εμφανιστείτε στο αφιλόξενο κόσμου του Lands Between. Το Guard Counter από την άλλη είναι μακράν το πιο βοηθητικό χαρακτηριστικό που έχουν βάλει για νέους παίκτες στο παιχνίδι. Κρατώντας ψηλά την ασπίδα σας με το L1/LB και αποκρούοντας την πρώτη επίθεση του εχθρού έχετε ένα μικρό άνοιγμα ενός δευτερολέπτου περίπου όπου πατώντας το R2/RT ο ήρωας σας θα εξαπολύσει μια πολύ δυνατή επίθεση “τρώγοντας” αρκετή από την ζωή του αντιπάλου. Προσοχή για να μην μπερδευτείτε, δεν πρόκειται για τον μηχανισμό του parry στο οποίο πρέπει να πατήσετε το block σε συγκεκριμένη στιγμή αλλά λειτουργεί κάθε φορά στην πρώτη επίθεση του εχθρού εφόσον έχετε σηκωμένη την ασπίδα. Κατά τα άλλα η όλη λογική προσέγγισης του αντιπάλου με τα lock, roll κλπ. είναι ακριβώς η ίδια επιτυχημένη φόρμουλα που έκανε τα souls παιχνίδια να μπουν στο πάνθεον του gaming και τόσα άλλα που πήραν την φόρμουλα τους και εμπλουτίστηκαν από αυτήν.
Είναι σημαντικό να πω εδώ ότι ο τίτλος δεν θα μπορούσε να μην έχει multiplayer στοιχεία αν και αυτά παραμένουν παρωχημένα σε σχέση με την χρονιά που διανύουμε. Δεν θα καταλάβω ποτέ γιατί στο co-op δεν μπορείς να κάνεις summon τον Torrent και δεν θα καταλάβω ποτέ γιατί ενώ είναι πανεύκολο να βρεις τα φυτά με τα οποία craft-άρεις το summon του φίλου σου δεν το έκαναν απλά μια επιλογή στο μενού και μας έβαλαν ντε και καλά να μαζεύουμε πρασινάδα. Προφανώς είναι επιλογή των devs αλλά δεν θα το χωνέψω ποτέ.
Πάμε τώρα στα δύσκολα… Εμφανισιακά ο τίτλος από art direction, τα είπα και πιο πάνω, είναι ο καλύτερος dark fantasy κόσμος που έχω δει αλλά από τεχνολογικής πλευράς είναι δυστυχώς απογοητευτικός. Το Elden Ring αναπτύχθηκε στην ίδια παρωχημένη μηχανή γραφικών που χρησιμοποιεί η From Software εδώ και μια δεκαετία. Τραγικό framerate με πολλά stutters και pop in στο γρασίδι και τον γενικότερο κόσμο δημιουργούν θέματα σε ένα κατά τα άλλα πανέμορφο επίτευγμα. Έπαιξα τον τίτλο σε PS5 με την επιλογή για περισσότερο framerate και κάθε φορά που έβρεχε ήθελα να κοιτάξω το κινητό μου για να δω ότι όντως παίζω Μάρτιο του 2022 και όχι το 2011. Είναι κρίμα η From Software να δείχνει εγκλωβισμένη σε τέτοια παιδαριώδη τεχνικά προβλήματα που ακόμη και μικρότερες εταιρίες έχουν λύσει και να μην μπορεί να κάνει το βήμα παραπάνω ειδικά με ένα παιχνίδι σαν το Elden Ring. Ευτυχώς τα όποια προβλήματα δεν οδηγούν σε μια game breaking εμπειρία, τουλάχιστον στις κονσόλες γιατί στα PC είναι στα όρια του unplayable αυτή την στιγμή ο τίτλος και μπορούμε να απολαύσουμε το παιχνίδι κάνοντας τα στραβά μάτια ηθελημένα. Ακουστικά ο τίτλος ως προς την μάχη δεν εφευρίσκει τον τροχό από την αρχή αλλά εκεί που δίνουν ρεσιτάλ για ακόμη μια φορά είναι στο εκπληκτικό soundtrack και στα ορχηστρικά κομμάτια που κυριολεκτικά μου σήκωναν την τρίχα κάθε φορά που άκουγα κάτι νέο. Γενικότερα η όλη αίσθησή μου με το Elden Ring είναι ότι ήταν μια χαμένη ευκαιρία για την From Software να παραδώσει κάτι άρτιο τεχνικά και να κάνει το leap που χρειάζεται για να την θεωρούν όλοι ένα μεγαθήριο ως game dev.
To Εlden Ring είναι ένας τίτλος που θα μιλάμε για αυτόν χρόνια. Θέτει νέους στόχους τόσο για την ίδια την From Software αλλά όσο και για την gaming βιομηχανία γενικότερα. Δεν είναι ένας τέλειος τίτλος, όπως πολλοί λένε, αλλά φτάνει πολύ κοντά και εγώ προσωπικά θα περιμένω με πολύ περισσότερο ενδιαφέρον τον επόμενο τίτλο αυτών των δημιουργών. Ελπίζω όσοι το αγοράσατε μη γνωρίζοντας για το τι πρόκειται να παίξετε να του δώσετε μια ευκαιρία και με υπομονή θα δείτε γιατί παραμιλάει όλη η βιομηχανία αυτή την στιγμή. Για όλους τους υπόλοιπους που το περιμέναμε από το πρώτο δευτερόλεπτο από εκείνο το teaser στην παρουσίαση του Xbox… Rise, tarnished! Οur time has come
Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!