DiRT Rally

Colin McRae would be proud, CodeMasters!


Η παραπάνω φράση ίσως να σας είναι γνωστή, είτε απο τις κριτικές χρηστών του Steam, είτε απο το Preview μας που κάναμε για την Early Access έκδοση του τίτλου. Ο λόγος που το ξαναβάζουμε, είναι διότι αξίζει να αναφέρουμε τον θρύλο Colin McRae, που έμεινε στην ιστορία με την φράση “If in doubt, flat out!“, αλλά και να για συγχαρούμε την CodeMasters με έναν ιδιαίτερο τρόπο, που δείχνει οτι τα έκανε όλα σωστά και το βασικότερο, δεν ξέχασε απο πού ξεκίνησε και ποιoς της έδωσε την έμπνευση για να μας προσφέρει ένα απο τα καλύτερα Rally παιχνίδια όλων των εποχών.

Το πρώτο πράγμα που αντικρίζουμε στον τίτλο οταν φτάσουμε στο μενού, είναι η απλότητα και σοβαρότητα. Όπως τονίσαμε και στο Preview μας, δεν υπάρχει ο περιττός σχολιασμός από Ken Block και διάφορους άλλους, που προσπαθούν να σε “ενθαρρύνουν”, να σου πούνε πως είσαι ο καλύτερος ή να ανεβάσεις κάτι στο YouTube. Όχι, πλέον πρέπει να δίνεις έμφαση στις οδηγίες του συνοδηγού, να γνωρίζεις το αυτοκίνητο και να το σέβεσαι, γιατί τα λάθη δεν συγχωρούνται.

dirt_rally_ibiza panoramic

Ο τίτλος παρέχει φυσικά ένα Offline Campaign σε τρείς κύριες κατηγορίες : Rally, Hillclimb και RallyCross. Κάθε κατηγορία παρέχει συγκεκριμένες ειδικές και συγκεκριμένες κατηγορίες αυτοκινήτων με μια αρκετά μεγάλη επιλογή αυτοκινήτων, που όντως έχουνε διαφορά μεταξύ τους και μετράει και το σετάρισμα που θα κάνει ο παίκτης πριν απο κάθε ειδική. Στις Rally πίστες υπάρχουνε οι παρακάτω κατηγορίες, με τον αριθμό των διαθέσιμων αυτοκινήτων να βρίσκεται σε παρένθεση : 1960 (3), 1970 (4), 1980 (3), Group B RWD (2), Group B 4WD (5), Group A (3), 2000 (4), 2010 (4), F2 Kit Cars (2) και R4 (2).  Στο δε Hillclimb η επιλογή είναι αρκετά μικρότερη, με τα κλασσικά μοντέλα (3) και τα μοντέρνα (1). Στο RallyCross έγινε σημαντική προσθήκη με την κατηγορία Classic (1), 1600S (3) και SuperCars (6).

Το online κομμάτι απο την άλλη, παρέχει ένα PvP mode που είναι αποκλειστικά RallyCross, ένα Leagues mode που μπορείτε να κάνετε τη δική σας λίγκα, είτε να γίνεται μέλος μιας υπάρχουσας και να παίρνετε μέρος σε διάφορους αγώνες με τροποποιήσιμες ρυθμίσεις και επιλογές αυτοκινήτων, και τέλος, το Rally-based online oπου η CodeMasters επιλέγει τις ειδικές μέσω του RaceNet και παρέχει ημερήσιες προκλήσεις ως Daily Event, Owners Club, Delta Daily και Wager. Επίσης υπάρχουνε δύο Weekly Events, ένα Monthly που κάθε εβδομάδα προστίθονται και έξι ειδικές, και τέλος ένα Promo που τρέχει πολύ σπάνια. Σε όλα τα παραπάνω συναγονίζεστε με παίκτες απο όλον τον πλανήτη και είναι άκρως ικανοποιητικό οταν βλέπετε τον χρόνο σας να είναι στους τοπ 100, 200, ακόμη και 300 ανάμεσα σε χιλιάδες άτομα!

dirt_rally_evo

Όλα τα αυτοκίνητα είναι διαθέσιμα για αγορά εξ’ αρχής, με βασική προϋπόθεση να έχετε το απαραίτητο ποσό για το κάθε ένα, και αναβαθμίζονται με τα χιλιόμετρα που κάνετε εντός παιχνιδιού, είτε online είτε offline. Κάθε αυτοκίνητο διαφέρει και έχει τον δικό του “χαρακτήρα“, και αρκετά θα πρέπει να τα μάθετε πριν μπορέσετε να τα “δαμάσετε“. Ως πρώτη/βασική αναβάθμιση, ξεκλειδώνεται η παραμετροποίηση του αυτοκινήτου πριν απο κάθε ειδική ώστε κάθε παίκτης να το σετάρει στα μέτρα του. Οι αναβαθμίσεις απαιτούν αρκετά χιλιόμετρα, και ένας τρόπος μείωσης της αναμονής, είναι η χρήση Perks στους μηχανικούς της ομάδος μας (τους οποίους θα αναλύσουμε παρακάτω). Μετά συνεχίζεται με βελτίωση απόδοσης του κινητήρα, στάδια ελάφρυνσης και φυσικά, μεγαλύτερα turbo!

Και μιας και αναφέραμε τους μηχανικούς λίγο παραπάνω, ας δούμε τι γίνεται. Η ομάδα μας αποτελείται απο τέσσερα άτομα: τον κύριο μηχανικό (Chief) και τρείς μηχανικούς της επιλογής μας, ο καθένας με τα προτερήματα σε κάθε τομέα, αλλά και τις αδυναμίες του. Όπως και τα αυτοκίνητα, έτσι και στους μηχανικούς υπάρχουνε “αναβαθμίσεις”, Perk Slots τα οποία ξεκλειδώνονται με τα χιλιόμετρα που κάνουμε. Κάθε μηχανικός δέχεται μέχρι τρία Perks τα οποία μειώνουνε την απαίτηση ενός upgrade για τα αυτοκίνητά μας. Φυσικά κάθε μηχανικός έρχεται με συμβόλαιο το οποίο τρέχει για συγκεκριμένο αριθμό αγώνων και πρέπει να ανανεώνουμε (με αντίτιμο τα πολύτιμα Credits). Όσο προχωράμε στον τίτλο, όλο και καλύτεροι μηχανικοί γίνονται διαθέσιμοι, ακριβότεροι και με μεγαλύτερα συμβόλαια. Φυσικά σε αλλαγή κάποιου μηχανικού, τα Perks χάνονται και θα πρέπει να ξεκλειδωθούνε πάλι στο εκάστοτε άτομο. Επίσης οι μηχανικοί γίνονται καλύτεροι όσο πιο πολύ είναι στην ομάδα σας, με αποτέλεσμα ένας μηχανικός κόστους 32,000 να είναι καλύτερος απο έναν μηχανικό 40,000.

dirt_rally_pikes

Πάμε τώρα να δούμε και την ποικιλία που προσφέρει ο τίτλος, οσον αφορά τις πίστες/τοποθεσίες των διαφόρων αγώνων. Στο κλασσικό Rally, υπάρχει η επιλογή έξι χωρών: Ελλάδας, Αγγλίας, Μονακό, Γερμανίας, Φινλανδίας και Σουηδίας. Κάθε χώρα προσφέρει 12 πίστες, 6 διαφορετικές τις οποίες τρέχουμε και ανάποδα. Απο αυτές, 4 είναι μεγάλου μήκους και οι υπόλοιπες 8 είναι κομμάτια της μεγαλύτερης. Κάθε χώρα προσφέρει κάτι το διαφορετικό, για παράδειγμα στην Ελλάδα χρειάζεται μεγάλη υπομονή και αντοχή, στη Γερμανία η διαδρομή είναι κάπως ευκολότερη και πιο γρήγορη, ενώ στη Σουηδία θέλει ιδιαίτερα πολύ προσοχή λόγω των καιρικών συνθηκών. Στο RallyCross, υπάρχει επιλογή τρών χωρών : Αγγλίας, Νορβηγίας και Σουηδίας, όπου παρέχεται μία πίστα, αλλά έχουμε την επιλογή του μεγέθους. Clubman, Junior και Full Course. Τέλος, στο Hillclimb υπάρχει μόνο μία πίστα, η Pikes Peak που έρχεται σε τρείς εκδοχές : Modern (μόνο με άσφαλτο), Mixed (χώμα και άσφαλτο) και Gravel (πλήρες χωμα).

Οι πίστες σε αντίθεση με τα περισσότερα παιχνίδια του είδους, έχουνε διάρκεια, και δύσκολα θα βρείτε τον εαυτό σας να κάνει τον ταχύτερο χρόνο. Όσο περισσότερο θα παίζετε και όσο καλύτερα αυτοκίνητα θα αγοράζετε, τόσο πιο δύσκολα και μεγαλύτερα θα γίνονται και τα πρωταθλήματα της καριέρας. Επίσης το GamePlay δεν ειναι υπέρ σας σε καμία περίπτωση, καθώς το παραμικρό λάθος μπορεί πολύ εύκολα να σας κοστίσει ελάχιστα δευτερόλεπτα και να χάσετε την πρωτιά. Ποτέ δεν είσαι σίγουρος για την θέση σου, ακόμη και στην τελευταία στροφή του αγώνα, ένα μικρό λάθος και χάνεται όλος ο κόπος σε κλάσματα.

Η οδηγική συμπεριφορά των αυτοκινήτων είναι ρεαλιστική και με άνεση ξεπερνά τον ανταγωνισμό. Δεν είναι απαραίτητη η χρήση τιμονιέρας (αν και προτείνεται), καθώς και με έναν κοινό Xbox360 controller, σε PC στη συεγκριμένη περίπτωση, ήμασταν σε θέση να δούμε τους online χρόνους μας κάτω απο τα τοπ 50 άτομα των ημερισίων event. Μεγάλο ρόλο παίζει και η φθορά των αυτοκινήτων, καθώς χάνουνε σημαντικά απόδοση και έτσι πολύτιμα δευτερόλεπτα. Όσο για τις ζημιές στα μοντελάκια, είναι σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα.

dirt_rally_delta rain

Πάμε να δούμε και τον τεχνικό τομέα. Ο τίτλος βασίζεται στην Ego Engine 3.0 της εταιρείας και έχει αλλάξει απίστευτα πολύ απο τα αρχικά του build. Ο ήχος είναι φανταστικός, τα μοντελάκια των αυτοκινήτων απο τα καλύτερα του είδους, οι ειδικές είναι χαρτογραφημένες και πιστές στην πραγματικότητα και τέλος, τρέχει άψογα στο σύστημά μας (αποτελούμενο απο έναν AMD FX6300 στα 4GHz, 8GB RAM και μια Sapphire R9 270X 2GB) στα 1080p με σταθερά 60fps, με ελάχιστες λεπτομέριες στο High και απενεργοποιημένα τα φίλτρα. Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στα PS4 και Xbox One, με το παιχνίδι να τρέχει σε native ανάλυση 1080p και σταθερά 60fps κατά κύριο λόγο. Σε σκηνές συγκρούσεων ίσως έχουμε την απώλεια 2-3 frames και στις δύο κονσόλες με το PS4 παρόλα αυτά να παρουσιάζει περισσότερο εμφανή σημάδα tearing και juddering κατά τη πτώση. Γενικότερα πάντως το παιχνίδι αποδίδει εξαιρετικά σε όλες τις πλατφόρμες.

Ποιό είναι τελικά το πόρισμα μετά απο 130+ ώρες παιχνιδιού, έχοντας ζήσει το παιχνίδι απο τα αρχικά στάδια ανάπτυξης; Το κυριότερο που θα σας πούμε, είναι οτι αξίζει κάθε λεπτό των χρημάτων σας και κάθε λεπτό του χρόνου σας που θα επενδύσετε. Πρόκειται για ένα απο τα καλύτερα παιχνίδια του είδους όλων των εποχών και κάτι που σίγουρα θα μείνει αξέχαστο. Η CodeMasters κατάφερε και έδωσε στο κοινό (με τη βοήθεια του Early Access του Steam και την καθοδήγηση της κοινότητας) αυτό που περιμέναμε χρόνια: έναν σοβαρό και καθαρόαιμο Rally τίτλο. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.

[vc_row][vc_column width=”1/2″]dirt-rally[/vc_column][vc_column width=”1/2″]Πλατφόρμες που χρησιμοποιηθήκαν για Review: PC, PS4
Είδος: Racing simulation
Κυκλοφορεί για: PC, PlayStation 4, Xbox One
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 7/12/2015 (PC), 5/4/2016 (PS4, Xbox One)
Εκδότρια εταιρία: Codemasters
Εταιρία ανάπτυξης: Codemasters Racing Studio


[/vc_column][/vc_row]