Crash Bandicoot 4: It’s About Time

Ο Crash επιστρέφει σε νέες περιπέτειες...

Release Date
02/10/2020
Plarforms
PlayStation 4, Xbox One
Developer
Toys for Bob
Publisher
Activision

Crash Bandicoot, ένα franchise βαρύ σαν ιστορία που όσοι ασχολούμαστε κάποιες δεκαετίες με το gaming έχουμε ίσως από μία ξεχωριστή εμπειρία μαζί του. Δεν μπορώ να μην φέρνω στη μνήμη μου όταν πριν από είκοσι και πλέον χρόνια, όντας πιτσιρικάς, μαζευόμασταν στην αποθήκη της πολυκατοικίας στην οποία είχαμε βάλει ένα PlayStation και μια 14άρα CRT τηλεόραση και λιώναμε ο καθένας με τη σειρά του το πρώτο Crash Bandicoot. Τα χρόνια περάσαν, βγήκαν από τότε αρκετοί τίτλοι Crash Bandicoot (το Crash Bandicoot 4: It’s About Time είναι το όγδοο στη σειρά) αλλά η Toys for Bob ως developer και η Activision ως publisher κάνανε κάτι έξυπνο καθώς πριν από δύο σχεδόν χρόνια φέρανε την τριλογία ανανεωμένη με το Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, με σκοπό να μυήσουν και τους πιο νέους σε ένα εξαιρετικό κατά τα άλλα franchise που έχτισε σε μεγάλο βαθμό τα platform games όπως τα γνωρίζουμε έως και σήμερα.

Τώρα αν και σε τέτοιου είδους παιχνίδια δύσκολα δίνει κάποιος βαρύτητα στο σενάριό τους, στο Crash Bandicoot 4: It’s About Time, ο Uka Uka, ο σατανικός δίδυμος του Aku Aku (κλαίω από την ευχαρίστηση) προσπαθεί να απελευθερωθεί μαζί με τους Neo Cortex και N. Tropy από τη χρονοφυλακή που βρίσκονται. Σε μια προσπάθεια απελευθέρωσης λοιπόν ανοίγει ένα ρήγμα στο χωροχρόνο και οι τελευταίοι το σκάνε. Μόλις αυτοί αντιλαμβάνονται ότι έχουν πρόσβαση στο πολυσύμπαν αποφασίζουν ότι ήρθε η στιγμή να κατακτήσουν όλες τις διαστάσεις. Κάπου εκεί αναλαμβάνουμε δράση για να σταματήσουμε τα κακόβουλα σχέδια τους. Επαναλαμβάνω ότι σε αυτά τα παιχνίδια και κυρίως στα Crash Bandicoot το σενάριο δεν είναι το βασικό συστατικό αλλά είναι πολύ ωραίο να υπάρχει σαν γαρνιτούρα και εδώ την έχουμε και είναι απολαυστική.

Προσωπικά, όσοι έχετε ασχοληθεί με τα προηγούμενα Crash Bandicoot θα με καταλάβετε, περίμενα να δω κάτι βασικό στο νέο Crash που θα έκανε το δείκτη της διασκέδασης, κατά τη γνώμη μου, να απογειωθεί. Αυτό ήταν το να υπάρχει επιλογή να μην είμαι περιορισμένος από τις ζωές του Crash, στο πόσες φορές θα προσπαθήσω να περάσω μια πίστα χωρίς να χρειαστεί όταν χάσω τις ζωές να την ξεκινήσω από την αρχή. Κι εδώ λοιπόν το βρήκα. Από την πολύ αρχή κιόλας, το Crash Bandicoot 4: It’s About Time σου εμφανίζει την επιλογή εάν θέλεις να το παίξεις με μοντέρνο τρόπο ή κλασσικό. Στο μοντέρνο τρόπο, δεν υπάρχουν ζωές αλλά κάθε φορά που χάνουμε μας συνεχίζει (ευτυχώς με ελάχιστο loading) από το τελευταίο checkpoint, χωρίς να επηρεάζεται η πρόοδος ή η συλλογή των trophies. Στον κλασσικό τρόπο καταλαβαίνετε ότι αφορά τα προαναφερόμενα. Παρόλα αυτά αν το παίξετε σαν γνήσιος completionist όλα έχουν τους περιορισμούς τους, ακόμα και το πόσες φορές θα πεθάνετε σε μία πίστα.

Από εκεί και πέρα, το Crash Bandicoot 4: It’s About Time μου έκανε εξαιρετική εντύπωση, από το πως είναι δομημένες οι πίστες και το πως εξελίσσονται (ναι είναι αρκετά απαιτητικό έως δύσκολο σε κάποια σημεία) φέρνοντας ένα σύγχρονο αέρα χωρίς να χάνει την κλασσική ταυτότητα του. Τα στοιχεία που προστίθενται στο gameplay, όπως η κατά το δοκούν αλλαγή της διάστασης με ένα πλήκτρο, λειτουργούν σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό ενισχύοντας τόσο την πρόκληση όσο και την διασκέδαση και για να προχωρήσεις αλλά και για να σπάσεις όσα περισσότερα (ή και όλα) τα κιβώτια. Ακόμη, αξίζει να αναφερθώ στα boss fights, που πάντα είχαν την τιμητική τους στους τίτλους Crash και συνεχίζουν με την ίδια πιστότητα και διάθεση και στο νέο Crash Bandicoot. Οι πίστες μπορούν να ολοκληρωθούν και με διαφορετικούς χαρακτήρες (η Coco είναι φυσικά εκεί) για τους οποίους (συμπεριλαμβανομένου του Crash) μπορούμε ανάλογα με την πρόοδό μας να ξεκλειδώσουμε skins και άλλα καλούδια. Προς το παρόν δεν βρήκα micro-transactions και είμαι πολύ χαρούμενος γι’ αυτό.

Επίσης, κάτι που μου έκανε πολύ θετική εντύπωση είναι ο τεχνικός τομέας του Crash Bandicoot 4: It’s About Time. Στο PS4 Pro που το έπαιξα, τα γραφικά του θυμίζουν animation ταινία ενώ επιτέλους (και αν δεν κάνω λάθος) βλέπουμε τον Crash για πρώτη φορά να τρέχει σε 60fps (ως επί το πλείστον και προφανώς ισχύει και για το Xbox One X) και πιστέψτε με η ροή είναι απολαυστική. Ηχητικά δεν έχω να του προσάψω κάτι αρνητικό, όλα συνδυάζονται αρμονικά με τον υπέροχο οπτικό τομέα δημιουργώντας ένα αποτέλεσμα που θα μεταβεί πολύ ευχάριστα και σχετικά εύκολα στην επόμενη γενιά.

Αυτό που αντιλαμβάνομαι είναι πως η Toys for Bob ανέπτυξε το Crash Bandicoot 4: It’s About Time με αρκετή φροντίδα και σεβασμό και το αποτέλεσμα τη δικαιώνει απόλυτα. Είναι ένας τίτλος, άξιος συνεχιστής του βαρύ ονόματος που φέρει και στην πορεία σας για να συλλέξετε τις τέσσερις Quantum Masks, που απαιτεί το σενάριο, θα περάσετε πολλές ώρες ευχάριστες (χωρίς να λείπει και το στοιχείο της πρόκλησης) είτε παίζετε απλά για διασκέδαση είτε για να συλλέξετε τα «μυστικά» που κρύβει (αγαπημένες μου οι Flashback Tapes). Αν σας αρέσουν λοιπόν τα platform games και δει ο Crash, το Crash Bandicoot 4: It’s About Time πρέπει να μπει στη λίστα σας.

Ευχαριστούμε θερμά την AVE για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review

Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
Διασκεδαστικό χωρίς να λείπει το στοιχείο της πρόκλησης
Εξαιρετικός τεχνικός τομέας
Ποικιλία χαρακτήρων και extra
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
Θα μπορούσε να έχει λίγο καλύτερα checkpoints
Όλοι οι χαρακτήρες δεν έχουν τη χάρη του Crash ή της Coco
8
ΥΠΕΡΟΧΟ

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!