Δεν είναι λίγες οι φορές όταν βλέπουμε ένα διάσημο κινηματογραφικό franchise να κάνει τη μετάβαση του στο μαγικό κόσμο των video games να είμαστε σκεπτικοί. Αν και υπάρχουν πλέον αρκετά παραδείγματα για να στεκόμαστε πιο αισιόδοξοι (βλέπε Hogwarts Legacy) δεν μπορώ να πω πως οι προσδοκίες για το Avatar: Frontiers of Pandora από τη Ubisoft Massive (The Division) ήταν ιδιαίτερα υψηλές, τουλάχιστον προσωπικά σε μένα και όχι γιατί δεν εκτιμώ το Avatar σαν «bechmark» στο χώρο του θεάματος, απλά δεν σκίζω και τα ρούχα μου για το lore του, παρόλο που προφανώς έχω παρακολουθήσει με προσοχή τις ταινίες. Εντούτοις γιατί τα παιχνίδια της Ubisoft συχνά με ιντριγκάρουν, είχα μεγάλο ενδιαφέρον να δω πως θα κατάφερνε να αποδώσει ένα σύνθετο περιβάλλον, όπως αυτό του Avatar, με χαρακτήρες όπως αυτούς των Na’vi και ανθρώπων που έχουν ιδιαίτερη αλληλεπίδραση μεταξύ τους και μια γενική ιστορία που έχει αναπτυχθεί πλέον σε διάφορα παρακλάδια. Προς ευχάριστη έκπληξή μου λοιπόν, διαπίστωσα ότι το στούντιο της Massive Etnertainment έκανε μια πολύ καλή προσπάθεια πετυχαίνοντας σε τομείς που δεν θα πόνταρα τα λεφτά μου προηγουμένως.
Στο Avatar: Frontiers of Pandora ξεκινάμε το έτος 2146, πριν τα γεγονότα της πρώτης ταινίας όπου ο οργανισμός της RDA έχει αναπτύξει το πρόγραμμα εκπαίδευσης The Ambassador Program (TAP) μεγαλώνοντας πέντε Na’vi παιδιά ώστε να αποτελέσουν φαινομενικά τους αντιπροσώπους μεταξύ των Na’vi και των ανθρώπων. Ωστόσο τα παιδιά αντιλαμβάνονται από μικρή ηλικία ότι η ένταξή τους στο πρόγραμμα ήταν βίαια αφού απήχθησαν από τις φυλές τους. Έτσι αρχίζει να τους μπαίνει εμβρυακά η ιδέα της απόδρασης μέχρι που μία τέτοια προσπάθεια καταλήγει σε δράμα, τσακίζοντας με αυτό τον τρόπο τις προσδοκίες επανένωσής τους με τους δικούς τους ανθρώπους. Μερικά χρόνια αργότερα η RDA έχει υποστεί ήττα και αναγκάζεται να εκκενώσει τον πλανήτη της Pandora και τα παιδιά βρίσκοντας αναπάντεχους συμμάχους καταφέρνουν να σωθούν με το τίμημα να μπουν, για την προστασία τους, σε κρυογονική αναστολή και να ξυπνήσουν δεκαέξι ολόκληρα χρόνια αργότερα από δυνάμεις της αντίστασης των Na’vi που έχουν συμμαχήσει με μερικούς αποστατούντες ανθρώπους της RDA. Έτσι ξεκινά το ταξίδι του χαρακτήρα μας, που αποκαλείται Sarentu (υπάρχει και ένα τυπικό customization σύστημα στην αρχή για να επιλέξουμε φύλο, φωνή, εξωτερικά χαρακτηριστικά κλπ.) ενταγμένος πλέον στις δυνάμεις της αντίστασης. Τα γεγονότα χρονικά πλέον συμβαδίζουν με αυτά της ταινίας Avatar: The Way Of Water και διαδραματίζονται σε μία νέα περιοχή της Pandora, The Western Frontier. Είναι έξυπνος ο τρόπος που επέλεξε η Ubisoft να αναπτύξει με αυτό τον τρόπο την ιστορία γιατί ο χαρακτήρας μας και κατ’ επέκταση εμείς πέρα από τις μάχες βιώνουμε σε μεγάλο βαθμό την ανακάλυψη της ζωής των Na’vi, ερχόμαστε σε επαφή με φυλές των περιοχών που ανακαλύπτουμε και γενικότερα αυτό το κομμάτι είναι πολύ σημαντικό στο παιχνίδι φανερώνοντας ότι οι developers μπήκανε βαθιά στον κόσμο του Avatar, ουσιαστικά και όχι τυπικά δίνοντας πολύ μεγάλη βάση στις λεπτομέρειες, κάτι το οποίο αποτυπώνεται και σε σχεδόν όλες τις πτυχές του τίτλου.
Το Avatar: Frontiers of Pandora είναι ένα παιχνίδι ανοιχτού κόσμου, πρώτου προσώπου και δεν είναι υπερβολή να δηλώσω ότι στέκεται ως ένα από τα καλύτερα open world που έχει κυκλοφορήσει η Ubisoft έως σήμερα. Αρχικά το παιχνίδι οπτικά και τεχνικά είναι πανέμορφο και αναφέρομαι στα γραφικά του, τη χρωματική παλέτα που έχει επιλέξει η ομάδα ανάπτυξης και τα μοντέλα των χαρακτήρων. Εγώ προσωπικά δεν το περίμενα, ενώ σε συνδυασμό με τον λεπτομερή ποιοτικό ηχητικό σχεδιασμό εντυπωσιάστηκα αρκετά (πάντα ένα καλό ζευγάρι ακουστικών ή ένα καλό ηχοσύστημα βοηθάει να αντιληφθείς τα πράγματα καλύτερα). Πραγματικά η εξερεύνηση στα δάση της Pandora με την πυκνή φυλλωσιά και τη ζωή που κρύβεται σε αυτά έκανε τη διαδρομή απολαυστική, αποφεύγοντας πολλές φορές το fast travel γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο. Ναι δεν είναι άρτιο τεχνικά καθώς είδα κάποια στοιχεία να φορτώνουν μπροστά στην οθόνη μου, το λεγόμενο pop up, αλλά είναι πταίσματα μπροστά στη μεγάλη εικόνα. Πάλι θα αναφερθώ στη λεπτομέρεια γιατί αυτή κάνει τη διαφορά ξανά. Παρόλο λοιπόν που το παιχνίδι προωθήθηκε από το υλικό που είδαμε πριν την κυκλοφορία του ως ένας τίτλος πλούσιας δράσης, που είναι, εντούτοις είναι πολλά περισσότερα αφού το κυνήγι και το harvesting παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο επίσης. Επαναλαμβάνω ότι οι μάχες είναι εκεί και είναι απολαυστικές, ειδικά με τη χρήση του τόξου ενώ η melee συμπλοκή με άνθρωπο είναι και διασκεδαστική γιατί μην ξεχνάμε πως τα Na’vi είναι σημαντικά μεγαλύτερα και δυνατότερα από τους ανθρώπους. Γι’ αυτό βέβαια κι οι άνθρωποι χρησιμοποιούν συχνά τα mechs που είναι σαν σούπερ ενισχυμένοι εξωσκελετοί. Παρόλα αυτά δεν θα έλεγα όχι αν είχαμε περισσότερη ποικιλία στους αντιπάλους. Επίσης, γιατί στα trailers που είδαμε πριν την κυκλοφορία του, σχολιάσαμε ότι φέρνει σε ύφος τη σειρά Far Cry, θα πω ότι ναι υπάρχουν στοιχεία που είναι δανεισμένα από αυτή τη σειρά και έχουν να κάνουν με διάφορα outposts που θα βρούμε στο χάρτη και από τη στιγμή που θα τα ολοκληρώσουμε θα ανακτήσουμε ένα κομμάτι της Pandora, των πόρων και της ομορφιάς της περιοχής που τα περικλείει. Σε καμία περίπτωση όμως δεν αποτελεί «κλώνο» του Far Cry. Ακόμη, ένα ενδιαφέρον και πρωτότυπο χαρακτηριστικό που εισάγει η Ubisoft στο Avatar: Frontiers of Pandora είναι ότι ενώ κάθε κύρια και δευτερεύουσα αποστολή εξαρτάται όπως είναι λογικό από το level που είμαστε εντούτοις η ολοκλήρωση τους δεν μας δίνει XP για να πάμε στο επόμενο. Εντούτοις το επίπεδο του χαρακτήρα μας είναι συνδεδεμένο με τον εξοπλισμό που του έχουμε εφαρμόσει κάθε φορά. Μπορεί να ακούγεται μέχρι και περίπλοκο αλλά δεν είναι και προσθέτει αξία στον τίτλο ενώ οφείλω να επικροτήσω και την επιλογή της ομάδας ανάπτυξης να διατηρήσει το crafting τυπικά απλό, χωρίς να απαιτεί πολλά συστατικά αλλά και χωρίς να μειώνει την πρόκληση ανεύρεσής τους, ειδικά αργότερα στο παιχνίδι (υπάρχουν και αντίστοιχοι οδηγοί βέβαια για να μας βοηθήσουν σχετικά).
Ολοκληρώνοντας, πλησιάζοντας στο τέλος του 2023, μου επιφύλασσε μία ευχάριστη έκπληξη με το Avatar: Frontiers of Pandora αφού το τελικό παιχνίδι ξεπέρασε κατά πολύ τις αρχικές προσδοκίες μου, από τον τεχνικό τομέα μέχρι τον τρόπο που είναι δομημένο, ισορροπώντας ανάμεσα στην εξερεύνηση και τη δράση και διατηρώντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του με έντονη έμφαση στη λεπτομέρεια ενός πολύπλοκου σχετικά σύμπαντος, όπως αυτού του Avatar. Ένα εξαιρετικό open world παιχνίδι που αξίζει να χτίσει πάνω σε αυτό η Ubisoft και μελλοντικά.
Ευχαριστούμε τις Ubisoft και CD Media για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης του Review.
Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!