
Μετά από μερικές αναβολές και κυρίως αρκετό σκεπτικισμό το Assasin’s Creed Shadows καταφθάνει, όντας το πρώτο μεγάλο παιχνίδι του franchise μετά το Valhalla και το πρώτο αποκλειστικά next (current) gen αφού και το Mirage κυκλοφόρησε και σε προηγούμενης γενιάς κονσόλες. Ακούστε τώρα να δείτε τι έχει συμβεί με το Shadows, από την ανακοίνωση του μέχρι την επικείμενη κυκλοφορία του σε λίγα εικοσιτετράωρα και τα συμπεράσματα που έβγαλα και τελικά επαληθεύτηκαν το τελευταίο σχεδόν δεκαήμερο που «λιώνω» μαζί του. Όταν ανακοινώθηκε λοιπόν ο τίτλος και ειδικότερα μετά την πρώτη αναβολή του, δέχθηκε έντονη κριτική που εντάθηκε με την παράλληλη δύσκολη και αβέβαιη παρατεταμένη περίοδο που διάγει γενικότερα η Ubisoft. Η ίδια η εταιρεία όμως έμεινε πιστή στο roadmap σταδιακής αποκάλυψης του παιχνιδιού και ειδικότερα τον τελευταίο μήνα η αίσθηση που αποκόμιζα ήταν ότι η Ubisoft κινείται και συμπεριφέρεται γύρω και για το Assassin’s Creed Shadows με πρωτόγνωρη αυτοπεποίθηση. Ως συνέπεια, εκεί που είχα τον τίτλο απλά στο ραντάρ σαν μεγάλος οπαδός των Assassin’s Creed γενικότερα κατέληξα να έχω μία προσμονή λίγες ημέρες πριν το παραλάβω η οποία δημιουργήθηκε αποκλειστικά και μόνο από τα vibes που μου έδινε η ίδια η εταιρεία. Για να μην σας κουράζω όμως, το Assasin’s Creed Shadows δεν είναι ένα απλά καλό παιχνίδι, είναι ένα πολύ καλό παιχνίδι της σειράς, σε σημεία μάλιστα να με εντυπωσιάζει ιδιαίτερα για τη φροντίδα που έλαβε κατά την ανάπτυξή του από το στούντιο του Quebec, υπεύθυνο μεταξύ άλλων για τα Syndicate και πιο πρόσφατα για το Odyssey.
Όπως θα έχετε δει προφανώς σε όλες τις έως τώρα εκφάνσεις του τίτλου οι πρωταγωνιστές μας είναι δύο, η Naoe και ο Diogo ή αλλιώς Yasuke. Το παιχνίδι μας μεταφέρει στη φεουδαρχική εποχή της Ιαπωνίας του 16ου αιώνα που μαστίζεται από έντονο εμφύλιο πόλεμο. Η Naoe είναι Shinobi, που σημαίνει ότι είναι πιο αέρινη και σημαντικά πιο ευέλικτη με έφεση στο Stealth στοιχείο χωρίς όμως να της λείπει το τσαγανό για hand-to-hand combat είτε με το Katana, το Kusarigama και τα Tando της ενώ είναι και η μοναδική που διαθέτει Hidden Blade. Από την άλλη ο Yasuke είναι Samurai, δύναμη της φύσης κοινώς γομάρι που σπάει πόρτες απλά τρέχοντας κατά πάνω τους και χειρίζεται Long Katana, Naginata, Kanabo μέχρι τόξο και τουφέκι παρακαλώ. Όπως αντιλαμβάνεστε αυτός από τους δύο που φέρνει πιο πολύ σε «Assassin» είναι ξεκάθαρα η Naoe και εδώ βρίσκομαι σε ένα δίλημμα και θα σας εξηγήσω. Αρχικά με εξέπληξε πολύ ευχάριστα το πως η Ubisoft Quebec επέλεξε να σετάρει τους χαρακτήρες, να μας τους γνωρίσει αλλά και να τους κάνει να συναντηθούν μεταξύ τους αφού αρχικά διαβαίνουν άκρως αντίθετα μονοπάτια μέχρι το σημείο που συναντιούνται και αποφασίζουν να πορευθούν μαζί για τον απώτερο κοινό πλέον σκοπό τους. Το δίλημμα μου έχει να κάνει με το αν σας αποκαλύψω τα γεγονότα θα σας «χαλάσω» τις πρώτες εφτά με εννιά ώρες τους παιχνιδιού (εγώ έκανα δέκα και παραπάνω γιατί έπαιρνα το χρόνο μου) και πιθανώς δεν θα νιώσετε την έκπληξη που ένιωσα κι εγώ, επομένως με την ελπίδα ότι το ίντερνετ και ό,τι άλλο διαβάσετε σχετικά με τον τίτλο δεν θα σας το μαρτυρήσει, αφήστε που απεχθάνομαι και τα Spoilers γενικότερα, δεν θα μπω ειδικότερα στα γεγονότα και τι πυροδοτεί την εξέλιξη των γεγονότων από την αρχή. Αυτό που μπορώ να πω όμως είναι ότι σαν ιστορία έχουμε μέσα ό,τι μπορεί να περιμένουμε από μία σοβαρή στο γενικότερο πλαίσιο της από αυτή την εποχή της Ιαπωνίας, με έντονο το στοιχείο της εκδίκησης, των ανατροπών, της προδοσίας και των παιχνιδιών εξουσίας. Όλα αυτά είναι δεμένα με μία πολύ καλή αφήγηση όπου μέσα από διάφορα Quests του ενός και δραστηριότητες του άλλου που μας οδηγούν σε Flashbacks μαθαίνουμε το υπόβαθρο του καθενός, κάτι το οποίο θεωρώ πολύ σημαντικό.
Η επιλογή λοιπόν δύο χαρακτήρων με διαφορετικές δυνατότητες κάνει αυτομάτως το Gameplay του Assassin’s Creed Shadows πιο ενδιαφέρον, πιο δημιουργικό και πιο δύσκολα επαλαμβανόμενο. Από τη στιγμή μάλιστα που το στούντιο ανάπτυξης κατάφερε να το υλοποιήσει σωστά βρίσκοντας στα σημεία που το χρειάζεται ισορροπία. Ισορροπία που ο Yasuke δεν διαθέτει σε μεγάλο βαθμό, ειδικά στα ψηλά Synchronization Points όπου τον βλέπεις να πασχίζει να μείνει όρθιος ενώ η προσπάθεια για Leap of Faith (που δεν εκτελεί) καταλήγει σε απολαυστικό Animation μερικές φορές. Μάλιστα υπάρχει και σχετικό Trophy που τιτλοφορείται Leap of Fail και το διασκέδασα περισσότερο από όσο θα έπρεπε μάλλον. Όπως έχετε καταλάβει έως τώρα Naoe και Yasuke παικτικά είναι δύο κόσμοι αντίθετοι και μου αρέσει πολύ που συμβαίνει επιτυχημένα αυτό. Με λίγα λόγια αν θέλεις μία πιο Asssasin’s Creed εμπειρία επιλέγεις κατά βάση Naoe ενώ αν θέλεις να μπαίνεις στα οχυρά από την κύρια είσοδο με τον One Man Army όπως τον αποκαλεί και ο άρχοντας Obu Nobunaga στο παιχνίδι, επιλέγεις Yasuke και εφορμάς. Πρώτον σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως με τον Yasuke δεν υπάρχει πρόκληση από τη μέση και πάνω δυσκολία τουλάχιστον και δεύτερον όλα αυτά που προανέφερα μεταφράζονται και στα διαφορετικά χαρακτηριστικά που διαθέτουν οι δύο χαρακτήρες κυρίως όσον αφορά τα HP και Power. Η Naoe επίσης ούσα μοναδική κρατούσα Hidden Blade κάνει τις πιο κλασσικές δολοφονίες από απόκρυψη ενώ ο Yasuke, ξεκλειδώνοντας αρχικά το αντίστοιχο Ability, τις κάνει πιο βίαιες ανασηκώνοντας μέχρι και τον αντίπαλο στον αέρα αφού τον έχει κάνει σουβλάκι στο Long Katana του. Ακόμα η Naoe διαθέτει γάντζο που της επιτρέπει να φτάνει σε υψηλότερα σημεία και με μεγαλύτερη ευκολία αλλά νομίζω ότι έχετε αντιληφθεί πλήρως μέχρι τώρα από τα γραφόμενά μου πως κινείται ο ένας μέσα στο παιχνίδι και πως ο άλλος. Αυτό που θέλω να σταθώ είναι ότι η επιλογή είτε του ενός είτε του άλλου είναι κατά βάση ελεύθερη, υπάρχουν αποστολές όμως που αναγκαστικά θα παίξουμε με τον ένα χαρακτήρα και μετέπειτα με τον άλλον. Ένα ακόμα πράγμα που μου άρεσε στο Assassin’s Creed Shadows είναι ότι παρά τον μεγάλο σχετικά χάρτη του δεν είναι χαοτικό σε καμία περίπτωση, με ξεκάθαρο UI και Skill Trees για τον καθένα και πίνακα επιλογών αποστολών, βασισμένη στους χαρακτήρες κεντρικούς και δευτερεύοντες. Επιπλέον, το Loot είναι συγκεκριμένο όσον αφορά το διαβαθμισμένο εξοπλισμό μας και τα Resources κάτι που οδηγεί επιτέλους στην επιλογή και στο νόημα να αναβαθμίσεις έναν ήδη εξοπλισμό ή όπλο που διαθέτεις σε μικρότερο Level. Οι χαρακτήρες μας αναβαθμίζονται κερδίζοντας XP από διάφορες δραστηριότητες και φυσικά από την ολοκλήρωση αποστολών ενώ οι βαθμίδες των ικανοτήτων που μπορούν να ξεκλειδώσουμε ανεβαίνουν μέσω Knowledge Points που αποκτούμε ολοκληρώνοντας συγκεκριμένες δραστηριότητες. Ακόμα, διαθέτουμε Safehouse, κοινώς βάση, την οποία μπορούμε να αναβαθμίσουμε με τα αντίστοιχα οφέλη κάθε φορά, κάνουμε Recruit Scouts για να στέλνουμε σε διάφορα θελήματα που μεταφράζονται σε παραπάνω Resources αλλά και συνοδοιπόρους στη μάχη που μπορούμε να καλέσουμε να μας βοηθήσουν σε μια δύσκολη στιγμή. Τέλος, στο Assassin’s Creed Shadows έχουμε την εισαγωγή για πρώτη φορά του Animus Hub στην αρχική οθόνη, ένα ενοποιημένο UI που μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στα τελευταία παιχνίδια Assassin’s Creed.
Η Ubisoft διατυμπάνιζε στα τελευταία βίντεο ότι το παιχνίδι είναι ανεπτυγμένο με τη νέας γενιάς μηχανή γραφικών Anvil με το τελικό αποτέλεσμα να τη δικαιώνει σε μεγάλο βαθμό. Η αλήθεια είναι πως το Assassin’s Creed Shadows είναι πολύ όμορφο, χαρακτηρίζεται εύκολα ως ένα Next-Gen Assassin’s Creed, αφήνει παρασάγκας τους προκατόχους του στον τεχνικό τομέα ενώ είναι και ο τίτλος που είδα τη μεγαλύτερη διαφορά από το βασικό PS5 στο PS5 Pro. Ο συνδυασμός PS5 Pro με OLED τηλεόραση στην επιλογή γραφικών Balanced και VRR ενεργοποιημένο είναι παιδιά απόλαυση. Όταν το έπαιζα στο βασικό PS5 σε μία θνητή 4K HDR LCD τηλεόραση η προσγείωση ήταν υπαρκτή χωρίς να αφαιρεί τους αρχικούς χαρακτηρισμούς για τον τίτλο αλλά μου δημιούργησε αυτή τη συνθήκη να τους βάζω όλους στο σπίτι νωρίς για ύπνο για να το χαρώ στο PS5 Pro στο σαλόνι μου απερίσπαστος. Υπήρχαν στιγμές σε Synchronizations σε συνδυασμό με τοπία με νερά και έντονη βλάστηση που η κάμερα γίνεται πανοραμική που έμοιαζε για καρτ ποστάλ. Ιδιαίτερη μνεία αξίζουν οι έντονες καιρικές συνθήκες που αναπαριστώνται πιστότατα και η εναλλαγή των εποχών που επηρεάζουν και τις συνθήκες του παιχνιδιού και των NPCs. Επίσης, έχουμε Destruction σε μεγάλη έκταση αντικειμένων του χάρτη μέχρι και κόψιμο δέντρων και θάμνων με το Katana μας. Ακόμη τα πολύπαθα Animations στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς παρουσιάζονται άκρως βελτιωμένα κάτι που συμπαρασέρνει θετικά το παρκούρ που ναι είναι πολύ καλό και επιτέλους συγκεκριμένο αφού δεν μπορούμε να πιαστούμε και να σκαρφαλώσουμε έτσι απλά όπου βλέπουμε και θέλουμε και φυσικά τις μάχες που επίτηδες τις κράτησα για αυτή την παράγραφο και δεν τις ανέφερα στην προηγούμενη που επιτέλους είναι απολαυστικές δημιουργώντας σου την ανάγκη να βρεθείς σύντομα στην επόμενη. Το κερασάκι στην τούρτα συμπληρώνουν τα βίαια Finishing Animations που επιστρέφουν καλύτερα από ποτέ. Φυσικά δεν θα μου λείψει η απουσία Stamina. Εντυπωσιακή είναι και η εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του DualSense, ιδιαίτερη μνεία στο Haptic Feedback και την εξαιρετική χρήση του ενσωματωμένου ηχείου, εκμετάλλευση που συνήθως βλέπουμε από First Party τίτλους της Sony. Ηχητικά δεν έχω να του προσάψω κάτι ιδιαίτερα αρνητικό πέρα από κάποια άστοχα Voice Overs κατά τη γνώμη μου αν και η Ubisoft προτείνει τη χρήση της μητρικής Ιαπωνικής γλώσσας με αγγλικούς υπότιτλους για ενισχυμένη εμπειρία.
Ολοκληρώνοντας, το Assasin’s Creed Shadows, έτσι όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα, είναι ένα απρόσμενα καλό παιχνίδι στη σειρά με το στούντιο της Ubisoft στο Quebec, χωρίς να ανακαλύπτει τον τροχό, να φαίνεται ότι πήρε κομμάτια και στοιχεία που ταλάνιζαν εδώ και χρόνια τη σειρά, ειδικά μετά την RPG μεταστροφή της και με σοβαρότητα και το κυριότερο με βάση στη λεπτομέρεια να δημιουργεί έναν απολαυστικό κατά τα άλλα τίτλο. Η αίσθηση που μου δημιούργησε και συνεχίζει, γιατί για να κάνεις τα πάντα στο παιχνίδι χρειάζεσαι αρκετά παραπάνω χρόνο, να το έχω στο μυαλό μου καθημερινά να επιστρέψω στο σπίτι μου για να παίξω, όχι για τις ανάγκες του παρόντος κειμένου με τις εντυπώσεις μου αλλά γιατί με κέρδισε και με εντυπωσίασε από τις πρώτες στιγμές νομίζω λέει από μόνο του πολλά.
Ευχαριστούμε τις Ubisoft και CD Media για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης του Review.
Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!