
Assassin’s Creed 1 (2007)

Το πρώτο Assassin’s Creed κυκλοφόρησε το 2007 και μας εισήγαγε στον κόσμο των Assassins μέσω του Altaïr Ibn-La’Ahad, σε ένα ιστορικό πλαίσιο που καλύπτει τον 12ο αιώνα και τις Σταυροφορίες, με κύριες περιοχές τη Δαμασκό, την Ακκό και την Ιερουσαλήμ. Η Ubisoft κατάφερε να συνδυάσει με μοναδικό τρόπο την ιστορική πιστότητα με την αίσθηση εξερεύνησης και stealth, δημιουργώντας ένα gameplay που απαιτούσε τη χρησιμοποίηση του πλήθους, χρήση των κτιρίων και στοχευμένες εκτελέσεις. Παρά την αρχική κριτική για επαναλαμβανόμενο gameplay και περιορισμένη τεχνητή νοημοσύνη, το game γνώρισε εμπορική επιτυχία με περίπου 8 εκατ. πωλήσεις και καθιέρωσε τα βασικά mechanics που έγιναν σήμα κατατεθέν της σειράς, ενώ η επιρροή του στα ιστορικά action-adventure games υπήρξε καθοριστική, καθώς άνοιξε τον δρόμο για να έρθουν στη προσκήνιο και άλλα games.
Assassin’s Creed II (2009) – Η Αναγέννηση του Ezio

Το Assassin’s Creed II κυκλοφόρησε το 2009 και εισήγαγε τον Ezio Auditore da Firenze, σηματοδοτώντας την αρχή της τριλογίας που τον καθιέρωσε ως τον πιο δημοφιλή χαρακτήρα της σειράς. Το game διαδραματίζεται κυρίως στην Ιταλική Αναγέννηση του 15ου αιώνα, με βασικές πόλεις τη Φλωρεντία και τη Βενετία, καθώς και αργότερα Μιλάνο και Ρώμη. Η Ubisoft έφερε τεράστια εξέλιξη στο gameplay, με πιο πλούσιο open-world περιβάλλον, βελτιωμένα parkour mechanics, κοινωνική αλληλεπίδραση με NPCs, νέα όπλα και skills, αλλά και την εισαγωγή της έννοιας των οικονομικών αποστολών και side quests. Το AC II έδωσε έμφαση σε ιστορική πιστότητα, με αναπαραστάσεις κτιρίων, εκκλησιών, πλατειών και αριστουργημάτων της εποχής, ενώ η παρουσία ιστορικών προσωπικοτήτων όπως ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ενίσχυσε την αίσθηση της Αναγέννησης. Από πλευράς επιρροής, το game θεωρείται σημείο αναφοράς για την εξέλιξη της σειράς, φέρνοντας την αφήγηση, τις μηχανικές και την ιστορική ακρίβεια σε νέο επίπεδο, ενώ γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία με περισσότερα από 9 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως και γενικά πολύ θετική κριτική για την καινοτομία και την ποιότητα του κόσμου που δημιούργησε.
Assassin’s Creed: Brotherhood (2010) – Η άνοδος της Ρώμης

Το Assassin’s Creed: Brotherhood κυκλοφόρησε το 2010 και αποτελεί άμεση συνέχεια του AC II, εστιάζοντας ξανά στον Ezio Auditore και την προσπάθειά του να εδραιώσει την επιρροή της αδελφότητας των Assassins απέναντι στους Borgia. Η δράση μεταφέρεται κυρίως στη Ρώμη του 16ου αιώνα, υπό την κυριαρχία των Borgia, με λεπτομερείς αναπαραστάσεις της πόλης, των καθεδρικών, των δημόσιων πλατειών και των κτιρίων εξουσίας. Το gameplay εξελίχθηκε σημαντικά, εισάγοντας την πολλαπλή διαχείριση της αδελφότητας, τη δυνατότητα να στρατολογεί και να εκπαιδεύει νέους Assassins, αλλά και το πρώτο multiplayer mode στην ιστορία της σειράς, που επέτρεπε PvP stealth αποστολές με έμφαση στη στρατηγική και την κοινωνική αλληλεπίδραση. Οι μηχανισμοί parkour και μάχης βελτιώθηκαν, ενώ η ιστορική πιστότητα και η ρεαλιστική αναπαράσταση της Ρώμης ενίσχυσαν την αίσθηση βύθισης στον κόσμο της Αναγέννησης. Το Brotherhood γνώρισε επίσης εμπορική επιτυχία, με περίπου 7 εκατομμύρια πωλήσεις, και θετική κριτική, ιδίως για την επέκταση της αφήγησης, την ποικιλία αποστολών και το καινοτόμο multiplayer, ενώ θεωρείται σημείο-ορόσημο στην εξέλιξη της σειράς Ezio.
Assassin’s Creed: Revelations (2011) – Το κλείσιμο του κύκλου του Ezio
Το Assassin’s Creed: Revelations κυκλοφόρησε το 2011 και ολοκληρώνει την ιστορία του Ezio Auditore, συνδέοντας ταυτόχρονα τα γεγονότα με τον Altaïr από το AC1. Η δράση επικεντρώνεται κυρίως στην Κωνσταντινούπολη του 16ου αιώνα, με αριστοτεχνική αναπαράσταση της πόλης, των αγορών, των τζαμιών και των τειχών της, ενώ διατηρούνται περιοχές για εξερεύνηση και στα εσωτερικά κτίρια. Το gameplay ενισχύθηκε με νέα gadgets όπως το hookblade, ανανεωμένο σύστημα μάχης, βελτιωμένη πλοήγηση και συνδυασμό stealth με ανοιχτές μάχες. Το multiplayer βελτιώθηκε από το Brotherhood, με περισσότερα modes, καλύτερο AI και μεγαλύτερη έμφαση στη στρατηγική και συνεργασία. Η ιστορική πιστότητα και οι λεπτομέρειες της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας προσφέρουν έντονη αίσθηση βύθισης, ενώ η αφήγηση κλείνει με τρόπο που ενώνει τις δύο γενιές Assassins. Το Revelations γνώρισε θετικές κριτικές για την εξέλιξη των μηχανισμών και τον πλούσιο κόσμο, ενώ οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 7,2 εκατομμύρια αντίτυπα, ενισχύοντας την επιρροή του franchise στην αγορά και την κουλτούρα του gaming της εποχής.
Assassin’s Creed III (2012) – Η Αμερικανική Επανάσταση

Το Assassin’s Creed III κυκλοφόρησε το 2012 και φέρνει τη σειρά σε μια εντελώς νέα ιστορική περίοδο, αυτή της Αμερικανικής Επανάστασης (1765–1783). Ο παίκτης ελέγχει τον Connor Kenway, έναν μισό Ινδιάνο και μισό Βρετανό Assassin, που εμπλέκεται στις συγκρούσεις των 13 αποικιών με τη Βρετανική αυτοκρατορία. Οι περιοχές περιλαμβάνουν τη Βοστόνη, τη Νέα Υόρκη και εκτεταμένες αγροτικές και δασικές εκτάσεις, με τεράστια ελευθερία εξερεύνησης και εντυπωσιακά open-world περιβάλλοντα. Το gameplay προσφέρει εξελιγμένα parkour mechanics, νέα όπλα όπως το tomahawk και το τόξο, καθώς και τη δυνατότητα για ναυτικές μάχες, εισάγοντας έναν συνδυασμό stealth και open combat σε ανοιχτούς χώρους. Η ιστορική πιστότητα, οι μάχες, οι χαρακτήρες και η πλοκή με πραγματικά γεγονότα προσφέρουν έντονη βύθιση στον 18ο αιώνα. Το game γνώρισε θετικές κριτικές για την ατμόσφαιρα, τον πλούτο του κόσμου και τις μηχανικές μάχης, ενώ οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 12 εκατομμύρια αντίτυπα, καθιστώντας το ένα από τα εμπορικά ισχυρότερα games της σειράς και επηρεάζοντας τον τρόπο που τα ιστορικά open-world games προσεγγίζουν τη αφήγηση και τη στρατηγική μάχης.
Assassin’s Creed III: Liberation (2012, Vita → HD/remasters)
Η Liberation πρωτοκυκλοφόρησε ως αποκλειστικότητα PS Vita το 2012 και μεταφέρθηκε σε HD/πλατφόρμες μεγαλύτερης ισχύος αργότερα. Η Aveline de Grandpré, μια από τις πρώτες γυναίκες πρωταγωνίστριες στο franchise, δρα σε ένα σπάνιο για τη σειρά περιβάλλον. Τη Νέα Ορλεάνη και τα έλη της Λουιζιάνα στα τέλη της περιόδου μετά τον Γαλλο-Ινδικό πόλεμο (1765–1777 περίπου). Το game αξιοποίησε καλά το φορητό hardware με μηχανισμούς μεταμφίεσης (τρία φαντάσματα/στολές), stealth και μικρότερης κλίμακας open-areas, έδινε έμφαση στην κοινωνική δυναμική (δούλοι, άρχοντες, έμποροι) και αποτέλεσε τεχνητό εργαστήριο για διαφορετικές αφηγήσεις μέσα στο σύμπαν AC. Η κριτική αναγνώρισε την αξία της Aveline ως χαρακτήρα και την πολιτισμική σημασία του τίτλου, αν και πολλά reviews τόνισαν τα όρια που επιβάλλει ένα handheld origin.
Assassin’s Creed IV: Black Flag (2013) – Η Χρυσή Εποχή των Πειρατών
Το Assassin’s Creed IV: Black Flag κυκλοφόρησε το 2013 και μεταφέρει τους παίκτες στην Καραϊβική του 1715–1722, κατά τη Χρυσή Εποχή των Πειρατών. Ο Edward Kenway, παππούς του Connor, αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο σε ένα game που συνδυάζει ανοικτό κόσμο, ναυτικές μάχες και εξερεύνηση. Οι περιοχές περιλαμβάνουν νησιά της Καραϊβικής, την Κούβα, τις Μπαχάμες και τη Τζαμάικα, ενώ το game δίνει έμφαση σε πειρατικές δραστηριότητες, όπως raids, ναυτικές μάχες και διαχείριση πληρώματος. Η Ubisoft βελτίωσε τις μηχανικές του προηγούμενου τίτλου, ενσωματώνοντας μεγάλο ανοιχτό κόσμο, εξερεύνηση θησαυρών και βελτιωμένη μάχη με πλοία, ενώ η ιστορική πιστότητα διατηρείται με εμφανίσεις πραγματικών πειρατών όπως ο Blackbeard. Το Black Flag απέσπασε εξαιρετικές κριτικές για την ελευθερία κινήσεων, την ποιότητα του κόσμου και την πρωτοτυπία του σε σχέση με προηγούμενους τίτλους, και οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 11 εκατομμύρια αντίτυπα, καθιστώντας το ένα από τα πιο εμπορικά επιτυχημένα Assassin’s Creed, ενώ η επιρροή του στον σχεδιασμό open-world και ναυτικών games παραμένει σημαντική.
Assassin’s Creed: Freedom Cry (DLC → standalone, 2013–2014)
Το Freedom Cry ξεκίνησε σαν σημαντικό story-DLC για το Black Flag (Δεκέμβριος 2013) και γρήγορα μετατράπηκε σε standalone τίτλο, τον Φεβρουάριο 2014. Πρωταγωνιστής είναι ο Adewale, πρώην μέλος του πληρώματος του Edward Kenway που τώρα αναδεικνύεται σε ξεχωριστή, πιο πολιτικοποιημένη φιγούρα: το game μεταφέρει το franchise σε μια αυστηρά θεματική αφήγηση γύρω από τη δουλεία, τις εξεγέρσεις και την απελευθέρωση στην Καραϊβική (1735–1737). Μηχανικά πρόκειται για compact, focused εμπειρία με λιγότερη ανοιχτή εξερεύνηση, περισσότερη αφήγηση αποστολών με κοινωνικό βάθος και αποστολές απελευθέρωσης σκλάβων. Η υποδοχή ήταν θετική, ειδικά για την ωριμότητα του θέματος και τη μετατόπιση του τόνου σε κάτι πιο ώριμο και πολιτικό.
Assassin’s Creed: Unity (2014) – Η Γαλλική Επανάσταση

Το Assassin’s Creed: Unity κυκλοφόρησε το 2014 και διαδραματίζεται στη Γαλλία της Επανάστασης (1789–1799), με επίκεντρο το Παρίσι και τα ιστορικά μνημεία του όπως η Notre-Dame και οι πλατείες της πόλης. Ο Arno Dorian, νέος Assassin, εμπλέκεται σε πολιτικές ίντριγκες και συγκρούσεις ανάμεσα σε Assassins και Templars, ενώ το game εισάγει για πρώτη φορά συγχρονισμένες συνεργατικές multiplayer αποστολές (co-op) μέχρι τεσσάρων παικτών. Το gameplay βελτιώθηκε με πιο ρεαλιστική κίνηση χαρακτήρων, νέο σύστημα μάχης, εξελιγμένα parkour mechanics και μεγαλύτερη αλληλεπίδραση με το πλήθος. Παρά τα τεχνικά προβλήματα κατά την αρχική κυκλοφορία, η κριτική αναγνώρισε την πλούσια αναπαράσταση της Γαλλικής Επανάστασης και την ατμόσφαιρα, ενώ οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 10 εκατομμύρια αντίτυπα, ενισχύοντας την επιρροή του franchise σε open-world games με ιστορική αφήγηση. Παρόλα αυτά, λόγω των αρκετών τεχνικών προβλημάτων και των bugs που είχε το Unity, η Ubisoft ζήτησε δημόσια συγγνώμη από τους παίκτες του game, αναγνωρίζοντας και η ίδια πως όντως υπήρχαν προβλήματα και μάλιστα σοβαρά.
Assassin’s Creed: Rogue (2014)
Το Rogue κυκλοφόρησε το Νοέμβριο του 2014 για PS3/Xbox 360 και για PC λίγο αργότερα αργότερα και κάνει κάτι σπάνιο για τη σειρά: τοποθετεί τον παίκτη στη θέση ενός πρώην Assassin που γίνεται Templar, τον Shay Patrick Cormac, σε ένα περιβάλλον που καλύπτει τη Βόρεια Αμερική και τον Ατλαντικό του 1750s. Σχεδιαστικά το game δανείζεται πολλά από το Black Flag (ναυτικές μάχες, exploration) αλλά τα γυρίζει προς μια πιο σκοτεινή αφήγηση: κυνηγώντας πρώην συντρόφους, ο Shay φέρνει στο προσκήνιο τις ηθικές αποχρώσεις του πολέμου μεταξύ Assassins και Templars. Η εμπειρία ήταν ενδιαφέρουσα και ήταν μια καλή και πρωτότυπη προσπάθεια, η οποία αξίζει για την οπτική του Templar και για το ότι έκλεισε μια ιστορική περίοδο στη σειρά. Τεχνικά ήταν σταθερότερο σε παλιές κονσόλες και αργότερα απέκτησε remaster για PS4/Xbox One.
Assassin’s Creed: Syndicate (2015) – Η Βιομηχανική Επανάσταση
Το Assassin’s Creed: Syndicate κυκλοφόρησε το 2015 και τοποθετείται στο Λονδίνο της Βιομηχανικής Επανάστασης (1868). Οι αδελφοί Jacob και Evie Frye αναλαμβάνουν δράση ενάντια στους Templars, ενώ η Ubisoft αναπαριστά τη βιομηχανική πόλη με τρένα, γέφυρες και εργοστάσια, προσφέροντας νέες επιλογές για εξερεύνηση και μετακίνηση, όπως το grappling hook. Το gameplay επικεντρώνεται σε συνδυασμό stealth και open combat, με βελτιωμένα combat mechanics, μεγαλύτερη ποικιλία όπλων και χαρακτήρων, και mini-games για την αλληλεπίδραση με τη βιομηχανική κοινωνία. Το Syndicate έλαβε θετική κριτική για τον πλούσιο κόσμο και τον ρεαλισμό του, ενώ οι πωλήσεις του ξεπέρασαν τα 5 εκατομμύρια αντίτυπα, συνεχίζοντας την επιρροή της σειράς σε open-world ιστορικά games. Παρόλα αυτά, ο συγκεκριμένος τίτλος δεν αγαπήθηκε ιδιαίτερα από την κοινότητα και τους fans του franchise, δεχόμενο κριτική κυρίως για την επαναληψιμότητά του.
Assassin’s Creed: Origins (2017) – Η Γένεση των Assassins
Το Assassin’s Creed: Origins κυκλοφόρησε το 2017 και αποτελεί την επιστροφή της σειράς με ανοιχτό κόσμο RPG, εστιάζοντας στην Αρχαία Αίγυπτο περίπου το 49–43 π.Χ. Ο παίκτης αναλαμβάνει τον Bayek, τελευταίο των Medjay, σε μια ιστορία που συνδέει τη δημιουργία της Αδελφότητας των Assassins με ιστορικά γεγονότα και προσωπικές τραγωδίες. Το gameplay εισάγει RPG στοιχεία όπως leveling, skill trees, loot, ενώ το combat έγινε πιο τακτικό και στρατηγικό. Το Origins ενσωματώνει τεράστιο open-world περιβάλλον με πυραμίδες, τον Νείλο, πόλεις όπως Ηράκλειο και Αλεξάνδρεια, και πληθώρα αποστολών. Η απήχηση ήταν εξαιρετική, με πολύ θετική κριτική για τον κόσμο, την ιστορική ακρίβεια και την εξέλιξη του gameplay, ενώ οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 10 εκατομμύρια αντίτυπα, επαναφέροντας τη σειρά στην κορυφή της αγοράς.
Assassin’s Creed: Odyssey (2018) – Η Αρχαία Ελλάδα
Το Assassin’s Creed: Odyssey κυκλοφόρησε το 2018 και μεταφέρει τη δράση στην Αρχαία Ελλάδα κατά τον Πελοποννησιακό Πόλεμο (431–422 π.Χ.), με βασικές περιοχές την Αθήνα, τη Σπάρτη, τα νησιά του Αιγαίου και τη χερσόνησο της Πελοποννήσου. Οι παίκτες ελέγχουν την Kassandra ή τον Alexios, επιλέγοντας την πορεία και τις αποφάσεις τους, με έντονα RPG στοιχεία, branching quests, επιλογές διαλόγου και εξερεύνηση ανοιχτού κόσμου. Το gameplay συνδυάζει μάχες, stealth, ναυμαχίες, ιστορικά γεγονότα και μυθολογικά στοιχεία, δημιουργώντας μια πλούσια εμπειρία. Το Odyssey γνώρισε θετική κριτική για τον τεράστιο κόσμο, την ελευθερία επιλογών και την ποιότητα αφήγησης, ενώ οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 10 εκατομμύρια αντίτυπα, καθιστώντας το έναν από τους πιο φιλόδοξους τίτλους της σειράς.
Assassin’s Creed: Valhalla (2020) – Η Εποχή των Βίκινγκ
Το Assassin’s Creed: Valhalla κυκλοφόρησε το 2020 και τοποθετεί τη δράση στη Βικινγκ εποχή, περίπου το 873 μ.Χ., με επίκεντρο τη Νορβηγία και την Αγγλία. Ο Eivor, Βίκινγκ πολεμιστής, ηγείται της φυλής του σε raids, πολιτικές συμμαχίες και οικοδόμηση οικισμών, ενώ το game διατηρεί πλήρως την ανοιχτή εξερεύνηση και τα RPG στοιχεία από τα προηγούμενα Origins και Odyssey. Το gameplay συνδυάζει stealth, μάχες σώμα με σώμα, εξερεύνηση, ναυμαχίες, καθώς και την πολιτική διαχείριση των οικισμών, ενώ οι αποφάσεις του παίκτη επηρεάζουν την εξέλιξη της ιστορίας. Η κριτική αναγνώρισε την ποιότητα του κόσμου, την ιστορική αναπαράσταση και την ανάπτυξη χαρακτήρων, ενώ οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 12 εκατομμύρια αντίτυπα, καθιστώντας το, το πιο εμπορικά ισχυρότερo game της σειράς και επιβεβαιώνοντας την επιρροή των Assassins σε open-world ιστορικά RPGs.
Assassin’s Creed Mirage (2023) – Επιστροφή στις Ρίζες

Το Assassin’s Creed Mirage κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2023 και αποτέλεσε μια συνειδητή στροφή της Ubisoft προς την παλιά σχολή της σειράς, έπειτα από τα υπερμεγέθη RPG των Origins, Odyssey και Valhalla. Το game τοποθετείται στη Βαγδάτη του 9ου αιώνα, κατά την περίοδο της Χρυσής Εποχής του Ισλάμ, με πρωταγωνιστή τον Basim Ibn Ishaq (γνωστός από το Valhalla) στα νεανικά του χρόνια, πριν ακόμα μπει στα γεγονότα που τον συνδέουν με τον κόσμο των Isu. Σε επίπεδο gameplay, το Mirage έκοψε κάθε δεσμό με τα RPG στοιχεία των προηγούμενων τίτλων. Επανέφερε τον παραδοσιακό πυρήνα του Assassin’s Creed. Stealth, parkour και δολοφονίες συγκεκριμένων στόχων. Οι αποστολές στη Βαγδάτη θύμιζαν περισσότερο το design του Assassin’s Creed II και του Brotherhood, με έμφαση στη διείσδυση, στη συγκέντρωση πληροφοριών και στο χτίσιμο ενός δικτύου πληροφοριοδοτών. Το parkour ανασχεδιάστηκε ώστε να θυμίζει την ταχύτητα και τη ροή της τριλογίας του Ezio, ενώ η πόλη σχεδιάστηκε πυκνή και ζωντανή, για να υποστηρίξει αυτή την κατακόρυφη κίνηση. Παράλληλα, εισήχθησαν μερικά καινούρια gadgets, όπως η βόμβα καπνού με αναβαθμίσεις, ενώ ο Basim είχε και το Eagle Vision / Enkidu, που έδινε tactical προβάδισμα στον παίκτη. Η απήχηση του Mirage ήταν ιδιαίτερη. Oι fans της παλιάς σχολής το υποδέχτηκαν ως την επιστροφή στις ρίζες, εκτιμώντας τον μικρότερο, πιο συμπυκνωμένο χάρτη και το focus στο stealth. Από την άλλη, μερίδα κοινού που είχε συνηθίσει στα RPG στοιχεία το θεώρησε υπερβολικά μικρό σε κλίμακα και διάρκεια (15-20 ώρες σε main story). Οι κριτικές κινήθηκαν σε θετικά αλλά συγκρατημένα επίπεδα, με έμφαση ότι ήταν ένα τίτλος-γέφυρα ανάμεσα στο παλιό και το νέο Assassin’s Creed. Σε εμπορικό επίπεδο, το Mirage πήγε πολύ καλά: κατέγραψε ισχυρό launch και ξεπέρασε τις 2 εκατομμύρια πωλήσεις μέσα στον πρώτο μήνα. Έγινε το 2ο μεγαλύτερο λανσάρισμα της Ubisoft για το 2023 μετά το Rainbow Six Siege updates. Αν και δεν έφτασε τα επίπεδα του Valhalla, απέδειξε ότι υπάρχει ακόμη τεράστιο κοινό για πιο συμπαγείς, stealth-based εμπειρίες. Το Mirage επιβεβαίωσε στην Ubisoft ότι η σειρά μπορεί να έχει πολλαπλές φόρμες στο μέλλον. Τα μεγάλα RPG (Odyssey, Valhalla, Shadows) αλλά και μικρότερα, πιο παραδοσιακά entries σαν αυτό.
Assassin’s Creed: Shadows (2025) – Η Ιαπωνική Εποχή των Σκιών

Το Assassin’s Creed: Shadows, η πιο πρόσφατη κύρια κυκλοφορία της σειράς (20 Μαρτίου 2025), μεταφέρει την δράση στην Ιαπωνία της περιόδου Sengoku. Οι παίκτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο πρωταγωνιστές με εντελώς διαφορετικό στιλ gameplay: τη Naoe, μια ταλαντούχα shinobi, και τον Yasuke, έναν μαύρο σαμουράι με πιο δυναμικό και φορμαρισμένο combat. Το game προσφέρει οπτικά εκπληκτικά τοπία, καιρικές δυναμικές, ζωντανή άγρια ζωή και λεπτομερή περιβάλλοντα με συνδυασμό κάστρων και φυσικών χώρων. Το gameplay εστιάζει πλέον σε στιβαρό, σωστά δομημένο stealth (“tactical shinobi experience”) αντί για το crowd-blending παρελθόντων τίτλων, ενώ η σειρά αφήνει πίσω της το Discovery Tour για φέτος, αντικαθιστώντας το με ένα ολοκληρωμένο ιστορικό Codex στο ίδιο το game. Το AC Shadows έχει λάβει διθυραμβικές κριτικές για την αισθητική, την επεξεργασία του κόσμου και την τεχνολογική ωρίμανση της Ubisoft. Από πλευράς εμπορικών επιδόσεων, το Shadows έσπασε ρεκόρ ως το δεύτερο μεγαλύτερο launch στην ιστορία της σειράς (πίσω μόνο από το Valhalla), καταγράφοντας τη δεύτερη υψηλότερη πρώτη-ημέρα έσοδα, καθώς και το μεγαλύτερο Digital Day-1 στην PlayStation Store για την Ubisoft. Σε λιγότερο από μια ημέρα έφτασε 1 εκατομμύριο παίκτες και μέσα σε μία εβδομάδα ξεπέρασε τα 3 εκατομμύρια. Έως τον Ιούλιο του 2025 είχε ξεπεράσει τα 5 εκατομμύρια μοναδικούς παίκτες, παραμένοντας πιο δημοφιλής από το Origins σε όρους καταναλωτικής δαπάνης. Στις ΗΠΑ, ήταν το νο 1 best-selling game του Μαρτίου 2025, και έως τον Απρίλιο το δεύτερο πιο πωλημένο της χρονιάς. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το physical launch του Shadows ήταν το μεγαλύτερο της χρονιάς, ξεπερνώντας ακόμα και το Monster Hunter Wilds.
Παράλληλα με την βασική ραχοκοκαλιά του franchise, η οποία είναι το κύριο και μεγάλο όπλο της Ubisoft, η εταιρία κυκλοφόρησε αρκετά spin-offs σε διαφορετικές πλατφόρμες, διατηρώντας πάντα τα βασικά χαρακτηριστικά που κατέχει όλη η σειρά των games.
Assassin’s Creed: Altair’s Chronicles (2008, Nintendo DS / iOS)
Αυτό το prequel του AC1 τοποθετεί τον παίκτη στον 12ο αιώνα, την περίοδο των Σταυροφοριών στη Μέση Ανατολή. Ο Altair επιστρέφει ως πρωταγωνιστής, με στόχο την καταπολέμηση των Templars πριν τα γεγονότα του πρώτου τίτλου. Το gameplay είναι ένα μίγμα 3D και side-scrolling, προσαρμοσμένο για φορητές συσκευές, με περιορισμένα αλλά στοχευμένα stealth mechanics. Αν και περιορισμένο τεχνικά, έδωσε στους παίκτες την πρώτη ευκαιρία να εξερευνήσουν τον Altair σε διαφορετική οπτική και θεωρείται μια ενδιαφέρουσα εμπειρία για τους λάτρεις της σειράς.
Assassin’s Creed: Bloodlines (2009, PSP)
Το Bloodlines συνεχίζει την ιστορία του Altair, αυτή τη φορά σε έναν μικρό αλλά πυκνό χάρτη της Κύπρου. Το game διατήρησε το stealth και το combat system του AC1, ενώ εισήγαγε περισσότερα side quests και συλλεκτικά αντικείμενα. Αποτέλεσε σημαντικό βήμα για τη σειρά σε handheld πλατφόρμες, διατηρώντας το πνεύμα των mainline τίτλων αλλά προσαρμοσμένο σε μικρότερη κλίμακα.
Assassin’s Creed Chronicles (China / India / Russia — 2015–2016)
Η τριλογία Chronicles (China — Απρίλιος 2015, India — Ιανουάριος 2016, Russia — Φεβρουάριος 2016) είναι 2.5D side-scroll spin-offs που πειραματίζονται με stealth platforming και comic-book αισθητική. Κάθε επεισόδιο αφηγείται αυτόνομη ιστορία (Shao Jun στην Κίνα, Arbaaz Mir στην Ινδία, Nikolai στην Ρωσία) και δοκιμάζει πώς τα core mechanics του AC (κρυψίνοια, δολοφονίες, περιβάλλον) μεταφράζονται σε πιο συμπαγείς, σχεδιαστικά ελεγχόμενες εμπειρίες. Η σειρά δεν έβαλε ποτέ στο ίδιο επίπεδο την κεντρική αφήγηση των mainline τίτλων, αλλά έδωσε μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική προσέγγιση σε παίκτες που προτιμούν πιο linear, στυλιστικές εμπειρίες. Ήταν μια χρήσιμη προσπάθεια, σαν πειραματικό εργαστήριο της Ubisoft.
Assassin’s Creed: Identity (2016, iOS/Android)
Αυτό το mobile RPG επέτρεψε στους παίκτες να δημιουργήσουν τον δικό τους Assassin και να εξερευνήσουν μικρούς open-world χάρτες στην Ιταλία της Αναγέννησης. Το game εστίασε στο customization χαρακτήρα, τις αποστολές stealth και την προσαρμογή εξοπλισμού. Αν και δεν είχε το βάθος των mainline τίτλων, αποτέλεσε ένα πειραματικό βήμα για την προσαρμογή της σειράς σε mobile πλατφόρμες.
Assassin’s Creed: Ezio Collection (2016, PS4/Xbox One)
Η συλλογή Ezio περιλαμβάνει remaster της τριλογίας AC II, Brotherhood και Revelations, με βελτιωμένα γραφικά, refined mechanics και υποστήριξη modern κονσολών. Το πακέτο προσφέρει στους νέους παίκτες τη δυνατότητα να γνωρίσουν την ιστορία του Ezio με σύγχρονη αισθητική, ενώ για τους παλιούς αποτελεί μια πλήρη αναδρομή σε μία από τις πιο εμβληματικές περιόδους της σειράς.

Assassin’s Creed III Remastered (2019, PS4/Xbox One/PC/Switch)
Το remaster του AC3 προσφέρει βελτιωμένα γραφικά, smoother frame rates και ενσωμάτωση του Liberation Remastered. Η ιστορική περίοδος παραμένει ο Αμερικανικός Επαναστατικός Πόλεμος, με τον Connor ως πρωταγωνιστή. Η remastered έκδοση επέτρεψε σε νέο κοινό να ανακαλύψει το game με καλύτερη οπτική ποιότητα και πιο σύγχρονο gameplay feel.
Assassin’s Creed: Project Legacy (2010, Facebook)
Αυτό το browser/social game επέτρεπε στους παίκτες να ολοκληρώνουν σύντομες αποστολές και να συλλέγουν χαρακτήρες για το Animus. Παρά την περιορισμένη διάρκεια και το μικρό βάθος gameplay, αποτέλεσε μια πρωτοβουλία της Ubisoft να φέρει το franchise σε κοινωνικά δίκτυα, πειραματιζόμενη με διαφορετικές πλατφόρμες και νέους τρόπους αλληλεπίδρασης.
Assassin’s Creed Rebellion (2018, iOS/Android)
Ένα strategy/RPG mobile game όπου οι παίκτες χτίζουν τη δική τους βάση Assassin, στρατολογούν χαρακτήρες από διαφορετικές περιόδους και ολοκληρώνουν αποστολές σε 2D επίπεδα. Το Rebellion συνδύασε tactical gameplay με γνώριμα stealth και assassination mechanics, προσφέροντας στους παίκτες ένα συλλεκτικό και διαχειριστικό layer πάνω στο κλασικό AC σύμπαν
Assassin’s Creed Nexus (Nexus VR, 2023) — VR εμπειρία
Το Assassin’s Creed Nexus είναι το πρώτο πλήρες VR game της σειράς (Meta Quest πλατφόρμες), κυκλοφόρησε στις 16 Νοεμβρίου 2023 και επιχειρεί να μεταφέρεις τα parkour/assassination mechanics σε πρώτη-πρόσωπο, ενεργητική εμπειρία. Στο Nexus ο παίκτης «μπαίνει» στο Animus μέσω μιας νέας VR-φράσης και παίζει αποσπάσματα ως Ezio, Kassandra και Connor — το game σχεδιάστηκε για να αξιοποιήσει φυσική κίνηση, χειροκίνητο stealth και «visceral» μάχες. Οι κριτικές αναγνώρισαν ότι το Nexus αποδίδει άψογα την αίσθηση του franchise σε VR και ότι αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο πως το AC μπορεί να λειτουργήσει ως immersive εμπειρία, αν και το format απαιτεί διαφορετικό pacing και σχεδιασμό περιόδων δράσης.
Assassin’s Creed: Codename JADE (mobile, σε εξέλιξη)
Το Jade (codename) είναι το mobile-first entry του franchise. Ένα open-world σχεδιασμένο για iOS/Android, βασισμένο στην αρχαία Κίνα (Qin era / τρίτος αιώνας π.Χ.). Ανακοινώθηκε το 2022 και πέρασε closed-beta φάσεις (summer/2023), αλλά έχει και αναφορές για εσωτερικές καθυστερήσεις/αναπροτεραιοποιήσεις εξαιτίας συνεργασιών με partner εταιρείες (Tencent / Level Infinite). Το Jade είναι σημαντικό γιατί δοκιμάζει πόσο «βαρύ» IP όπως το AC μπορεί να προσαρμοστεί σε touch controls και mobile audience χωρίς να χάσει core αισθητικές (climb, stealth, historcial sandbox). Η κατάσταση του έργου είναι fluid, επιτηρούμενη από την αγορά και με δημοσιεύσιμα updates από την Ubisoft.
Σε όλη αυτή την μεγάλη πορεία από το μακρινό 2007 και AC1, μέχρι και το AC Shadows to 2025, η σειρά έφερε στην gaming βιομηχανία μεγάλες τεχνολογικές καινοτομίες. Η σειρά εξελίχθηκε με τον κινητήρα Anvil (από Scimitar). Εισήγαγε το crowd system, το δυναμικό parkour, και αργότερα τεράστιους χάρτες με ρεαλιστική φυσική και καιρικά φαινόμενα, τοποθετώντας τον πήχη αρκετά ψηλά σε ότι αφορά τα τα open-world games.
Επίσης μας ενέταξε σε έναν κόσμο, ο οποίος είναι παράλληλος με τον κόσμο και την ιστορία που τρέχει μέσα στο game. Η ιστορία στο παρόν ξεκίνησε με τον Desmond Miles (AC I–III) και συνεχίστηκε με τη Layla Hassan (Origins–Valhalla). Πλέον το Infinity θα αποτελέσει το κεντρικό hub για μελλοντικές εμπειρίες και αναμένουμε τις εξελίξεις που θα φέρει στην σείρα και γενικότερα στον κόσμο της Ubisoft. Το συμπέρασμα για τη σειρά Assassin’s Creed, είναι πως πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα franchises που διαθέτει η gaming βιομηχανία. Έχει περάσει από πολλά στάδια, έχει πέσει και έχει ανέβει σε όλα αυτά τα χρόνια ύπαρξής του, αλλά με όλα τα λάθη και τα σωστά του, παραμένει σταθερά ένα από τα μεγαλύτερα ονομάτα στο χώρο του gaming. Το Assassin’s Creed είναι ένα franchise που δεν φοβάται να αλλάζει. Από την Ιερουσαλήμ του 12ου αιώνα ως την Ιαπωνία του 16ου, αντικατοπτρίζει την ίδια τη βιομηχανία. Γεμάτη επιτυχίες, αποτυχίες, και συνεχή αναζήτηση ταυτότητας. Ακόμη και τα αρνητικά σχόλια, τα οποία έχουν ακουστεί και συνεχίζουν να ακούγονται και να γράφονται για την σειρά, σημαίνουν υψηλές προσδοκίες. Που το franchise είτε δεν κατάφερε να τις φτάσει είτε τις ξεπέρασε.
Το gameplay εξελίχθηκε όσο λίγα άλλα franchise. Από το αυστηρό parkour και το stealth του πρώτου τίτλου, μέχρι τα RPG στοιχεία του Origins και του Odyssey και την επιστροφή σε πιο παραδοσιακό ύφος με το Mirage, η σειρά δεν φοβήθηκε να πειραματιστεί. Νέα mechanics, όπως το naval combat στο Black Flag, το grappling hook στο Syndicate ή τα δέντρα ικανοτήτων στα νεότερα games, κράτησαν τη σειρά ζωντανή, ενώ οι πειραματισμοί με multiplayer modes έδειξαν την πρόθεση της Ubisoft να επεκτείνει την εμπειρία. Η εμπορική πορεία του franchise είναι εντυπωσιακή. Με πάνω από 200 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, το Assassin’s Creed είναι μία από τις πιο επιτυχημένες σειρές στην ιστορία του gaming. Τίτλοι όπως το Assassin’s Creed II και το Black Flag θεωρούνται ορόσημα, ενώ άλλα, όπως το Unity, στιγματίστηκαν από προβλήματα και bugs. Παρά τις αστοχίες, κάθε κυκλοφορία αποτελεί gaming γεγονός, με το Valhalla να συγκαταλέγεται στους εμπορικά ισχυρότερους τίτλους της Ubisoft και το Shadows να ακολουθεί αμέσως μετά. Πέρα από τις πωλήσεις, η πολιτιστική επιρροή είναι τεράστια. Το εμβληματικό hood των Ασασίνων έγινε συνώνυμο του franchise. Το “leap of faith” πέρασε στη συλλογική μνήμη των gamers. Φράσεις όπως «Nothing is true, everything is permitted» και «We work in the dark to serve the light» έχουν γίνει γνωστές παντού και πολλές φορές ξεπερνούν και τα όρια της gaming κοινότητας, ενώ η μουσική των Jesper Kyd και Lorne Balfe σφράγισε ατμόσφαιρες και εποχές. Η σειρά έδειξε ότι τα video games μπορούν να αφηγηθούν ιστορίες όπου η φαντασία συναντά την Ιστορία με σεβασμό και δημιουργικότητα. Το Assassin’s Creed δεν περιορίστηκε ποτέ μόνο στις κονσόλες. Μυθιστορήματα, κόμικς, animations, spin-offs και φυσικά η κινηματογραφική μεταφορά του 2016 με τον Michael Fassbender διεύρυναν το σύμπαν του. Αν και η ταινία απέτυχε κριτικά, άνοιξε τον δρόμο για νέες απόπειρες μεταφοράς στη μικρή οθόνη, με τη συνεργασία της Ubisoft με το Netflix να βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.
Φυσικά, δεν έλειψαν και οι κριτικές. Η περίφημη “Ubisoft formula”, με γεμάτους χάρτες με αμέτρητα εικονίδια και επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες, κούρασε ένα μεγάλο κομμάτι του κοινού. Η χρήση μίας και μόνο μηχανής γραφικών έκανε τα ορισμένα games να φαίνονται γερασμένα. Η ίδια η Anvil, παρά τις όποιες βελτιώσεις και αναβαθμίσεις που δέχτηκε όλα αυτά τα χρόνια, φαίνεται πως έχει γεράσει. Και αυτό είναι κάτι το οποίο θα πρέπει να το σκεφτεί η ίδια η Ubisoft, στους επόμενους τίτλους που θα φέρει. Επιπλέον, το λανσάρισμα του Unity έμεινε στην ιστορία ως ένα από τα πιο καταστροφικά launch της βιομηχανίας, ενώ εσωτερικές αλλαγές και παραιτήσεις δημιουργών έδειξαν ότι το franchise δεν έμεινε ποτέ ανεπηρέαστο από τις εντάσεις της εταιρείας. Σήμερα, με νέες κυκλοφορίες όπως το Mirage και το επιτυχημένο εμπορικά Shadows, το franchise κοιτά μπροστά. Όπως είπαμε και πιο πάνω, η Ubisoft σχεδιάζει το Infinity Hub, έναν ενιαίο κόμβο που θα συνδέει όλες τις εμπειρίες του Assassin’s Creed σε ένα ζωντανό οικοσύστημα. Η ερώτηση παραμένει πάντα όμως και είναι μία. Θα συνεχίσει η σειρά να πειραματίζεται με RPG και action στοιχεία ή θα επιστρέψει στις stealth ρίζες που την έκαναν μοναδική; Όποια κι αν είναι η απάντηση, ένα πράγμα είναι σίγουρο: το Assassin’s Creed έχει ήδη αφήσει ανεξίτηλο αποτύπωμα στην ιστορία του gaming και συνεχίζει να εξελίσσεται, αποδεικνύοντας ότι το ταξίδι του είναι μακρύ και ακόμα δεν έχει φτάσει στο τέλος του. Σε κάθε περίπτωση, το Assassin’s Creed, έχει μια τεράστια δυναμική, την οποία την διαθέτουν λίγα franchises. Και αυτό δε μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς. Ακόμη και αν έχασε την αρχική του αίγλη και αξιοπιστία, πάντα θα κατέχει ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της gaming βιομηχανίας και της gaming κοινότητας.
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!