Busted.gr

Apex Construct (for PlayStation VR)

Apex Construct (for PlayStation VR)

Το Apex Construct είναι το ντεμπούτο της Fast Travel games, ενός σουηδικού στούντιο που δημιουργήθηκε από ΑΑΑ developers (Dice) που εργάστηκαν παλιότερα σε τίτλους όπως Battlefield και Mirror’s Edge με στόχο κυκλοφορίες VR παιχνιδιών αποκλειστικά. To Apex Construct είναι ένα story driven action adventure παιχνίδι  με δόσεις φιλοδοξίας και ως ένας μοναδικός επιζών σε ενός είδους post apocalyptic κόσμο εξερευνούμε το περιβάλλον, το backstory και την αλήθεια ανοίγοντας πόρτες, βρίσκοντας κωδικούς για τερματικά, διαβάζοντας email και αντιμετωπίζοντας εχθρούς με το τόξο μας. Στα χαρτιά το Apex Construct είναι ένα πολύ ενδιαφέρον παιχνίδι και ονειρικό για VR. Ας δούμε λοιπόν τι καταφέρνει καλά και τι όχι τόσο καλά.

Χειρισμός
Τα 2 move controllers είναι δεδομένα πλέον στους VR τίτλους όπου αντιστοιχούν στα 2 μας χέρια ενώ το dualshock δεν υποστηρίζεται αυτή τη φορά. Μπορούμε να παίζουμε όρθιοι η καθιστοί και μάλιστα το Apex Construct μας ρωτάει για αυτό. Η κίνηση στο χώρο αρχικά ήταν σχεδιασμένη με teleportation αλλά ευτυχώς συμπεριλήφθηκε και η καθιερωμένη του Sοlus project – Skyrim: αριστερό Move button περπάτημα , δεξιό x – o περιστροφή και τρέξιμο με δύο γρήγορα πατήματα move button. Δεν υπάρχει όμως backpedalling δηλαδή δεν μπορούμε να κάνουμε όπισθεν αλλά τουλάχιστον με το τρίγωνο μπορούμε να κάνουμε στροφή 180. Αυτό δημιουργεί πρόβλημα στη μάχη καθώς αναγκαζόμαστε να γυρίσουμε πλάτη.
To Τeleport είναι διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή και είναι αναγκαίο γιατί δυστυχώς δεν υπάρχει άλμα όταν χρειάζεται (με το update 1.02 βελτιώθηκε αρκετά και χρειάζεται αρκετά λιγότερο υποχρεωτικό teleport). Η κίνηση είναι γενικά αργή και Motion sickness μάλλον θα είναι μικρό για τους ευαίσθητους, εν τούτοις υπάρχουν και ρυθμίσεις για την περιστροφή της  κάμερας.
Επίσης δεν υπάρχει κουμπί για να σκύβουμε και για να πιάνουμε αντικείμενα από το πάτωμα πρέπει είτε να σκύβουμε φυσικά είτε από ένα αυτόματο Lock που κάνουν τα αντικείμενα στο χέρι μας από το πάτωμα.
Στις μάχες χρησιμοποιούμε τόξο – βέλη με αριστερό – δεξί Move controller αντίστοιχα, ενώ υπάρχει και ρύθμιση για αριστερόχειρες. Το tracking είναι άψογο και τα βέλη πάνε πάντα εκεί που στοχεύουμε με ακρίβεια. Μία πολύ ωραία προσθήκη είναι ότι τα εχθρικά πυρά μπορούμε να τα αποφύγουμε και με τη φυσική μας κίνηση εκτός από την ασπίδα μας. Επίσης μπορούμε να γέρνουμε από Cover φυσικά με το σώμα μας για να ρίχνουμε βέλη.


Screenshots από στοιχεία gameplay εκτός μάχης.  Πρόκειται για όντως ωραία χρήση VR στοιχείου.


Gameplay
Στο Apex Construct υπάρχει μία ποικιλία Gameplay αλλά όχι ποικιλία πράξεων. Από το σπίτι – Hub μας διαλέγουμε αποστολές που θα εκπληρώσουμε στα διάφορα Level. Όλα τα Level τα κινεί κάποια ιστορία που δεν είναι αδιάφορη. Στις αποστολές ακόμα και όταν τις εκπληρώνουμε την πρώτη φορά δεν θα έχουμε εξερευνήσει το Level πλήρως διότι θα υπάρχει κάποια κλειδωμένη πόρτα η κάποιο εναλλακτικό μονοπάτι που δε θα μπορούμε να πάρουμε λόγω των ικανοτήτων του χαρακτήρα μας (3 είδη από βέλη κτλ). Όμως το Apex Construct θα μας επιστρέψει από μόνο του σε αυτές αργότερα μέσω του Story. Aν θέλουμε να μαζέψουμε τα collectibles και να μάθουμε όλο το Lore του παιχνιδιού υπάρχει chapter select. Κλειδωμένες πόρτες που χρειάζονται keycards, πίνακες ελέγχου που χρειάζονται τη “μπαταρία” τους, τερματικά που βάζουμε κωδικούς για να μάθουμε τα περιεχόμενά τους, θα απασχολήσουν την εξερεύνηση μας (αρκεί να βάζουμε μόνο το πρώτο γράμμα από τα Keywords). Όλα τα παραπάνω εκτελούνται χειρωνακτικά εκμεταλλευόμενοι πλήρως το VR στοιχείο. Μια τέτοια ωραία εκμετάλλευση έρχεται με τη μορφή του ολογραφικού Inventory: το να παίρνεις το Keycard από το Inventory, να ξεκλειδώνεις και να το επανατοποθετείς δεν παλιώνει ποτέ.
Φυσικά υπάρχει και η μάχη με ρομποτικούς εχθρούς οι οποίοι εμφανίζονται σε προκαθορισμένα σημεία την κατάλληλη ώρα. Δεν υπάρχουν δηλαδή ήδη στα level. Παίρνουμε ένα είδος Currency όταν τους σκοτώνουμε το οποίο το χρησιμοποιούμε για να κάνουμε Upgrades στο τόξο μας η να αγοράσουμε διάφορα consumables (health packs / grenades). Όταν όμως πεθαίνουμε το απόθεμα που έχουμε πάνω μας μηδενίζεται!
Όλα τα παραπάνω ακούγονται και διαβάζονται πολύ θεμιτά και συναρπαστικά όμως υπάρχουν κάποια μελανά σημεία και αφορούν το βάθος.
Το ότι το Apex construct φτιάχτηκε με το teleport κατά νου φαίνεται στο level – map design και στα σημεία που κάνουμε αναγκαστικά teleport ακόμα και σε απλή ευθεία χωρίς υψομετρική διαφορά επειδή υπάρχει ένας μικρός βράχος (με το update 1.02 βελτιώθηκε αρκετά και χρειάζεται αρκετά λιγότερο υποχρεωτικό teleport). Ένα παράδειγμα τέτοιο είναι σε στο level που λειτουργούμε stealthily και πρέπει να ανέβουμε σε κάποια βαρέλια. Το Layout των level νιώθει γραμμικό  και “στενό” αφού κινούμαστε σε corridors ουσιαστικά (εσωτερικά και εξωτερικά). Έτσι τα όποια enemy encounters έχουμε είναι κάπως αναιμικά αφού χρησιμοποιούμε τόξο σε κλειστούς χώρους. Οι μάχες ενώ είναι ευπρόσδεκτες δεν έχουν βάθος παρόλο το τέλειο shooting. Η θαυμάσια θέα που βλέπουμε “παραπέρα”  μας δυστυχώς δε θα τη επισκεφτούμε ποτέ. Ευτυχώς κάποια αρνητικά εξισορροπούνται από την παραγωγή του Apex construct.

Γραφικά
Η αναπαράσταση της νέας γήινης πραγματικότητας της Στοκχόλμης απεικονίζεται πανέμορφα αρτιστικά: έντονα χρώματα, πολλά Layers με μισογκρεμισμένα κτίρια, νερά που κυλάνε, σηματοδότες , ποδήλατα, τοπία που θυμίζουν πως ήταν κάποτε η πόλη. Εσωτερικά τα κτίρια και οι χώροι που εισερχόμαστε είναι καλά σχεδιασμένοι διακοσμητικά με τα διάφορα τερματικά και H/Ys που αλληλεπιδρούμε. Υπάρχει υποστήριξη Ps4 Pro με μειωμένο aliasing αλλά όχι μηδενικό. Τα textures κυμαίνονται από ωραία μέχρι αδιάφορα. Στα αρνητικά είναι το νερό που δεν έχει καμία αλληλεπίδραση από εμάς σε κάποια levels (δεν κάνει πλάτσα πλούτσα με τίποτα και για τίποτα), ότι μάλλον δε τρέχουν όλα στα 60 καρέ, ότι κάποια αντικείμενα είναι άυλα και τα διαπερνάμε! Ενοχλητικό είναι ότι δε μπορούμε να πλησιάσουμε κοντά σε τοίχους χωρίς να κάνει reset η κάμερα και να μας κλωτσήσει μακριά (με το update 1.02 βελτιώθηκε αρκετά και αυτό), δηλαδή υπάρχει μία ελάχιστη απόσταση από τοίχους και διάφορα άλλα. Συνολικά όμως αρτιστικά ωραία παρουσίαση αλλά όχι τόσο γυαλισμένη τεχνικά.

Ήχος
Αινιγματική είναι η έλλειψη ήχου βημάτων όταν περπατάμε, γεγονός που αποδυναμώνει τη παρουσία μας. Από την άλλη τα ηχητικά εφέ είναι λεπτομερή με το νερά που κυλάνε, τους ambient ήχους της μινιμαλιστικής φύσης αλλά κάτι φαίνεται να λείπει πάντα. Ίσως αυτό είναι και ηθελημένη επιλογή όμως.
Το Voice acting του a.i που μας μιλάει είναι πολύ καλό και ευδιάκριτο, αυτό εξισορροπεί την έλλειψη υποτίτλων και options ήχου. Τα βέλη μας έχουν πολύ ωραίο πειστικό ήχο και υπάρχει κατάλληλη ηχώ εκεί που πρέπει. Όμως είναι εμφανής και απότομη η αλλαγή του track με τα εφέ που παίζει όταν αλλάζουμε χώρο.
Μουσικά το track που παίζει κατά τη διάρκεια της μάχης είναι ωραίο αρχικά αλλά θα ακούμε το ίδιο σε κάθε encounter. Τουλάχιστον μας προειδοποιεί για το ότι “έχουμε μάχη τώρα” μιας και οι ριπές των εχθρών δεν ακούγονται όταν έρχονται, κάτι που δυσχεραίνει το Gameplay μας και έχει αρνητικό αντίκτυπο κάνοντας κάποια σημεία πιο δύσκολα από όσο πρέπει (Τοwer defense level).


Συνοψίζοντας: To Apex Construct είναι ένας τίτλος που θα μας απασχολήσει τουλάχιστον 6 ώρες. Υπάρχουν στοιχεία που θα μας αρέσουν και στοιχεία που θα μας δυσαρεστήσουν. Τα level είναι μικρά, νιώθουν γραμμικά, θα τα επισκεφτούμε πάνω από μία φορές αλλά υπάρχει κάποια ποικιλία Gameplay, ιστορία να τα στηρίξει και θα διασκεδάσουμε.  Δυστυχώς τεχνικές ατέλειες, ρηχή μάχη και παραλείψεις εμποδίζουν το Apex Construct να λάμψει. Η τιμή που μας ζητά (30 ευρώ) είναι οριακά τίμια, με λίγο παραπάνω χρόνο στο development θα μπορούσε να ήταν ένας αξιομνημόνευτος τίτλος. Με κάποιο μελλοντικό patch ίσως βελτιωθεί η εμπειρία (ήδη κυκλοφόρησε το 1.02 version). Ας ελπίσουμε η Fast Travels Games να συνεχίσει πιο δυναμικά γιατί πραγματικά μπορούσαμε να έχουμε κάτι εξαιρετικό εδώ.

 

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PS4 Pro
Είδος: Action – Adventure
Κυκλοφορεί για: PlayStation VR στα 30€ Digital
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 20/02/2018
Εταιρία ανάπτυξης: Fast Travel Games
Εκδότρια εταιρία: Fast Travel Games

Ευχαριστούμε θερμά την Developer Fast Travel Games για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review

7 ΦΙΛΟΔΟΞΟ

The Good

  • φιλόδοξο με ενδιαφέρων setting
  • artstyle
  • ποικιλία gameplay και καλή διάρκεια - περιεχόμενο
  • inventory και gameplay έχουν ωραία χρήση VR
  • άριστο tracking και shooting
  • ρυθμισεις για αριστεροχειρες, Motion sickness, όρθιοι - καθιστοί

The Bad

  • οπτικές - ηχητικές ατέλειες
  • όχι options ήχου
  • όχι ήχος βημάτων, όχι άλμα, όχι σκύψιμο
  • ρηχή μονότονη μάχη - όχι ποικιλία εχθρών
  • τα πιο πολλά levels είναι μικρά και νιώθουν γραμμικά
  • δεν έχει Platinum trophy
7 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr