World of Final Fantasy

Ένα μακροσκελές αφιέρωμα στην (σχεδόν) 30ετή ιστορία της σειράς. Το World of Final Fantasy όχι απλά δεν απογοητεύει, αλλά δημιουργεί τον δικό του χαρακτήρα με μια εθιστική, φρέσκια πρόταση.

Η αλήθεια είναι πως μεταξύ των δύο Final Fantasy τίτλων που κυκλοφορούν με διαφορά ενός μήνα, το Final Fantasy XV επισκιάζει το World of Final Fantasy. Παρόλα αυτά, και παρά την παράξενη κατ’ εμέ απόφαση της Square Enix να τα κυκλοφορήσει τόσο κοντά, το World of Final Fantasy είναι ένας τίτλος που μιλά στην καρδιά κάθε φίλου του Final Fantasy.

WORLD OF FINAL FANTASY_20161104002044

Όλα ξεκινούν με τους Lann και Reynn, δίδυμα αδέρφια, αγόρι και κορίτσι αντίστοιχα, που με συνοπτικές διαδικασίες βρίσκονται μέσα σε ένα μαγικό βιβλίο ονόματι Grymoire. Μερικοί ίσως συνδέσετε το γεγονός με το Final Fantasy Tactics A2: Grimoire of the Rift, το οποίο επίσης λάμβανε χώρα μέσα σε ένα βιβλίο — και άλλη μια φορά, μιλάμε για ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό βιβλίο.

Μέσα του, υπάρχει ένας πελώριος, πολυποίκιλος κόσμος ακριβώς σαν τον δικό μας μεν, αλλά με τεράστια δόση μαγείας, τεράτων και περιπέτειας δε. Πιστό στις ρίζες του ως Final Fantasy αλλά και εξ Ιαπωνίας RPG, διαθέτει το πλήρες ρόστερ μασκοφόρων χαρακτήρων, μυστήριων τύπων με κουκούλες, έναν κακό που κινεί τα νήματα από το παρασκήνιο και όλα τα συναφή. Προφανώς, είμαι πολύ γενικός για να αποφύγω κάποιο spoiler, γιατί εκτίμησα πολύ την απλότητα της ιστορίας και δεν θέλω να αποκαλύψω πολλά πέραν των βασικών.

Ποιος ο ρόλος των δύο αδερφών, τότε; Όπως ενημερώνονται, κάποτε υπήρξαν μεγάλοι Mirage Keepers, κι έχουν τη δυνατότητα όχι μόνο να μεταφέρονται μεταξύ των δύο κόσμων, αλλά να δαμάζουν και να χρησιμοποιούν με το μέρος τους τα Mirages, πλάσματα κάθε είδους που κατοικούν στη γη του Grymoire. Με τις ορδές του Bahamutian Army (Στρατό του Bahamut, δηλαδή) να λεηλατούν το Grymoire, είναι στο χέρι των δύο αμνησιακών νεαρών να αντισταθούν και να σταματήσουν τις επιθέσεις.

Από την πρώτη στιγμή που μεταφέρθηκα στον κόσμο του Grymoire, είχα την όρεξη να εξερευνήσω και να ανακαλύψω, χάρις στον σχεδιασμό που θύμιζε τόσο Kingdom Hearts όσο και Final Fantasy, αλλά και την προοπτική του ολοκαίνουριου κόσμου, με πλάσματα, χαρακτήρες και φυσικά, μηχανισμούς — όλα γνώριμα, με ένα γενναίο φρεσκάρισμα.

WORLD OF FINAL FANTASY_20161105110620

Μιλώντας γι’ αυτό, το σημαντικότερο μέρος του παιχνιδιού είναι το κομμάτι των Mirages, το οποίο ενσωματώνεται δανειζόμενο στοιχεία από κλασικά RPG, όπως οι «παππούδες»-προκάτοχοί του, και το πάντα αγαπητό Pokemon. Η όλη φιλοσοφία στηρίζεται σε δύο βασικούς πυλώνες: αιχμαλώτιση, συνδυασμός. Όταν συναντήσεις ένα Mirage που θες να αιχμαλωτίσεις, ή αλλιώς Imprism, πρέπει να ακολουθήσεις συγκεκριμένα βήματα για να το φέρεις σε κατάσταση αδυναμίας — είτε πρόκειται για ωμή ζημιά, είναι για status όπως το poison και διάφορα άλλα — κι έπειτα να εκτελέσεις την ενέργεια Imprism για να προσπαθήσεις να το φέρεις με το μέρος σου. Δεν χρειάζεται να επεκταθώ για το πόσο μεγάλη γκάμα Mirages υπάρχει, και φυσικά, κάθε ένα απ’ αυτά αξιοποιεί διαφορετικές δυνατότητες, είτε σε στατιστικά, είτε σε abilities.

Η αποτελεσματική χρήση τους, δε, είναι λίγο πιο πολύπλοκη. Στον κόσμο του Grymoire, υπάρχουν δύο μορφές για τους ήρωές μας: Jiant και Lillikin, δηλαδή κανονική και chibi, αντίστοιχα. Καθένας εκ των Lann και Reynn μπορεί να συμμετάσχει σε ένα stack (στοίβα), το οποίο αποτελείται από έως και 3 (συμπεριλαμβανομένων των ιδίων) πλάσματα, τα οποία έρχονται σε μεγέθη small, medium και large. Σαν να ψωνίζεις ρούχα δηλαδή, αλλά με τέρατα.

Οι μορφές των πρωταγωνιστών, Jiant και Lillikin, είναι μεγέθους  large και medium αντίστοιχα, κάτι που παίζει στρατηγική σημασία στην δημιουργία ενός stack, καθώς ακολουθούν αυστηρά μορφή L-M->S, από κάτω προς τα επάνω. Κασκεπτόμενος ότι πολλά χτυπήματα απειλούν την ισορροπία ενός stack στη μάχη, είναι σοφό να φτιάξεις έναν γερό κορμό, αλλά ταυτόχρονα να συνδυάζεις δυνάμεις που ευνοούν τα δύο stacks και τις μονάδες αυτών για καλύτερη απόδοση. Resistances αλλά και weaknesses μοιράζονται σε όλους, το HP γίνεται κοινό, και οι δυνάμεις όλων μπορούν να εκτελεστούν, πάντοτε όμως μία τη φορά για κάθε γύρο.

WORLD OF FINAL FANTASY Dungeon Demo_20161018192829

Και τι γίνεται όταν ένα stack χάσει την ισορροπία του και πέσουν όσοι το απαρτίζουν; Κάτι που με χαροποίησε ιδιαίτερα είναι η επιστροφή (σχεδόν εξ ολοκλήρου) του συστήματος Active Time Battle (ATB) από τα παλαιών εποχών Final Fantasy, το οποίο λειτουργεί με γύρους μεν, αλλά ένα «ρολόι» που μετρά σε πραγματικό χρόνο, κάνοντας τα λιγοστά δευτερόλεπτα ανάμεσα στις εκτελέσεις ενεργειών από γύρο σε γύρο υψίστης σημασίας, δεδομένου ότι μια επίθεση του εχθρού μπορεί να χαλάσει εντελώς τα σχέδιά σου. Έτσι λοιπόν, όταν ένα stack διαλύσει, μπορείς είτε να ξαναστοιβάξεις τους χαρακτήρες, είτε να τους αφήσεις μόνους τους και ο καθείς να δρα με τη σειρά του — όπως πριν, δηλαδή, αλλά για κάθε άτομο. Βέβαια, η επιλογή stack/unstack είναι δυνατή καθ’ όλη τη διάρκεια της μάχης, κι όχι μόνο όταν χαθεί η ισορροπία.

Για την ευχαρίστηση των παλαιότερων αλλά και τον νεότερων, προστέθηκε και μια ακόμη έξυπνη ρύθμιση για τις μάχες, η οποία καθορίζει αν θα «τρέχουν» σε αυστηρά πραγματικό χρόνο, ή αν θα ενεργοποιείται παύση όταν έρθει η σειρά ενός εκ των χαρακτήρων στην μεριά σου, για να διώξει λίγο την πίεση. Επίσης, το μενού επιλογών λειτουργεί σε «δυο ταχύτητες»: οι «αγαπημένες» σου ενέργειες μπορούν να είναι ένα κουμπί μακριά, ιδανικό για μικρές-γρήγορες μάχες, ενώ το πλήρες μενού ενεργοποιείται επίσης με ένα πλήκτρο για να έχεις πρόσβαση στην πλήρη γκάμα επιλογών. Το τι θα είναι εξαρχής διαλεγμένο, ορίζεται επίσης στις ρυθμίσεις — και φυσικά, προτίμησα το πλήρες μενού!

Πλήρες RPG, λοιπόν, έως τώρα. Κι ενώ αρχικά δεν μου άρεσε η επιλογή του να μην μπορώ να εξοπλίσω τους χαρακτήρες μου με αξεσουάρ, πανοπλίες και τα συναφή, εκτίμησα αυτή την απουσία για χάρη του εξαιρετικά καλοδουλεμένου skill grid για κάθε ένα πλάσμα και τους πρωταγωνιστές, που προσφέρουν όχι μόνο δυνάμεις και αυξήσεις στατιστικών, αλλά και δυνατότητες χρήσης εκτός μάχης, όπως για να καθαρίζουν τον δρόμο σε μονοπάτια που, υπό άλλες συνθήκες, δεν θα είχα πρόσβαση.

WORLD OF FINAL FANTASY_20161105105836

 Όλα τα παραπάνω, λοιπόν, αποτελούν τον κορμό του συστήματος μάχης, συν ένα κρίσιμο στοιχείο που άφησα για το τέλος: τους Champions! Lillikin μορφές αγαπημένων χαρακτήρων από τα κύρια παιχνίδια της σειράς κάνουν την εμφάνισή τους μέσω των Champion Medals, τα οποία πρακτικά λειτουργούν σαν summons, δηλαδή επίκληση του χαρακτήρα για μια επίθεση ή βοήθεια. Υπάρχουν δυο κατηγορίες δυναμικότητας, και το ρόστερ περιλαμβάνει έστω έναν χαρακτήρα από (σχεδόν) όλα τα κύρια παιχνίδια της σειράς, πράγμα που σημαίνει ότι η αξιαγάπητη Yuna θα πολεμήσει στα ίδια πεδία μάχης με τον Sephiroth κι ο Snow δίπλα στην επιβλητική Shantotto, πάντα σε μορφή Lillikin και με το ανάλογο «στήσιμο» της σκηνής για την θεαματική είσοδό τους.

Είναι εύκολο λοιπόν να καταλάβει κανείς το πόσο διασκεδαστικό παιχνίδι είναι, κοιτάζοντας απλά το σύστημα μάχης και συλλογής τεράτων. Παρά την κάπως παιδική εμφάνισή του, θα έκανε πολλά μοντέρνα RPG να ζηλέψουν τους μηχανισμούς του. Είναι περισσότερο fan service απ’ ότι παιχνίδι που στέκεται στα δυο δικά του πόδια, όμως; Παρότι στηρίζεται πολύ στην ιστορία της σειράς μέσα από παραδοσιακούς εχθρούς, τοποθεσίες, γεγονότα, ακόμη και τους ίδιους τους πρωταγωνιστές άλλων παιχνιδιών, είναι μια γιορτή για την παραμονή της 30ής επετείου της σειράς που έχει να προσφέρει πάρα πολλά κάτω από την επιφάνειά του.

Στις περίπου 40-50 ώρες (!) που θα διαρκέσει, είναι μια εμπειρία που σπάνια κάνει «κοιλιά» και προκαλεί βαρεμάρα. Για κάθε dungeon που περιέχει ενδιαφέροντες εχθρούς και θησαυρούς αλλά και απλοϊκά, σχεδόν ανούσια puzzles, υπάρχει μια μάχη που φέρνει τα πάνω-κάτω και «ρημάζει» τις στρατηγικές σου. Για κάθε προβλέψιμη στιγμή της ιστορίας, προσφέρει ένα τρομερό side quest που ίσως και να φέρει έναν παλιό χαρακτήρα σε ρόλο πρωταγωνιστή. Ακόμα και η αρένα, όπου μάχεσαι με υψηλής δυσκολίας τέρατα, ή τα minigames, είναι κάτι παραπάνω από απλό filler και προσφέρουν κάτι ουσιαστικό για να ασχοληθείς.

WORLD OF FINAL FANTASY_20161027001429

Η μεγάλη μου απογοήτευση έρχεται σε δύο μέρη, δυστυχώς. Δεν θα αναφερθώ στο ότι τα dungeons γίνονται κάπως μονότονα προς το τέλος, διότι νομίζω πως μετά από 30 ώρες με οποιοδήποτε παιχνίδι, η μονοτονία είναι λογικό να υπάρξει και πλέον το στηρίζουν τα βασικότερα των στοιχείων του. Για τίτλος Final Fantasy, δεν με ενθουσίασε με το soundtrack του, κάτι που το θεωρώ ανεπίτρεπτο, λαμβάνοντας υπόψη ακόμη και το «μαύρο πρόβατο», την τριλογία Final Fantasy XIII, η οποία διέθετε ένα εξαιρετικό σύνολο τραγουδιών σε κάθε παιχνίδι της.

Το άλλο μισό της απογοήτευσής μου, ακούει στο όνομα «μοντέρνο gaming», και πιο συγκεκριμένα, έχει να κάνει με τον Sephiroth που προσφέρεται μονάχα ως bonus DLC με την Day One ή συλλεκτική έκδοση (έως τώρα, τουλάχιστον), και τις Ιαπωνικές φωνές που επίσης προσφέρονται με τον ίδιο τρόπο. Δίχως να μειώνω την πολύ καλή, και σε στιγμές, εξαιρετική, δουλειά που έχει γίνει με την Αγγλική απόδοση, τέτοιου είδους παιχνίδια έχουν ένα άλλο είδος μαγείας όταν προσφέρονται με την παιχνιδιάρικη διάθεση των Ιαπώνων ηθοποιών.

Κατά τ’ άλλα, η παραγωγή είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο για τα δεδομένα της κυκλοφορίας — δηλαδή, ένα niche spin-off για τους λάτρεις του είδους. Με φωνές για όλους τους χαρακτήρες, πληθώρα cutscenes για την ιστορία, μεγάλη γκάμα εχθρών, τεράτων και χαρακτήρων κι art style που «παντρεύει» την παραμυθένια διάθεση των δισδιάστατων τίτλων Final Fantasy της νέας εποχής με την τρισδιάστατη τεχνολογία, είναι σε επίπεδα παιχνιδιού από… το επάνω ράφι και αξίζουν συγχαρητήρια για το τελικό αποτέλεσμα.

Δανειζόμενο από την πλούσια ιστορία τής σειράς, το World of Final Fantasy είναι μια άξια κυκλοφορία που μας προετοιμάζει για την 30ή επέτειο της σειράς, προσφέροντας δεκάδες ώρες εθιστικού gameplay καθώς δίνεις απολαυστικές μάχες ενώ προσπαθείς να συλλέξεις Mirages και όλους τους Champions, σε έναν άκρως ενδιαφέρων κόσμο που σφύζει από φαντασία. Ορισμένα σχεδιαστικά στραβοπατήματα δεν αρκούν για να «γκρεμίσουν» τον χαρακτήρα του παιχνιδιού, κι αν μη τι άλλο, δημιουργείται μια εξαιρετική βάση για μετέπειτα παρόμοιες ιδέες.

[vc_row][vc_column width=”1/2″]Packshot[/vc_column][vc_column width=”1/2″]Πλατφόρμα που χρησιμοποιηθήκε για review: PlayStation 4, PlayStation Vita
Είδος: Role Playing (RPG)
Κυκλοφορεί για: PlayStation 4, PlayStation Vita
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 28/10/2016
Εκδότρια εταιρία: Square Enix
Εταιρία ανάπτυξης: Tose, Square Enix Business Division 3

[/vc_column][/vc_row]

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!