Ο Μike Bithell του Thomas was Alone ξαναχτυπά…
Το Τhomas was Alone όταν είχε πρωτοπαρουσιαστεί και είχε κυκλοφορήσει αποκόμισε θετικότατες κριτικές παρότι ήταν ένας indie puzzle platform τίτλος. O Mike Βithell αυτήν την φορά έρχεται με έναν Stealth, επίσης indie, τίτλο με το όνομα Volume. Πριν περάσουμε αναλυτικότερα στα επιμέρους τμήματα του Volume όμως αξίζει να αναφέρω ότι ο τίτλος έχει αρκετές επιρροές από το γνωστό και μη εξαιρετέο, Metal Gear Solid.
Υπόθεση
Βρισκόμαστε στο 2050, στο Ηνωμένο Βασίλειο όπου μετά από πραξικόπημα η κοινωνία βρίσκεται υπό μεγάλη καταπίεση και κάτω από τον έλεγχο των μεγάλων επιχειρήσεων, διευθυντών και διεφθαρμένων δικαστών. Σε όλο αυτό το γκρίζο τοπίο έρχεται ο Robert Locksley, ο οποίος είναι και ο πρωταγωνιστής μας, που παίρνει στα χέρια μια ψηφιακή μάσκα με το όνομα Volume και η οποία μπορεί και αναπαριστά τριασδιάστατα τους χώρους διάφορων κτιρίων. Έτσι βοηθά τον Robert να πραγματοποιήσει εικονικές διαρρήξεις με την βοήθεια φυσικά του Alan που αποτελεί ας το πούμε το A.I του Volume. Aν και πρόκειται για indie τίτλο το σενάριο είναι αποδεκτό και νομίζω δεν θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο.
Gameplay
Στα του gameplay να πούμε πως με τον χαρακτήρα σας θα μπορείτε να κινηθείτε στο περιβάλλον με στόχο πάντα να μην γίνεται αντιληπτοί από τους εχθρούς σας. Οι κινήσεις δεν διαθέτουν κάτι το ιδιαίτερο απλά το L1 (ή απλά η αριστερή σκανδάλη στο PS Vita) θα σας φανεί πολύ χρήσιμο κι αυτό διότι θα μπορείτε να “κολλάτε” με τον Locksley στους τοίχους ώστε να μην γίνεστε αντιληπτοί. Κάθε level, να προσθέσουμ,ε έχει την μοναδική του δυσκολία και αν και νόμισα στην αρχή ότι τα levels μετά από ένα σημείο και μετά θα είναι επαναλαμβανόμενα γρήγορα διαψεύστηκα. Ο αριθμός των levels φτάνει τα 100 και σε κάθε επίπεδο στόχος σας είναι να μαζέψετε κάποια διαμάντια και όταν φτάσετε στο επιτρεπόμενο αριθμό τότε στο χάρτη θα δείτε να ενεργοποιείται ένα σημείο το οποίο θα αποτελεί και το σημείο διαφυγής σας. Η δυσκολία βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα και ούτε θα φτάσετε στο σημείο να δυσανασχετήσετε αλλά ούτε και να πείτε ότι είναι και πάρα πολύ εύκολα. Κάθε level θέλει αρκετή σκέψη για το πως θα διαφύγετε και εννοείται πως έχετε και χρονομέτρηση χρόνου που όσο πιο γρήγορα ολοκληρώσετε το επίπεδο τόσο το καλύτερο. Ο χρονός δεν μετρά αντίστροφα αντίθετα ανεβάζει την πρόκληση η διάθεσή σας να σπάσετε το προσωπικό σας ρεκόρ ή το ρεκόρ χρόνου ολοκήρωσης επιπέδου κάποιου φίλου. Να πούμε πως έχουμε και checkpoints μέσα στα level, στοιχείο οποίο το βρήκα αρκετά θετικό να σας πω την αλήθεια γιατί δεν ακυρώνει τον συνολικό κόπο σας μέχρι το σημείο που έχετε φτάσει.
Επίσης, καθώς προχωράτε θα σας δοθούν κάποιες δυνατότητες ή καλύτερα gadgets όπως το bugle που σας επιτρέπει να πετάτε έναν πομπό και αργότερα να εκπέμπει έναν θόρυβο ώστε να ελκύσει τους φρουρούς. Ένα δεύτερο αντικείμενο είναι το oddity στο οποίο εκτοξεύεται ένα αντικείμενο που προσκολλάται πάνω στις επιφάνειες με αποτέλεσμα να τραβήξει την προσοχή των φρουρών. Βέβαια από την αρχή διαθέτε και την κλασσική επιλογή του σφυρίγματος. Όσο θα προχωράτε στα επίπεδα θα μπορείτε να εκμεταλλευτείτε και τις ευκαιρίες που σας δίνει το περιβάλλον όπως για παράδειγμα το να κρύβεστε μέσα σε ντουλάπες ή να χρησιμοποιείτε το νερό της τουαλέτας για να αποσπάσετε την προσοχή των εχθρών. Κάποια σταδιακή αύξηση δυσκολίας να πω την αλήθεια δεν υπάρχει απλά το κάθε level έχει τις ιδιοτροπίες του και την δικιά του διαφορετική πρόκληση. Μεγάλο ατού του τίτλου είναι και ο editor στο οποίο μπορείτε να δημιουργήσετε τα δικά σας level και να τα διαμοιράσετε στο διαδίκτυο. Αλλά κι εσείς με τη σειρά σας θα μπορείτε να απολαύσετε δημιουργίες άλλων παιχτών.
[quote_box_center author=””]Οι αποστoλές θα σας φέρουν μνήμες από τις VR αποστολές του Metal Gear Solid.[/quote_box_center]
Γραφικά – Ήχος
Tα γραφικά του τίτλου ότι είναι αποδεκτά χωρίς να εντυπωσιάζουν αλλά ούτε και να απογοητεύουν. Τα 60fps θεωρούνται δεδομένα στο PS4 και θα μπορέσετε να το παίξετε απροβλημάτιστα ενώ και η έκδοση για PS Vita είναι άψογη και θα περάσετε ευχάριστα και δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο σας ακονίζοντας το μυαλό σας. Ένα δυνατό σημείο του τίτλου για μένα είναι η μουσική υπόκρουση και τα ηχητικά εφέ τα οποία είναι καταπληκτικά και δένουν με όλο αυτό το sci-fi περιβάλλον.
Εν κατακλείδι
Ο Mike Bithell μετά το Thomas was Alone καταφέρνει και μας παρουσιάζει έναν πολύ καλό Stealth τίτλο με ένα ενδιαφέρον σενάριο, με πολύ υλικό στην διάθεση σας και αν προσθέσουμε και τις δημιουργίες στον Editor τότε το replayability είναι μεγάλο. Στα levels δεν θα παρατηρήσετε επανάληψη των ίδιων πραγμάτων με τη δυσκολία να κυμαίνεται σε κανονικά επίπεδα και με τα γεγονότα του σεναρίου να εξελίσσονται γραμμικά. Κρατώ επίσης τον άψογο ακουστικό τομέα που θα νιώσετε μερικές φορές ότι σας απορροφά τελείως στο όλο περιβάλλον. Αν είχαμε τον Mike Bithell μπροστά μας θα του λέγαμε σίγουρα “well done Μike, go on”.
Δείτε και ένα gameplay video που ετοιμάσαμε για εσάς.
[vc_row][vc_column width=”1/2″]


Είδος: Stealth
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 6-1-2016 (PS Vita), 18-8-2015 (Playstation 4, PC, OS X)
Κυκλοφορεί για: PS Vita, PlayStation 4, PC
Διάθεση παιχνιδιού: Mike Bithell
Εκδότρια Εταιρεία: Mike Bithell
Εταιρεία Ανάπτυξης: Mike Bithell[/vc_column][/vc_row]








