
Έχουμε αναφέρει αρκετές φορές ότι η Ubisoft ρισκάρει. Είναι πλέον μία εταιρεία που δε στηρίζεται σε ένα franchise. Θα κυκλοφορήσει μικρά παιχνίδια, indies, ΑΑΑ. Παιχνίδια για όλα τα γούστα και όλες τις τσέπες. Το Ghost Recon: Breakpoint αποτελεί ένα sequel της ομώνυμης σειράς και πιο συγκεκριμένα του Windlands. Για να λέμε όλη την αλήθεια ποτέ δεν ήμουν μεγάλος fan των παιχνιδιών Tom Clancy’s, παρόλα αυτά είχα παίξει αρκετές ώρες το Windlands, και περίμενα να κυκλοφορήσει το Breakpoint. Δυστυχώς για το Breakpoint, η γκρίνια είχε ξεκινήσει πριν καν κυκλοφορήσει, οπότε είχε να αντιμετωπίσει, πέρα τις δυσκολίες ενός release και τη προκατάληψη του κοινού. Δικαιολογημένη μεν σε μεγάλο βαθμό, όμως έχω ξαναπεί ότι πάντα πρέπει να κρατάμε μικρό καλάθι πριν τη κυκλοφορία. Ακούω κόσμο να αναφέρει λέξεις όπως ”έπος” 8 μήνες πριν κυκλοφορήσει κάτι. Όπως και να έχει, το Breakpoint αποτελεί ένα Tactical, Open-World Shooter game, με ότι σημαίνει αυτό. Πολλοί διαφορετικοί μηχανισμοί, Third Person Camera αλλά ταυτόχρονα να γυρνάς σε First Person Shooter μέσω της στόχευσης κ.α. . Η Ubisoft προσπάθησε να δώσει μία ολοκληρωμένη εμπειρία στους παίκτες, με αρκετά μεγάλο Content σύμφωνα με τα standard τις ίδιας της εταιρείας. Τα κατάφερε άραγε; Άλλοι περίμεναν ένα ακόμα Tom Clancy’s. Είναι έτσι τα πράγματα; Ας αναλύσουμε λοιπόν το τίτλο, όσο πιο αντικειμενικά γίνεται με σεβασμό στο κοινό και στους ίδιους τους συντελεστές. Δοκιμάσαμε το παιχνίδι στο PS4, ενώ πριν ξεκινήσουμε να αναφέρουμε ότι στη κονσόλα της Sony χρειάζεται συνεχώς σύνδεση με τους Server της Ubisoft, ενώ είναι απαραίτητη η συνδρομή του PS Plus.
Σεναριακά το Breakpoint δεν έχει να προσφέρει κάτι το τρομερό. Βέβαια δε το λες και εντελώς αδιάφορο καθώς δεν υπάρχουν κενά και είναι μια ολοκληρωμένη ιστορία. Όμως το έχουμε δει το σκηνικό αμέτρητες φορές. Η ιστορία μας έχει ως κεντρικό ήρωα τον Αντισυνταγματάρχη ειδικών δυνάμεων Antony ”Nomad” Perryman. Ο ήρωας μας θα αναμετρηθεί με τις δυνάμεις των Wolves που βρίσκονται στο νησί Auroa. Οι Wolves βρίσκονται υπό τις διαταγές ενός πρώην συναδέλφου του Walker, με τον οποίο είχαν πολεμήσει μαζί στη Μέση Ανατολή. Στο νησί αυτό δρα η Skell Technology. Υπάρχουν περίεργα περιστατικά τα οποία κάνουν πλοία να βυθίζονται, ελικόπτερα να πέφτουν. Θα τα δείτε. Χαμός. Αρκετή δράση στα Cutscenes αλλά τίποτα το ιδιαίτερο. To πρόβλημα είναι ότι εταιρείες που συνήθως ασχολούνται με τέτοιου είδους shooter, δεν επενδύουν στο σενάριο. Όπως και να έχει τουλάχιστον είδαμε μία ολοκληρωμένη ιστορία που εξελίσσεται με αρκετές εναλλαγές οι οποίες όμως είναι κάτι παραπάνω από προβλέψιμες. Μαντέψτε λοιπόν ποιο είναι το τέλος.
Στα του Gameplay τώρα, τα πράγματα πραγματικά συμβαδίζουν με τον τίτλο. Breakpoint! Το παιχνίδι είναι μία μίξη πολλών παιχνιδιών. Stealth στοιχείο με ότι το χαρακτηρίζει. Crawling, βάψιμο με χρώματα του περιβάλλοντος, stamina, κράτημα αναπνοής σε sniper shooting κ.α.! Εναλλαγή μίας εκνευριστικής κάμερας που ουκ ολίγες φορές μας έκανε να ζαλιστούμε. Third Person game που στο shooting φαίνεται ως και First Person μέσω της στόχευσης αν εμείς το επιλέξουμε. Προβλήματα στο σύστημα κάλυψης καθώς ο παίκτης, δεν ”κολλά” εύκολα σε τοίχους ή δέντρα, κάτι το οποίο εκνευρίζει αρκετά, ειδικά σε υψηλό επίπεδο δυσκολίας στο campaign ή στο PVP. Μεγάλο Customization είτε στα όπλα είτε στο παίκτη. Αρνητικό του τίτλου είναι το υποτυπώδες Gear Score, το οποίο είναι σαν να μην υπάρχει. Αμέτρητο Loot, με ατελείωτα όπλα τα οποία καθένα έχει τις δικές του λειτουργίες. Primary, Secondary, Assault Rifles κ.α.! Όλα σε μία μίξη με ένα Skill tree το οποίο μας θυμίζει λίγο Division. Μedic, Snapshooter, Assault Gang boy, και ότι άλλο φανταστείτε. Πολλά διαφορετικά skills για όλα τα γούστα. Αληθοφανές recoil στο shooting των όπλων, ενώ εξαιρετικά σημαντικό ρόλο παίζουν τα UAVS. Ποικιλία Μissions και Side Missions με το χάρτη να μας δείχνει που να πάμε. Έως και 3 διαφορετικά quests μπορούν να γίνουν Pinned στο quest ”inventory” μας. Δύσχρηστο menu με τον παίκτη να πρέπει να δαπανήσει χρόνο για να καταλάβει τι γίνεται. Αρκετά Bugs σε μάχες, ειδικά σε bosses. Η κονσόλα μας κόλλησε 4 φορές κατά τη διάρκεια μεγάλων μαχών με τα FPS να είναι ανύπαρκτα σε Boss Fights. Θυμάστε τα Bonfires στο Dark Souls; Ε εδώ έχουμε κάτι αντίστοιχο. Αλλάξτε ρούχα, φάτε κάτι, αγοράστε εξοπλισμό κ.α.! Αρκετά μεγάλο βάθος στα όπλα, αφού μπορούμε να έχουμε σιγαστήρες, να το κάνουμε οπλοπολυβόλο, μονόβολο, και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Μεγάλη βέβαια απογοήτευση για αυτούς που ξέρουν από όπλα οι λάθος αντιστοιχίες σε χιλιοστά και μέγεθος διαμετρήματος. Όπλο που πάνω γράφει ότι είναι 7 χιλιοστών και στο description να χωρά σφαίρες 5 χιλιοστών. Οκ! Όλα γίνονται! Το gameplay είναι μία μίξη Tom Clancy’s Gaming και Division. Ευτυχώς βέβαια λειτουργεί το Headshot.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, θα πρέπει να είστε συνδεδεμένοι με τους Servers της Ubisoft. Πάνω δεξιά μην προσπαθήσετε να διώξετε το Find Other Players. Απλά δε φεύγει παιδιά. Πάρτε το απόφαση. Θα νιώσετε τι πάει να πει Co-Op. Έπαιξα με έναν που είχε Gear Score 130 και εγώ με Gear Score 34 έκανα διπλάσιο Damage. Όχι δεν ήμουν πιο μάγκας απλά δεν υπάρχει Gear Score. Ο τίτλος προσφέρει ικανοποιητικό PVP με γρήγορες ευρέσεις αντιπάλων, σε 4vs4 μάχες. Ωραία πράγματα είδαμε αν και τα προβλήματα ήταν εμφανή στα συστήματα κάλυψης. Δυστυχώς ο τίτλος είναι γεμάτος Mictotranscactions. Γεμάτος όμως. Παρότι η εταιρεία έβαλε ένα μικρό suspend, δεν υπάρχουν δικαιολογίες. Πραγματικά μπορείς να αγοράσεις τα πάντα αν και το παιχνίδι δεν είναι τόσο pay to win. Όμως εύκολα με τα «λεφτά του μπαμπά» μπορεί κάποιος να σε προλάβει τόσο σε LvL και ξεκλείδωμα skills. Κάθε επίπεδο σου δίνει δυνατότητες αναβάθμισης. Όμως σίγουρα το να βλέπεις το πορτοφόλι να αδειάζει σου θυμίζει άλλα games. Έβαψα το όπλο μου κόκκινο! Φοβερό!
Μέσα σε όλα αυτά έρχονται τα γραφικά τα οποία είναι χάρμα οφθαλμού. Μέσα σε όλο αυτό το περιεχόμενο που σε μπερδεύει, η Ubisoft έδειξε πάλι τις ικανότητες της στην απεικόνιση περιβάλλοντος. Βουνά, θάλασσα, πράσινο. Όλα με φοβερή απεικόνιση, που μας έκαναν αμέτρητες φορές να πατήσουμε το Screenshot button, άσχετα αν εξαφανίστηκε το Facebook από το PS4 και δε μπορούσαμε να τα μοιραστούμε.
Πολύ καλό Voice Acting από τους ηθοποιούς, με τον John Bernthral να κάνει φοβερή δουλειά στο ρόλο του ”κακού”. Η μουσική του τίτλου είναι μία μικρή μίξη κρουστών και έγχορδων με προσθήκες ηλεκτρονικών ήχων. Συνθέτες οι Alain Johannes από τη Χιλή που έπαιξε σημαντικό ρόλο στη μουσική του Windlands και ο Ιταλός Alessandro Cortini ο οποίος είναι μέλος της μπάντας Nine Inch Nails. Ξεχωρίσαμε το Battle Theme των Wolves με έναν ήχο που σε γενικές γραμμές κινείται στη μετριότητα.
Εν κατακλείδι το Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint, είναι ένας τίτλος με μεγάλο Content. Η Ubisoft προσπάθησε να βάλει όσα πράγματα ήξερε σε ένα τίτλο και τελικά κατάφερε να κάνει ότι κάνει ένας νέος επιστήμονας σε όλες τις επιστήμες. Μία κακή μίξη. Υπάρχουν καλά και κακά στοιχεία φυσικά αλλά νομίζω ότι σε αυτά τα games η αφαίρεση και η απλότητα είναι ότι καλύτερο. Σενάριο μέτριο που μας θύμισε πολλές ταινίες. Gameplay που άλλες φορές το θαύμασες κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και άλλες φορές ήθελες να κλείσεις τη κονσόλα. Αρκετά Bugs και Frame Drops. Παρόλα αυτά πολλές αποστολές και Side missions. Φοβερό Voice Acting και αρκετή δράση. Γραφικά πραγματικά εξαιρετικά με τη Ubisoft να δίνει για ακόμα μία φορά ρέστα. To κερασάκι στη τούρτα, τα αμέτρητα Microtrascastions που θα σας κάνει να νιώσετε ότι βρίσκεστε σε Casino. Πολύ υλικό βέβαια με PVP, Co-Op για να παίξετε με τη παρέα. O Breakpoint είναι ο ορισμός του διφορούμενου και του αμφιλεγόμενου τίτλου. Όπως και να έχει εμείς θα συνεχίζουμε να το απολαμβάνουμε μιας και η παρέα το επέλεξε. Το μόνο που ευχόμαστε είναι η Ubisoft σύντομα να ξεκαθαρίσει το χαρακτήρα της και να επικεντρωθεί σε projects που πραγματικά της ταιριάζουν.
Ευχαριστούμε θερμά τη CD Media για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review.
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!