Το λεγόμενο “Dynamic Resolution”

Ολόκληρα αφιερώματα είχαν γίνει πριν περίπου τέσσερα χρόνια σχετικά με τις νέες τότε κονσόλες που θα εμφανίζονταν στην gaming σκηνή και αναρωτιόμασταν για το πόσο ισχυρές θα ήταν σε επιδόσεις και πολύ αναμέναμε ίσως το κάτι παραπάνω, μιλώ βεβαίως για τα PS4 και τα Xbox One. Εν τέλει οι κονσόλες παρουσιάστηκαν, τις βιώνουμε με τις αδυναμίες που παρουσιάζουν απο πλευράς επιδόσεων και μάλιστα ήδη έχουμε τις αναβαθμισμένες εκδόσεις με το PS4 Pro να κάνει την εμφάνιση πριν λίγο καιρό και με το Scorpio της Μicrosoft να είναι προ των πυλών.

Aφορμή για την γραφή αυτού του editorial στάθηκε μια είδηση που έγραψα εδώ στο Busted και αφορούσε το Battlefield 1 όπου η EA μας ενημέρωσε για την χρήση του Dynamic Resolution που εφαρμόζεται και στο Xbox One αλλά και στο PS4. Πολλοί θα μου πείτε ότι αυτό ειναι γνωστό εδω και καιρό και θα συμφωνήσω καθώς μετά απο μια μικρή έρευνα που έκανα στο διαδίκτυο είδα ουκ ο λίγους τίτλους που κάνουν χρήση της τεχνικής αυτής. Μιλάμε για τίτλους όπως το Witcher 3, The Division, Halo 5, Titanfall 2 κλπ.

Τελικά, τι είναι το λεγομένο Dynamic Resolution; Είναι η τεχνική στην οποία οι developer μπορούν και μειώνουν την ανάλυση ή και την ποιότητα των γραφικών κάποιες φορές ώστε το Frame rate να κρατιέται σε λογικά επίπεδα. Αφορά σημεία κυρίως που ο όγκος γραφικών είναι μεγάλος και για να μην έχουμε ακαριαία πτώση των Frame rate υπάρχει αυτή η δυναμική εναλλαγή της ανάλυσης ώστε εμείς οι gamers να απολαμβανούμε σταθερό Frame rate.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι και το Halo 5 το οποίο όπως θα δείτε και στο βίντεο του Digital Foundry όπου Κάνει ευρέως χρήση της τεχνικής αυτής. Οπότε και αφού μιλάμε και για μια γενιά κονσολών με σαφή αδυναμίες στο Hardware η τεχνική αυτή είναι ιδανική.

Mάλιστα ο Executive producer του Titanfall 2 είπε πως ευρέως χρησιμοποιείται η Dynamic resolution και στο PS4 αλλά και στο Xbox One ώστε το frame rate να παραμείνει σταθερό. Μάλιστα αναφέρθηκε και στο PS4 Pro λέγοντας πως η χρήσης της τεχνικής θα είναι περιορισμένη λόγω του ότι το μηχάνημα σαφώς είναι πιο ισχυρό και έριξε υποννοούμενα πως ένας τίτλος για να τρέξει σε Native 4K χρειάζεται μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ.

Οπότε έρχομαι και εγω να τελειώσω με τον προβληματισμό μου σχετικά με τις “4Κ Κονσόλες”. Μήπως η χρήση της 4κ Native ανάλυσης θα γίνεται σε περιορισμένα σημεία μέσα σε έναν τίτλο; και μήπως θα έχουμε και πάλι χρήση της Dynamic Resolution;

Mήπως η εποχή του κυρίως στο console gaming είναι ακόμα μακριά;

Προβληματιστείτε ελευθέρα και περιμένω σχόλια για συζήτηση.