Επιβιώνοντας στο διάστημα!
Όταν ο Δημήτρης μου ανέθεσε αυτό το παιχνίδι για review, δεν είχα ιδέα για το τι ήταν το Tharsis. Απλώς το κατέβασα και ξεκίνησα να παίζω περιμένοντας πως θα περάσει η ώρα μου ευχάριστα. Αντιλαμβάνομαι διαστημόπλοιο και αποστολή στον Άρη, τι άλλο να ζητήσει κανείς, σκέφτομαι.
Μέσα στα πρώτα λεπτά ενασχόλησης μου με το παιχνίδι, κατάλαβα ότι όσο όμορφο φαίνεται τόσο δύσκολο είναι όπου πραγματικά δεν σου συγχωρεί ούτε ένα λάθος.
Το Tharsis λαμβάνει χώρα στο διάστημα καθώς βρισκόμαστε στον δρόμο προς τον Άρη για να ερευνήσουμε ένα μυστηριώδες σήμα που έρχεται από την περιοχή Tharsis (υπάρχει μια περιοχή εκεί που όντως λέγεται έτσι) του συγκεκριμενου πλανήτη. Αμέσως μετά από ένα σύντομο tutorial, μετεωρίτες πέφτουν πάνω στο διαστημόπλοιο μας, Iktomi, σκοτώνοντας τα δυο από τα έξι άτομα του πληρώματος, ενώ παράλληλα προκαλούν βλάβες σε διάφορα τμήματα της ατράκτου. Όλο το ταξίδι διαρκεί 10 εβδομάδες και εμείς καλούμαστε να επιβιώσουμε μέχρι να φτάσουμε εκεί. Για να γίνει αυτό θα πρέπει οι εναπομείναντες αστροναύτες να επιδιορθώσουν τις βλάβες.
Gameplay
Το Tharsis είναι πολύ ιδιόμορφο και ιδιαίτερο καθώς εμπεριέχει στοιχεία Strategy, RPG, Sci-Fi, tabletop, survival, turned based και dice rolling αλλά κατά βάθος πρόκειται για ένα επιτραπέζιο.
Ο κινητήριος μοχλός του παιχνιδιού είναι τα ζάρια. Σε κάθε γύρο που ισοδυναμεί με μια εβδομάδα δημιουργούνται και νέες βλάβες οι οποίες έχουν κάποια αρνητική επίπτωση στο πλήρωμα ή το σκάφος μας αν δεν καταφέρουμε να τις επισκευάσουμε πριν το τέλος του γύρου, πράγμα διόλου εύκολο.
Αξίζει να αναφέρω σε αυτό το σημείο πως οι ζημιές είναι εντελώς τυχαίες και δεν υπάρχει κλιμακωτή δυσκολία στον τίτλο. Μπορεί από τον πρώτο γύρο να σου τύχει μια κατάσταση η οποία με το υπάρχον πλήρωμα να μην μπορεί να αντιμετωπιστεί, ακόμα και αν τα κάνεις όλα σωστά και έτσι να δεις τους τίτλους τέλους πρόωρα. Σε αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό έγκειται και όλη η δυσκολία του τίτλου καθώς δεν ξέρεις αν αυτό που θα αντιμετωπίσεις στον επόμενο γύρο θα είναι δυσκολότερο η ευκολότερο από αυτό που είσαι.
Κάθε βλάβη ακολουθείται και από έναν αριθμό. Για παράδειγμα στην παρακάτω φωτογραφία φαίνεται το medical bay (τμήμα του σκάφους) το οποίο έχει υποστεί ζημιά και χρειάζεται 23 πόντους για να επισκευαστεί. Πάνω από τα δυο μπλε ζάρια φαίνονται δυο κόκκινες γραμμές, αυτή θα είναι η ζημιά που θα γίνει στο σκάφος μου αν δεν επισκευάσω την βλάβη. Πάνω αριστερά υπάρχουν τρεις άσπρες γραμμές, αυτή είναι η ζωή που έχει απομείνει στο σκάφος. Ρίχνω τα ζάρια και φέρνω 4, 4, 5, 5 τα οποία θα πρέπει αθροιστικά να είναι ίσα με τον αριθμό 23 (ή και μεγαλύτερα) για να επιδιορθωθεί η βλάβη. Το σύνολο τους είναι 18, όποτε θα χρειαστεί να φέρω και δεύτερο μέλος του πληρώματος για την επισκευή.
Ο αριθμός των ζαριών που ρίχνει κάθε μέλος του πληρώματος εξαρτάται από την ποσότητα της τροφής που του δίνεις στο τέλος κάθε γύρου. Το μέγιστο όριο ζαριών είναι 5. Αν δεν σου έχει μείνει φαγητό no worries, έχεις την επιλογή για κανιβαλισμό(!), ο οποίος όμως ανεβάζει το στρες κατακόρυφα και αυτό επηρεάζει τους αριθμούς που θα φέρεις με τα ζάρια.
Η συλλογή τροφής γίνεται από ένα συγκεκριμένο τμήμα του σκάφους μας, το greenhouse και θα πρέπει να υπάρχει και ένας συνδυασμός από ίδια ζάρια για να γίνει αυτό. Πολλές φορές είναι δύσκολο γιατί η επισκευή των εκάστοτε βλαβών, χρειάζεται συνήθως όλα τα μέλη του πληρώματος και έτσι μένουμε χωρίς τροφή στον επόμενο γύρο διότι δεν έχουμε κανέναν διαθέσιμο να στείλουμε να συλλέξει την τροφή. Κάθε τμήμα του σκάφους μας έχει και διαφορετικό bonus, όπως πρόσθετες μπάρες ζωής, μείωση του στρες κ. α.
Κάθε φορά που ρίχνεις τα ζάρια, υπάρχει η πιθανότητα να φέρεις κάποιους αριθμούς οι οποίοι μπορούν να προκαλέσουν ζημιά στην υγεία του πληρώματος σου (Injury) ή ένα από αυτά να χαθεί (Void) με αποτέλεσμα να μην προστεθεί στο άθροισμα για την επιδιόρθωση της ζημιάς ή να μην μπορείς να κάνεις του re-roll (Stasis). Αυτοί οι αριθμοί είναι τυχαίοι και η πιθανότητα κάποιο από τα ζάρια να τους φέρει είναι μεγάλη, ειδικά αν το στρες είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Στην παρακάτω φωτογραφία για παράδειγμα, αν αντί για τρεις άσους στα ζάρια ήταν ένα από αυτά 4, τότε ο specialist μου θα πάθαινε ζημιά και η μπάρα της ζωής (φαίνεται δεξιά στο πορτρέτο τού, έχει δυο μπάρες αυτή την στιγμή) του θα μειωνόταν κατά ένα. Αν έφερνα δύο, τότε το ζάρι θα χανόταν και αν έφερνα τρία τότε δεν θα μπορούσα στο ζάρι το οποίο έφερε 3 να κάνω re-roll.
Κάθε ένας από τους τέσσερις εναπομείναντες αστροναύτες έχει και από μια συγκεκριμένη ιδιότητα, όπως έξτρα ζωή στο πλήρωμα, εξτρά ζάρι κ.α. Επίσης μπορείς να ερευνήσεις και μια πλειάδα άλλων χαρακτηριστικών τα οποία κάνουν την ζωή σου πιο εύκολη. Εκτός από τους αρχικούς τέσσερις του πληρώματος, ανάλογα πως τα πας σε κάθε απόπειρα σου να φτάσεις στο Άρη, ξεκλειδώνεις και άλλους τέσσερις χαρακτήρες, ο κάθε ένας έχει και διαφορετικό bonus.
Τεχνικός τομέας
Δεν υπάρχει κάτι το ιδιαίτερο να πει κανείς για τον οπτικό τομέα του παιχνιδιού. Τον βρίσκω συμπαθητικό και όμορφο σε γενικές γραμμές. Οι cutscenes που υπάρχουν στο παιχνίδι, είναι και αυτές με την σειρά τους όμορφα σχεδιασμένες και ζωγραφισμένες στο χέρι. Ο ήχος είναι σε πολύ καλά επίπεδα και μπορώ να πω ότι δένει με το όλο σκηνικό. Δεν το κρύβω μάλιστα ότι μου έχει κολλήσει ένα “μπιτακι” που έπαιζε κάποιες στιγμές και για κάποιο περίεργο λόγο μου άρεσε πολύ. Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να ακούσετε και τα 7 κομμάτια που υπάρχουν στο παιχνίδι. Τέτοια soundtrack για indie παράγωγη, δύσκολο να βρεις.
Το Tharsis αρχικά είχε σχεδιαστεί σαν επιτραπέζιο και αυτό φαίνεται. Θεωρώ ότι ο μηχανισμός της έρευνας δεν έχει σχεδιαστεί καλά, διότι σου παίρνει πολύ ώρα μέχρι να ερευνήσεις κάτι το οποίο αξίζει. Οι μηχανισμοί του gameplay όπως το ρίξιμο των ζαριών και οι επισκευές λειτουργούν πολύ καλά. Multiplayer φυσικα δεν εχει. Όταν ξεκλειδώσεις όλους τους χαρακτήρες, πλέον δεν έχεις κάτι άλλο να κάνεις και επομένως το παιχνίδι μετά από λίγο καιρό γίνεται βαρετό. Αυτή την στιγμή κοστίζει στο Steam 14,99€, τιμή την οποία βρίσκω λιγάκι ακριβή. Αξίζει να το παίξετε όμως αν είστε λάτρης του είδους και σας αρέσει το συγκεκριμένο setting, αμέσως μόλις πέσει η τιμή του. Το παιχνίδι παίζεται καλύτερα με παρέα. Σε γενικές γραμμές πρόκειται για μια πολύ καλή προσπάθεια από την Choice Provisions και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για μια indie παραγωγή και επόμενος πρέπει να κρίνουμε αναλόγως.
[vc_row][vc_column width=”1/2″]
Είδος: Indie – RPG – Strategy
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 12/01/2016
Κυκλοφορεί για: PC – PlayStation 4 – Xbox One
Εκδότρια Εταιρεία: Choice Provisions
Εταιρεία Ανάπτυξης: Choice Provisions[/vc_column][/vc_row]
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!