Η τελευταία ευκαιρία της Microsoft

Ξέρετε από προχθές που κοιτούσα τα δημοσιεύματα για το Scorpio έκανα έναν σύντομο απολογισμό και μια σκέψη στο μυαλό μου σχετικά με την μέχρι πρότινος πορεία του Xbox One αλλά και το πώς η Microsoft θα αντιδράσει με την έλευση του νέου αναβαθμισμένου μηχανήματος. Στο παρακάτω κείμενο εν συντομία ακολουθεί όλο αυτό το οποίο σκέφτηκα.

Πλέον και μέσα από το αφιέρωμα που έγραψα πριν λίγες μέρες, είναι σίγουρο πως βρισκόμαστε σε μια γενιά η κονσολών η οποία ωριμάζει σιγά σιγά και μεταλλάσσεται ως προς την αναβάθμιση των κονσολών με χαρακτηριστικό παράδειγμα το PS4 Pro αλλά και το Project Scorpio. Για την Nintendo δεν θα αναφερθώ γιατί στοχεύει περισσότερο στην φορητότητα χαράζοντας η ίδια ένα διαφορετικό μονοπάτι.

Σε αυτή την γενιά λοιπόν έχουμε την ξεκάθαρη μονομαχία της Sony με την Microsoft για το ποιος θα επικρατήσει στο θέμα πωλήσεων. Η Microsoft έχοντας πάει καλά με το Xbox One κάπου στην πορεία λίγο ο κακός σχεδιασμός σε πολλαπλά επίπεδα έφερε το σύστημα της Microsoft σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τον Ιάπωνα κατασκευαστή όσον αφορά τις πωλήσεις.

xbox-one-s10

Έχοντας την πλάτη στον τοίχο και παίρνοντας τα ηνία ο Spencer άρχισε να βελτιώνεται η κατάσταση μετά και με την έλευση του ραφιναρισμένου και πολύ καλού Xbox One S το οποίο μπορεί να υπερηφανευέται δικαίως καθώς κατάφερε να περάσει τον Ιάπωνα για κάποιους μήνες στις πωλήσεις. Φυσικά αν είχαμε αυτό το μηχάνημα από την αρχή ίσως οι πωλήσεις να ήταν εντελώς διαφορετικές. Βέβαια ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα για την εταιρεία είναι η έλευση του Project Scorpio με τις μέχρι τώρα τεχνικές προδιαγραφές να το τοποθετούν ένα βήμα πάνω από το PS4 Pro. Ένα άλλο μεγάλο αγκάθι το οποίο γεννήθηκε τον τελευταίο ένα με ενάμιση χρόνο είναι και η έλλειψη αποκλειστικοτήτων από πλευράς τίτλων. Θα μου πείτε δεν έχει exclusives το σύστημα ώστε αν το προτιμήσει κάποιος να μη το μετανιώσει; Εγώ θα απαντήσω πως και φυσικά έχει απλά θεωρώ πως ήρθαν όλα σε μία «μαζική κυκλοφορία» αφήνοντας το υπόλοιπο διάστημα σχεδόν κενό. Σε ένα τέτοιο μηχάνημα όπως το Scorpio όμως θεωρώ πως πέρα από τις αποκλειστικότητες θα πρέπει η εταιρεία να επισυνάψει και συμφωνίες με third party developers ώστε να της δίνει το πάνω χέρι σε επιδόσεις σε σχέση με το PS4/PS4 Pro για να το προτιμήσει αργότερα και ο κάθε αγοραστής.

Μιας και μιλήσαμε για αποκλειστικότητες πάμε να δούμε εν συντομία τις αποκλειστικότητες τόσο του Xbox One αλλά και του PS4 που κυκλοφόρησαν μέσα στο 2016 αλλά και που θα έρθουν μέσα στο 2017.


Xbox One

  • Cobalt (Xbox One, Xbox 360, & Steam)
  • Crackdown 3 
  • Fable Legends (Xbox One & Windows 10)
  • Gears of War 4 
  • Gigantic (Xbox One & Windows 10)
  • Halo Wars 2 (Xbox One & Windows 10)
  • Killer Instinct: Season 3 (Xbox One & Windows 10)
  • Ori and the Blind Forest: Definitive Edition (Xbox One & Windows 10)
  • Quantum Break 
  • ReCore (Xbox One & Windows 10)
  • Sea of Thieves (Xbox One & Windows 10)
  • Forza Horizon 3 (Xbox One & Windows 10)

PS4

  •  EVE: Valkyrie   CCP Games
  • Umbrella Corps.   Capcom
  • The Tomorrow Children   Q-Games
  • Ace Combat 7   Project Aces
  • Boundless   Rebellion
  • Detroit: Become Human   Quantic Dream
  • Drawn to Death   SCE San Diego
  • Dreams   Media Molecule
  • Gran Turismo Sport   Polyphony Digital
  • Gravity Rush 2   SCE Japan
  • Hellblade   Ninja Theory
  • Hotshots Golf   Clap Hanz
  •  Horizon: Zero Dawn   Guerrilla Games
  •  The Last Guardian   Team ICO
  • Let It Die   Grasshopper Manufacture
  •  MatterFall   Housemarque
  •  Nier: Automata   Platinum Games
  • Persona 5   Atlus
  • What Remains of Edith Finch   Giant Sparrow
  • World of Final Fantasy   Square Enix
  • NiOh Koei Tecmo

scorpio

Έτσι λοιπόν φτάνουμε στο σήμερα με την Ε3 να είναι πιο κοντά από ποτέ. Εκεί η Microsoft θεωρώ πως έχει ραντεβού με την ιστορία της (στο κομμάτι των videogames) καθώς όλοι οι gamers ανεξαρτήτου πλατφόρμας θα περιμένουμε την ανακοίνωση του Project Scorpio. Το θεωρώ κομβικό σημείο, που μπορεί και η ίδια να το θεωρεί κομβικό, που επιθυμεί να κερδίσει τις εντυπώσεις τόσο από πλευράς τεχνικών προδιαγραφών αλλά και από πλευράς ανακοινώσεων στο θέμα τίτλων. Αν συμβεί αυτό ίσως αποτελέσει το έναυσμα για την αντεπίθεση της σε μία γενιά που φαίνεται να έχει χαθεί γι’ αυτήν. Αν ισχύσει ότι η τιμή θα είναι εκεί κοντά με αυτή του PS4 Pro τότε θα είναι ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα. Έχοντας μάθει από τα λάθη του παρελθόντος και βλέποντας έναν Spencer πολύ ώριμο και πολύ ξεκάθαρο σχετικά με το τι θέλει να κάνει ίσως είναι ικανή ως προς έναν βαθμό να το επιτύχει.

Συνοψίζοντας θα ήθελα να εστιάσω σε κάποια σημαντικά πράγματα που αν η Microsoft η ίδια τα εκμεταλλευτεί ίσως έχουμε βελτίωση του σκηνικού.

  • Να εκμεταλλευτεί την δύναμη του Project Scorpio όχι μόνο για τα δικά της Studio αλλά να δώσει την ευκαιρία να το κάνουν και οι third party εταιρείες
  • Να φέρει νέες αποκλειστικότητες.
  • Αν η τιμή είναι λογική ίσως φέρει τα πάνω κάτω στην αγορά καθώς πρόκειται να επηρεάσει και την Nintendο. Aν πάλι επαληθευτούν κάποια δημοσιεύματα που το θέλουν στην τιμή των 399€ τότε θα είναι ακόμη καλύτερα.

Σκεπτόμενος αυτό το κείμενο κατέληξα στο τέλος στο συμπέρασμα πως ίσως αυτή να είναι και η τελευταία ευκαιρία της Microsoft στο να πλησιάσει την Sony στους αριθμούς πωλήσεων. Ο καιρός θα δείξει.

Εσείς τι πιστεύετε;

Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα editorials.