Bros. before οτιδήποτε, γενικότερα.
Το νεότερο δημιούργημα της Nintendo (σε συνεργασία, για πρώτη φορά, με την δημιουργό του Tekken, Bandai Namco)στην μακροχρόνια κι αγαπημένη σειρά Super Smash Bros. είναι γεγονός, και ανταπεξήλθε στις προσδοκίες μου. Αρχικά, πίστευα ότι στην οθόνη του 3DS (είτε μικρού είτε XL) δεν θα ήταν τόσο διασκεδαστικό, όπως τα περισσότερα fighting παιχνίδια. Αλλά δεν υπολόγισα την αναμενόμενη έκπληξη της Nintendo, που στην προκειμένη είναι το πόσο καλά μεταφράστηκαν στην φορητή κονσόλα τα βασικά συστήματα του τίτλου, όμως και το πόσα κατάφερε να χωρέσει σε μια μικροσκοπική κασέτα. Και το Super Smash Bros. 3DS εντυπωσιάζει.
Για αρχάριους, το Super Smash Bros. ανήκει σε ένα ιδιαίτερο είδος παιχνιδιών, καθώς δημιούργησε τα mascot fighters που πολλοί ακολούθησαν αργότερα. Όπως φαίνεται από το όνομα του είδους, αποτελείται από διάφορες μασκότ διαφόρων εταιριών, αλλά εδώ, κυρίως της Nintendo με μερικούς καλεσμένους. Διαλέγοντας έναν από τους πολύ διαφορετικούς χαρακτήρες, καλείστε να πολεμήσετε εναντίον ενός, δύο ή τριών αντιπάλων, με δυνατότητα ομάδων (2vs2, 3vs1). Το σύστημα μάχης είναι αρκετά απλό στο χαρτί, αλλά πολύ δύσκολο στην ομαλή εκτέλεσή του. Υπάρχουν δύο πλήκτρα χτυπημάτων, δύο για άλμα (καμιά διαφορά μεταξύ τους), ένα για κράτημα του αντιπάλου κι ένα για άμυνα. Αλλάζοντας την κατεύθυνση του χαρακτήρα, όντας στον αέρα ή εκτελώντας το χτύπημα μετά από σπριντ, οι κινήσεις είναι διαφορετικές και όλα τα combo βασίζονται στο πόσο καλά μπορείς να συνδέσεις αυτά τα στοιχεία μεταξύ τους.
Φυσικά, τεράστιο ρόλο σε αυτό παίζουν οι χαρακτήρες, 49 από τους οποίους θα βρείτε στο παιχνίδι, ο καθένας με διαφορετικές κινήσεις, σωματότυπο, στατιστικά και συμπεριφορά. Από τον ταχύτατο Sonic ως τον αργό αλλά δυνατό Donkey Kong, είναι σίγουρο ότι θα βρείτε τον χαρακτήρα που σας ταιριάζει, αλλά η Nintendo δεν σταμάτησε εκεί. Σε κάθε αγώνα (εκτός αν διαλέξεις κάτι διαφορετικό) αμέτρητα αντικείμενα θα εμφανίζονται ανά τυχαία διαστήματα, δίνοντας ένα ακόμα στρώμα τακτικής σε ένα ήδη βαθύ παιχνίδι. Ένα “θεόσταλτο” Assist Trophy — αντικείμενα που περιέχουν ακόμη περισσότερους χαρακτήρες από ένα ρόστερ διαφορετικό από αυτό που χρησιμοποιούμε, οι οποίοι ελέγχονται όμως από το μηχάνημα — μπορεί να γυρίσει την κούρσα ενός ματς που πάει προς την ήττα!
Κάτι που σίγουρα θα εκτιμηθεί πολύ από την κοινότητα όμως, είναι η δυνατότητα να προσαρμόζεις τον κάθε μαχητή στα μέτρα σου, κάτι πρωτόγνωρο για τη σειρά. Παίζοντας ξεκλειδώνεις τυχαία νέες δυνάμεις για τον καθένα που μπορεί να αλλάξουν εντελώς μια πράξη τους — για παράδειγμα, το κλασσικό dash του Sonic μπορεί να γίνει φλεγόμενο — αλλά και επιτρέπουν να τροποποιείς τα στατιστικά (επίθεση, άμυνα, ταχύτητα) του χαρακτήρα. Με πολλαπλά slots για να σώζεις τις ρυθμίσεις σου και εύκολη επιλογή τους πριν τα ματς, είναι σίγουρο πως θα πειραματιστείτε πολύ, καθώς όχι μόνο πρέπει να διαλέξεις ποιοι σου ταιριάζουν από το μεγάλο ρόστερ, αλλά και να τους φέρεις ακριβώς στα μέτρα σου με τέτοιες αλλαγές!
Παρότι μιλάμε για έναν τίτλο που, κατά βάση, ασχολείται κυρίως με το multiplayer, αυτό δεν σημαίνει πως υποφέρει το υλικό του singleplayer. Πέρα από το Classic Mode, δηλαδή μια σειρά μαχών με το Master Hand ως τελικό αντίπαλο, ή το τυπικό one-off Smash Mode που απλώς παίζεις ένα γρήγορο ματς, έχουμε αρκετές προσθήκες. Καταρχάς, με το StreetPass battle mode δίνεται η επιλογή να “πολεμάς” (ως ένα εικονίδιο που χτυπάει άλλα, σαν επιτραπέζιο χόκει) χαρακτήρες ανθρώπων που συναντάς στον δρόμο, μαζεύοντας νομίσματα με την νίκη, τα οποία ξοδεύονται είτε για νέα trophies είτε στο Classic Mode. Πώς; Μπορείς πλέον να ποντάρεις χρυσό στην αρχή κάθε κούρσας, αυξάνοντας την αξία των βραβείων σου αλλά και την δυσκολία του παιχνιδιού, με το ρίσκο να χάνεις λίγα-λίγα με κάθε ήττα ως ότου τα χάσεις όλα. Με το ολοκαίνουριο Smash Run έχεις πέντε λεπτά και αρκετούς εχθρούς μέσα σε έναν λαβύρινθο, οδηγώντας τον χαρακτήρα σου εμπρός και μαζεύοντας stat boosts για την μάχη που θα ακολουθήσει μετά τα πέντε λεπτά και θα αναδείξει τον τελικό νικητή. Η υποστήριξη για τοπικό multiplayer είναι λίγο παράδοξη επιλογή, καθώς πρόκειται για ένα mode αποκλειστικά για το 3DS, και πιστεύω θα επωφελούταν από online λειτουργία. Μεγάλης σημασίας είναι και το All-Star Mode, όπου πολεμάς όλους τους υπόλοιπους χαρακτήρες του παιχνιδιού, οι οποίοι εμφανίζονται με την χρονολογική σειρά που δημιουργήθηκαν! Μέσα από ένα “τουρνουά”, ας πούμε, καταφέρνεις και να εξασκήσεις τις γνώσεις σου για την τεράστια ιστορία της Nintendo αλλά και του gaming γενικότερα!
Για να συνεχιστεί η παράδοση και να χτιστεί κάτι πάνω στα θεμέλια του Super Smash Bros. Brawl του 2008, η Nintendo επέκτεινε και τις online δραστηριότητες που προσφέρει το παιχνίδι. Πλέον, χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: For Fun και For Glory. Στην πρώτη κατηγορία παίζεις απλά για διασκέδαση ενάντια σε άλλους παγκόσμια, ενώ στην δεύτερη κατηγορία έρχεσαι αντιμέτωπος με πιο “σοβαρούς” παίχτες που ψάχνουν ευκαιρία να σε ξεπαστρέψουν. Στο For Glory, οι νίκες/ήττες καταγράφονται, αντίθετα με το For Fun, οπότε αν θέλετε να ξεφύγετε από το Training Mode και να δοκιμάσετε πώς τα πάτε ενάντια σε έξυπνους αντιπάλους, θα πρότεινα το For Fun. Κάτι που χαλάει ιδιαίτερα την φύση του παιχνιδιού, όμως, είναι το πόσο ασταθές είναι το online κομμάτι. Μπορεί να παίζεις με Ιάπωνα και να τρέχουν όλα τέλεια, κι αν παίξεις με τον γείτονά σου τρία στενά παρακάτω να μετατραπεί το ματς σε slideshow. Όταν όμως δουλεύει, δεν υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην καταγραφή των πλήκτρων που πατάς, και η εμπειρία είναι απίστευτα διασκεδαστική και απαιτητική.
Για να τονιστεί κι άλλο η έμφαση της Nintendo στο multiplayer κομμάτι, έχουμε επίσης το Spectator Mode, όπου οι παίχτες παρακολουθούν ματς άλλων και μπορούν να ποντάρουν χρυσό επί τόπου! Επιπλέον, έχουμε και το Conquest, όπου ανά διαστήματα ημερών/εβδομάδων επιλέγεται από την Nintendo ένα ζευγάρι (ή παραπάνω) χαρακτήρων, παίζοντας με τους οποίους online ανεβάζει την δύναμή τους σε ένα γράφημα-“πίτα”, και η μεριά του νικητή στο τέλος κάθε event ασφαλώς κερδίζει διάφορα!
Και όλη η παραγωγή φαίνεται να έγινε με μεγάλη αγάπη από τη μεριά των κατασκευαστών. Χαρακτήρες όπως ο Sonic ή ο Mega Man είναι τόσο προσεγμένοι στην λεπτομέρεια που κάνει τους δημιουργούς των νεότερων τίτλων στις αντίστοιχες σειρές τους να ντρέπονται. Στην περίπτωση του Mega Man, η Capcom πρέπει να ντρέπεται που μας αφήνει τόσα χρόνια χωρίς νέο τίτλο, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία. Η τεράστια έμφαση στην σωστή απεικόνιση φαίνεται κι από τις 34 διαφορετικές πίστες που περιέχονται, με την κάθε μία να είναι αρκετά διαφορετική, είτε από άποψη δομής είτε από δυναμική. Για παράδειγμα, στην Corneria πολεμάς επάνω στο αστρόπλοιο Great Fox και “χαζεύεις” το background έχοντας τον νου σου για το πάτωμα (= αστρόπλοιο, μην ξεχνάμε) που συνεχώς αλλάζει θέση και μπορεί να σε αφήσει στον αέρα με μια λάθος κίνηση. Ενώ σε άλλη πίστα, όπως την Gaur Plain του Xenoblade Chronicles, πρέπει να είσαι προσεκτικός όσον αφορά τον περίγυρο και να προσπαθήσεις να μην αποσπαστείς από το τεράστιο νεκρό ρομπότ στο background (αν πω παραπάνω είναι spoilers για το εξαιρετικό Xenoblade Chronicles!).
Κάτι που δεν μπορώ να περιγράψω στο review είναι το πόσο καλά αποδίδει σε μικρότερες οθόνες (3DS, 2DS) έναντι της μεγάλης (3DS XL). Το δοκίμασα σε 3DS/3DS XLκαι δεν αντιμετώπισα προβλήματα, εν μέρει λόγω του outline που περιέχει η Nintendo, δηλαδή μιας επιλογής που επιτρέπει μια γραμμή (λεπτή, χοντρή ή καθόλου) να σκιαγραφεί τον χαρακτήρα σου και να μη τον αφήνει να μπλέκεται στο πλήθος όταν η δράση “φουντώνει”. Σίγουρα η εμπειρία είναι πολύ πιο πλούσια στο 3DS XL, όχι μόνο λόγω του ότι η επάνω οθόνη αφήνει περισσότερη ελευθερία, αλλά γιατί η κάτω οθόνη, όπου απεικονίζεται το ποσοστό ζημιάς των χαρακτήρων ή τα στατιστικά σου στο Smash Run, είναι επίσης μεγαλύτερη και πιο εύκολη να κατανοηθεί με μια γρήγορη ματιά. Προσωπικά, δεν με πείραξε ούτε στη μικρότερη οθόνη, αλλά ίσως μερικοί να μην το βρουν τόσο εύκολο να προσαρμοστούν.
Συνοψίζοντας: το Super Smash Bros 3DS είναι το κορυφαίο mascot fighter που υπήρξε, κι όχι μόνο για τα δεδομένα της σειράς. Ουσιαστικές προσθήκες, αλλαγές στην κλασική φόρμουλα και πλούσιο singleplayer υλικό που αξίζει και θα σε κρατήσει καθηλωμένο για αρκετό καιρό, ενώ και στο online προσφέρει πολλά χωρίς να αφαιρεί “ζωή” από την συνολική εμπειρία. Αν θες ένα αρκετά διασκεδαστικό fighting παιχνίδι να γεμίζεις τα κενά της μέρας σου, ή για έναν τρομερά αξιόλογο τίτλο που θα “κολλήσει” το 3DS στις παλάμες σου, μην κοιτάξεις παραπέρα. Το νέο Smash Bros. περήφανα φέρει τον βαρύ αυτό τίτλο της σειράς.
[wp-review]
Ταυτότητα παιχνιδιού
Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για review: Nintendo 3DS
Είδος: Mascot Fighter
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 03/10/2014
Κυκλοφορεί για: 3DS
Εκδότρια Εταιρεία: Nintendo
Εταιρεία Ανάπτυξης: Sora Ltd., Bandai Namco Games
Επίσημη Ιστοσελίδα: http://www.smashbros.com/








