Δείτε στο νέο μας Βίντεο: «Η Sony συνεχίζει να κάνει τα... δικά της | Game Recap #157»

Super Bomberman R

Αν το R σημαίνει Resurrection, τότε το Super Bomberman R φέρει έναν εξαιρετικά ακριβή τίτλο. Ο πρώτος νέος Bomberman σε διάστημα 7 χρόνων, κάτω από το μικροσκόπιό μας!

Με εξαίρεση το 3DS και το Wii U, κάθε κονσόλα Nintendo είχε, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, ένα Bomberman ανά γενιά. Από την εξαγορά τής Hudson Soft το 2012 έως τώρα, βέβαια, η Konami δεν ασχολήθηκε με την ιστορική gaming φιγούρα του λευκού βομβιστή. Κάνοντας αυτό που δεν περιμέναμε – την ανακοίνωση του Super Bomberman R ως αποκλειστικότητα του Nintendo Switch και μάλιστα στο λανσάρισμα – η Konami επανέφερε τον θρύλο του action-maze είδους στο προσκήνιο, ανανεωμένο κι έτοιμο για μια νέα γενιά.

super-bomberman-r-screen5

Η κυριότερη προσθήκη στην παραδοσιακή φόρμουλα του Bomberman θα έλεγα πως είναι το Story Mode, μια σειρά από πλανήτες, πίστες και bosses που ενδιάμεσα διαθέτουν cutscenes με πλήρεις ηχητικούς διαλόγους για να πουν μια απλή, καρτουνίστικη ιστορία. Στον Planet Bomber, ο λευκός (κλασικός) Bomberman προσπαθεί να επιβάλλει μια τάξη στο σπιτικό, όπου τα αδέρφια του έχουν παραμελήσει τα καθήκοντα και την προπόνησή τους ως βομβιστές. Στο μεταξύ, ένας άνδρας ονόματι Buggler ανακοινώνει στην ομάδα Bomberman μια μεγάλη πρόκληση: η ομάδα τους εναντίον της ομάδας του, των Dastardly Bombers. Οι παλαιότεροι ίσως αναγνωρίσουν τα ονόματα των κακοποιών (Buggler = Bagular, η μόνη διαφορά που βρήκα), όμως δεν απαιτείται γνώση των παλαιότερων τίτλων σε καμιά περίπτωση.

Με αυτήν τη δικαιολογία, πλέον έχουμε έναν λόγο να ταξιδεύουμε από πλανήτη σε πλανήτη και να ρίχνουμε βόμβες που κατεδαφίζουν τα πάντα, καθώς ο σκοπός είναι να εξολοθρεύσουμε όλους τους αντίπαλους που στέκονται ανάμεσα στον παίκτη και το boss κάθε πλανήτη, και φυσικά, να φτάσουμε τον Buggler. Για να είμαι ειλικρινής, μιλάμε για μια πολύ απλή πλοκή, με πολύ απλούς διαλόγους και απλά κίνητρα για όλους, δηλαδή τα βασικά για να υπάρχει ένας λόγος να ξεκινήσει το διαπλανητικό κυνηγητό. Δεν το θεωρώ κακό, δεδομένης της pick-up-and-play φύσης του παιχνιδιού και την (πιθανότατα) μικρή διάρκεια του κάθε ματς, και κάτι πιο πολύπλοκο θα ήταν κουραστικό, καθώς δεν νομίζω πως το Super Bomberman R θα μπορούσε να είναι το επόμενο The Witcher, σεναριακά.

super-bomberman-r-screen6

Από εικαστικής απόψεως, είναι σχεδιασμένο σε 3 διαστάσεις με την κάμερα κλειδωμένη στο παραδοσιακό ύψος με γωνία για να βλέπεις την δράση, και την δυνατότητα περιστροφής στις 4 πλευρές της αρένας για καλύτερη κάτοψη της πίστας. Με αρχαίες τοποθεσίες, εργοστάσια γεμάτα φλόγες, ανθισμένα δάση και πολλές ακόμη παραλλαγές, οι πίστες διαθέτουν ιδιομορφία μα ποικιλία ανά τους 5 πλανήτες που θα συναντήσετε στο Story Mode, ενώ υπάρχουν και επιπλέον χάρτες προς ξεκλείδωμα, και η υπόσχεση (που γίνεται πράξη) για ακόμη περισσότερους χάρτες μέσω δωρεάν updates.

Σε 5 κόσμους λοιπόν, με 10 πίστες έκαστος (50 συνολικά στο Story Mode), εκ των οποίων οι 2 τελευταίες αποτελούν boss fights, χωρίζεται το Story Mode. Διαλέγοντας τον χαρακτήρα σου από την ομάδα των Bomberman (Bombermen, ίσως;), ξεχύνεσαι στους λαβύρινθους για να κάνεις αυτό που ξέρουν καλύτερα: να βάλεις στρατηγικά βόμβες σε σημεία που είτε διαλύουν τοίχους, είτε διαλύουν τους αντιπάλους σου. Όσο περνάς σε επόμενες πίστες, η δυσκολία ανεβαίνει, παρουσιάζοντας περισσότερους αντίπαλους (συχνά με διαφορετική συμπεριφορά, όπως άλματα), τείχη που όταν καταστρέφονται αλλάζουν την κάθετη διάσταση της πίστας (δημιουργώντας ή γκρεμίζοντας ορόφους), ή  δυσκολότερες αποστολές να εκπληρώσεις.

Συνήθως, κάθε πλανήτης ξεκινά με απλές πίστες, με μονοψήφιο αριθμό αντιπάλων, και στόχο το… ξεπάστρεμά τους, κι όσο προχωράς, ενδέχεται να χρειάζεται να βρεις κρυμμένα κλειδιά μέσα σε τοίχους που σπας, να επιβιώσεις για ένα διάστημα, ή να ενεργοποιήσεις κρυμμένους διακόπτες για να ξεκλειδώσεις την πύλη που σε πάει στην επόμενη πίστα. Αυτή η διαρκής εναλλαγή στόχων βοηθάει στο να μην καταντάει κουραστικό το gameplay, καθώς ουσιαστικά αποτελείται από δύο στοιχεία: την κίνηση του χαρακτήρα, και την τοποθέτηση της βόμβας σου. Κρατώντας το απλό, όπως το έχουμε συνηθίσει, αλλά παρουσιάζοντας νέες αποστολές σε κάθε πίστα, πετυχαίνει να βρει την ιδανική ισορροπία για μικρά φορητά sessions ή ώρες παιχνιδιού στην τηλεόραση δίχως να θυσιάζει την ταυτότητα του παιχνιδιού.

super-bomberman-r-screen2

Το «κλειδί» για να επιβιώνεις μέσα στις ολοένα δυσκολότερες συνθήκες, είναι τα κλασικά, αγαπημένα power-ups που βρίσκεις κρυμμένα και μη, σε κάθε πίστα. Ποικίλουν από διεύρυνση των τετραγώνων που φτάνουν οι φλόγες της βόμβας σου, την ταχύτητα σου ή την δυνατότητα να αφήνεις περισσότερες βόμβες, μεταξύ άλλων. Περιττό να πω το πόσο αλλάζει η δυναμική του παιχνιδιού με κάθε power-up, μιας και όταν αποκτηθούν, μένουν στην κατοχή σου για όλη τη διάρκεια της παραμονής σου στον πλανήτη.

Η χρήση τους θα πρέπει να σου γίνει συνήθεια γρήγορα, καθώς στην προτελευταία πίστα κάθε πλανήτη αντιμετωπίζεις τον Dastardly Bomber της… γειτονιάς, έναν εχθρό με παρόμοιες δυνατότητες με τις δικές σου, αν όχι περισσότερες, και AI που δεν συγχωρεί παρά τα επίπεδα δυσκολίας που μπορείς να διαλέξεις. Όταν καταφέρεις είτε να τον παγιδεύσεις με τις δικές του βόμβες, είτε να τον πετύχεις με τις δικές σου, μεταφέρεσαι στην επόμενη, πιο ανοιχτή πίστα όπου ο αρχηγός που μόλις κέρδισες, μεταμορφώνεται σε ένα γιγαντιαίο τέρας με άλλη γκάμα δυνάμεων, όπως ένα χελωνοειδές ρομπότ που πρέπει να του καταστρέψεις τα πόδια για να του επιτεθείς στο κεφάλι, ή ένα ιπτάμενο ρομπότ όπου πρέπει να συγχρονίσεις τις βόμβες σου με τις στιγμές που προσγειώνεται.

super-bomberman-r-screen

Σε αυτά τα σημεία, το gameplay είναι στα καλύτερά του, καθώς η αδρεναλίνη χτυπάει κόκκινο και τα αντανακλαστικά σου πρέπει να δουλεύουν σε πλήρη συνεργασία με το μυαλό σου, όχι μόνο για να παγιδεύσεις τον αντίπαλο, αλλά για να μην παγιδευτείς εσύ. Σε περίπτωση που δεν τα καταφέρεις, μια ζωή από τις διαθέσιμες αφαιρείται και ξεκινάς ξανά, κι όταν οι ζωές φτάσουν στο μηδέν, έχεις την δυνατότητα να αγοράσεις με gems άλλες. Το σύστημα των gems είναι κάπως περίεργο – δεν διαθέτει καμιά συναλλαγή με χρήματα, και αποκτώνται μέσω online multiplayer παιχνιδιών ή ολοκλήρωση πλανητών (ακόμη και ήδη ολοκληρωμένων). Αν η Konami ζητούσε χρήματα για gems, θα το σιχαινόμουν, αλλά θα το καταλάβαινα. Αυτή τη στιγμή, δεν νομίζω πως εξυπηρετεί κάποιον σκοπό πέραν του να σε αναγκάσει να ασχοληθείς με το multiplayer ή με παλαιότερες πίστες, ίσως για να κάνει την διάρκεια του παιχνιδιού μεγαλύτερη, ή για να σε ωθήσει στην multiplayer σκηνή.

Κατά τ’ άλλα, χρησιμοποιούνται για την αγορά διακοσμητικών αντικειμένων για τους διάφορους χαρακτήρες της ομάδας, ώστε να έχεις την δική σου ταυτότητα σε κάθε ματς με άλλους παίκτες, online ή τοπικά, ή για την αγορά περισσότερων χαρτών για παιχνίδι. Μιλώντας γι’ αυτό, το παιχνίδι υποστηρίζει co-op 2 παικτών στο Story Mode (τοπικά, με κάθε συνδυασμό χειριστηρίων, και υποστηρίζει 1 Joy-Con ανά παίκτη), 4 ή 8 παίκτες στο τοπικό Battle Mode, ή έως και 4 Switch συνδεδεμένα μεταξύ τους, με 2 παίκτες στο καθένα. Στο online multiplayer κομμάτι, την προσοχή μου τράβηξε το League Mode, πέραν των Free Battles που αποτελούν απλές μάχες, καθώς μπορείς να ανταγωνιστείς άλλους παίκτες για μια θέση στους πίνακες κατάταξης, και οι επιτυχίες σου θα σου επιφέρουν ολοένα περισσότερα gems, κάνοντας το grinding για gems πιο υποφερτό. Προτείνω, βέβαια, να το απολαμβάνετε με φίλους ή online, καθώς παρότι η επιλογή για προσθήκη bots στις κενές θέσεις του τοπικού multiplayer υπάρχει, η δυσκολία του AI δεν είναι προσαρμόσιμη, κι έτσι καταλήγει να αποδίδει κοντά στο ζενίθ των δυνατοτήτων του κάθε στιγμή, κάνοντας τους αγώνες κάπως εκνευριστικούς.

super-bomberman-r-screen7

Όπως σημείωσα και στο review της κονσόλας, είχα κάποια μικρά θέματα αστάθειας σύνδεσης σε ορισμένα ματς, τα οποία όμως φαίνεται πως επιλύθηκαν, καθώς εδώ και εβδομάδες δεν έχω αντιμετωπίσει κάτι – έστω, κάτι που να κατάλαβα ή να με επηρέασε. Η Konami έχει δείξει έμπρακτα πως δεν έστειλε το Super Bomberman R στο… σφαγείο, καθώς πέραν ορισμένων updates με διορθώσεις, έχει ανακοινώσει δωρεάν προσθήκες όπως κοστούμια (Simon Belmont! Pyramid Head! Vic Viper!) και πίστες για όλους τους κατόχους του τίτλου. Έτσι, η λιανική των 49.99€ γίνεται ακόμη πιο ελκυστική (ας μην ξεχνάμε και πιθανές προσφορές), ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι είναι ήδη χαμηλότερη σε σχέση με την προτεινόμενη τιμή των 69.99€ που ήδη ισχύει για το The Legend of Zelda: Breath of the Wild, και φαντάζομαι θα ισχύει για τους περισσότερους παρόμοιου μεγέθους τίτλους.

Τι κρατάμε, λοιπόν, από το Super Bomberman R; Η «αναγέννηση» της πάλαι ποτέ μασκότ μετά από μια 7ετή απουσία, είναι μια επιτυχημένη επιστροφή στα όσα αγάπησε το κοινό, με αρκετές μοντέρνες προσθήκες που εκμεταλλεύονται μάλιστα και τις ξεχωριστές δυνατότητες του Nintendo Switch. Αν διαθέτετε αρκετά χειριστήρια (και φίλους), είναι μια σίγουρη πρόταση για local multiplayer, ενώ δεν απογοητεύει και στα όσα προσφέρει για τον σόλο παίκτη.

[vc_row][vc_column width=”1/2″]super-bomberman-r-packshot[/vc_column][vc_column width=”1/2″]Πλατφόρμα που χρησιμοποιηθήκε για review: Nintendo Switch
Είδος: Action/Party
Κυκλοφορεί για: Nintendo Switch
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 03/03/2017
Εκδότρια εταιρία: Konami
Εταιρία ανάπτυξης: Konami/HexaDrive

[/vc_column][/vc_row]

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!