Τόσα χρήματα έχει βγάλει η Sony από το Steam

Η επιτυχία των PlayStation παιχνιδιών στο PC συνεχίζεται, αλλά όχι με τον ίδιο ενθουσιασμό

Η Sony φαίνεται ότι έχει αποκομίσει περίπου 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια από τις πωλήσεις των PlayStation τίτλων της στο Steam, σύμφωνα με ανάλυση αγοράς από το Alinea Analytics. Αν και είναι ένα τεράστιο νούμερο, η εταιρεία δεν κρατάει όλα τα λεφτά για τον εαυτό της — μετά την αφαίρεση της “μερίδας” της Valve, το καθαρό κέρδος υπολογίζεται γύρω στο 1,2 δις.

Το πιο δυνατό παιχνίδι της Sony στο Steam, σύμφωνα με την έκθεση, είναι το Helldivers 2: πάνω από 12,7 εκατομμύρια αντίτυπα έχουν πουληθεί στην πλατφόρμα, κάνοντάς το την πιο επιτυχημένη PC έκδοση PlayStation τίτλου. Από εκεί και πέρα, άλλοι “βαριοί” τίτλοι όπως το Horizon Zero Dawn, το God of War, το Days Gone και το Marvel’s Spider-Man συνεισφέρουν σημαντικά στα έσοδα της Sony, με πολλαπλά εκατομμύρια πωλήσεις έκαστο.

Παρά τη μεγάλη επιτυχία, υπάρχουν σημάδια ότι η “καινοτομία” του PlayStation στα PC αρχίζει να φθίνει. H ανάλυση επισημαίνει πως οι διαδοχικοί τίτλοι — τα sequels δηλαδή — που βγήκαν στην πλατφόρμα δεν “πουλάνε” το ίδιο δυνατά με τις αρχικές κυκλοφορίες. Για παράδειγμα, αναφέρεται ότι το Horizon Forbidden West πούλησε πολύ πιο αργά από το πρώτο Horizon και κάτι αντίστοιχο φαίνεται να συμβαίνει με God of War Ragnarök και Spider-Man 2.

Η πρόκληση για τη Sony είναι ξεκάθαρη: πρέπει να αποφασίσει αν θα επιταχύνει τις κυκλοφορίες games ταυτόχρονα σε PS5 και PC, ώστε να κρατήσει το ενδιαφέρον ή αν θα διατηρήσει τις καθυστερήσεις ώστε να προστατεύει την αγορά της κονσόλας της. Από την άλλη, οι μειώσεις πωλήσεων σε ορισμένα παιχνίδια υποδεικνύουν ότι η PC έκδοση δεν είναι πλέον “premium γεγονός” — είναι πια κάτι πιο συνηθισμένο.

Παρά αυτά τα σημάδια συγκράτησης, η παρουσία της Sony στο Steam δεν παύει να είναι σημαντική. Τα έσοδα από PC δείχνουν ότι η στρατηγική της PlayStation δεν περιορίζεται πλέον στις κονσόλες: το digital και το multiplatform κομμάτι έχει “βάρος” και για εκείνη. Το Steam δεν είναι απλά ένας δευτερεύων χώρος για παλιά games — έχει μετατραπεί σε έναν από τους βασικούς πυλώνες εισοδήματος, ειδικά για franchise titles που έχουν μεγάλο κοινό.

Για εμένα, αυτό δείχνει δύο πράγματα: πρώτον, η Sony κάνει πολύ καλή δουλειά να αξιοποιεί το PC κοινό. Και δεύτερον, ότι πλέον πρέπει να καινοτομεί σε χρόνο κυκλοφορίας και στρατηγικές, αν θέλει να διατηρήσει αυτή τη δυναμική. Δεν είναι μόνο θέμα “ας βγάλουμε ό,τι έχουμε” στο Steam — πρέπει να γίνεται έξυπνα.

Συνολικά, η Sony έχει κάθε λόγο να συνεχίσει στο Steam, αλλά και κάθε λόγο να επανεξετάσει πώς θα κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον. Το PC κοινό είναι διψασμένο, αλλά πλέον θέλει και κάτι παραπάνω. Και η Sony, αν παίξει σωστά τα χαρτιά της, μπορεί να συνεχίσει αυτή την επιτυχία για πολλά χρόνια ακόμη. Από την ακούγεται ακόμα ότι μπορεί να λανσάρει  δικό της launcher. Για να δούμε…