Silent Hills: Μια πονεμένη ιστορία

Σε μια περίοδο, όπου τα horror games δεν εντυπωσιάζουν όσο και παλιότερα, υπήρξε μια ανακοίνωση, η οποία έφερε τα πάνω κάτω στην βιομηχανία των games, μια “ιστορική” για τα δεδομένα της στιγμής ανακοίνωση, που θα έφερνε τα horror games στην κορυφή της βιομηχανίας για άλλη μια φορά. Το Resident Evil έχει αρχίσει να “γέρνει” προς άλλες, πιο “shooter” κατευθύνσεις, το The Evil Within δεν πήγε τόσο καλά όσο περίμεναν οι περισσότεροι, με τα επικρατέστερα πλέον horror games να είναι το Amnesia & το Slender. Ωστόσο, θα χρειάζονταν η συνεργασία τριών ανθρώπων για να επαναφέρουν ένα μεγάλο franchise, που από το 2012 είχε μείνει στο “ράφι”, στην κορυφή και από τις στάχτες του Silent Hill: Downpour να αναγεννηθεί κάτι καινούργιο και κάτι πρωτότυπο. Αυτή είναι η ιστορία του Silent Hills.

Προτού ξεκινήσω να αναφέρω πληροφορίες για το παιχνίδι και για το πως ανακοινώθηκε, ας αναφέρω μερικά background στοιχεία που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στο να αρχίσει να γίνεται αυτό το project. To Silent Hill:Downpour κυκλοφόρησε το 2012 και έλαβε μέτριες κριτικές, με πολλούς να λένε ότι το παιχνίδι κινείται στην μετριότητα και ότι δεν προχώρησε στο επόμενο επίπεδο. Ακαταλαβίστικο story mode, αρκετά “χαζό” combat mode ήταν λίγα από τα πολλά αρνητικά που συναντούσε κανείς στο παιχνίδι, αλλά τα απίστευτα περιβάλλοντα και η ατμόσφαιρα που δημιουργούσε το παιχνίδι, έσωσαν κάπως την κατάσταση. Μετά τις απογοητευτικές κριτικές, η Konami, λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού, τον Σεπτέμβρη του 2012, αναθέτει στον “τιτανοτεράστιο” Hideo Kojima την παραγωγή του επόμενου τίτλου του franchise. O Kojima με χαρά δέχεται την πρόταση και αρχίζει την ανάπτυξη του παιχνιδιού, χρησιμοποιώντας την γνωστή FOX Engine. O Guillermo Del Toro, μετά το μέτριο προς καλό Shadows of The Damned και την ακύρωση του iNSANE, το οποίο άρχιζε να ετοιμάζει για να το κυκλοφορήσει η…μακαρίτισσα η THQ, ήθελε να καταπιαστεί με κάτι καινούργιο, αφού λατρεύει τα horror games και φυσικά για αυτό το είδος ταινιών έχει γίνει γνωστός. Έτσι, λοιπόν και αυτός δέχεται να συμβάλλει στην ανάπτυξη του project και να βοηθήσει το franchise να αναγεννηθεί από τις στάχτες του μετριότατου Downpour.

P_T_Red_Lisa_01

Τα ονόματα είχαν μαζευτεί και ήδη το project προχωρούσε καλά. Το 2014 έμελλε να είναι η χρονιά της ανακοίνωσης του και η εκδήλωση στην οποία έγινε ήταν στην Gamescom. Ένα μυστήριο project με το όνομα P.T ανακοινώθηκε στην Κολωνία της Γερμανίας τότε και μάλιστα, λίγο μετά την ανακοίνωσή του κυκλοφόρησε ένα Demo για το παιχνίδι, όπου ο πρωταγωνιστής έπρεπε να λύσει μια σειρά από γρίφους που είχαν να κάνουν με δολοφονίες και ιστορίες ανθρώπων, ενώ ταυτοχρόνως ένα φάντασμα μιας μυστηριώδους γυναίκας, με το όνομα Lisa τον καταδίωκε. Στο τέλος, αποκαλύφθηκε ότι το P.T ήταν μια συντομογραφία για το Playable Teaser ( τρελό trollάρισμα ο Kojima) και ότι όλη αυτή η διαδικασία έγινε προκειμένου να αποκαλυφθεί το Silent Hills, το οποίο το ανέπτυσσε η ομάδα του Kojima σε συνεργασία με τον Guillermo Del Toro και με τον πρωταγωνιστή του να είναι ο Norman Reedus, του οποίου η δημοτικότητα βρισκόταν στα ύψη, λόγω του χαρακτήρα που υποδύεται στην σειρά The Walking Dead. 3 μεγάλα ονόματα για ένα από τα μεγαλύτερα projects που είχε αναλάβει ποτέ η Konami.

Οι αντιδράσεις ήταν θετικές, με πολλοί να κάνουν λόγο ότι ο “τρόμος επέστρεψε για τα καλά”. Τα στατιστικά για το παιχνίδι; Απίστευτα. Περισσότεροι από 1.000.000 χρήστες PS4, γιατί να σας θυμίσουμε, το Silent Hills θα ήταν αποκλειστικότητα της Sony & του Playstation 4, κατέβασαν το P.T και όλοι έμειναν ευχαριστημένοι από αυτό. Ο Del Toro με τον Kojima δεν θα μπορούσαν να είναι πιο χαρούμενοι. Ολοένα και περισσότεροι χρήστες του Youtube άρχιζαν να ανεβάζουν Jumpscare moments & walkthroughs του demo, που σιγά σιγά άρχιζε να γίνεται “μόδα” και να μην ενδιαφέρει πλέον ανθρώπους που αποτελούν gamers, αλλά και από άλλους που ήταν εκτός του χώρου και δεν τους ενδιέφεραν τα βιντεοπαιχνίδια εξαρχής. Η δημοτικότητα του παιχνιδιού άρχισε να αυξάνεται ολοένα και περισσότερο, αλλά ταυτοχρόνως, ολοένα και λιγότερες ήταν οι πληροφορίες για το παιχνίδι.

original

Μετά από αυτόν τον “καταιγισμό” με θετικά σχόλια και αγάπη από τους gamers, το Silent Hills άρχιζε σταδιακά να εξαφανίζεται από το προσκήνιο και να ακούμε ολοένα και λιγότερες πληροφορίες για το παιχνίδι. Στην αρχή, εντάξει, όλοι θεωρήσαμε ότι αφού έτσι συμβαίνει και με τα περισσότερα projects που αναμένονται το 2015, τότε θα μάθουμε πληροφορίες κάπου τον Γενάρη. Περνάει η περίοδος των Χριστουγέννων και του Γενάρη και τότε είναι που ξεκινούν οι φήμες για τσακωμό της Konami με τον Kojima. O λόγος; Κάποια άτομα από την developing ομάδα του Hideo, σκεφτόντουσαν να παραιτηθούν μετά και την ολοκλήρωση του Metal Gear Solid V: The Phantom Pain και αυτό φυσικά προκάλεσε τριβές μέσα στην Konami. Αυτό, όπως συνέχιζαν οι φήμες, επηρέαζε και το Silent Hills, αφού κατά πάσα πιθανότητα, η Konami σκέφτονταν πολύ σοβαρά να ακυρώσει το παιχνίδι, λόγω της κατάστασης αυτής. Πολλοί δεν ήθελαν να πιστέψουν τις φήμες και όλοι έκαναν λόγω περί κακοηθειών.

Δυστυχώς όμως, αυτό δεν ίσχυε στην πραγματικότητα. Στις 26 Απριλίου του 2015, σε μια εκδήλωση της San Diego Film Society, o Guillermo Del Toro ανακοίνωσε ότι το Silent Hills ακυρώθηκε. Λίγο αργότερα και ο Norman Reedus, ανακοίνωσε ότι με μεγάλη λύπη αντιμετωπίζει το γεγονός της ακύρωσής του. Οι fans έσπευσαν να κατηγορήσουν την Konami, η οποία είχε κάνει πραγματικά το μεγαλύτερο λάθος της ζωής της, κατά τα δεδομένα πολλών. Πολλοί το χαρακτήρισαν ως κίνηση δειλίας και ως εγωιστική κίνηση προκειμένου να εκβιάσει τον Kojima και την ομάδα του. Αν όντως έγινε, για αυτόν τον λόγο, η ακύρωση του Silent Hills, τότε μάλλον η κίνησή της, της γύρισε “μπούμερανγκ¨, αφού ο Kojima θα αποχωρούσε τελικά τον Σεπτέμβρη του 2015 από την Konami, μετά και την ολοκλήρωση του MGS V, του παιχνιδιού του οποίου τον μύθο, αυτός ξεκίνησε και για το οποίο, δεν έλαβε επίσημα και τα credits από την Konami, αφού η εταιρεία έκανε άλλη μια λανθασμένη κίνηση και αφαίρεσε το όνομα του Kojima από το εξώφυλλο του παιχνιδιού.

silent_hills_2

Αλλά, για να παραμείνουμε στα πλαίσια του Silent Hills, μια μέρα μετά τα νέα που μετέφεραν οι Del Toro & Reedus στους gaming fans, η Konami έβγαλε επίσημη ανακοίνωση, στην οποία έλεγε ότι το Silent Hills δεν θα συνεχίζονταν να αναπτύσσεται, αλλά το Silent Hill είναι ένα franchise, το οποίο θα συνεχιστεί. Οι αντιδράσεις των fans ήταν μεγάλες και online petitions για να ξαναρχίσει η ανάπτυξη του παιχνιδιού άρχισαν να δημιουργούνται και μάλιστα στηρίζονταν από τον Del Toro, ο οποίος δεν ήθελε να δει ένα τέτοια “φανταστικό project” κατά τα λεγόμενά του να πάει στράφι. Το παιχνίδι άρχισε να γίνεται το πιο “καυτό” θέμα συζήτησης για άλλη μια φορά, στα media και με την Sony να αφαιρεί το P.T από το Playstation Store, τον Μάη του 2015, έβαλε “λάδι στην φωτιά”, με αποτέλεσμα να βλέπουμε μέχρι και κονσόλες PS4 που είχαν “κατεβασμένο” το P.T στον σκληρό τους δίσκο να πουλιούνται στο eBay, θυμίζοντάς μας τις στιγμές, όπου βλέπαμε iPhones να πουλιούνται έχοντας το Flappy Bird, την εποχή που το παιχνίδι είχε σβηστεί από το Apple store. To P.T μάλιστα, θεωρήθηκε από πολλούς, ως ένα αυτοφυές παιχνίδι από το Silent Hills και πολλοί το έβλεπαν περισσότερο σαν prequel του.

Ο “μύθος” που θα αφήσει το Silent Hills είναι σίγουρα μεγάλος. Η ανακοίνωσή του έφερε πολλά χαμόγελα και η ακύρωσή του πολλά δάκρυα. Εγώ αυτό που θα ήθελα να προσθέσω ως κατακλείδα είναι μια παρατήρηση και ένα ερώτημα. Για μένα το Silent Hills αποτελεί ίσως από τα μεγαλύτερα “What If’s” στην ιστορία του gaming. Τι άραγε θα είχε συμβεί αν είχε κυκλοφορήσει το παιχνίδι και πως θα αντιμετωπίζονταν από τους gamers; Πάντως ένα ήταν το σίγουρο. Με το Silent Hills, ο τρόμος είχε επιστρέψει…