Sekiro: Shadows Die Twice

Ninjas, From Software και θάνατος…


Το νέο εγχείρημα της From Software κουβαλάει στην πλάτη του ονόματα όπως τα Dark Souls και το Bloodborne και πρέπει να αποδείξει ότι αξίζει να βρίσκεται στον πάνθεον των soulsborne τίτλων. Το Sekiro: Shadows Die Twice αν και παιχνίδι της From Software ρίχνει αρκετούς νέους μηχανισμούς στο τραπέζι, τους οποίους ο παίκτης θα πρέπει να μάθει και να νιώσει άνετα μαζί τους αν θέλει να περάσει ευχάριστα την ώρα του με τον τίτλο. Πάμε όμως σιγά σιγά να ξετυλίξουμε το κουβάρι του πολυαναμενόμενου Sekiro.

Αυτή την φορά μπαίνουμε στα παπούτσια ενός Shinobi που τον αποκαλούν The Wolf και θα τον βοηθήσουμε να βρει τον αφέντη του, Divine Heir, τον οποίο έχει απαγάγει η Ashina Clan. Το Sekiro διαδραματίζεται στην εποχή Sengoku στην Ιαπωνία που αυτό από μόνο του κάνει πιο βίαιο το παιχνίδι λόγω εποχής αλλά με τις κατάλληλες προσθήκες της εταιρίας ανάπτυξης όλο αυτό το βίαιο σκηνικό πολλαπλασιάζεται. Είναι προφανές ότι ακόμη και σε αυτό το πιο ρεαλιστικό περιβάλλον η From Software δεν έχασε την ευκαιρία να δημιουργήσει περίεργα πλάσματα για να αντιμετωπίσουμε κατά την διάρκεια της περιπέτειας μας. Στην περιοχή της Ashina θα περπατήσουμε σε χωράφια, χωριά που τα έχει χτυπήσει ο πόλεμος της εποχής ακόμη και τεράστια κάστρα και ολόκληρα δάση από bamboo. Οι δημιουργοί της εταιρίας για ακόμη μια φορά αποδεικνύουν ότι μπορούν να δημιουργήσουν αρτιστικά θαύματα με τα οποία όλοι εμείς οι παίκτες θα δεθούμε νοητικά και θα θέλουμε να μάθουμε περισσότερα πράγματα για τον κόσμο του παιχνιδιού.

Το Sekiro: Shadows Die Twice όμως λάμπει στο σύστημα μάχης του, το στιβαρό gameplay, με κάποιες παρασπονδίες, και τις περίφημες αλλαγές που φέρνει στα soulsborne παιχνίδια. Να πω αρχικά ότι στο Sekiro η ελευθερία κινήσεων του παίκτη δεν έχει κάποιον μηχανισμό που να την σταματάει. Το σύστημα της stamina των προηγούμενων παιχνιδιών της εταιρίας έχει πάει περίπατο με σκοπό να δώσει αυτό που επιζητούσαμε πολύ καιρό τώρα, την ελευθερία σε έναν τέτοιου είδους τίτλο. Αλλά οι δημιουργοί δεν σταματούν εκεί, αυτή την φορά ο Wolf έχοντας χάσει το χέρι του πάνω στην μάχη έχει την τύχη να τον βρει ένας γλύπτης ο οποίος δημιουργεί γι’αυτόν ένα προσθετικό χέρι το οποίο κρύβει για εμάς πολλούς άσσους στο μανίκι του. Με το προσθετικό μας χέρι άμεσα έχουμε στην διάθεσή μας το grappling hook με το οποίο μπορούμε να πηδάμε πάνω σε κτίρια, δέντρα κλπ με στόχο να αποφύγουμε κάποια δυνατή επίθεση των αντιπάλων ή να βρούμε κάποιο καλά κρυμμένο αντικείμενο στον κόσμο. Οι δυνάμεις του προσθετικού χεριού ενισχύονται όσο βρίσκουμε κρυμμένα στον κόσμο όπλα για το χέρι μας. Ο τίτλος μας δίνει τρία skill trees με το ένα να έχει ως μοναδικό σκοπό την ανάπτυξη του προσθετικού μας χεριού. Μπορούμε να βάλουμε στο χέρι ένα τσεκούρι που σπάει ασπίδες ή την δυνατότητα να πετάμε shurikens προκειμένου να κάνουμε damage στους εχθρούς από μακριά κ.ο.κ.! Όπως καταλαβαίνετε η κάθε επιλογή μας στο όπλο που θα έχουμε πάνω μας είναι πολύ σημαντική για την εξέλιξη της μάχης. Και μιας που μιλάμε για όπλα να πω εδώ ότι για τους φανατικούς souls παίκτες η From Software είχε μια μεγάλη έκπληξη. Από την αρχή μέχρι το τέλος του παιχνιδιού ο Wolf θα έχει ένα και μοναδικό όπλο, το περίφημο Kusabimaru, ένα κατάνα που του το έδωσε ο Divine Heir με σκοπό να τον προστατέψει. Έχουμε και ένα ακόμη κατάνα βέβαια, το Fushigiri, το οποίο όμως χρησιμοποιείτε από τον Wolf μόνο για το τελειωτικό Deathblow στα bosses.

Deathblow λοιπόν στα bosses αλλά πως φτάνουμε σε αυτό!; Προηγουμένως είπαμε ότι το Sekiro φέρνει νέα πράγματα στο είδος και ότι πλέον δεν υπάρχει stamina. Αφού λείπει όμως η stamina οι δημιουργοί σκέφτηκαν έναν νέο τρόπο για να κάνουν την ζωή μας δύσκολη. Αυτό είναι το περίφημο Posture System. Σε αυτό το σύστημα θα πρέπει να γεμίσουμε μια μπάρα του εχθρού, που έχει πάνω από το κεφάλι του, με στόχο να τον αποτελειώσουμε με Deathblow. Ακούγεται απλό αλλά δεν είναι και πάρα πολύ, για να γεμίσει η συγκεκριμένη μπάρα θα πρέπει να εξασκηθείτε πάρα πολύ στο parry, πρέπει να βρείτε την κατάλληλη στιγμή για να βγάλετε άμυνα στην επίθεση του αντίπαλο έτσι ώστε να γεμίσετε αισθητά την μπάρα με το Posture του. Αν αποτύχετε ή βγάλετε μια απλή άμυνα τότε γεμίζει η δική σας μπάρα και μπορεί να σας κάνει πολύ ευάλωτους στις επιθέσεις των αντιπάλων. Κάθε μάχη είναι μια “χορογραφία” την οποία θα πρέπει να φέρετε σε πέρας. Συνεχής κίνηση με επιθέσεις και τέλεια parries θα φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα για να εξουδετερώσετε οτιδήποτε βρίσκεται μπροστά σας.

Ένας ακόμη μηχανισμός του Sekiro είναι η stealth προσέγγιση της μάχης. Ναι καλά είδατε, ως ένας άλλος shinobi μπορείτε να τρυπώσετε σε μέρη και δωμάτια που κρύβονται μυστικά και εχθροί και να τους εξουδετερώσετε με ένα μόνο deathblow πίσω από την πλάτη τους. Το συγκεκριμένο σύστημα αν και καταλαβαίνω ότι υπάρχει γιατί είμαστε ninja και μπορούμε να κινούμαστε στις σκιές δεν έχει υλοποιηθεί και με τον καλύτερο τρόπο. Για παράδειγμα βρέθηκα αρκετές φορές σε σημείο όπου ενώ βρισκόμουν πίσω ακριβώς από έναν αντίπαλο να μην εμφανίζεται το σημάδι για deathblow μπερδεύοντας τόσο εμένα όσο και το ίδιο το παιχνίδι καθώς ο αντίπαλος απλά γυρνούσε και με “έβλεπε” χωρίς να καταλαβαίνει τι θέλω να κάνω. Παρ’όλα αυτά δεν θεωρώ ότι είναι unplayable το σύστημα αλλά σίγουρα θα μπορούσε να είναι πολύ πιο βελτιωμένο.

Οπτικοακουστικά το Sekiro είναι παιχνίδι From Software. Όπως είπα και στην αρχή το art direction και το sountrack του τίτλου είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα όπου σε στιγμές πραγματικά πίστευα ότι βλέπω μια μεγάλου μήκους ταινία με πολύ μεγάλο budget. Στο gameplay όμως την στιγμή της μάχης πολλές φορές βρέθηκα να χάνω λόγω της πολύ κακής κάμερας σε κλειστούς χώρους η οποία για αδιευκρίνιστους λόγους με έστελνε στον θάνατο και την επανάληψη της περιοχής. Ακόμη, παίζοντας στο Xbox One S δεν ήταν λίγες οι φορές που είδα τα framedrops και την ομαλότητα να πηγαίνει περίπατο ειδικά σε μέρη που υπήρχαν πολλοί αντίπαλοι.Τέλος, νομίζω ότι το Sekiro θα μπορούσε να λάμψει ακόμη περισσότερο στις κονσόλες επόμενης γενιάς που θα είναι λογικά και πιο δυνατές και ελπίζω να το δούμε σε όλη του την δόξα λίγο αργότερα.

Το Sekiro: Shadows Die Twice καταφέρνει να αφήσει το όνομα του στα soulsborne παιχνίδια ως το, πολλές φορές, πιο δύσκολο παιχνίδι εξ’αυτών. Οι νέοι μηχανισμοί είναι καλοδουλεμένοι στην συντριπτική πλειοψηφία τους κάνοντας τον τίτλο μια must αγορά για όσους έχουν αγαπήσει την From Software και τους τίτλους της. Αν τα νεύρα σας δεν είναι καλά τον τελευταίο καιρό έχετε δύο επιλογές, ή να αγοράσετε τον τίτλο και να ξεσπάσετε πάνω στα bosses που θέλουν να σας “φάνε” ζωντανούς ή να τον προσπεράσετε και να παίξετε κάτι άλλο για να χαλαρώσετε. Το Sekiro είναι ένα παιχνίδι που θα πρέπει να παίξετε κάποια στιγμή και θα τολμήσω να πω ότι πρέπει να το δοκιμάσουν και οι παίκτες που δεν είναι φανατικοί των soulsborne παιχνιδιών μιας και ο πλουραρισμός του στους τρόπους προσέγγισης της μάχης θα σας εκπλήξουν ευχάριστα.

[vc_row][vc_column width=”1/2″]

[/vc_column][vc_column width=”1/2″]

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: Xbox One S
Είδος Παιχνιδιού: Action-Adventure Game
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 22/3/2019
Κυκλοφορεί για: PlayStation 4, PC, Xbox One
Εταιρεία Ανάπτυξης: From Software
Εκδότρια Εταιρεία: Activision, From Software

Ευχαριστούμε θερμά τη IGE για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review.

[/vc_column][/vc_row]
More Stories
Hitman 2: Trailer από “Kολομβία” και η συλλεκτική έκδοση!