Αυθεντικός – old school – τρόμος….στην remaster εκδοχή του
Θα ξεκινήσω λίγο off-topic και θα αναφέρω μια μικρή συζήτηση που είχα με τον φίλο και συνάδελφο Δημήτρη Καραμανίδη σχετικά με τις Remaster εκδόσεις των τίτλων. Πολλοί από εμάς μπορεί να συμφωνούμε με την έννοια ότι τα Remaster είναι ίσως πισωγύρισμα για την gaming βιομηχανία και ότι ίσως δεν υπάρχουν νέες ιδέες να έρθουν στο προσκήνιο αλλά από την άλλη μας δίδεται και μια ευκαιρία να παίξουμε και κάποιους τίτλους και μάλιστα εξαιρετικούς τίτλους στο παρελθόν, που ίσως δεν προλάβαμε ή δεν είχαμε την ανάλογη παιχνιδό-μηχανή για να το απολαύσουμε. Οπότε για να επιστρέψω και στο θέμα μας κάτι τέτοιο ισχύει και για το Resident Evil Zero το οποίο το είχαν απολαύσει οι τυχεροί στο Gamecube αλλά δεν είχαμε την τύχη να το απολαύσουμε εμείς. Οπότε είναι μια καλή ευκαιρία όσοι δεν το πρόλαβαν τότε, βάζω και τον εαυτό μου μέσα να το απολαύσουμε πλέον στην Remaster HD έκδοση του. Έτσι η Capcom μετά την πετυχημένη επανέκδοση του Resident Evil 1 και έχοντας στα σχέδια και την επανέκδοση του Resident Evil 2, έρχεται με το Ζero να μας προσφέρει τον τρόμο στην HD εκδοχή του.
Το Resident Evil Zero είχε κυκλοφορήσει το 2002 για το σύστημα Gamecube και είχε αποσπάσει πολύ θετικές κριτικές. Ωστόσο το Port στο Wii δεν ήταν δυστυχώς καλο και απέσπασε πολύ κακές βαθμολογίες.
Σενάριο – Περιβάλλον
Βρισκόμαστε στο έτος 1998 όταν ένα τρένο υπό την ιδιοκτησία της Umbrella Corporation δέχεται επίθεση από μιας μορφής αιμοβόρες βδέλλες υπό την καθοδήγηση ενός περίεργου ανθρώπου ο οποίος παρακολουθεί το όλο σκηνικό. Λίγο αργότερα η Bravo Team, η ομάδα επίλεκτων αστυνομικών (S.T.A.R.S) έχοντας προειδοποιηθεί νωρίτερα για περίεργες επιθέσεις κανιβαλισμού αλλά και ακραίων δολοφονιών, πετούν καθ’οδόν με το ελικόπτερο στην περιοχή Arklay Mountains στην Raccoon City για να διερευνήσουν τα αίτια. Mία ξαφνική βλάβη στο ελικόπτερο θα έχει ως αποτέλεσμα να προσκρούσουν στην δασική περιοχή του Raccoon City. Εκεί εξερευνώντας την περιοχή θα συναντήσουν ένα όχημα της αστυνομίας εγκαταλελειμμένο και μάλιστα θα βρουν κάποιους από τους αστυνομικούς μεταλλαγμένους στα γνωστά σε όλους “zombies”. Καθώς η ομάδα θα διασπαστεί για να διερευνήσει τα αίτια η Rebbeca Chambers αρχικά θα βρει κάποια στοιχεία για τον Βilly Coen, πρώην στρατιωτικό o oποίος όμως έχει βεβαρυμένο παρελθόν και είχε καταδικαστεί σε θανατική ποινή και όπου είναι και ο δεύτερος χαρακτήρας που θα χειριζόμαστε. Η Rebbeca Chambers αφού θα βρει μπροστά της ένα τμήμα από το τρένο θα μπει μέσα και από εκεί ξεκινάει και η περιπέτειά μας στο παιχνίδι. Στην πορεία φυσικά θα συναντήσετε και τον Βilly Coen όπου αργότερα θα συνεργαστείτε. Αφήνω τα υπόλοιπα σε εσάς για να δείτε πως θα ξετυλίγεται σιγά σιγά η ιστορία και πως θα συνδέονται σιγά σιγά τα κομμάτια του Puzzle για τον Τ- Virus αλλά και σχετικά με τον ρόλο της Umbrella Corporation. Στο τέλος της περιπέτειά σας θα ξεκλειδώσετε και δύο νέα modes με το πρώτο να ονομάζεται Wesker Mode και το δεύτερο Leech Hunter.
Gameplay-Γραφικά-Ήχος
To 1996 η Capcom με το πρώτο Resident Evil είχε θέσει νέα στάνταρ όσο αναφορά τα horror games/αdventure παιχνίδια. H σταθερή κάμερα με εναλλαγές λήψης ανά διαστήματα και η αίσθηση του κλειστοφοβικού που αποκόμιζες ήταν πρωτοποριακό για την εποχή. Με το ίδιο μοτίβο φυσικά συνέχισαν και τα υπόλοιπα Resident Evil (Μέχρι το Resident Evil 3 Nemesis). To Zero λοιπόν δεν αποτέλεσε εξαίρεση ούτε όταν το πρωτοείδαμε στο GameCube και πόσο μάλιστα τώρα που έρχεται στην Remaster έκδοση. Βέβαια παρόλα τα χρόνια που έχουν περάσει και οι Developers και η ίδια η Capcom έχουν καταργήσει αυτού του είδους προοπτική, δεν με ενόχλησε και ούτε μου φάνηκε παλιομοδίτικη ή ξεπερασμένη. Παρόλο που οι χώροι είναι περιορισμένοι και συγκεκριμένοι και το περιβάλλον στις περισσότερες των περιπτώσεων στατικό το game σου αφήνει την γεύση της εξερεύνησης του χώρου και φυσικά αποκομίζεις αυτήν την ιδέα του κλειστοφοβικού, μη ξέροντας τι θα συμβεί στην επόμενη γωνία ή στον επόμενο χώρο.
Προτιμώ αυτού του είδους προοπτική σε κάποια παιχνίδια παρά τα ανούσια Open world games που κάποιες φορές βρίσκεις τον εαυτό σου να γυρίζει άσκοπα τον χάρτη.
Στα του gameplay o έλεγχος των χαρακτήρων στον χώρο είναι τυπικός και περιορισμένος και η κίνηση αρκετά τυποποιημένη με το animation να είναι απλά αποδεκτό χωρίς βέβαια να ενοχλεί. Η εξερεύνηση με το περιβάλλον είναι αρκετά μεγάλη και ακολουθεί τα πρότυπα των προηγούμενων Resident Evil ενώ για τα αντικείμενα που πρόκειται να συλλέξετε θα δείτε την κατάλληλη σήμανση. Βέβαια κατά την διάρκεια έχουμε και τους αιμοβόρους εχθρούς, τα γνωστά σε όλους zombies, μεταλλαγμένα από τον ιό σκυλιά, αιμοβόρες βδέλλες κ.λ.π τους οποίους και πρέπει να σκοτώσουμε. Η στόχευση δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο ενώ με ενόχλησε το γεγονός την ώρα που στοχεύετε με το όπλο απλά μένετε ακίνητος χωρίς να μπορείτε να πάτε πιο μπροστά ή πιο πίσω. Άλλο ένα μειονέκτημα είναι ότι κάποιες φορές πυροβολείτε στα τυφλά εάν πετύχετε την αλλαγή κάμερας από τον ένα χώρο στον άλλο χωρίς να μπορείτε να δείτε που είναι ο εχθρός.

Από την άλλη τo Resident Evil Zero ήταν το πρώτο παιχνίδι της σειράς που εισήγαγε την δυνατότητα συνεργασίας των δύο χαρακτήρων. Στο παιχνίδι και αφού συναντηθείτε πρώτα με τον Billy Coen από εκεί και ύστερα θα έχετε στην διάθεση σας δύο Playable χαρακτήρες. Θα μπορείτε να προχωράτε μαζί και με τους δύο ή σε κάποιες περιπτώσεις θα τύχει να χωριστείτε με τον έναν εκ των δύο να τον αφήνετε στο τελευταίο χώρο όπου ήσασταν μαζί. Η εναλλαγή γίνετε ανά πάσα στιγμή όποτε το επιθυμείτε. Θα μπορείτε να ανταλλάξετε αντικείμενα μεταξύ σας αρκεί να είστε βέβαια στον ίδιο χώρο.
 Μιας που είπαμε για αντικείμενα τα inventory είναι συγκεκριμένα σε χωρητικότητα που βέβαια δεν αποτελεί και αναγκαίο κακό. Απλά θα πρέπει να είστε προσεκτικοί τι έχετε μαζί σας και που θα το χρησιμοποιήσετε. Aν δεν θέλετε ένα αντικείμενο θα μπορείτε να το ξεφορτωθείτε με σχετική ευκολία. Να τονίσουμε ότι υπάρχει μια ειδική σταθερή θέση στο inventory όπου η Rebecca Chambers έχει το βαλιτσάκι που μπορεί να κάνει μίξη φαρμάκων ενώ ο Βilly έχει έναν αναπτήρα αντίστοιχα. 
Για να μπορέσετε να σώσετε την πρόοδο του παιχνιδιού όπως συνέβαινε σε κάθε Resident Evil θα πρέπει εκτός από το ink ribbon, να βρείτε και μια γραφομηχανή ώστε να μπορέσετε να σώζετε την περιπέτειά σας. Επίσης θα χρειαστεί και καλή διαχείριση στα πυρομαχικά σας διότι δεν θα τα βρίσκετε σε μεγάλη αφθονία. Κουβαλώντας βέβαια την παράδοση των προηγούμενων τίτλων της σειράς δεν λείπουν και τα Herbs όπου θα τα χρησιμοποιείται για να θεραπεύεται την υγεία σας όταν είναι φυσικά απαραίτητο. Έτσι λοιπόν συναντούμε όλων των χρωματισμών herbs (green, red, blue) τα οποία θα μπορείτε ανάλογα να συνδυάζετε και να φτιάχνεται τις μίξεις σας. Στο Νormal επίπεδο που έπαιξα το παιχνίδι μπορώ να πω ότι με δυσκόλεψε αρκετά και τα χρειάστηκα αρκετές φορές.
Φυσικά όλα αυτά αναπαρίστανται από τα βελτιωμένα σαφώς γραφικά και μπορώ να πω ότι στον τομέα των περιβαλλόντων έχει γίνει προσεγμένη δουλειά. Αρνητικό σημείο τα ανάμεικτα cutscenes όπου τα δε CGI cutscenes είναι πολύς χαμηλής ανάλυσης ενώ στα real time Cutscenes τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα με τα μοντέλα των χαρακτήρων να είναι σε αποδεκτό σημείο χωρίς να εντυπωσιάζουν σε κάτι. Το Lip Sync βέβαια είναι σε κακό επίπεδο αλλά δεν θα το παρεξηγήσω διότι και τα περισσότερα σύγχρονα games πάσχουν σε αυτό το θέμα. Τα γραφικά στα περιβάλλοντα είναι στις περισσότερες των περιπτώσεων στατικά (pre-rendered η πιο σωστή έννοια) ωστόσο το animation όπου υπάρχει προσδίδει μια ρεαλιστικότητα και βέβαια προφανώς έχουν δεχθεί το απαραίτητο lifting ώστε να δείξουν τον HD χαρακτήρα τους.

Το προσεγμένο Animation στους περιβάλλοντες χώρους αλλά και οι φωτοσκιάσεις προσδίδουνε μια ρεαλιστικότητα στο όλο σκηνικό.
Στα του ήχου να πούμε ότι το Ζero τα πάει πολυ καλά και έρχεται να δέσει με όλη την ατμόσφαιρα που προαναφέραμε προηγουμένως. Γενικώς αυτή η ησυχία που υπάρχει ώρες ώρες και με τους ambient ήχους τριγύρω δίνει την old school Horror αισθητική που όλοι λατρέψαμε και που το Resident Evil ήταν ο θεμελιωτής αυτής της κατηγορίας. Το Voice acting από την άλλη πλευρά συγκαταλέγεται στα αρνητικά σημεία του παιχνιδιού και αυτό διότι θυμίζει φθηνές παραγωγές ταινιών κινηματογράφου.
Κλειστείτε το βράδυ στο δωμάτιο σας και αφεθείτε στην horror εμπείρια του Zero. Από τον ήχο της βροχής πάνω στο τρένο έως τους περιέργους θορύβους και τα ουρλιαχτά των αιμοβόρων στοιχείων…θα ζήσετε μια ωραία εμπειρία.
Eπίλογος
Όσοι είστε κοντά στα 30 θα έχετε σίγουρα μεγαλώσει με τα Resident Evil. Για μένα τα Resident Evil που μου έμειναν χαραγμένα στο μυαλό ήταν σίγουρα τα 1, 2 & 3. Με το Ζero επειδή δεν είχα την τύχη να το απολαύσω, τώρα παίζοντας το στο PS4 μου ξύπνησε μνήμες από το ένδοξο παρελθόν της σειράς. Η Capcom έκανε σίγουρα προσεγμένη δουλειά προσεκτική με κάποια μειονεκτήματα βέβαια τα οποία όμως δεν χαλάνε την συνολική εικόνα. Το ατμοσφαιρικό περιβάλλον που μας χτυπάει το καμπανάκι για άλλη μια φορά για το πως θα πρέπει να είναι στημένος ένας horror τίτλος σε συνδυασμό με τα ωραία γραφικά (πλην κάποιων CGI scenes) και τα ωραία ηχητικά εφέ νομίζω πως αξίζει να είναι στην συλλογή μας. Όσο για τους fans της σειράς το συνιστώ ανεπιφύλακτα. Είναι Resident Evil…της παλιάς σχολής τέλος.
Είναι ένα από τα Remaster παιχνίδια, για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι…
Δείτε ένα gameplay Video του τίτλου
Θετικά
+ Προσεγμένα Γραφικά
+ Ατμοσφαιρικό Περιβάλλον
+ Σενάριο
+ Gameplay
+Έξυπνοι γρίφοι μεν…
Aρνητικά
– ….λίγο επαναλαμβανόμενοι δε
– Κάποια CGI scenes χαμηλής ανάλυσης
– Κατά την στόχευση δεν μπορείς να μετακινήσεις τον χαρακτήρα.
[wp-review]Ταυτότητα παιχνιδιού
Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για review: PlayStation 4
Είδος: Survival Horror
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 19/01/2016
Κυκλοφορεί για: PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One, PC
Διάθεση παιχνιδιού: CD Media
Εκδότρια Εταιρεία: Capcom
Εταιρεία Ανάπτυξης: Capcom







