Ratchet & Clank: Rift Apart (PC)
Ratchet & Clank: Rift Apart (PC)

Ratchet & Clank: Rift Apart (PC)

Ταξίδι στις παράλληλες διαστάσεις

Release Date
26/07/2023
Played on
PC | Ultra Settings (RTX 2080 SUPER, AMD 3800X, 32 GB RAM, SSD M2 SAMSUNG PRO)
Platforms
PlayStation 5, Microsoft Windows
Developer
Insomniac Games
Publisher
Sony Interactive Entertainment

Πίσω στο 2021 κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το Ratchet & Clank: Rift Apart αποκλειστικά για το PS5. Πρόκειται για ένα παιχνίδι που ήρθε ώστε να μας δώσει την συνέχεια του Reboot της σειράς Ratchet & Clank που κυκλοφόρησε το 2016 για το PS4 αλλά και να μας δείξει την δύναμη του PS5. Στην κονσόλα τρέχει εκπληκτικά, ταχύτατα, με τα γραφικά να “κόβουν την ανάσα“. Καταφέρνει όμως να ανταποκριθεί των προσδοκιών μας και στην έκδοση για PC; Γι’ αυτό είμαστε και εμείς εδώ για να το ανακαλύψουμε παρέα.

Είμαι τεράστιος φαν της σειράς Ratchet & Clank από τις ένδοξες εποχές του PS2. Θυμάμαι τον εαυτό μου την τότε εποχή να μην έχω χάσει παιχνίδι για παιχνίδι της σειράς μιας και τα νοίκιαζα συνεχώς από το video club της γειτονιάς και ως πιτσιρικάς τότε δεν έπαιζαν… λεφτά ώστε να τα αγοράσω. Οπότε ως λάτρης θα είμαι αρκετά «αυστηρός» μιας και γράφω αυτό το Review με γνώμονα και τα δύο μου playthrough (PS5 και PC). Μιας και στο PS5 κατάφερα να το κάνω πλατίνα πιστεύω πως θα καταφέρω να σας δώσω πλήρη εικόνα για την έκδοση και στο PC.

Υπεύθυνη αυτή τη φορά για την μεταφορά του Ratchet & Clank: Rift Apart είναι η Nixxes Software. Πρόκειται για μία ανεξάρτητη εταιρία με έδρα της τη Δανία. η Nixxes από το 2020 ανήκει στο δυναμικό της Sony και την βοηθά με επανεκδόσεις παιχνιδιών στο PC. Είναι ένα στούντιο που απλόχερα μας έχει φέρει τα Horizon Zero Dawn Complete Edition, Marvel’s Spider-Man Remastered και Marvel’s Spider-Man: Miles Morales.

Για το Ratchet & Clank: Rift Apart αυτό καθαυτό σαν παιχνίδι έχουμε ασχοληθεί αναλυτικότατα στο δικό μας Busted Review το 2021 και είχε λάβει εξαιρετικά σχόλια και συνολικά καλές κριτικές. Όσοι όμως θέλετε να φρεσκάρετε λίγο τη μνήμη σας, μπορείτε να πατήσετε το link που προσπεράσατε και να δείτε αναλυτικά τι έχουμε γράψει για την ιστορία και το gameplay του παιχνιδιού. Στο σημερινό Review δεν θέλω να κάνω επαναλήψεις και να αναφέρω πράγματα τα οποία είναι ήδη γνωστά αλλά να επικεντρωθούμε στο εάν είναι μία καλή κίνηση αυτή η μεταφορά ενός ακόμα first party τίτλου του PlayStation στα PC αλλά θα δούμε και αναλυτικά τις βελτιώσεις που έχουν γίνει και κατά τι ποσοστό αυτών έγιναν σε ικανοποιητικό βαθμό.

Ένα παιχνίδι λοιπόν που θαυμάσαμε στο PS5 είναι ωραίο να το βλέπουμε να κυκλοφορεί και στους υπολογιστές μας, δίνοντάς τη δυνατότητα να το χαρούμε άλλοι για πρώτη φορά και άλλοι για τρίτη (όπως εγώ ας πούμε) και να τρέχει όσο το δυνατόν πιο αποδοτικά και με καλύτερα γραφικά και αναλύσεις, ανάλογα πάντα το rig του καθενός. Το παιχνίδι υποστηρίζει ξεκλείδωτα fps και τεχνολογίες που δεν μπορούσαμε να δούμε στις κονσόλες μας όπως είναι τo NVIDIA DLSS. Σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια που ήρθαν στα PC, έχουν προστεθεί μερικές ακόμα τεχνολογίες που ανεβάζουν ένα σκαλοπάτι παραπάνω την εμπειρία μας. Προστέθηκε το Nvidia Reflex και το NVIDIA DLAA τα οποίο μειώνει κατά μεγάλο βαθμό το Latency και ενισχύει την ποιότητα της εικόνας μας αλλά πλέον θα βρούμε και τις τεχνολογίες AMD FSR 2.1, Intel XeSS και Insomniac Games’ Temporal Injection. Οι προαναφερόμενες τεχνολογίες μας βοηθούν ώστε να χαρούμε το παιχνίδι μας ακόμα και σε πιο low – mid range PC κάτι το οποίο είναι πολύ θετικό. Θα ήθελα όμως να αναφερθώ και σε μερικά κολλήματα που αντιμετώπισα όσο έπαιζα το παιχνίδι. Στο PS5, δύο χρόνια πριν δεν υπήρχαν καθόλου κολλήματα κατά τα ταξίδια μου μεταξύ των παράλληλων διαστάσεων και μηδενικά loading screens. Τώρα στην έκδοση για PC ενώ διαθέτω ταχύτατο m2 ssd της Samsung, κατηγορίας pro, διαπίστωσα κάποια μικρά κολλήματα, όχι ότι χαλάει την συνολική εμπειρία του παιχνιδιού απλά έπρεπε να αναφερθεί.

Προστέθηκε ακόμα και Ray Tracing, όπου λογικό είναι να αναλογιστείτε μερικοί τώρα πως υπήρχε και στην έκδοση του PS5. Ναι, θα συμφωνήσω μαζί σας αλλά το Ray Tracing του PS5 προκειμένου να το χαρεί κάποιος είχε κάποιους περιορισμούς και όποιος το είχε επιλέξει ναι μεν είχε καλύτερες σκιάσεις και αντανακλάσεις αλλά ήταν ένα σχετικά περιορισμένο Ray Tracing που έδειχνε όμως εντυπωσιακό, μην γελιόμαστε. Στην έκδοση για τα PC λοιπόν μιας και η NVIDIA έδωσε απλόχερα τις ευλογίες της για ακόμα μία φορά θα δείτε στο κομμάτι του Ray Tracing ένα αψεγάδιαστο διαμάντι. Είδα μερικά frame drops αλλά κυρίως λόγω των drivers. Πάλι καλά όμως η NVIDIA λίγες μέρες μετά κυκλοφόρησε μερικά updates και όλα έστρωσαν. Η διαφορά που θα δείτε όσοι το παίξατε σε PS5 σε σχέση με το PC είναι αισθητή τολμώ να πω μιας και οι αντανακλάσεις είναι πέρα για πέρα αληθοφανείς.

Επίσης, το παιχνίδι μέσω του Ultra-wide Monitor support καταφέρνει να απογειώσει την εμπειρία μας. Απλά χαθείτε μέσα στον κόσμο του παιχνιδιού. Είναι απλά μαγευτικό και έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να υποστηρίζει τα Ultra-wide monitors αλλά και τα πολλαπλά monitors με την καλύτερη επιλογή τα τρία. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω του Nvidia Surround αλλά και του AMD Eyefinity. Οι επιλογές που μας δίνονται επίσης για τα screen ranges είναι τα 16:9, 16:10, 21:9, 32:9. Είναι υπέροχο να δίνεται η ευκαιρία σε τέτοιους τίτλους να μπορούμε να τους χαρούμε σε υψηλές αναλύσεις, με ξεκλειδωμένα frames, γραφικά που απλά κόβουν την ανάσα και Ultra-wide επιλογή. Καταφέρνει με αυτό το τρόπο το παιχνίδι να κερδίζει μία νέα πνοή.

Ας δούμε όμως και πως είναι ο χειρισμός του στα PC. Μπορούμε να το παίξουμε με πληκτρολόγιο και ποντίκι αλλά ειλικρινά δεν το συνιστώ με τίποτα μιας και έτσι χάνουμε μεγάλο κομμάτι από την εμπειρία του παιχνιδιού. Ναι μεν δίνεται η δυνατότητα πλήρους διαμόρφωσης των πλήκτρων αλλά τέτοιου είδους παιχνίδια δεν είναι σχεδιασμένα ώστε να τρέχουν κατά αυτό τον τρόπο. Μας δίνεται όμως και η δυνατότητα χρήσης Xbox controller αλλά και φυσικά DualSense. Μιας και πρόκειται για παιχνίδι της Sony με τη χρήση του DualSense μέσω καλωδίου μας δίνεται η δυνατότητα κλασσικά να διαμορφώσουμε τα πλήκτρα όπως εμείς θέλουμε. Το DualSense στα PC μέσα στο παιχνίδι χρησιμοποιείται στο 100% εννοώντας ότι ενεργοποιείται το haptic feedback αλλά και τα adaptive triggers. Κλείνοντας, να αναφέρω πως το PlayStation συνεχίζει αλώβητο την σύνδεσή του PSN στο PC, με το Ratchet & Clank: Rift Apart να προσφέρει μια επιλογή για linking του Steam λογαριασμού με το PlayStation Network για in-game περιεχόμενο τόσο στο ίδιο το παιχνίδι, όσο και σε άλλους τίτλους του PlayStation.

Εν κατακλείδι το Ratchet & Clank: Rift Apart είναι ένα υπέροχο παιχνίδι με απλόχερο replayability. Το ότι ήρθε και στα PC είναι μία πολύ καλή και στρατηγική κίνηση της Sony διότι δίνει όχι μόνο τη δυνατότητα σε περισσότερο κόσμο να παίξει ένα ακόμα exclusive της παιχνίδι αλλά καταφέρνει να κερδίσει και περισσότερο κόσμο προς την πλευρά της κονσόλας που επιθυμεί να βιώσει με την πρώτη ευκαιρία τη συνέχεια της ιστορίας ενός επερχόμενου Ratchet & Clank. Πρόκειται για ένα πολύ καλό port παιχνιδιού και η αγορά του προφανώς και αξίζει αν δεν έχετε ασχοληθεί με τον εν λόγω τίτλο σε κάποια κονσόλα PS5, ειδικά αν διαθέτετε ένα PC που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και εκμεταλλευόμενοι τις νέες τεχνολογίες και δυνατότητες θέλετε να χαθείτε για μια ακόμη φορά στις παράλληλες διαστάσεις του. Καταλήγοντας στη βαθμολογία, το παιχνίδι, μιας και ο πυρήνας του παραμένει ευτυχώς αναλλοίωτος, είχε κριθεί και βαθμολογηθεί ανάλογα, επομένως με τη νέα κυκλοφορία του στα PC και τις νέες τεχνολογίες που φέρνει και οι οποίες δουλεύουν καλά δεν υπάρχει κανένας ουσιαστικός λόγος να διαφοροποιηθεί.

Ευχαριστούμε την Sony PlayStation Ελλάδας για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης του Review.

Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted

Ratchet & Clank: Rift Apart (PC)
ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Βελτιωμένα γραφικά
Συνδυασμός 3D Audio και DualSense
Ultra-wide Support
Replayability
Νέες τεχνολογίες γραφικών
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Frame Drops
Μικροκολλήματα κατά τα loadings
9
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!