PS4 Pro & Xbox Scorpio: Χάσαμε το μπούσουλα

Όσον αφορά τις τεχνικές δυνατότητες και τα teraflops των PS4 Pro και του Project Xbox Scorpio έχουν γραφτεί πολλά και μέσα από εδώ στο Busted και θα γραφτούν ακόμη περισσότερα τους επόμενους μήνες και χρόνια. Η αφορμή όμως και το νόημα του σημερινού κειμένου αποτελούν κάτι τελείως διαφορετικό.

Συγκεκριμένα, έπαιξα πολύ πρόσφατα, σαν παιδί κι εγώ, το Forza Horizon 3 στο “αδύναμο” Xbox One των 1.32tflops, που επί της ευκαιρίας το Busted Review μας έρχεται πολύ σύντομα από τον Μιχάλη Φράγκο(a.k.a. @kolokotrwnis) που το έχει λιώσει πραγματικά. Όσοι έχετε δει στο διαδίκτυο κάποια reviews που έχουν κυκλοφορήσει θα έχετε αποτυπώσει πιθανώς την άποψη ότι πρόκειται ίσως για το κορυφαίο racing των τελευταίων ετών αλλά εγώ θα σταθώ μόνο σε έναν τομέα, τον οπτικό.

Από τα πρώτα κιόλας λεπτά ενασχόλησης μου με το Forza Horizon 3 τα μάτια μου γυάλισαν σαν παρμπρίζ έπειτα από φθινοπωρινή καταιγίδα και σε συνδυασμό με ένα συγκριτικό βίντεο γραφικών από το Digiral Foundry(βλ. παραπάνω) μεταξύ PC και Xbox One, οι εμβρυακές μου σκέψεις και προβληματισμοί τελικά ενηλικιώθηκαν. Είδα ένα παιχνίδι στην πιο θεωρητικά αδύναμη κονσόλα της γενιάς (Xbox One, PS4, PS4 Pro) να αναπαράγει γραφικά που βγάζουν μάτια και κυριότερο, γραφικά που τρία χρόνια μετά την κυκλοφορία των κονσολών με εντυπωσίασαν, χωρίς HDR, χωρίς 4K, απλά σε μία 50άρα Sony Full HD LED LCD. Τι σημαίνει αυτό; Ότι πρώτον, οι developers πάντα βρίσκουν τον τρόπο, όταν θέλουν, να βγάλουν το καλύτερο αποτέλεσμα από κάθε hardware και δεύτερον ότι παιχνίδια που κινούνται σε αυτό το επίπεδο γραφικών είναι ελάχιστα, εξού και ο εντυπωσιασμός.

Για να μην μένω στο Forza Horizon 3 όμως, το ίδιο είχε συμβεί και με το Uncharted 4: A thief’s end, The Order: 1886, Rise of the Tomb Raider, Quantum Break και μερικά ακόμη. Ύπηρξε άνθρωπος, κι αν ναι να μου το πείτε σας παρακαλώ, που αναρωτήθηκε για παράδειγμα μετά το τερματισμό του Uncharted 4 το εξής: “Πω ρε παιχνιδάρα αλλά να το είχα και με καλύτερη ανάλυση textures ή πιο φωτορεαλιστικό ή λίγο καλύτερης ανάλυσης σκιές;” ή μήπως αναρωτήθηκατε το εξής: “Γιατί στο καλό μου έκανα τρία χρόνια για να δω μια τέτοια παιχνιδάρα;”.

Για να καταλήγω σιγά σιγά και να μην κουράζω, η δυνατότητα επιλογής ενός καλύτερου hardware (PS4 Pro, Xbox Scorpio), εφόσον δεν πετάνε το κάτοχο των βασικών κονσολών απ’ έξω, δεν είναι απαραίτητα κάτι αρνητικό αλλά θα πρέπει αυτή η δυνατότητα επιλογής να εναρμονίζεται με την ικανή ποσότητα και συχνότητα AAA τίτλων και νέων IP που κυκλοφορούν. Κάπου εκεί χαθήκε η βιομηχανία και χαθήκαμε κι εμείς. Αντί να κοιτάμε αν το φαγητό που θα φάμε είναι γευστικό και ποιοτικό κοιτάμε να γυαλίζουμε τα δόντια μας για να καταβροχθίζουμε αναμασημένες τροφές (a.k.a. remasters).

Με τελευταίο παράδειγμα λοιπόν το Forza Horizon 3, η gaming βιομηχανία μπορεί ακόμη να εντυπωσιάσει τους παίχτες, ακόμα και με το αρχικό hardware, το θέμα είναι εάν το επιθυμεί εκτός από το να πουλήσει HDR και 4K τηλεοράσεις. Εδώ που τα λέμε αναλυτές ήδη μιλάνε για PS5 το 2018(το διαβάσατε πρώτοι εδώ) οπότε θα μπορούσανε να κάνουνε υπομονή μέχρι το 2017, όπου θα είχαμε ανακοινώσεις νέας γενιάς κονσολών, με ολοκληρωτική και σοβαρή 4K ανάβαθμιση και με έτος κυκλοφορίας το 2018. Είναι τόσα πολλά που θέλω να γράψω και άλλα τόσα για να πω αλλά ένα σεντονάτο κείμενο δεν θα έφτανε. Οπότε θα βάλω άνω τελεία εδώ, καταλάβατε πιστεύω το νόημα του προβληματισμού μου και φυσικά περιμένω τις δικές σας απόψεις στα σχόλια. Εις το επανειδείν Busters.

υ.γ.1: Δεν αναφέρθηκα στους PC gamers γιατί τους θεωρώ εντελώς ξέχωρη κατηγορία από τους κονσολάδες και θεωρώ λάθος που η console gaming βιομηχανία πάει να μπλέξει σε μονοπάτια που “δεν τη παίρνει”. Αυτό από έναν κονσολά σαν και του λόγου μου.

υ.γ.2: Το έχω πει και σε προηγούμενα editorials ότι μόνο μαζί ενωμένη η κοινότητα μπορεί να επιβραβεύσει αλλά και να αποδοκιμάσει πολιτικές που μας πλασάρουν. Η τελική επιλογή είναι στο χέρι μας και στη τσέπη μας,  σταθείτε με κριτική ικανότητα και σκεφτείτε καλά πριν προβείτε σε οποιαδήποτε ενέργεια.

Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα νέα.