Όταν είσαι στο στόχαστρο μιας εξωγήινης φυλής, η μόνη σου λύση είναι να προσαρμοστείς στο περιβάλλον και να γίνεις ο θηρευτής.
Το Prey αποτελεί το reboot του πετυχημένου Prey που κυκλοφόρησε το 2006. Περίπου μια δεκαετία πριν η Human Head και η 2K κυκλοφόρησαν το αναμενόμενο Prey, μάλιστα μετά από 11 χρόνια ανάπτυξης. Οι πωλήσεις πήγαν καλά όμως το sequel δεν ήρθε ποτέ. Μετά από 3 χρόνια δουλειάς πάνω στο επόμενο κεφάλαιο, η Bethesda ακύρωσε το εγχείρημα και άρχισε να δουλεύει στο reboot που θα δούμε σήμερα. Η ιστορία του μαύρη, από το 1995 μέχρι σήμερα μόνο δύο παιχνίδια είδαν το φως της ημέρας, τουλάχιστον δύο ακυρώθηκαν και η IP άλλαξε χέρια άλλες τόσες φορές. Άξιζε όμως η αναμονή;
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Μετά την απόπειρα δολοφονίας του προέδρου Kennedy το 1963, χτίζεται ο διαστημικό σταθμός Kletka από κοινού με την σοβιετική ένωση. Εκεί γίνονται πειράματα πάνω στα Typhon, εξωγήινα πλάσματα που αποπειράθηκαν να καταστρέψουν την Γη. Οι συντονισμένες προσπάθειες των δύο υπερδυνάμεων κατάφεραν να σταματήσουν την εισβολή, χωρίς να το γνωρίζει ο γενικός πληθυσμός. Ένα χρόνο αργότερα η Ε.Σ.Σ.Δ. πέφτει και οι Η.Π.Α. αναλαμβάνουν την διαχείριση του σταθμού. Στόχος τους είναι η ερευνά και η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, όμως το 1980 ο Kletka κλείνει μετά από ένα ατύχημα που στοίχισε την ζωή σε μερικούς επιστήμονες, ενώ τα πειραματόζωα εγκαταλείπονται ζωντανά. 45 χρόνια μετά, η καινούρια εταιρία TranStar αποκτά τον σταθμό και μετά από μια ριζική ανακαίνιση, ονομάζεται Talos I με σκοπό να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της. Εκεί δημιουργούνται τα πρώτα Neuromods από την φυσιολογία των Typhon που δίνουν μοναδικές δυνατότητες στους χρήστες. Πρωταγωνιστής είναι η Morgan Yu, μια επιστήμονας και ασθενής που δοκιμάζει νέες ικανότητες από τα Neuromods. Στην αρχή το παιχνίδι θα σας δώσει την δυνατότητα να επιλέξετε το φύλο του πρωταγωνιστή, για αυτό και είπα “η” Morgan, όμως κανένα από τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά.
Έτσι, θα βρούμε τον χαρακτήρα μας να ξυπνάει στο διαμέρισμα της στην Γη και να πηγαίνει προς την TranStar για μια σειρά από εξετάσεις. Σύντομα, η ιστορία θα πάρει αναπάντεχη τροπή και θα ανακαλύψει ότι τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται. Μαζί με την προσωπική ψηφιακή βοηθό της, την January, θα προσπαθήσει να καταστρέψει το Talos I, αφού μετά από ένα ατύχημα η κατάσταση έχει βγει εκτός ελέγχου. Στην πορεία, θα προκύψουν πολλά νέα στοιχεία και η Morgan θα κληθεί να λάβει πολλές δύσκολες αποφάσεις. Χωρίς να θέλω να αποκαλύψω κρίσιμες λεπτομέρειες για την πλοκή, σας περιμένει και ένα μεγάλο mindfuck προς το τέλος της περιπέτειας.
Στο Prey, το Talos είναι ένα μεγάλο διαστημόπλοιο, άρα και μεγάλος χάρτης. Το παιχνίδι δείχνει σημάδια open world, όμως απέχει πολύ από αυτό. Κατά την διάρκεια των αποστολών θα εξερευνήσετε όλο το σκάφος και θα επισκεφτείτε μερικές περιοχές πάνω από δύο φορές. Οι δευτερεύουσες αποστολές είναι που χαρίζουν την διάρκεια στο παιχνίδι και σας ανταμείβουν με χρήσιμα αντικείμενα. Παρόλα αυτά, κάνοντας τις περισσότερες από αυτές και προχωρώντας την κύρια ιστορία θα σας πάρει περίπου 20 ώρες, ένα αρκετά ικανοποιητικό νούμερο. Το περιβάλλον είναι πολύ όμορφα δομημένο και μάλιστα καθόλου διαστημικό. Το λέω με θετικό τόνο, αφού το Talos είναι ένα σκάφος περίπου 70 χρονών και οι διάφορες αρχιτεκτονικές επιρροές της κάθε εποχής είναι εμφανές. Έχουμε τον ρετροφουτουρισμό, θυμηθείτε το Bioshock και τον μπρουταλισμό που παραπέμπει στα σοβιετικά τσιμεντένια κτίσματα που ανεγέρθηκαν στο μέσο του 20ου αιώνα. Έτσι βλέπουμε παντού αυτό το μείγμα της παλιάς και νέας τεχνολογίας, υπολογιστές-βιβλιοθήκες με μια υπερσύγχρονη οθόνη αφής ή ντουλάπες που λειτουργούν με κασέτες δίπλα σε έναν τρισδιάστατο κατασκευαστή αντικειμένων. Το περιβάλλον είναι όμορφα στημένο και πλούσιο σε αντικείμενα, εξάλλου πολλές από τις ικανότητες σας βασίζονται στην χρήση αντικειμένων. Μερικά από αυτά υφίστανται μόνο για την ανακύκλωση τους σε πρώτες ύλες, από τις οποίες θα κατασκευάσετε πυρομαχικά, όπλα, πακέτα ζωής και γενικά οποιοδήποτε αναλώσιμο σας χρειάζεται. Από την άλλη, αντικείμενα θα εκτοξεύσετε ενάντια στα Typhon για να προκαλέσετε ζημιά, όπως δοχεία υπό πίεση, ενώ ιδιαίτερα χρήσιμοι είναι και οι σωλήνες που μεταφέρουν εύφλεκτα περιεχόμενα και μπορούν να κάψουν τους αντιπάλους αν τους πυροβολήσετε. Το θετικό είναι ότι μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε ένα χώρο με πολλούς τρόπους, να βρείτε τον κωδικό της κλειδαριάς, να χακάρετε την κλειδαριά, να ψάξετε τον αγωγό συντήρησης που θα σας πάει εκεί ή να βγάλετε από την μέση βαριά αντικείμενα. Δυστυχώς, ένα τόσο μεγάλο και πολυπληθές περιβάλλον σημαίνει και χρονοβόρες οθόνες loading κατά την αλλαγή των χαρτών, κάτι που ίσως σας κουράσει μετά από ένα σημείο.
Κατά την πορεία σας θα βοηθήσουν και τα Neuromods που προαναφέραμε. Διάφορα skills απαιτούν έναν αριθμό Neuromod για να ξεκλειδωθούν. Υπάρχουν συνολικά 6 skill tree, 3 γήινης φύσης και 3 Typhon φύσης. Τα γήινα θα αναβαθμίσουν τις ανθρώπινες ικανότητες, όπως την δύναμη, την ζωή και την αντοχή, την στολή, την ζημιά με τα όπλα, και πολλά άλλα, ενώ τα εξωγήινα τις παραφυσικές ικανότητες, όπως το να μιμείστε αντικείμενα, να χειρίζεστε το μυαλό των εχθρών, να τιθασεύετε την φωτιά και τον ηλεκτρισμό και να εξαπολύεται την οργή σας με τρόπους που δεν έχετε σκεφτεί. Για να μπορέσετε να ξεκλειδώσετε τις Typhon δυνατότητες θα πρέπει πρώτα να σκανάρετε με το psychoscope τους εχθρούς. Όσο περισσότερους σκανάρετε τόσες περισσότερες θα ξεκλειδώσετε. Εξίσου αναβαθμίσιμα είναι τα όπλα, η στολή και το κράνος σας. Τα όπλα, ανάλογα την λειτουργία μπορούν να αναβαθμιστούν σε ζημιά, χρόνο γεμίσματος, ή ευστοχία με τα weapon kits. Αντίθετα, για την στολή θα βρείτε mods που δίνουν διαφορετικά πλεονεκτήματα όπως προστασία από την φωτιά, πιο συχνά critical με τα όπλα ή ελαχιστοποίηση του χρόνου σάρωσης εχθρών. Αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι ότι θα πρέπει να σχεδιάσετε στρατηγικές για να επιβιώσετε, να τραβήξετε τους εχθρούς ή να τους ακινητοποιήσετε. Το stealth είναι επιλογή, όμως το παιχνίδι δεν το επιβάλει, κάτι που είναι θετικό. Μπορείτε να επενδύσετε στο stealth ή να αφήσετε την καραμπίνα να κάνει όλη την δουλειά. Οι αντίπαλοι είναι αρκετοί σε ποικιλία και ο καθένας έχει τις δικές του δυνατότητες, ανοσίες αλλά και αδυναμίες. Έτσι λίγο πολύ θα πρέπει να προσαρμοστείτε για να κάνετε την αντιμετώπιση τους λίγο πιο εύκολη. Να τονίσουμε ότι στο Prey βλέπουμε επιρροές από το Dishonored, αφού μοιράζονται το ίδιο στούντιο ανάπτυξης, όμως διαθέτει πιο RPG χαρακτήρα και λιγότερο stealth, αφού σας δίνει την επιλογή να ανακατέψετε τα στοιχεία που θέλετε και να ολοκληρώσετε το παιχνίδι με τον τρόπο σας.
Το Prey αναφέρεται ως ένα action adventure παιχνίδι, όμως θα διαφωνήσω σε αυτό. Οι mimics του δίνουν το στοιχείο του horror, ως ένα βαθμό και σε αυτό βοηθάει η μουσική και το περιβάλλον λίγο λιγότερο. Οι mimics είναι τετράποδα πλάσματα που μπορούν να πάρουν την μορφή οπουδήποτε αντικειμένου και όταν πλησιάσεις επιτίθενται. Μπορεί να μην σας τρομάξει όταν η κούπα βγάλει πόδια και έρθει καταπάνω σας αλλά η ψυχολογική πίεση με ανάγκασε να πυροβολώ καρέκλες, βιβλία, χαρτιά και ότι άλλο έβλεπα εις διπλούν. Παρόλα αυτά, οι mimics είναι μικρόσωμα πλάσματα και μπορεί καμιά φορά να φοβούνται, αφού σε μερικές περιπτώσεις έτρεχαν να κρυφτούν σε άλλον χώρο όταν έμεναν μόνα τους. Τα μουσικά εφέ θύμιζαν αρκετά θρίλερ, μιας και συνοδεύανε τις μάχες και τις αναπάντεχες συναντήσεις Typhon σαν κινηματογραφική παραγωγή. Από την άλλη μεριά, τα γραφικά θα μπορούσαν να ήταν δυνατότερα. Δεν ήταν άσχημα, όμως πολλές λεπτομέρειες στα textures θα μπορούσαν να ήταν καλύτερες. Πέρα από αυτό υπήρχαν και στιγμές που τα καρέ έπεφταν δραματικά, τουλάχιστον την έκδοση των κονσολών, κάτι που αφαιρούσε από την συνολική εμπειρία. Ωστόσο αυτό δεν γινόταν σε σκηνές με πολλά σωματίδια, όπως εκρήξεις, αλλά σε συγκεκριμένα κομμάτια του χάρτη που δηλώνει ότι δεν έχει γίνει καλό optimize. Βέβαια τα μοντέλα των όπλων ήταν πολύ όμορφα και με αρκετή λεπτομέρεια, όπως και ανθρώπινοι χαρακτήρες που θα συναντήσετε.
Σαν τελευταίο προσωπικό σχόλιο να προσθέσω ότι είμαι μεγάλος φαν του Dead Space και έχω μια τάση να συγκρίνω παρόμοια παιχνίδια με αυτό. Έμεινα ευχάριστα έκπληκτος όταν ανακάλυψα ότι δεν είναι άλλο ένα space horror survival. Αν θα μπορούσα να το περιγράψω με λίγες λέξεις είναι ένα πάντρεμα Dead Space και Bioshock. Ο ήρωας μόνος ενάντια σε μια φυλή εξωγήινων σε ένα όμορφο αρχιτεκτονικά περιβάλλον, όχι σκοτεινό, με μικρές δόσεις τρόμου και μοναδικές ικανότητες να τον βοηθούν στην πορεία. Οι ελευθερία κινήσεων είναι τεράστια μέσα στο παιχνίδι, όχι μόνο στην επίλυση των γρίφων, αλλά και στην εξέλιξη των αποστολών. H Arkane Studios μαζί με την Bethesda έκαναν πολύ καλή δουλεία στην αναβίωση του τίτλου και αναμφίβολα θα περιμένουμε το Prey 2 με μεγάλη ανυπομονησία.
[vc_row][vc_column width=”1/2″][/vc_column][vc_column width=”1/2″] Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: Xbox One
Είδος Παιχνιδιού: Action-adventure
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 05/05/2017
Κυκλοφορεί για: PS4, Xbox One, Windows PC
Διάθεση για την Ελλάδα: IGE Group
Εταιρεία Ανάπτυξης: Arkane Studios
Εκδότρια Εταιρεία: Bethesda Softworks
[/vc_column][/vc_row]
[review]
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!