Pop-Up Pilgrims (for PlayStation VR)

Πηδώντας κατάλαθος στο γκρεμό:
– Yatta! (やった) 


Μέσα στο φλεβάρη όπου ήρθαν και έρχονται καυτές κυκλοφορίες για τους λάτρεις και κατόχους PlayStation VR ήρθε να προστεθεί και το Pop-Up Pilgrims. Η αλήθεια είναι ότι to Pop-Up Pilgrims από το trailer που το συνοδεύει δεν ενθουσιάζει ιδιαίτερα (τουλάχιστον εμένα) όχι λόγω της παρουσίασής του αλλά λόγω του concept του: Puzzle Platformer σε στυλ lemmings. Σε μία εποχή όπου τα multiplayer παιχνίδια είναι πιο δημοφιλή από ποτέ και τα story driven single player games είναι περιζήτητα ένα puzzle platformer μάλλον περνάει απαρατήρητο. Ευτυχώς όμως το Pop-up Pilgrims καταφέρνει να μας κερδίσει όταν του δώσουμε μία ευκαιρία.

Χειρισμός – Gameplay
Στο Pop-Up Pilgrims ως ο cloud god δίνουμε απλές εντολές στους/στις Pilgrims για να τους οδηγήσουμε στο τέλος προκειμένου να περάσουμε τα διάφορα level για να επανακτήσουμε τα κλεμμένα scrolls. Τις εντολές τις δίνουμε με το μόνο με το dualshock και περιορίζονται κυρίως σε εντολές τύπου “άλμα”. Το άλμα δεν είναι προκαθορισμένου μήκους και ύψους αλλά εξαρτάται από το Input μας. Χρειάζεται άλμα για να αποφύγουμε κάτι , για να χτυπήσουμε κάτι, για να καθυστερήσουμε, για να φτάσουμε μακριά, για να πάμε πιο γρήγορα.
Οι Pilgrims όπου κινούνται αυτόματα από μόνοι τους, περιφέρονται στα διάφορα δισδιάστατα layers και κάνουν τη ρουτίνα διαδρομής τους. Ουσιαστικά αποτελούν τις ζωές μας και όταν πεθάνουν όλοι χάνουμε. Ο κύριος λόγος που πεθαίνουν είναι το λάθος Input μας στη λάθος στιγμή με λάθος υπολογισμό. Φυσικά υπάρχουν και κίνδυνοι στα διάφορα levels με τη μορφή εχθρών. Ευτυχώς δε χρειάζεται να ελέγχουμε όλους μαζί και συνήθως θα έχουμε στο νου μας έναν κάθε φορά. Αυτός ο ένας θα χρειάζεται να τον καθοδηγούμε για να χτυπήσει κάποιο διακόπτη με στόχο να ανοίξει ο κατάλληλος δρόμος για τους άλλους, να μαζέψει απαραίτητα collectibles και να τα παραδώσει στα κατάλληλα σημεία.
Για να περάσουμε το κάθε level πρέπει να έχουμε πάνω από την επιτρεπόμενη βαθμολογία στο τέλος και όχι απλά να οδηγήσουμε τους Pilgrims στην έξοδο. Κάποιες φορές θα τα κάνουμε όλα σωστά αλλά δε θα περάσουμε το level γιατί δε θα έχουμε συγκεντρώσει τους απαραίτητους πόντους. Οι πόντοι εξαρτώνται από τους εναπομείναντες Pilgrims και από τα χρυσά collectibles που πρέπει να μαζεύουμε.

Ακούγεται πολύπλοκο και είναι πολύπλοκο μέχρι είναι σημείο γιατί το Pop-up Pilgrims είναι και ένα εγκεφαλικό παιχνίδι.  Αν το ένα μέρος του Gameplay είναι οι εντολές το άλλο είναι να δούμε τα levels μπροστά μας  και να καταλάβουμε τη διαδρομή και τη διαδικασία που θα ακολουθήσουν οι Pilgrims. Το Gameplay δεν είναι καθόλου στατικό και κάθε κόσμος από τους 6 μας συστήνει ένα καινούριο στοιχείο gameplay. Χρονοδιακόπτες που ανεβοκατεβάζουν πλατφόρμες, νέοι εχθροί, νέα είδη Pilgrims, γέφυρες, πύλες που ξεκλειδώνουν είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά κάθε κόσμου. Σταθερό σε όλα τα Level είναι η δυνατότητα να τοποθετούμε εντολές κίνησης στο έδαφος και όταν περνάνε τα Pilgrims από πάνω να  τις εκτελούν αυτόματα χωρίς την εποπτεία μας. Όμως αυτές είναι περιορισμένου αριθμού. Τέλος υπάρχουν και Bosses στο τέλος κάθε κόσμου που θα επιστρατεύσουμε όλα όσα μάθαμε. Το Pop-Up Pilgrims δεν είναι ένα δύσκολο παιχνίδι να νικήσουμε αλλά ένα δύσκολο παιχνίδι να γίνουμε master. Tα High score στο τέλος κάθε Level το μαρτυράνε αυτό καθώς την Gold επίδοση δε θα τα πάρουμε σχεδόν ποτέ εύκολα.

Γραφικά – Ήχος
H παρουσίαση του Pop-Up Pilgrims είναι γοητευτική από πρώτο χέρι και τα screenshots – trailer το αδικούν. Τα γραφικά είναι πεντακάθαρα στο Ps4 Pro κυρίως γιατί όλα είναι κοντά μας. Όταν πλησιάζουμε σωματικά κοντά στα Pilgrims τότε ξετυλίγεται η ζωντάνια τους. Η όλη εικόνα έχει ιαπωνικό στυλ σε ζωγραφισμένο χαρτί. Η κυρίως χρήση  οπτική VR αναλώνεται στο βάθος που έχει κάθε Layer που περπατάνε τα Pilgrims και δεν επηρεάζει το gameplay πολύ. Άλλα Layers είναι κοντά μας και αλλά είναι πιο μακριά μας στο βάθος. Οι πίστες στην αρχή είναι μικρές και αργότερα μεγαλώνουν σε μήκος τόσο ώστε γυρίζουμε το κεφάλι από αριστερά προς τα δεξιά , όπως στις 3 εικόνες που ακολουθούν.

Η μουσική του παιχνιδιού έχει και αυτή έναν εύθυμο ιαπωνικό τόνο αλλά είναι μονότονη κυρίως γιατί κάθε κόσμος έχει μόνο μία διαφορετική. Τα ηχητικά εφέ είναι χαριτωμένα, αυτά που χρειάζονται και τα “ανθρωπάκια” που βλέπουμε βγάζουν αστείες ιαχές.


Πλησιάζοντας κοντά …


Συνοψίζοντας: Το Pop-Up Pilgrims είναι ένα ολοκληρωμένο puzzle platformer τύπου lemmings το οποίο αν του δώσουμε μία ευκαιρία θα μας διασκεδάσει.  Πέρα από την καλή του παρουσίαση το gameplay του χρειάζεται και σκέψη και προγραμματισμό μαζί με τις απλές πράξεις που εκτελούμε. Υπάρχει και δυνατότητα τοπικού multiplayer με τον δεύτερο παίκτη να παίρνει ένα διαφορετικό ρόλο από τη τηλεόραση με απρόβλεπτες συνέπειες καθώς προσπαθεί να βοηθήσει τον VR παίκτη. Η διάρκειά του είναι τουλάχιστον 6 ώρες και άλλες τόσες παραπάνω για να το τελειώσουμε 100%. Στο εύρος της τιμής του λίγα παιχνίδια έχουν αντίστοιχη ποιότητα και game design. Με την τιμή του να είναι μόλις 17 ευρώ αποτελεί μία τίμια και διαφορετική πρόταση.

[vc_row][vc_column width=”1/2″][/vc_column][vc_column width=”1/2″]

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PS4 Pro 
Είδος: Puzzle Platformer
Κυκλοφορεί για: PlayStation VR στα 17€ σε ψηφιακή μορφή
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 13/02/2018
Εταιρία ανάπτυξης: Dakko Dakko Ltd
Εκδότρια εταιρία: Dakko Dakko Ltd

Ευχαριστούμε θερμά τη Sony Hellas για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review

[/vc_column][/vc_row] [review]

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!