Τις τελευταίες μέρες, ακούγεται από διάφορες πηγές πως η Sony προετοιμάζει μια ανανεωμένη έκδοση του πετυχημένου PlayStation 4, το οποίο αποκαλείτε 4.5 ή και 4Κ. Το πασίγνωστο Eurogamer προχώρησε σε τρεις πολύ ορθές και έγκυρες πιθανότητες, για το τι μπορεί να κάνει η Sony με το επερχόμενο revision του PlayStation 4, λαμβάνοντας υπόψιν πολύ σημαντικούς παράγοντες όπως το κόστος της κονσόλας, ήδη υπάρχουσα βάση χρηστών και ικανότητες αναπαραγωγής 4K.

#1 Ένα δυνατότερο PlayStation 4
Η πρώτη εκδοχή εξετάζει το ενδεχόμενο ενός ισχυρότερου PlayStation 4 με την αλλαγή αρχιτεκτονικής από τα 28nm στα 16 και 14nm και τις επερχόμενες Polaris και Zen γενιές καρτών γραφικών και επεξεργαστών αντίστοιχα, προσφέροντας διπλάσιο αριθμό transistor και θεωρητικά διπλάσια “ωμή” δύναμη. Άγνωστο είναι όμως το αν θα έχει η Sony έτοιμα τα κομμάτια εγκαίρως, καθώς δεν έχουνε κυκλοφορήσει ακόμη στην αγορά των υπολογιστών και αναμένονται με μεγάλη αγωνία. Παράλληλα θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν θα είναι εφικτό να χωρέσουν όλα αυτά σε ένα μικρό κουτί κονσόλας.
Επίσης θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν και την RAM που χρειάζεται για να είναι σε θέση η κονσόλα να αναπαράγει τους τίτλους σε 4K ανάλυση. Πέρα από την ανάγκη για περισσότερη μνήμη, χρειάζεται και ένα γρηγορότερο πρότυπο μνήμης, όπως η νέα τεχνολογία HBM της AMD, η οποία θα ανεβάσει αισθητά το κόστος κατασκευής της κονσόλας.
Με λίγα λόγια, στη συγκεκριμένη περίπτωση θα έχουμε :
- Νέα APU με δυνατότερο επεξεργαστή και δυνατότερη κάρτα γραφικών με σχεδόν διπλάσιες επιδόσεις.
 - Υποστήριξη 4K, HDMI 2.0, HDCP 2.2 και HDR μέσω της νέας Polaris αρχιτεκτονικής.
 - Αισθητά αυξημένη τιμή της κονσόλας σε σχέση με τα 400€ αρχικής κυκλοφορίας (υπολογίζουμε γύρω στα 600€).
 - Συνύπαρξη του PS4K με το “απλό” PS4 μοντέλο.
 

#2 Ένα εξελιγμένο PlayStation 4
Η δεύτερη περίπτωση, αναφέρει τη προσθήκη υποστήριξης 4K μόνο για βίντεο και πολυμέσα, καθώς και βελτιώσεις στα ήδη υπάρχοντα παιχνίδια με καλύτερο και σταθερότερο framerate, παράλληλα προσπαθώντας να μην χάσει την “διοικητική” θέση ως lead platform της τρέχουσας γενιάς για multiplatform τίτλους, να μην υπάρχει τόσο μεγάλη διαφορά στο υλικό για να διατηρηθεί το ήδη υπάρχων GNM API της Sony και να μην χαθεί η userbase της κονσόλας που αποτελείται από 40 εκατομμύρια κονσόλες.
Με λίγα λόγια, στη συγκεκριμένη περίπτωση θα έχουμε :
- Το νέο PlayStation θα τρέχει τα ίδια παιχνίδια με ελαφρές γραφικές βελτιώσεις.
 - Τα παλαιότερα παιχνίδια ίσως να τρέχουνε καλύτερα είτε εξ’αρχής είτε με patch.
 - Η ανάλυση θα μπορεί να είναι υψηλότερη από 1080p αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα φτάνει 4K.
 - Πιο οικονομικό από την πρώτη περίπτωση.
 - Πλήρως ενημερωμένη 4K υποστήριξη μόνο για βίντεο και πολυμέσα.
 

#3 Ένα PlayStation 4 “Plus”
Η τελευταία εκδοχή, κάνει αναφορά για ένα PS4 “Slim” το οποίο θα είναι ίδιο με το αρχικό μοντέλο με κάποιες πολύ μικρές διαφοροποιήσεις. Απο τη στιγμή που θα χρειαστεί να ανακατασκευαστεί ο επεξεργαστής σε αρχιτεκτονική 16/14nm, θα μπορούσε η Sony να εκμεταλλευτεί αυτή τη περίπτωση και να προσθέσει ικανότητες και υποστήριξη για αναπαραγωγή 4K στην GPU, καθώς και HDMI 2.0 και HDCP 2.2 με σχετικά μεγάλη άνεση.
Επίσης αφού αποκλείεται η ολοκληρωτική αλλαγή της APU, θα μπορούσε να γίνει overclock των πυρήνων με την εφαρμογή μικρότερης λιθογραφίας. Αυτό θα πρόσθετε μια αύξηση της τάξης 11% και μια αλλαγή μνήμης για να μπορεί να αντεπεξέλθει καλύτερα και να μην υπάρχουνε περιορισμοί στο σύστημα.
Με λίγα λόγια, στη συγκεκριμένη περίπτωση θα έχουμε :
- Πλήρως συμβατό με 4Κ τηλεοράσεις και UHD streaming υπηρεσίες.
 - Πλήρες συμβατότητα με την ήδη υπάρχουσα βιβλιοθήκη του PS4.
 - Υποστήριξη HDR για 4Κ gaming, παρόλο που η ανάλυση παραμένει στα 1080p.
 - Ευκαιρία μειωμένου κόστους παραγωγής και πώλησης λόγω νέας λιθογραφίας.
 - Απίθανο να “απομακρύνει” την ήδη υπάρχουσα βάση χρηστών, καθώς η επιπλέον δύναμη δεν παρουσιάζεται ως “αναγκαία”.
 
Αυτές είναι οι πιθανές αιτίες ύπαρξης ενός ανανεωμένου PlayStation 4 σύμφωνα με το Eurogamer, και πρέπει να πούμε πως συγκλίνουμε περισσότερο στην 3η περίπτωση, καθώς είναι η πιο λογική και πιο πιθανή, διότι δεν θα αναγκάσει κανέναν χρήστη PS4 να κινηθεί σε αγορά του νέου και ανανεωμένου μοντέλου, δεν θα “εξοργίσει” κανέναν fan και χρήστη δίνοντας περισσότερη έμφαση σε ένα ισχυρότερο μοντέλο και τέλος είναι μια αξιόλογη προσθήκη ικανοτήτων στην κονσόλα που έπρεπε να περιέχει απο την ημέρα κυκλοφορίας της.






