Δείτε στο νέο μας Βίντεο: «ΠΩΣ να αντέξεις τέτοια ΞΕΝΕΡΑ σε τέτοιο παιχνίδι | Game Recap #160»

Outriders

Release Date
01/04/2021
PLAYED ON
PS5
PLATFORMS
PS5, PS4, Xbox Series X|S, Xbox One, PC
DEVELOPER
People Can Fly
PUBLISHER
Square Enix

Το Πολωνικό studio People Can Fly το γνωρίσαμε πριν αρκετά χρόνια μέσα από την τότε προσπάθεια  του γνωστού FPS εκείνης της εποχής Painkiller. Το παιχνίδι γνώρισε μεγάλη επιτυχία το 2004 όπου και κυκλοφόρησε. Από εκεί και μετά το ταλαντούχο studio ασχολήθηκε και με το Franchise Gears of War της Microsoft ιδιαίτερα για την έκδοση στο PC αλλά και για το Gears of War Judgement . Φυσικά πιο πρόσφατη επιτυχία αποτέλεσε και το Bullestorm το οποίο αρχικά το είδαμε το 2011 αλλά και την Remaster εκδοχή του το Bulletstorm Full Clip Edition.

Εδώ και αρκετά χρόνια και αφού τυπικά φύγανε από την αγκαλιά της Epic Games, βρίσκονται πλέον υπό την στέγη της Square Enix και μέσα στα τέσσερα χρόνια αυτά ανέπτυξαν το Outriders το νέο τους δημιούργημα, όπου αυτή την φορά το studio βάζει ένα στοίχημα για το πόσο θα τα καταφέρει στην απαιτητική κατηγορία των 3rd person shooters RPG.

Το Οutriders είναι ένα τρίτου προσώπου Co-Op Multiplayer RPG και επίσης Crossplatform όπου στην αρχή καλούμαστε να δημιουργήσουμε τον χαρακτήρα μας και έπειτα να επιλέξουμε την κλάση που επιθυμούμε. Οι κλάσεις να αναφέρουμε είναι τέσσερις και είναι οι εξής. Μπορείτε να παίξετε ως Trickster, ως Pyromancer, ως Technomancer και ως Devastator. Τυπικά να αναφέρουμε πως στη πρώτη κλάση έχετε την δυνατότητα να ελέγχετε τον χρόνο στην κλάση του Pyromancer μπορεί να ελέγχεται την φωτιά ως Technomancer θα έχετε την δυνατότητα να ελέγχεται εξοπλισμό-οπλισμού αλλά και διάφορες άλλες συσκευές. Τελευταία είναι και ο Devastator ο οποίος σκεφτείτε κάπως πως λειτουργεί ως το παραδοσιακό Tank που βλέπουμε στα MMORPGS το οποίο μπορεί να δεχθεί και να αντέξει πολύ ζημιά αλλά ταυτόχρονα και να εξαπολύσει βαρύτατες επιθέσεις.

Η ιστορία του Outriders ξεκινά από την καταστροφή του πλανήτη μας όπου πλέον δεν είναι κατοικήσιμος και οι βλάβες που έχει υποστεί είναι μη αναστρέψιμες. Οι μεγαλύτερες κυβερνήσεις του πλανήτη θα δημιουργήσουν και θα συλλέξουν όλους τους διαθέσιμος πόρους που έχουν μέσα από τον οργανισμό ECA ( Enoch Colonization Authority) όπου θα είναι υπεύθυνος για την αποίκιση της ανθρωπότητας σε έναν άλλον κατοικήσιμο πλανήτη παρόμοιο με την γη με την ονομασία Enoch. Έτσι θα δημιουργηθούν δύο πολύ μεγάλα διαστημόπλοια με τις ονομασίες Caravel και Flores τα οποία θα χτιστούν στο να μπορέσουν να κατοικήσουν 500.000 χιλιάδες άνθρωποι. Παρ’ όλο που το Caravel ανατινάχθηκε κατά την διάρκεια κατασκευής του το Flores κατάφερε και έφτασε στον πλανήτη Enoch ύστερα από 83 χρόνια. Oι πρώτοι άνθρωποι που πάτησαν στον Enoch αποκαλούνται και οι γνωστοί Outriders οι οποίοι είναι μια ελίτ ομάδα στρατιωτών όπου θα είναι αυτοί οι οποίοι θα κάνουν τις πρώτες αναγνωριστικές κινήσεις στον πλανήτη ώστε μετέπειτα να κατοικηθεί από τους υπόλοιπους ανθρώπους. Όμως τα πράγματα δεν πάνε και τόσο καλά καθώς οι Outriders θα συναντήσουν την λεγόμενη Anomaly όπου πρόκειται για μια φονική ενεργειακή καταιγίδα. Οι Outriders επισημαίνουν και αναφέρουν το γεγονός στην ECA αλλά όμως η αντίδραση του οργανισμού είναι στο να στείλει άλλες δυνάμεις ασφαλείας ώστε να εξοντώσουν τους Outriders. Ένας από τους Outriders θα επιζήσει από την φονική ενεργειακή καταιγίδα και μια επιστήμονας της ECA η Shira θα τον βάλει σε κατάσταση ψύξης. Ο Outrider εμείς δηλαδή στην ουσία ο δικό μας πλέον χαρακτήρας θα ξυπνήσει από την κρυογονική στάση ύστερα από 31 χρόνια όπου θα αρχίσει να ανακαλύπτει διάφορα μυστικά τα οποία δεν θα αφηγηθούμε άλλο για να μη θεωρηθεί Spoiler αλλά και για να δείτε τι επακολούθησε μετά την “αποτυχημένη” προσπάθεια της αποίκισης. Το σενάριο να πω την αλήθεια μου άρεσε και στέκεται στο ύψος των περιστάσεων για έναν τέτοιον τίτλο. Οι διάλογοι αξίζει να αναφέρω δεν και ότι καλύτερο έχουμε δει και λίγο θα σας θυμίσει ταινία B Movie. Στην περιπέτεια σας θα γνωρίσετε αρκετούς χαρακτήρες και η αφήγηση γενικώς της υπόθεσης δεν θα σας κουράσει. Γενικότερα θα δώσω ένα credit στο Πολωνικό Studio που δημιούργησε μια ιστορία από το μηδέν και που σαφώς οι πολλές ώρες του Campaign βασίζονται σε αυτό το σενάριο.

Αφήνοντας το σενάριο και την ιστορία του τίτλου θα περάσουμε στο επόμενο σημαντικό κομμάτι που είναι το Gameplay. Όπως προαναφέραμε και λίγο πιο πάνω ο τίτλος είναι ένας τρίτου προσώπου Co-Op shooter τίτλος. Κατά την διάρκεια του Campaign και με τις πρώτες ώρες ενασχόλησης με τον τίτλο θα πω πως ως προς το Shooting κομμάτι ή το πως καλυπτόμαστε ή αμυνόμαστε, στην μνήμη μου φέρνει αναμνήσεις από Gears of War και αυτό σαφώς δείχνει το πως το Studio έχει επηρεαστεί από την ενασχόληση του με το προαναφερθέν Franchise. Βέβαια το Outriders μη ξεχνάμε όμως πως είναι ένας RPG τίτλος οπότε πέρα από τις κλάσεις που αναφέραμε πιο πάνω, έχουμε να κάνουμε και με την αναβάθμιση του εξοπλισμού μας αλλά και μπορούμε να αναπτύξουμε τον χαρακτήρα μας μέσα από το λεπτομερέστατο skill tree που προσφέρει η κάθε κλάση. Επίσης εκτός από τον εξοπλισμό που θα χρησιμοποιούμε θα έχουμε και κάποια skills διαθέσιμα όπου σε κάθε κλάση εννοείται είναι διαφορετικά. Το κάθε ένα Skill έχει το δικό του χρόνο αναπλήρωσης (ή αλλιώς Cooldown) και έτσι είναι στην δική σας κρίση ποια τρία skill θα χρησιμοποιείτε κάθε φορά. Αξίζει να αναφέρω πως όλο αυτό το σύστημα εξέλιξης του χαρακτήρα προσφέρει βάθος στο γενικότερο gameplay του τίτλου και σίγουρα θα υπάρξουν αρκετά builts ανάλογα την κλάση. Όσον αφορά τις πανοπλίες, τα μέρη αυτών αλλά και τα όπλα που θα βρίσκετε και θα κάνετε looting συνεχώς είναι σε θέση να αναβαθμιστούν αλλά και να προσθέσετε διάφορα attributes πάνω σε αυτά. Ένα ακόμη στοιχείο που μου άρεσε είναι και ο τρόπος αναπλήρωσης της υγείας όπου σε κάθε κλάση είναι διαφορετική.

Γενικότερα θα σας θυμίσει λίγο το Destiny ή το Borderlands αλλά δεν πρόκειται για πιστή αντιγραφή. Αν με ρωτήσετε για το αν το Outriders είναι ένα ανοιχτού κόσμου παιχνίδι εγώ θα σας πω πως όλα τα γεγονότα αλλά και οι μάχες εξελίσσονται σε δομημένους χάρτες περιοχών όπου έχουμε μια επαρκή ελευθερία για το πως θα κινηθούμε και πως θα εξοντώσουμε τους εχθρούς. Να πω την αλήθεια πως σε κάποιους ίσως τους ξενίσει γιατί σε κάποια στιγμή φαίνεται κάπως επαναλαμβανόμενο στο ότι όλο το σενάριο και το Campaign εξελίσσεται με αυτόν τον τρόπο. Βέβαια μέσα από τις μάχες ανεβαίνετε σε level κερδίζετε xp αλλά εδώ θα αναφέρω και κάτι που μου άρεσε ως προς το World Tier. Στην ουσία το Studio ανάπτυξης έχει δημιουργήσει 15 World Tier τα οποία ανεβαίνουν σιγά σιγά και με την εξέλιξη του παιχνιδιού . Όσο πιο μεγάλο το World Tier τόσο πιο δύσκολοι οι αντίπαλοι τόσο πιο σπάνιος ο εξοπλισμός που βρίσκουμε κλπ. Ανά πάσα στιγμή όμως αν μας δυσκολέψει το Tier που είμαστε εκείνη την στιγμή μπορούμε να το κατεβάσουμε ένα με δύο level πιο κάτω ώστε να μπορέσουμε να καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε τις αποστολές. Γενικότερα αυτή η λογική και η φιλοσοφία μου άρεσε και είναι κάτι που δεν το έχουμε συναντήσει άλλη φορά. Μέσα στους χάρτες αλλά και στα μέρη που θα βρεθείτε υπάρχουν vendors που θα πουλάτε ή θα αγοράζετε αντικείμενα όπλα κλπ. Επίσης καλείστε να συλλέγετε και resources ώστε να αναβαθμίζεται τον εξοπλισμό σας. Ακόμη για να ολοκληρώσετε τις αποστολές μπορείτε να καλέσετε τους φίλου σας ή να προβείτε στην διαδικασία του Matchmaking.

Μετά το τέλος του βασικού Campaign θα ξεκλειδώσουμε την λεγόμενη κατηγορία Expeditions όπου εκεί μας περιμένουν 15 Challenges τα οποία διαχωρίζονται από το World Tier που αναφέραμε πριν. Το κάθε ένα είναι πιο δύσκολο από το άλλο και μεγάλη σημασία θα έχει ο χρόνος μέσα στον οποίο θα τελειώνετε. Όσο πιο γρήγορα εξοντώνετε τους αντιπάλους θα δίνονται αντίστοιχα και κάποιες επιβραβεύσεις αλλά και καλύτερο εξοπλισμό. Το Expeditions μας pushάρει στην ουσία σε δυσκολία πέρα από το World Tier που θα συνηθίσαμε στο Campaign και οι πιο πετυχημένοι παίχτες κάνοντας μια ομάδα θα μπορέσουν να φέρουν εις πέρας τις αποστολές αλλά και τα bosses. Επίσης δίνεται η δυνατότητα και του Matchmaking και στο Expeditions. Ένα επίσης θετικό είναι ότι ο τίτλος δεν έχει microtransactions και η όποια πρόοδο στο παιχνίδι έρχεται καθαρά με την ενασχόλησή μας με τον τίτλο.

Μιλώντας για το τεχνικό κομμάτι του τίτλου να πω πως τις πρώτες μέρες το παιχνίδι υπέφερε από πολλές αποσυνδέσεις με τους Servers της εταιρείας. Επίσης, επειδή είναι και «always» online κατά την διάρκεια του campaign είχα συχνές αποσυνδέσεις. Όμως η εταιρεία μετά και από σειρά ανακοινώσεων κατάφερε και διόρθωσε το πρόβλημα και ελπίζω σε πολύ λίγο καιρό θα εξαλειφθεί εντελώς. Στον γραφικό τομέα θα πω πως το Outriders ακροβατεί μεταξύ στην τωρινή γενιά αλλά και στην προηγούμενη γενιά. Υπάρχουν σκηνές ή περιβάλλοντα που βλέπουμε πόσο ωραία είναι αλλά και κάποιες φορές βλέπουμε και κάποια textures ειδικά στους χάρτες των περιοχών που δεν είναι υψηλής ποιότητας. Στο PS5 όπου έγινε το Review το παιχνίδι έτρεχε απροβλημάτιστα και ήταν απολαυστικό. Στο θέμα του ήχου θα πω πως δεν βρήκαμε κάτι αρνητικό. Η μουσική υπόκρουση μέσα στο campaign είναι αξιοπρεπέστατος και συνάδει με το ύφος του παιχνιδιού.

Εν κατακλείδι, το Outriders έρχεται χωρίς να θέτει κάποια νέα standards στην κατηγορία. Ωστόσο δεν μπορούμε να παραβλέψουμε πως ο τίτλος θα σας απασχολήσει κυρίως για το gameplay του καθώς είναι απολαυστικό και σε συνδυασμό με τους RPG μηχανισμούς δημιουργεί ένα ωραίο σύνολο. Επίσης σε Co-Op mode θα είναι το ίδιο ενδιαφέρον και θα προσφέρει πολύ μεγάλη διασκέδαση και θα σας κρατήσει για πολύ καιρό απασχολημένους με το ήδη υπάρχον υλικό και ας ελπίσουμε πως η εταιρεία θα προσφέρει όλο ένα και περισσότερο υλικό. Το σενάριο του στέκεται στο ύψος των περιστάσεων απλά ίσως κάποιοι βρείτε κουραστικό το επαναλαμβανόμενο μοτίβο του δομημένου χάρτη κατά την διάρκεια του campaign. Στο τεχνικό τομέα ας ελπίσουμε πως η συνδεσιμότητα με τους Servers θα επιλυθεί και δεν θα ταλαιπωρήσει και άλλο τον κόσμο εκτός από τις πρώτες μέρες λανσαρίσματος. Στο γραφικό κομμάτι να πω την αλήθεια ο τίτλος ούτε με εντυπωσίασε ούτε και με δυσαρέστησε κάπου. Επίσης, δίνω ένα credit ακόμη στην People Can Fly καθώς μας προσφέρει ένα ολοκληρωμένο παιχνίδι και επίσης δεν υπάρχουν microtransactions. Στα αρνητικά του τίτλου θα αναφέρω πως οι κεντρικοί χαρακτήρες του παιχνιδιού είναι λίγο αδιάφοροι με τους διαλόγους να μην είναι και ότι καλύτερο.

Ευχαριστούμε θερμά την επίσημη αντιπρόσωπο της Square Enix στην Ελλάδα για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review.

Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted

ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Gameplay
Aνάπτυξη χαρακτήρα
Ποικιλία όπλων και εξοπλισμού
Απουσία microtransactions
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Διάλογοι χαρακτήρων
Προβλήματα με τους Servers (ειδικά στο λανσάρισμα)
8
ΥΠΕΡΟΧΟ

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!