Ori and the Will of the Wisps

Τα metroidvania στα καλύτερά τους

Release Date
11/03/2020
Platforms
PC, Xbox One
Developer
Moon Studios
Publisher
Xbox Game Studios

Κοντά τρία χρόνια χρειάστηκε να περάσουν μέχρι να έχουμε επιτέλους στα χέρια μας το Ori and the Will of the Wisps. Με την αρχική αποκάλυψη στην Ε3 2017, η Moon Studios μας έπιασε απροετοίμαστους όταν είδαμε τα πρώτα πλάνα για ένα από τα ομορφότερα metroidvania παιχνίδια της τρέχουσας γενιάς. Με ήδη εμπειρία στον χώρο και εντυπωσιακό αποτέλεσμα στην πρώτη τους προσπάθεια, μπορεί να ανέβει ο πήχης ακόμα παραπάνω; Θα το δούμε αναλυτικά παρακάτω.

Η ιστορία του Ori and the Will of the Wisps συνεχίζει απευθείας από τα γεγονότα του πρώτου μέρους (light spoilers αν δεν το έχετε παίξει), καθώς πλέον στην οικογένεια των Ori, Naru και Gumo υπάρχει και η Ku (παιδί της Kuro) που έχουν αναλάβει να μεγαλώσει. Η περιπέτειά μας ξεκινάει όταν η Ku δε μπορεί να πετάξει και προσπαθούμε να φτιάξουμε την πληγωμένη φτερούγα της. Φυσικά τα πράγματα δεν κυλούν όπως θα έπρεπε και βρισκόμαστε αντιμέτωποι με νέα εμπόδια και γνωρίζουμε νέους χαρακτήρες στον κόσμο του.

Και μιας και αναφερθήκαμε στον κόσμο και χαρακτήρες του, ας δούμε τι νέο προσφέρει ο τίτλος. Αρχικά το gameplay έχει υποστεί ριζικές αλλαγές σε πλήθος κινήσεων, επιθέσεων και δυνάμεων (abilities) του Ori. Πλέον δεν έχουμε συγκεκριμένες επιθέσεις, αλλά αγοράζουμε και επιλέγουμε τρεις βασικές τις οποίες μπορούμε να αλλάζουμε σε πραγματικό χρόνο, οποιαδήποτε στιγμή. Έτσι, δίνεται νέο βάθος στη μάχη και στον τρόπο εξερεύνησης. Φυσικά υπάρχουν και τα abilities από το πρώτο μέρος, τα οποία έχουν εμπλουτιστεί αισθητά και χρησιμοποιούν ενέργεια. Τέλος υπάρχουν και τα Shards που είτε μπορούν να μας δίνουν προτέρημα στη μάχη (πχ 15% αντοχή στο damage) είτε να μας κάνουν τη ζωή πιο εύκολη στην εξερεύνηση (αυτόματο κράτημα από τοίχους). Φυσικά υπάρχουν και αναβαθμίσεις στις επιθέσεις μας και στα Shards, τα οποία γίνονται με Orbs που βρίσκουμε στον κόσμο και αποκτάμε από μάχες.

Όπως είναι λογικό για το είδος, η εξερεύνηση ανταμείβεται και όσοι αφιερώσουν χρόνο, όχι μόνο θα βρούνε τους κρυστάλλους για αναβάθμιση ζωής και ενέργειας, αλλά θα βρούνε και πολλές άλλες δραστηριότητες. Νέα προσθήκη είναι οι δοκιμασίες/trials όπου στόχος μας είναι να κάνουμε μια συγκεκριμένη διαδρομή σε περιορισμένο χρόνο ή να βγούμε νικητές από μια χαώδης μάχη με αρκετούς εχθρούς. Φυσικά είναι προαιρετικά, αλλά οι αμοιβές είναι άξιες του χρόνου σας. Επίσης προστέθηκαν και Side Quests όπως και μια πλούσια ποικιλία νέων χαρακτήρων που δίνουν ζωή και μια διαφορετική αίσθηση στον κόσμο που εξερευνείτε, σε σχέση με τον προκάτοχό του. Όπως και με τις δοκιμασίες, κι εδώ αξίζει να αφιερώσετε τον χρόνο σας και να ανακαλύψετε μέρη του χάρτη που ίσως να μην βλέπατε από μόνοι σας.

Αλλαγές έχει υποστεί και ο κόσμος που εξερευνούμε, που είναι κοντά τρεις φορές μεγαλύτερος σε σχέση με το Ori and the Blind Forest, προσφέροντας μια ποικιλία από περιβάλλοντα και αλλάζοντας το σκηνικό όπως και τη μουσική, δίνοντας μια ευχάριστη αλλαγή στην ατμόσφαιρα αλλά και στο μάτι μας. Το platforming για ακόμη μια φορά θα δοκιμάσει τις ικανότητές μας, τα αντανακλαστικά μας αλλά και τα δάκτυλά μας, καθώς μερικά σημεία του κόσμου θα χρειαστούν συνδυασμούς δυνατοτήτων για να τα προσπεράσουμε. Μην ανησυχείτε αν αποτύχετε όμως, καθώς πλέον γίνεται άμεσο respawn σε πολύ κοντινό σημείο από το μέρος που χάσατε (σε αντίθεση με τον προκάτοχό του). Φυσικά το Fast Travel που είδαμε στην Definitive Edition του πρώτου μέρους επιστρέφει, αλλά προτείνουμε να μην το χρησιμοποιήσετε μέχρι να φτάσετε στο τέλος της ιστορίας.

Στο τεχνικό τομέα τώρα, τα πράγματα δεν ήταν όπως θα θέλαμε, τουλάχιστον όταν κυκλοφόρησε ο τίτλος. Η απόδοση στις κονσόλες την ημέρα κυκλοφορίας δεν ήταν ικανοποιητική, καθώς στα βασικά Xbox One μοντέλα υπήρχαν αρκετά θέματα απόδοσης με πτώσεις στα καρέ, ενώ στο One X αν και υπήρχαν παρόμοια θέματα, δεν ήταν τόσο έντονα όσο στα βασικά. Η PC έκδοση από την άλλη έτρεχε χωρίς κανένα θέμα ακόμη και σε πιο μετρημένες συνθέσεις. Με το πρόσφατο update που κυκλοφόρησε πριν μία εβδομάδα, έχουν λυθεί πολλά θέματα για τα βασικά μοντέλα και πλέον μπορεί να το παίξει κανείς σχεδόν χωρίς κανένα θέμα.

Πέρα από τα θεματάκια αυτά, το παιχνίδι ανεβάζει το είδος σε νέα ύψη με βελτιώσεις σε κάθε τομέα. Τα τοπία δείχνουν πιο όμορφα απ’ ότι μπορούσαμε να φανταστούμε δίνοντας ζωή και βάθος στον κόσμο αναλόγως την περιοχή, τα animations χαρακτήρων αλλά και του κόσμου είναι ακόμη πιο βελτιωμένα, ενώ τα εφέ από τις μάχες είναι εξίσου εντυπωσιακά και σε υψηλό επίπεδο. Φυσικά ο ηχητικός τομέας παραμένει κορυφαίος και η μουσική επένδυση του Gareth Coker έρχεται να δέσει τέλεια με όλο αυτό το παραμυθένιο τοπίο που αντικρίζουμε στην οθόνη μας. Δυστυχώς δε μπορούμε να αναφερθούμε στο HDR λόγω έλλειψης τηλεόρασης, αλλά από τεχνικές αναλύσεις στα μέσα φαίνεται να φέρει μια από τις καλύτερες υλοποιήσεις αυτή τη στιγμή.

Κλείνοντας, θα σας αφήσουμε με αυτό, το Ori and the Will of the Wisps δεν είναι απλά “ένα ακόμη παιχνίδι“. Είναι ένα κινούμενο έργο τέχνης, οπτικά και ακουστικά. Με αριστουργηματικό εικαστικό, μουσική γεμάτη συναίσθημα, ιστορία που συγκινεί και παραμυθένια ομορφιά, είναι must για τους περισσότερους gamers. Και με την προσθήκη του στο Xbox Game Pass, δεν υπάρχει δικαιολογία για τους συνδρομητές να μην το παίξουν.

ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Εμπλουτισμένο gameplay
Προσθήκες στον κόσμο
Μουσική γεμάτη συναίσθημα
Πανέμορφος κόσμος και τοπία
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Τεχνικά θέματα την ημέρα κυκλοφορίας
9
ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!