
Ανάπτυξη & Κυκλοφορία
Το New Cycle αναπτύσσεται από το τουρκικό στούντιο Core Engage Yazılım A.Ş. και κυκλοφόρησε από την Daedalic Entertainment στις 18 Ιανουαρίου 2024 μέσω Steam. Βρίσκεται ακόμη σε Early Access. Ο λόγος για τον οποίο το New Cycle κυκλοφόρησε και μένει ακόμη σε Early Access ήταν εξ αρχής ξεκάθαρος από την εταιρία ανάπτυξης. Λόγω του σύνθετου συστήματος παραγωγής, κοινωνικών τάξεων, κύκλων ημέρας-νύχτας, εποχών και πολύπλοκων μηχανισμών, οι developers επιδιώκουν feedback από την κοινότητα για να εξελίξουν την εμπειρία του game και να διορθώσουν τα όποια προβλήματα αναφερθούν. Ο αρχικός σχεδιασμός είναι να μείνει στην Early Access για 12–24 μήνες, ανάλογα με το είδος και την ποσότητα των αλλαγών από τις παρατηρήσεις των παικτών.
2. Story & Setting
Το παιχνίδι κατατάσσεται στο dieselpunk, post‑apocalyptic city‑builder είδος, τοποθετημένο στο έτος 2073, μετά από σειρές ηλιακών εκλάμψεων το 2034 που εξαφάνισαν την τεχνολογία. Στο in-game scenario, αναλαμβάνεις τον ρόλο ενός ηγέτη που επανιδρύει μια ανθρώπινη κοινότητα σε έναν αφιλόξενο κόσμο, διαχειρίζεσαι βάρδιες εργατών, κοινωνικές τάξεις, επιβίωση και events που έρχονται από το scenario του game, ανάλογα την δυσκολία που έχεις επιλέξει εξ αρχής. Όλα αυτά βέβαια, με επίκεντρο τα resources, την ηθική διαχείριση των πολιτών της κοινότητάς σου και τις καταστροφές της φύσης.
3. Gameplay, Συστήματα & Mechanics

Το gameplay είναι αρκετά βαθύ και πολύπλοκο, με απλούς μεν μηχανισμούς resource‑management, αλλά ικανοποιητική δυσκολία στην διαχείριση των κοινωνικών τάξεων. Seasonal cycles και event‑driven crises (π.χ. sandstorms, επιδημίες, κύματα προσφύγων), δίνουν στο New Cycle μια επιπλέον ομορφιά και δυσκολία. Υπάρχουν τρεις κύριοι τρόποι παιχνιδιού: Campaign, Sandbox και Sanity. Το τελευταίο είναι διαθέσιμο σαν mode, μόνο μετά την ολοκλήρωση του main campaign.
To gameplay είναι σχετικά αργό, με χαμηλό pace και κάπως αργό και απαιτητικό micromanagement, ειδικά στην αρχή, μέχρι να εξοικειωθείς με τους μηχανισμούς του game. Το gameplay του New Cycle, είναι σε επίπεδο δυσκολίας, όσο θα έπρεπε δύσκολο. Σε ορισμένες περιπτώσεις βέβαια, το game γίνεται κάπως τιμωρητικό, καθώς κάποιες αποφάσεις που θα πάρεις, θα έχουν αντίκτυπο πολύ ισχυρό στο μέλλον της κοινότητάς σου. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι, η απόφαση που καλείσαι να πάρεις όσον αφορά τη κατανομή των μερίδων φαγητού. Με μια μικρή αλλαγή στην διαμοίραση του φαγητού, μπορεί να προκληθεί κρίση. Υπάρχει βέβαια η δυνατότητα επιλογής επιπέδου δυσκολίας, ώστε να μπορείς να ρυθμίσεις την εμπειρία από πολύ σκληρή έως πιο ήπια.
Το UI του New Cycle είναι αρκετά καθαρό, με σωστά layers, resource panels και tooltips, αλλά χρειάζεται προσοχή όταν θα αρχίσει η κοινότητά σου να μεγαλώνει και να εκμεταλλεύεται περισσότερα resources. Αρχικά, ξεκινάς με τα βασικά, όπως water, food, wood και stone. Όσο προχωράει το gameplay και το scenario εξελίσσεται, περισσότεροι τύποι resources πρέπει να ανακαλυφθούν και να τους εκμεταλλευτείς. Εκεί κάπου, το resource panel, αρχίζει να χάνει την αξιοπιστία του, καθώς σου δείχνει βασικά resources, χωρίς να έχεις άμεση πληροφορία για τα υπόλοιπα. Θα πρέπει να μπεις σε dropdown menus, να ψάξεις σε καρτέλες και panels, για να δεις τελικά τι ποσότητα διαθέτεις από το κάθε resource.
Όσον αφορά τα events, μετά από ένα δίωρο, αρχίζουν να γίνονται κάπως επαναλαμβανόμενα, με πλημμύρες, ξηρασίες και πρόσφυγες, να είναι από τα βασικά χαρακτηριστικά. Αν το περάσεις μια φορά, την επόμενη, γνωρίζεις από τη πρώτη στιγμή πως να διαχειριστείς την ίδια ακριβώς κρίση. Οπότε το gameplay, παρουσιάζει έναν κορεσμό σε αυτό το σημείο.
4. Τεχνικά Χαρακτηριστικά και Γραφικά
Το New Cycle ενώ αρχικά υπήρχαν φήμες πως θα χτιστεί και θα αναπτυχθεί με τη μηχανή γραφικών της Unity, τελικά αναπτύχθηκε με την Unreal Engine 5 και αυτό μπορεί να φανεί αμέσως στην απεικόνιση του game, καθώς είναι πολύ όμορφο.
Οπτικά, το παιχνίδι ξεχωρίζει με rich lighting, κύκλους ημέρας-νύχτας, αλλαγές εποχών και μια dieselpunk αισθητική. Θα παρατηρήσετε από την αρχή του gameplay, πως τα χρώματα κινούνται περισσότερο προς μία κατεύθυνση, χωρίς μεγάλη ποικιλία παλέτας. Αυτό έγινε βέβαια με σκοπό να δοθεί αυτή η Post-apocalyptic, απόκοσμη αίσθηση στο κόσμο του game. Για πολλούς βέβαια, μπορεί να σας φανεί κουραστικό στο μάτι. Η αφαίρεση blur ή θολών στοιχείων είναι προφανής, τα visuals είναι καθαρά, λειτουργικά, χωρίς heavy post‑processing effects.

Από άποψη απόδοσης και σταθερότητας, το New Cycle είναι αρκετά καλά optimized για έκδοση Early Access με αρκετά σταθερό framerate και χωρίς πολλά crashes. Στις συνολικά 25 ώρες που το δοκιμάσαμε, υπήρξαν μόνο δύο crashes, το οποίο οφειλόταν στην αλλαγή ταχύτητας του gameplay.
Η ομάδα ανάπτυξης απέσυρε μικρά updates τον Μάρτιο του 2025, καθώς αποδείχθηκε πως επηρέαζαν αρνητικά το game. Παρόλα αυτά, στον ένα χρόνο που παραμένει το New Cycle σε Early Access, έχουν γίνει αρκετές αλλαγές και προσθήκες, που προσφέρουν στο game, πολύ καλά στοιχεία. Οι πιο σημαντικές αλλαγές έγιναν στο development tree, ενώ γίνονται συχνά μικρά updates σε old structures και πρόσθετες συνθήκες gameplay. Η ακριβής ημερομηνία της ολοκληρωμένης κυκλοφορίας του New Cycle, παραμένει ακόμη άγνωστη, αλλά αν λάβουμε υπόψη μας την αρχική εκτίμηση της Core Engage Yazılım A.Ş, είναι πολύ πιθανό, αυτή να έρθει προς το τέλος του 2025.
5. Ήχος & Μουσική
Στο soundtrack του New Cycle έχει γίνει καταπληκτική δουλειά, καθώς είναι ατμοσφαιρικό, με σκοτεινούς, αργούς τόνους που ταιριάζουν στο Post-Apocalyptic genre. Δεν έχει standout tracks, αλλά όντως δημιουργεί ισχυρή ambient αίσθηση. Οι ήχοι περιβάλλοντος (π.χ. καταιγίδες, φωτιές) μερικές φορές είναι υπερβολικά δυνατές στο default, όμως ισορροπούνται μέσω ρυθμίσεων της έντασης. Δεν υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στον ήχο του game, παρόλα αυτά χρειάζονται κάποιες μικρές διορθώσεις στους ήχους περιβάλλοντος, που θα δώσουν περισσότερη αρμονία στο gameplay. Ο ήχος παρέχει βάθος, αλλά χρειάζεται λίγo περισσότερo fine‑tuning.
6. Προσωπική Εμπειρία

Παίζοντας το New Cycle, η εμπειρία μας ήταν αρκετά ευχάριστη, αλλά και απαιτητική, καθώς το micromanagement και η ανάγκη συνεχούς εποπτείας resources, απαιτούν στρατηγική και υπομονή. Σε ορισμένα σημεία του gameplay, ίσως σας φανεί κουραστικό το γεγονός να χάνετε κατοίκους από επιδημίες ή καταστροφές και να χρειάζεται στην ουσία να ξεκινήσετε πάλι από την αρχή. Ωστόσο, αυτή η διαχείριση μαθαίνεται και γίνεται πιο ευχάριστη μετά τον δεύτερο – τρίτο κύκλο του game. Μέχρι τον 3ο κύκλο, θα έχετε μάθει πως να βελτιστοποιήσετε την παραγωγή και το workforce.
Συνολικά, μπορούμε να πούμε πως το New Cycle είναι ένα game το οποίο μπορεί να σας κεντρίσει τη προσοχή, όμως υπάρχουν στιγμές που αισθανθείτε ότι το gameplay γίνεται όντως καλό, μόνο όταν δουλεύουν σωστά όλοι οι μηχανισμοί. Η αίσθηση του progression και της επέκτασης της κοινότητας δίνει βάθος στο game, αλλά δεν έχει ακόμη την τάση να συναρπάσει ή να παρασύρει σε μεγάλης διάρκειας gameplay.
7. Σύνοψη Θετικών & Αρνητικών
Θετικά | Αρνητικά |
Ενδιαφέρουσα dieselpunk ατμόσφαιρα με αξιόλογο Post‑Apocalyptic στυλ | Οπτική μονοτονία, μονοψήφιο χρωματικό palette |
Ημερήσιοι και εποχικοί κύκλοι με κρίσεις και ηθικά διλήμματα | Micromanagement που γίνεται κουραστικό και κάπως άδικο σε Normal/Hard mode |
Καθαρό UI με layers και tooltips — καθαρό resource panel | Το UI μπορεί να παραπλανήσει μετά από λίγη ώρα gameplay |
Βαθιά συστήματα παραγωγής και κοινωνικών στρωμάτων | Αργό pace στην αρχή του game |
Δυνατό Sandbox, Campaign, και Sanity mode | Το story campaign δεν είναι τόσο έντονο και δυνατό, όσο θα περίμενε κάποιος σε ένα game Post-Apocalyptic |
8. Τελικό Συμπέρασμα
Το New Cycle είναι υποσχόμενο και φιλόδοξο. Iδιαίτερα για ένα debut project της Core Engage. Παρά τα λάθη και τις αστοχίες της Early Access (bugs, UI quirkines, limited narrative), το gameplay του έχει πολύ καλή δόση στρατηγικής και city-building, με σύνθετους μηχανισμούς και αρκετές επιλογές. Η μουσική, οι κρίσεις και ο ρυθμός εξέλιξης του gameplay, συνθέτουν μια αθόρυβη μεν, αλλά ενδιαφέρουσα εμπειρία για εκείνους που αγαπούν τα survival games με micromanagement βάθος.
Παρότι είναι Early Access, αφήνει υποσχέσεις για κάτι πολύ δυνατό στο city-builder post‑apocalyptic είδος. Υπάρχουν σαφή σημεία βελτίωσης, αλλά με σωστό feedback από τους παίκτες, συνεχή fixes, μεγαλύτερη ποικιλία στον χρωματισμό και στο story campaign, μπορεί να γίνει ένα αξιόλογο game, που θα μας αφήσει ευχάριστα έκπληκτους.
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!