Το 2017 αποτέλεσε μια δυνατή χρονιά για την Ubisoft. Θα έλεγε κανείς ότι κύλησε εξίσου επιτυχημένα, μιας και είδαμε αρκετά παιχνίδια, όπως το Assasin’s Creed Origins, Mario + Rabbids Kingdom Battle, South Park: The Fractured But Whole και το For Honor. Όμως, προς έκπληξη αρκετών, ενδέχεται να δούμε την Ubisoft να κυκλοφορεί λιγότερα παιχνίδια στο μέλλον.
Η Γαλλική εταιρεία εναπέθεσε τη νέα επιχειρηματική της στρατηγική μέσω της επίσημης οικονομικής ενημέρωσής της. Σε δήλωση του ο CEO Yves Guillemot εξηγεί: ”Η επιτυχία της Ubisoft αντικατοπτρίζει την κατεύθυνση αλλά και προσαρμογή της εταιρείας σε ένα νέο μοντέλο, το οποίο θα βασίζεται στις περιορισμένες κυκλοφορίες νέων παιχνιδιών. Επιπροσθέτως, τα νέα παιχνίδια αποτελούν πλέον ένα μέρος της επιχείρησής μας, το οποίο επικεντρώνεται σε μια μακροχρόνια δέσμευση με την κοινότητα των θαυμαστών μας”.
Ο Guillemot σημειώνει επίσης: ” Οι παίκτες μας δεν αφιερώνουν τον χρόνο τους για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αλλά για μήνες ή ακόμα και χρόνια. Επιπλέον, ο αριθμός των συμμετοχών έχει αυξηθεί δραματικά, χάρη στα multiplayer παιχνίδια μας”. Mάλιστα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ubisoft, γίνεται γνωστό ότι τα παραδοσιακά παιχνίδια αποφέρουν ραγδαίως λιγότερα κέρδη στον δεύτερο χρόνο κυκλοφορίας του, σε αντίθεση με τα service games.
Και εδώ τίθεται το ερώτημα: Έχει επιχειρηματικά κάποια λογική η συγκεκριμένη στρατηγική; Γιατί η Ubisoft να κυκλοφορήσει ένα ολοκαίνουργιο Assasin’s Creed, όταν ένα DLC για το Origins μπορεί απλά να της αποφέρει πακτωλό χρημάτων; Παρομοίως, γιατί θα πρέπει να κυκλοφορήσει ένα sequel για το For Honor, όταν το ίδιο το παιχνίδι αμφιταλαντεύεται από microtransactions; Το ίδιο ισχύει και για το Rainbow Siege, το οποίο εγκαθιδρύθηκε σαν service game.
Eξάλλου, η Ubisoft έχει επιβεβαιώσει στο παρελθόν ότι κερδίζει περισσότερα χρήματα από τα DLC και τα microtransactions, παρά από την ψηφιακή πώληση παιχνιδιών. Ενώ αρκετοί παίχτες έχουν αντιμετωπίσει προβλήματα με τα παραπάνω, όπως επίσης και με τα loot boxes, αποτελεί ξεκάθαρα μια επικερδή πολιτική για την εταιρεία. Τόσο επικερδή, που της δίνει την δυνατότητα να βασιστεί επάνω της, όσον αφορά τα μελλοντικά της πλάνα.
Οι οπαδοί των παιχνιδιών της Ubisoft σίγουρα θα περιμένουν τα επόμενα παιχνίδια της να ακολουθoύν την παραπάνω στρατηγική, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το season pass για το Far Cry 5. Στο μεταξύ, το action παιχνίδι Skull & Bones διαθέτει επίσης live events και microtransactions. Αν βέβαια υπάρξει κάτι παρόμοιο με το αρχικό racing παιχνίδι, τότε το επερχόμενο The Crew 2 θα διαθέτει πακέτα DLC μετά την επίσημη κυκλοφορία του.
Τέλος, η Ubisoft δεν είναι η μόνη εταιρεία που διαθέτει service παιχνίδια, τα οποία θα προσφέρουν πάρα πολλούς τρόπους με το να περνάει κανείς την ελεύθερη ώρα του. Πιο συγκεκριμένα, έχει μια πραγματική πρόκληση στα χέρια της, μιας και καθιστά τα games της άξια για μια παρατεταμένη χρονική δέσμευση, σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της.
Πώς σχολιάζετε εσείς τη νέα στρατηγική της Ubisoft; Θεωρείτε πως το συγκεκριμένο εγχείρημα μπορεί να αποφέρει πλήγμα στους fans της ή κάτι καλό; Aφήστε τα σχόλια σας από κάτω.
Μην ξεχάσετε να μας ακολουθήσετε στα παρακάτω Social Media. Busted είστε!
- Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook
- Ακολουθήστε μας επίσης στα Instagram | Twitter
- Κάντε μία εγγραφή στο κανάλι μας στο YouTube








