Mε το Moss τo PlayStation VR βρήκε την Mascot του.
Λέγεται Quill, γένους θυληκoύ.
To Moss ήταν ένα από τα πιο αναμενόμενα exclusive παιχνίδια του PlayStation VR το 2018 και μάλιστα το είχαμε συμπεριλάβει στην αντίστοιχη λίστα μας στις αρχές του χρόνου. Ο developer Polyarc (οι ιδρυτές είναι πρώην μέλη της Bungie) κατάφερε με το Moss, κατά τη γνώμη μας πάντα, να μας φέρει κάτι πάρα πολύ όμορφο που επιδεικνύει τη δύναμη του Virtual Reality και το πως αυτό φέρνει στη ζωή τις ιστορίες που αφηγείται. Στο Moss ως Reader (αναγνώστης) βοηθάμε την Quill στο quest της και στην αναζήτησή της μέσα από ένα σύντομο ταξίδι περιπέτειας, περιβαλλοντικών γρίφων, platforming και γοητείας.
Χειρισμός – Gameplay
Τo dualshock είναι tο μόνο μέσο χειρισμού στο Moss, σύμφωνα με το οποίο χειριζόμαστε την Quill όπως ένα κλασσικό action – platformer παιχνίδι. Το twist είναι ότι από το Lightbar του Dualshock ελέγχουμε τις πράξεις του εαυτού μας (ως Reader είμαστε μία οντότητα που βλέπει μέσα στο κόσμο του Moss) μέσω μίας φωτεινής σφαίρας που την κατευθύνουμε μέσα στο κόσμο του Moss. Η Quill προχωράει, πηδάει, εκτελεί το Platforming, κάνει τις μάχες, κάνει τις χαριτωμενιές – τσαχπινιές και εμείς λύνουμε τους περιβαλλοντικούς γρίφους καθώς αλληλεπιδρούμε με αυτά που μας επιτρέπονται: Πλατφόρμες, πόρτες, mind control στους εχθρούς, healing στην Quill. Φαντάζει απλό και είναι απλό στη πράξη, αλλά σαν Platformer με puzzle στοιχεία το Moss θα μας αναγκάσει να σκεφτούμε για την επίλυση των γρίφων. Πως θα περάσει η Quill απέναντι; Πώς θα περιστρέψω τη γέφυρα; πως θα περάσω να χτυπήσω το διακόπτη; Οι γρίφοι δεν είναι ούτε πανεύκολοι αλλά ούτε και πολύ δύσκολοι, αλλά με μία ιδανική δυσκολία και με μέθοδο trial and error πάντα μας κάνουμε να νιώθουμε ότι καταφέραμε κάτι. Σε κάποια σημεία η Quill θα αναγκαστεί να αντιμετωπίσει εχθρούς με το σπαθί της και το περιορισμένο ρεπερτόριο κινήσεών της, ευτυχώς γι’ αυτήν, εμείς μπορούμε να τη βοηθήσουμε όσο αυτή πολεμάει αλλά θα πρέπει να χειριζόμαστε και αυτήν όπως και εμάς ταυτόχρονα. Η μάχη ενώ είναι ευπρόσδεκτη, είναι ρηχή και σε αυτό συμβάλλουν τόσο τα ελάχιστα είδη εχθρών με το προβλέψιμο attack pattern όσο και το ρεπερτόριο κινήσεων της Quill.
Η κάμερα στο Moss είναι στατική μιας και η όλη περιπέτεια μας είναι σε ξεχωριστές οθόνες, προχωράμε στην επόμενη δηλαδή κάθε φορά με τη κάμερα να έχει τη συγκεκριμένη θέση της σε κάθε σκηνή. Η ιστορία στο τέλος κάθε chapter προχωράει μέσω cutscenes τα οποία μας παρουσιάζονται σε σελίδες βιβλίου που ξεφυλλίζουμε με την κατάλληλη εξαιρετική αφήγηση. Ο αφηγητής είναι ένας και κάνει όλες τις φωνές γεγονός που ήδη ενισχύει την ήδη παραμυθένια ατμόσφαιρα. Το όλο συντροφικό ταξίδι μας με την Quill στο βιβλίο του Moss κρατάει 2 έως 4,5 ώρες και έχει να κάνει καθαρά με το πόσο τρέχουμε να τελειώσουμε το παιχνίδι γρήγορα. Υπάρχει κάποιο replay value αν θελήσουμε να μαζέψουμε τα διάφορα scrolls που κρύβονται σε κοινή θέα αν και καλό είναι να το κάνουμε τη πρώτη φορά που παίζουμε. Όμως πιθανότατα δε θα τρέξουμε να τελειώσουμε το Moss αλλά θα πάρουμε το χρόνο μας και ο λόγος είναι απλός: η επόμενη παράγραφος!
Παρουσίαση – Γραφικά – Ήχος
Η οπτικοακουστική παρουσίαση του Moss είναι ΑΑΑ με όλη τη σημασία της λέξης: Τα γραφικά (Unreal engine 4) είναι κυριολεκτικά επιπέδου PS4 αλλά σε VR. Σχεδόν κάθε εικόνα-σκηνή θα μας μαγέψει και είναι φανερή η επιμέλεια σε κάθε μία από αυτές ακόμα και όταν απλά περπατάμε σε κάποια. Τo artstyle είναι απλό μεν αλλά πολύχρωμο και παραμυθένιο δε. Τα animations είναι ρευστότατα και απολαυστικά και όχι μόνο λόγω των 60 καρέ.
Το Highlight του Moss είναι η ίδια η πρωταγωνίστρια, η Quill και η αλληλεπίδραση που έχει μαζί μας. Εφόσον όταν σκεφτόμαστε τους γρίφους δεν την κινούμε και την αφήνουμε ακίνητη, αυτή πολλές φορές θα μας μιλήσει μέσω νοηματικής γλώσσας, θα μας περιγράψει το γρίφο, θα μας δείξει κάτι, θα μας κάνει μορφασμούς, θα κάνουμε High five! Πολύ ωραία αντίδραση, που δε θέλω να χαλάσω, έχει επίσης όταν την πλησιάζουμε με το πρόσωπό μας από κοντά η την τρομάζουμε από πίσω. Η Quill είναι ένας ζωντανός, γλυκύτατος, χαρούμενος, ενθουσιώδης, γενναίος χαρακτήρας με προσωπικότητα και αποτελεί επίτευγμα ότι παρόλο το σχετικά μικρό μήκος του Moss αυτή μας κερδίζει πλήρως. Πρόκειται για την Mascot του PlayStation VR και μία Mascot του PlayStation γενικά κατά την ταπεινή μου άποψη.
Επειδή η όλη μας εικόνα είναι σχεδόν πάντα λες και βλέπουμε σε διατομή κτιρίου/κουκλόσπιτο από κοντά η εικόνα είναι πεντακάθαρη (PS4 Pro) και πολλαπλά βελτιωμένη από το Demo. Και πραγματικά νιώθουμε το βάθος και την συσχέτιση μεγέθους: Η Quill είναι ένα ποντίκι με τα Landmarks να φαντάζουν μεγάλα για αυτήν αλλά μικρά για το real size σπασμένο σπαθί στο φόντο, το οποίο φόντο μαρτυρά την πραγματική κλίμακα του κόσμου σύμφωνα με εμάς.
O ήχος του παιχνιδιού είναι εξαιρετικό: όλα τα ηχητικά εφέ έχουν ευχάριστη χροιά, σωστή κατευθυντικότητα, σωστό βάθος, σωστή ένταση. Τα βηματάκια της Quill είναι “μικρά” (άχου την!), ενώ το σπαθάκι της (άχου την!) βρυχάται αστεία για το μέγεθός του. Η φωνούλα και οι ιαχές της Quill θα μας λυγίσουν! Το ambience της φύσης είναι 100% immersive και θα γίνουμε ένα με την εικόνα. Η ηθοποιός που κάνει όλες τις φωνές στα cutscenes και την αφήγηση κάνει φανταστική δουλειά και της αξίζει θερμή χειραψία. Η μουσική είναι φ α ν τ α σ τ ι κ ή και άξια αναφοράς σε συζητήσεις για ωραία soundtrack. Υπάρχει ηχητικό στοιχείο μαγείας “Harry potter” ώρες ώρες και τα όργανα που χρησιμοποιούνται είναι ορχηστρικά πνευστά, Pizzicato strings, βιόλες, βιολιά αλλά όχι με αίσθημα κλασσικής μουσικής.
Συνοψίζοντας: To Moss είναι παιχνίδι δεύτερου κύματος παιχνιδιών VR και είναι αριστούργημα τεχνικά. Το ότι μας κερδίζει παρά το μικρό του μέγεθος οφείλεται στην παραμυθένια ιστορία του, την αξιαγάπητη Quill που νιώθει ζωντανή, τον όποιο δεσμό της δημιουργείται με εμάς μέσω της περιπέτειάς της. Το gameplay είναι πολύ καλό για το μέγεθός του με έμφαση στα enviromental puzzles και στοιχειώδες Platforming παρά στη ρηχή του μάχη. Η ιστορία συνοδεύει τις 2 με 4,5 ώρες με κορυφαία αφήγηση και παραμυθένιο Soundtrack. Η τιμή του είναι στα 30 ευρώ, ίσως τσιμπημένη για πολλούς, αλλά ειλικρινά είναι από τα πιο όμορφα και γλυκά παιχνίδια που έχει να επιδείξει το PlayStation VR. Με κάποια παραπάνω διάρκεια και στοιχεία gameplay θα είχαμε ένα αριστούργημα. Εν τέλει όταν έρθει το τέλος του ταξιδιού μας με την Quill (και θα ανυπομονούμε για το σίγουρο Moss 2), το Credits track είναι ικανό να μας συγκινήσει μέχρι δακρύων μέσα στο Headset μας. Ευτυχώς δε θα μας βλέπει κανείς.
[vc_row][vc_column width=”1/2″]
Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PS4 Pro
Είδος: Platform – Puzzle
Κυκλοφορεί για: PlayStation VR αποκλειστικά στα 30€ Digital
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 27/02/2018
Εταιρία ανάπτυξης: Polyarc
Εκδότρια εταιρία: Polyarc
Ευχαριστούμε θερμά τoν Developer Polyarc όπως και τη Sony Hellas για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review.
[/vc_column][/vc_row] [review]Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!