Μια λεπτομερή ματιά στο PlayStation VR

Το PlayStation VR αποτελεί την πρόταση της Sony για την εικονική πραγματικότητα. Γνωστό με το κωδικό όνομα Project Morpeus παλαιότερα, βρίσκεται υπό ανάπτυξη λίγα χρόνια τώρα και αναμένεται να γίνει διαθέσιμο στο καταναλωτικό κοινό μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2016. Το PSVR συνοδεύεται από μια εξωτερική υπολογιστική μονάδα, κάτι σαν το κεντρικό του σύστημα, που στεγάζει σημαντικά για την λειτουργία μέλη του VR. Η Sony αποφάσισε να χρησιμοποιήσει εξωτερική μονάδα, αρχικά για να μην προσθέσει στην συσκευή περιττό βάρος, αλλά και για μην περιορίσει τις δυνατότητες της για χάρη του hardware. Όμως, τι περιέχει μέσα αυτό το κουτί και ποια η λειτουργία του; Αρχικά, ο υπολογιστής του PSVR έχει διαστάσεις 140x140x35mm, δηλαδή στο μέγεθος ενός Wii περίπου. Η συσκευή περιέχει και ένα τροφοδοτικό 12V, 3A που σημαίνει πως δεν είναι και άσχημα για το μέγεθος της. Η εξωτερική μονάδα τοποθετείτε ανάμεσα στο headset και στο PlayStation 4 και όπως θα δείτε στην εικόνα παρακάτω ενσωματώνει δυο θύρες HDMI (είσοδος/έξοδος), μια USB θύρα και την τροφοδοσία. Δεν μας απασχολεί το μέγεθος του, αλλά πιο πολύ γιατί έχει αυτό το μέγεθος, που παρεμπιπτόντως είναι μεγαλύτερο από τα πρωτότυπα που αποστελνόταν με τα dev-kit. Στην αρχή, η Sony είχε ανακοινώσει πως το PSVR θα έτρεχε στα 60Hz, όμως αργότερα αναθεώρησε και αναβάθμισε τις οθόνες σε 120Hz OLED. Αν υποθέσουμε πως το PS4 τροφοδοτεί με 1080p το σετ, τότε δεν μένει πολλή δουλειά για την μονάδα.

psvr_rear

Μία από τις γνωστές λειτουργίες είναι το social screen, που υλοποιείται με την έξοδο HDMI. Το social screen επιτρέπει την σύνδεση μιας εξωτερικής οθόνης για να μπορούν να παρακολουθούν και να αλληλεπιδρούν και άλλα άτομα, ενώ ο παίχτης βρίσκεται “βυθισμένος” στην εικονική πραγματικότητα. Παράλληλα, για να καταφέρει τα 120Hz, η μαμά Sony το εξόπλισε με μια τεχνολογία asynchronous time-warp. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει τα παιχνίδια σε 60fps να προβληθούν σε μεγαλύτερο ρυθμό ανανέωσης, ώστε να συμβαδίζουν με τις οθόνες του VR. Χάρη σε αυτή την τεχνική, μειώνονται τα σπασίματα στην οθόνη καθώς και η ναυτία που μπορεί να προκληθεί, ενώ μπορεί να εφαρμοστεί και σε εικόνα που τρέχει ήδη στα 120Hz. Ίσως, αν αναθέσεις σε μια CPU αυτή την διαδικασία να μειωθεί ο χρόνος απόκρισης του headset. Όμως και πάλι δεν δικαιολογεί γιατί αυτό το μέγεθος. Αν παρατηρήσατε από την παραπάνω εικόνα, το κουτί ενσωματώνει και έναν ανεμιστήρα 25mm. Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα πως περιέχει ένα επεξεργαστή με ικανοποιητική ισχύ, αφού είναι αναγκαία η ενεργητική ψύξη. Όμως γνωρίζουμε πως το render των γραφικών θα γίνεται μέσα στο PlayStation 4 και θα πρέπει οι developers να δουλέψουν μέσα σε περιορισμένα όρια.

Η ιδέα μιας υπολογιστικής μονάδας που θα μειώνει το lag δεν είναι άσχημη, όμως αυτό που μας προβληματίζει περισσότερο είναι το κόστος της συνολικής συσκευής. Το PlayStationVR αποτελεί μια σημαντική επένδυση για την Sony και αν το κόστος κατασκευής είναι υψηλό ίσως φέρει αρνητικό αντίκτυπο στην ανταπόκριση του κοινού. Πάντως, είναι λίγο νωρίς να κρίνουμε, μιας και μπορεί να αλλάξουν πολλά μέχρι την ημέρα κυκλοφορίας του.