Μια συλλογή Kingdom Hearts που προσπαθεί να ενώσει το παρελθόν και το παρόν της σειράς με το επερχόμενο Kingdom Hearts III, δίχως όμως να προσφέρει όγκο περιεχομένου.
Η σειρά Kingdom Hearts πάντοτε ήταν περίεργη. Λίγο η πολύπλοκη ιστορία του, λίγο οι παράξενες αποκλειστικότητες που «έσπασαν» σημαντικά κεφάλαια της σειράς σε πλατφόρμες από κάθε γενιά και είδος, κι άλλο λίγο η ένωση Final Fantasy, Disney και ολοκαίνουριων δημιουργιών.
Όμως, ανέκαθεν είχε ίντριγκα. Σε σημεία, βαθαίνει πάρα πολύ το νόημα δημιουργώντας μια μοναδική πλοκή κι ένα μυστήριο που ακολουθείς έως το τέλος του, κι η ενσωμάτωση των ιστοριών, κόσμων και χαρακτήρων Disney στην βασική πλοκή είναι αξιοθαύμαστη. Συνδυαστικά με το light RPG σύστημα μάχης, που γίνεται μεγάλη πρόκληση στα ανώτερα επίπεδα, ήταν δύσκολο να μην το ερωτευτείς παρά την αμιγώς Ιαπωνική ιδιαιτερότητά του σε κάθε γωνιά που κοίταζες.
Πιστό στην παράδοση, το Kingdom Hearts HD II.8 Final Chapter Prologue συνεχίζει ακάθεκτο, με τίτλο που παρακαλά για συντομογραφία και δομή που βρήκαμε στις προηγούμενες δύο HD συλλογές: δύο παιχνίδια με remastered γραφικά και (πιθανόν) νέο περιεχόμενο και μια HD ταινία δημιουργημένη από cinematics άλλου τίτλου. Στην προκειμένη, βασικός πυρήνας είναι το Kingdom Hearts 3D Dream Drop Distance, μια remastered εκδοχή της αποκλειστικότητας του Nintendo 3DS που για πρώτη φορά μεταφέρεται σε οικιακές κονσόλες, ενώ υποστηρικτικό ρόλο παίζουν τα Kingdom Hearts 0.2 Birth by Sleep – A Fragmentary Passage, μια ολοκαίνουρια ιστορία με την Aqua που συμβαίνει μετά το Birth by Sleep, και τέλος το Kingdom Hearts χ Back Cover, μια HD ταινία που εξιστορεί την πηγή των Foretellers και κλείνει αρκετές τρύπες από την συνολική πλοκή.
Ας ξεκινήσω με το βασικότερο: μπορεί το Kingdom Hearts 3D να είναι ένα port από φορητή κονσόλα, όμως στην τηλεόραση, φαίνεται κάθε τι άλλο, και παίζεται άψογα με χειριστήριο σαν να δημιουργήθηκε εξ αρχής για αυτό. Η μεταφορά στο PlayStation 4 συνεπάγεται πολύ ομορφότερα και καθαρά γραφικά, όταν με τη σειρά του το αρχικό ήταν ένα από τα αρτιότερα (οπτικώς) παιχνίδια του 3DS το 2012.
Στο κομμάτι της πλοκής, η βασική ιδέα είναι πως οι Sora και Riku δοκιμάζονται για να γίνουν Keyblade Masters, κι ως βασικό τους στόχο έχουν την εξαφάνιση των Dream Eaters από τους κόσμους που εισέβαλλαν, και το ξεκλείδωμα των 7 Keyholes of Sleep. Ο καθένας έχει διαφορετική αποστολή, ακόμη και στον ίδιο κόσμο, κι έτσι ενσωματώνεται ο μηχανισμός Drop για εναλλαγή μεταξύ των δύο: η μπάρα Drop αδειάζει με το πέρασμα του χρόνου, κι όταν φτάσει στο μηδέν, αυτόματα εναλλάσσεται ο χαρακτήρας που χρησιμοποιείς – για την ακρίβεια, εσύ μεταφέρεσαι στον άλλο χαρακτήρα, που σημαίνει ότι μπορεί να βρεθείς στην άλλη άκρη του κόσμου ως Riku αν το Drop Gauge του Sora αδειάσει ακόμη και στη μέση ενός boss fight.
Πέραν του καθαρά τεχνικού κομματιού, η ουσία του να αλλάζεις χαρακτήρα συχνά είναι χρήσιμη για να ανακαλύπτεις διαρκώς νέους τρόπους να τιθασεύεις τις δυνάμεις του καθενός εκ των δύο. Επίσης, χρησιμοποιώντας Dream Fragments, μπορείς να προβείς στην δημιουργία Dream Eaters που μπορούν να σε συνοδεύουν (έως 3 ταυτόχρονα) και μάλιστα να βοηθούν στις επιθέσεις και στα ανοίγματα, δημιουργώντας links που επιτρέπουν, συν τοις άλλοις, και την εκτέλεση team attacks με καταστροφικά αποτελέσματα.
Η άλλη κύρια χρήση τους είναι στην καλύτερη εξισορρόπηση του τρόπου παιχνιδιού σου, καθώς τρεις αμιγώς επιθετικά Spirits (όπως λέγονται) μπορούν να αντισταθμίσουν την κλίση του χαρακτήρα σου προς την άμυνα ή την εξ αποστάσεως μαγεία. Καθένας εκ των δύο χαρακτήρων διαθέτει το δικό του Command Deck, δηλαδή τις εντολές που μπορούν να εκτελέσουν, οι οποίες ουσιαστικά αποτελούν το moveset τους.
Τα Command Decks μπορούν να διαφέρουν σαν την μέρα με την νύχτα μεταξύ των δύο, όμως μια κοινή προσθήκη είναι ο μηχανισμός Flowmotion, που σου δίνει την δυνατότητα να αξιοποιείς το περιβάλλον για να εκτελέσεις διάφορες ενέργειες, όπως το να ρίξεις τον ένα εχθρό επάνω στον άλλο για να απελευθερώσεις τον χώρο σου, ή να πηδάς από τοίχο σε τοίχο για να φτάσεις στον μακρινό στόχο δίχως να ασχοληθείς με τους υπόλοιπους εχθρούς στο έδαφος. Με το πάτημα ενός πλήκτρου και την κατάλληλη τοποθέτηση, το Flowmotion ενεργοποιείται και μάλιστα «δένεται» τόσο φυσικά με τις υπόλοιπες κινήσεις των χαρακτήρων, που θα μετατραπεί σε φυσική προέκταση των combos κι όχι μόνο. Όταν, δε, έχεις να κάνεις με τα δυσκολότερα εκ των bosses του παιχνιδιού, εκτιμάς αυτή την ελευθερία επιλογών και προσέγγισης όσο ποτέ άλλοτε, κάνοντας τό Kingdom Hearts 3D ίσως την πληρέστερη και ανθεκτικότερη στον χρόνο προσθήκη της σειράς.
Από άποψη ποικιλίας κόσμων, κάτι που έχει εξελιχθεί σε βασικό συστατικό της φόρμουλας Kingdom Hearts, υπάρχει μια ικανοποιητική ισορροπία μεταξύ νέων και παλιών, καθώς ακόμη και κόσμοι που έχουμε δει στο παρελθόν έχουν νέες ιστορίες ή και χαρακτήρες, συχνά λαμβάνοντας και χώρα σε άλλο μέρος από τα όσα είχαμε ζήσει παλαιότερα. Βέβαια, το πλήθος κόσμων μπορεί να φαντάζει μικρό, όμως αντισταθμίζεται από το μέγεθός τους, με τον καθένα να προσφέρει ώρες επί ωρών παιχνιδιού εν αντιθέσει με παλαιότερους κόσμους που έρχονταν κι έφευγαν εν ριπή οφθαλμού.
Έπειτα από δεκάδες ώρες παιχνιδιού στο Kingdom Hearts 3D, έρχεται η ώρα του νέου Kingdom Hearts Birth by Sleep – A Fragmentary Passage. Με δυστυχία θα πω πως ο τίτλος ίσως και να διαρκεί περισσότερο από το ίδιο το παιχνίδι, που δεν ξεπερνά τις 3 ώρες μαζί με τα cutscenes, κάνοντάς το κάτι κοντινότερο σε DLC παρά ολοκληρωμένο παιχνίδι. Παρόλα αυτά, η ουσία του είναι το κάτι άλλο (παρά τα στραβοπατήματα προς το τέλος), δίνοντάς μας μια καθαρότερη ματιά στην τόσο πολύπλοκη ιστορία και τα γεγονότα που δένουν μαζί όλη τη σειρά, αλλά και μια γεύση από το τι έπεται με το Kingdom Hearts III.
Χειρίζεσαι την Aqua, μια εκ των τριών πρωταγωνιστών του (κορυφαίου) Kingdom Hearts Birth by Sleep, το οποίο χρονολογικά τοποθετείται πρώτο στη σειρά. Διαδραματίζεται αμέσως μετά τα γεγονότα του τίτλου, και ξεκινάς με την Aqua στο Realm of Darkness με προφανή στόχο να ξεφύγεις από το σκοτεινό μέρος, και να αναζητήσεις τους φίλους σου, Ventus και Terra. Λόγω της μικρής διάρκειάς του και της σημασίας του στην πλοκή, όντας ίσως η σημαντικότερη νέα προσθήκη από το Kingdom Hearts 3D έως τώρα, δεν θα ήθελα να επεκταθώ στις λεπτομέρειες της ιστορίας, και θα μείνω στο ότι επιτυγχάνει να δώσει μερικές απαντήσεις και να προετοιμάσει το έδαφος για το Kingdom Hearts III, αλλά παραμένει κάπως μπλεγμένο, απόρροια του τόσο πολύπλοκου σεναρίου. Ελπίζω πως, επιτέλους, το Kingdom Hearts III θα σταματήσει να παράγει νέες ορολογίες, γεγονότα, χαρακτήρες κλπ κι απλά θα κλείσει τα τόσα ανοιχτά θέματα. Η επιστροφή των Heartless είναι μια καλοδεχούμενη προσθήκη στην ιστορία, και ευελπιστώ πως βαδίζει προς γνώριμα μονοπάτια ξανά και «κλείνει τον κύκλο» της.
Εκεί που ξεκάθαρα δεν μπλέκεται, κι αντιθέτως διατηρεί έναν σταθερότατο βηματισμό, είναι στο gameplay. Αν το Kingdom Hearts 3D είναι το απόγειο της σειράς σε αυτόν τον τομέα, τότε το A Fragmentary Passage πατάει επάνω του και σκαρφαλώνει ακόμη ψηλότερα – με μοναδικό παράγοντα που με απωθεί από το να το ορίσω ως το καλύτερο μέχρι στιγμής, να είναι η μικρή του διάρκεια που προφανώς δεν παρουσιάζει όλα όσα έρχονται με το Kingdom Hearts III, κι επομένως αποτελεί ημιτελή εικόνα – δεν θα το χαρακτήριζα κάτι διαφορετικό από το Episode Duscae demo του Final Fantasy XV, το οποίο είναι πλέον κάτι εντελώς διαφορετικό από το παιχνίδι που κυκλοφόρησε ενάμιση χρόνο αργότερα.
Δίχως τα τόσα συνδεόμενα συστήματα του Kingdom Hearts 3D, και κοντινότερο στο πνεύμα του Kingdom Hearts Birth by Sleep, το A Fragmentary Passage είναι μια εξέλιξη του παραδοσιακού τρόπου χειρισμού αντί για μια επανεφεύρεση αυτού. Combos με όμορφη ροή, μαγεία που μοιάζει φυσική συνέχεια των combos αντί για ξεχωριστά abilities, μεγάλα άλματα και καλύτερη κίνηση σε κάθε τομέα, παρουσιάζουν άψογα το μέλλον της σειράς και το τι έπεται (ελπίζω) σύντομα. Το ότι η Aqua είναι μια κατά κύριο λόγο «μάγισσα», αλλά χειρίζεται με περίσσια χάρη το Keyblade, είναι απόδειξη της προσβασιμότητας του χειρισμού και της ομοιογένειας των χαρακτήρων, που δεν διαφοροποιοούνται σε τεράστιο βαθμό στα βασικά, παρά μόνο στις λεπτομέρειες.
Είναι γεγονός, επίσης, ότι το Kingdom Hearts III θα είναι φτιαγμένο με την Unreal Engine 4, και παρότι δεν είναι γνωστό αν το A Fragmentary Passage χρησιμοποιεί την ίδια μηχανή γραφικών, η αξιοποίηση τού PlayStation 4 (και του PS4 Pro) είναι εμφανής, φτάνοντας επίπεδα λεπτομέρειας μοντέλων και περιβάλλοντος που ποτέ δεν είχαμε αντικρύσει στην σειρά. Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στα εφέ, με τους συνδυασμούς σκιάς και φωτός να εντυπωσιάζουν ουκ ολίγες φορές, κάτι που δεν θα περάσει απαρατήρητο σε ένα τέτοιου είδους παιχνίδι. Αξίζει επίσης να σημειωθεί η σταθερότητα των καρέ, παρά τα όσα (εντυπωσιακά) συμβαίνουν στην οθόνη ανά πάσα στιγμή.
Τέλος, μένει η ταινία με τον εξίσου παράξενο τίτλο, Kingdom Hearts χ Back Cover, η οποία ουσιαστικά ενώνει τα γεγονότα του mobile παιχνιδιού Kingdom Hearts χ Unchained για να μας πει την ιστορία των Foretellers, που δρούσαν ακόμη και πριν τον φημισμένο πόλεμο Keyblade War. Με την υποψία ότι κάποιος πληροφοριοδότης βρίσκεται στις τάξεις τους, οι Foretellers αρχίζουν να υποπτεύονται και την σκιά τους, δίνοντάς ένα σενάριο που βασίζεται αρκετά στην δύναμη των χαρακτήρων του. Με διάρκεια περίπου μιας ώρας, είναι ένα ωραίο bonus (σίγουρα καλύτερο από το mobile παιχνίδι, κατ’ εμέ) και αν μη τι άλλο, δείχνει το που θα οδηγηθεί η πλοκή με το Kingdom Hearts III. Τα συναισθήματά μου προς αυτή ήταν κάπως χλιαρά, κυρίως γιατί η σύνδεσή της με τα δύο παιχνίδια του πακέτου δεν ήταν τόσο άμεση όσο θα ήθελα, κι αντί να ξεκαθαρίσει το γενικό τοπίο, ξεκαθαρίζει μερικά κομμάτια ιστορίας. Δεν είναι πρόβλημα της ταινίας, καθώς την θεωρώ μια αξιόλογη προσπάθεια, όμως ένα σημάδι του γενικότερου προβλήματος.
Με την (επανα)κυκλοφορία του Kingdom Hearts I.5 & II.5 HD ReMIX τον Μάρτιο, ο μέσος παίκτης θα χρειαστεί τα δύο αυτά πακέτα (σ.σ.: πακέτο HD Remix και Final Chapter Prologue) για να έχει πλήρη εικόνα του τι εστί Kingdom Hearts ενόψει Kingdom Hearts III, που νιώθω πως βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ (κι ελπίζω να μην διαψευστώ στην Ε3). Δεδομένης της, αντικειμενικά, μικρής ποσότητας υλικού που περιέχεται στο Final Chapter Prologue (δεν μιλώ καν για νέο υλικό), αλλά και της εξαιρετικά μικρής διάρκειας του πραγματικά νέου κεφαλαίου, πιστεύω πως ένα πακέτο με όλα τα περιεχόμενα του Final Chapter Prologue και του επερχόμενου Kingdom Hearts I.5 & II.5 HD ReMIX θα ήταν η ιδανική λύση όχι μόνο για βετεράνους, που καλούνται να πληρώσουν σχεδόν 100€ για τις δύο συλλογές (κι ίσως ξαναπλήρωσαν άλλα τόσα όταν οι προαναφερθείσες κυκλοφόρησαν στο PlayStation 3!), αλλά και για αυτούς που θέλουν να εισέλθουν στον κόσμο αυτό για πρώτη φορά.
Θεωρώ λοιπόν, πως τίθεται θέμα με την τιμή του τίτλου (προτεινόμενη λιανική, 50€), καθαρά από την σχέση αξίας/ποσότητας κι ανεξάρτητα με την ποιότητα του περιεχομένου, και παρά την αγάπη μου για τη σειρά και την δίψα μου για καθετί νέο σχετικά με αυτή, δεν μπορώ να μην αναγνωρίσω τον εξαιρετικά λανθασμένο χειρισμό της Square Enix που κυκλοφορεί δύο συλλογές σε διάστημα δύο μηνών, ειδικά όταν ένα μεγάλο μέρος του κοινού του PlayStation 4 προέρχεται από παίκτες Xbox 360, κι επομένως διαθέτουν μηδαμινή επαφή με το franchise.
Σαν τελευταίο λόγο για την σύνοψη, θα πω πως το Final Chapter Prologue είναι μια ουσιαστική, αν όχι μικρή σε διάρκεια, προσθήκη στην σειρά και διαθέτει στο δυναμικό της ίσως τον καλύτερο τίτλο Kingdom Hearts, το Kingdom Hearts 3D Dream Drop Distance, κι ένα εντυπωσιακό μα εξαιρετικά μικρό κεφάλαιο που μας καλωσορίζει στην νέα εποχή Kingdom Hearts – και μια ταινία περίπου μιας ώρας, που πραγματεύεται σημαντικά γεγονότα κι ίσως δείχνει τον δρόμο του Kingdom Hearts III. Παρόλα αυτά, με το Kingdom Hearts I.5 & II.5 HD ReMIX μόλις έναν μήνα και κάτι μέρες μακριά, ίσως χρειαστεί να περιμένετε κάποια πτώση τιμής προτού «βουτήξετε» και στις δύο συλλογές, καθώς μόνο έτσι θα έχετε την ολοκληρωμένη εμπειρία.
[vc_row][vc_column width=”1/2″]
Είδος: Action RPG
Κυκλοφορεί για: PlayStation 4
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 24/01/2017
Εκδότρια εταιρία: Square Enix
Εταιρία ανάπτυξης: Square Enix
[/vc_column][/vc_row]
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!