Another… sequel!
H Αvalanche Studios με έδρα την Στοκχόλμη της Σουηδίας είναι ένα Studio το οποίο προήλθε μέσα από την κατάρρευση της Rock Solid Games πίσω στο μακρινό 2003. Το Σουηδικό Studio έχοντας πάρει ως παρακαταθήκη τα δύο πρώτα επεισόδια της σειράς συνέχισε την ανάπτυξη της σειράς Just Cause. Βέβαια η Avalanche Studios έγινε και ευρέως γνωστή με το Mad Max το οποίο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την WarnerBros. Ακόμη, το Studio συμβάλλει και στην ανάπτυξη του Rage 2 της Id και της Bethesda. Ύστερα από την μέτρια πορεία όμως του Just Cause 3 το αδελφό studio από το Malmo της Σουηδίας φέρνει στο προσκήνιο το Just Cause 4 το οποίο έρχεται να συνεχίσει αυτή την μη γραμμική δράση και την ελευθερία που είχαμε γνωρίσει στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Θα καταφέρει άραγε το τέταρτο επεισόδιο να ξεχωρίσει ή απλά θα κινηθεί στην μετριότητα;
Σενάριο-Περιβάλλον
Βασικός πρωταγωνιστής της σειράς παιχνιδιών αλλά και σε αυτό το τέταρτο επεισόδιο είναι ο Rico Rodriguez ο οποίος μετά τις τελευταίες περιπέτειες του επιστρέφει στην φανταστική χώρα της Λατινικής Αμερικής, Solis και στόχος του είναι να απελευθερώσει την χώρα από το δικτατορικό καθεστώς της Black Hand όπου είναι ένα κατάλοιπο των δύο προηγούμενων δικτατόρων του Salvador Mendoza και του Sebastiano Di Ravello. H Black Hand βέβαια τεχνητώς δημιουργεί ακραία καιρικά φαινόμενα στην περιοχή, όπως φονικούς ανεμοστρόβιλους και φονικές καταιγίδες με σκοπό να ελέγχουν την περιοχή. Ο Rico Rodriguez θα προσπαθήσει να σταματήσει με κάθε τρόπο να “ρίξει¨ την Black Hand αλλά και να απελευθερώσει την Solis. Ένα μεγάλο μειονέκτημα του τίτλου αποτελεί το σενάριο μιας και πρόκειται για κάτι που φαίνεται δυστυχώς προχειρογραμμένο και μας θυμίζει b-movie κινηματογραφικές ταινίες που εμφανίζονται κατά καιρούς. Σε συνέχεια του κακού σεναρίου βέβαια έρχονται και τα αδιάφορα cutscenes όπου οι χαρακτήρες είναι αδιάφοροι και πολλές φορές θα μπούμε στην διαδικασία της παράβλεψης τους για να συνεχίσουμε παρακάτω.
Gameplay
To Just Cause 4 είναι ένα open world παιχνίδι τρίτου προσώπου όπου μας θυμίζει λιγάκι το GTA, περισσότερο ως προς την προοπτική γιατί ως προς την υλοποίηση κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Ο χάρτης του παιχνιδιού χωρίζεται σε regions όπου εμείς σιγά σιγά μέσα από τις αποστολές θα πρέπει να τις ξεκλειδώνουμε διευρύνοντας την επιρροή του δικού μας στρατού ενάντια της Black Hand. Το κακό σε αυτή την υπόθεση είναι πως αν μια φορά ξεκλειδώσουμε την περιοχή ο αντίπαλος δεν κάνει καμία προσπάθεια στο να ανακτήσει την περιοχή. Οι αποστολές που καλούμαστε να βγάλουμε εις πέρας ναι μεν στην αρχή θα μας φανούν κάπως ενδιαφέρουσες αλλά μετά από ένα σημείο θα αρχίσουν να είναι επαναλαμβανόμενες και λιγάκι κουραστικές. Το θέμα των αποστολών θα είναι είτε να καταστρέψουμε στρατηγικά σημεία των αντιπάλων είτε να αποφυλακίσουμε κρατουμένους ή να προστατεύσουμε κάποια σημεία συγκεκριμένου ενδιαφέροντος. Όμως όλα αυτά επαναλαμβάνονται συνεχώς και εκεί φαίνεται η σχετική προχειρότητα των δημιουργών στο να εμπλουτίσουν με ποικιλία αποστολών τον τίτλο.
Με τον Rico καλούμαστε να διαχειριστούμε έναν αρκετά μεγάλο αριθμό όπλων διαφόρων κατηγοριών με τους Shooting μηχανισμούς να κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα δίχως να μας προβληματίζουν σε κάτι. Το θετικό είναι πως θα μπορείτε να καταστρέψετε σχεδόν ότι θέλετε και αυτό κάνει λιγάκι το παιχνίδι απολαυστικό ως προς τις εκρήξεις μέσα στο περιβάλλον. Επίσης, ο Rico πέρα από την διαχείριση των όπλων μαζί του θα έχει αλεξίπτωτο, το Wingsuit αλλά και το Grappling Hook το οποίο θα μας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο από τις πρώτες ώρες μέσα στο παιχνίδι. Να σας πω την αλήθεια εμένα με ξένισε λίγο το γεγονός καθώς μου θύμισε τον Rico σε κάτι από Spider-Man αλλά οκ είναι ένα παιχνίδι που αψηφά και τους κανόνες της φυσικής όποτε μπορεί κάποιους να μην τους ενοχλήσει καν. Βέβαια θα μπορείτε να το έχετε και ως εναλλακτική σε πολλές περιπτώσεις γιατί μην ξεχνάμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα Open world παιχνίδι οπότε μπορείτε να φτάσετε στον στόχος σας με πολλαπλούς τρόπους.
Στο Grappling Hook βεβαίως υπάρχουν και κάποιες παραμετροποιήσεις όπως για παράδειγμα το λεγόμενο μπαλόνι το οποίο θα σας βοηθήσει σε κάποιες αποστολές και στόχος του είναι να ανυψώνει διάφορα αντικείμενα ή ακόμη και εχθρούς, κάνοντας τα πράγματα ακόμη πιο διασκεδαστικά. Μέσα από τα Menu μπορείτε να κάνετε και κάποια Upgrades στον ήδη υπάρχον εξοπλισμό σας. Πέρα από αυτό όσο προχωράμε και ολοκληρώνουμε τις αποστολές θα ξεκλειδώνουμε και κάποια crew members όπου θα είναι διαθέσιμοι στο να μας στείλουν με τα air drops κάποιο μεταφορικό μέσο ή το όπλο που επιθυμούμε. Φυσικά υπάρχουν και τα fast travels για πιο γρήγορη μετακίνηση. Μιλώντας για μεταφορικά μέσα θα μπορείτε να οδηγήσετε ότι επιθυμείτε είτε από απλές μηχανές έως και μαχητικά αεροπλάνα.
Γραφικά – Ήχος
Αφήνοντας το gameplay περνάμε στο τεχνικό κομμάτι του τίτλου όπου το Σουηδικό Studio κάνει χρήση της περίφημης μηχανής γραφικών Avalanche Open World Engine για να αναπαραστήσει τον κόσμο που προαναφέραμε προηγουμένως. Τα αποτελέσματα δεν είναι και ιδιαιτέρως εντυπωσιακά καθώς ο τίτλος κινείται σε μέτρια επίπεδα με τα textures να είναι σε πολλές περιπτώσεις χαμηλής ανάλυσης αλλά και οι χαρακτήρες και ιδιαίτερα στα cutscenes θα μας θυμίσει παιχνίδι προηγούμενης πενταετίας και πάνω. Ένα ενοχλητικό φαινόμενο που παρατηρήθηκε κατά την διάρκεια της περιήγησης μας μέσα στα περιβάλλοντα είναι πως ο Rico πολλές φορές δεν μπορούσε να ανέβει ούτε καν από απλά εμπόδια (ένα απλό σκαλοπάτι) και αναγκαζόμασταν να μεταπηδούμε αρκετές φορές κάτι που ήταν αρκετά ενοχλητικό. Η μουσική επένδυση αλλάζει ανάλογα την περίσταση ως προς την διακύμανση των αποστολών με το voice acting, ιδιαίτερα του Rico να είναι εντελώς απογοητευτικό και να μου θυμίζει πολλές φορές πρωταγωνιστή ερωτικής ταινίας ή να είναι φωνή από μεταγλώττιση.
Εν κατακλείδι
Πολλές φορές έχουμε πει πως κάποια franchises αρχίζουν να κουράζουν με τα συνεχόμενα Sequels και τo Just Cause 4 έρχεται δυστυχώς να μας το υπενθυμίσει σε κάποιο βαθμό. Δεν υπάρχουν σημάδια βελτίωσης και ο τίτλος θέλει απεγνωσμένα ανανέωση σε όλα τα επίπεδα για να συνεχίσει να δικαιολογεί την οποιαδήποτε μελλοντική του κυκλοφορία. Απλά κρατώ τον διασκεδαστικό του χαρακτήρα ως προς τους Shooting μηχανισμούς του και το χαμό που μπορούμε να δημιουργήσουμε. Από εκεί και μετά το σενάριο είναι απλά απογοητευτικό, οι αποστολές επαναλαμβανόμενες αφήνοντας τον χάρτη αναξιοποίητο αλλά και τα γραφικά τα οποία μας θυμίζουν παιχνίδι προηγούμενων ετών.
[vc_row][vc_column width=”1/2″]

Είδος Παιχνιδιού: Open World Action Adventure
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 04/12/18
Κυκλοφορεί για: PlayStation 4, Xbox One, PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: Avalanche Studios
Εκδότρια Εταιρεία: Square Enix
Ευχαριστούμε θερμά την CD Media για τη έγκαιρη παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του review.
[/vc_column][/vc_row]Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!