Το ντεμπούτο-έκπληξη της σειράς για το Wii U, Hyrule Warriors, καταρρίπτει τις προσδοκίες πολλών. Το crossover που ποτέ δεν πιστέψαμε ότι θα δουλέψει, δούλεψε.
Μέσα στα λιβάδια της Hyrule, ο ήρωας Link τρέχει, φορώντας την πανοπλία του πάνω από την παραδοσιακή πράσινη στολή του, και μοιράζει απλόχερα θάνατο σε αρμάδες εχθρών με ποικιλία από combo. Δεν ακούγεται τυπικό Zelda; Αυτό συμβαίνει επειδή δεν είναι.
Το Hyrule Warriors αποτελεί το “παιδί” δύο σειρών που συνυπάρχουν σε δύο άκρες. Στη μια άκρη το Dynasty Warriors, στην άλλη το The Legend of Zelda. Το πρώτο αφορά ασταμάτητες, εξωπραγματικές και απίθανες μάχες με θεμέλια σε πραγματικά γεγονότα, χαρακτήρες και περιόδους. Το δεύτερο αφορά έναν τύπο που έχει σκοπό να σώσει την πριγκίπισσα Zelda, αλλά στην πορεία ανακαλύπτει πολύπλοκα σχέδια. Είναι adventure τίτλος, αργού ρυθμού, με αμέτρητα έξυπνα παζλ και περίτεχνες boss μάχες. Μπορούν να δουλέψουν όμως μαζί;
Η απάντηση ακούει στο όνομα Hyrule Warriors, που δημιουργήθηκε από την εταιρία που “γέννησε” το Dynasty Warriors, την Koei Tecmο και την Omega Force, καθώς και την διάσημη Team Ninja (Ninja Gaiden, Dead or Alive, Metroid: Other M) που δείχνει την επιρροή της κυρίως στα design των χαρακτήρων. Είναι ο πρώτος The Legend of Zelda τίτλος που βλέπουμε για το Wii U, και θα έλεγα ψέματα αν έλεγα πως δεν είναι πάρα μα πάρα πολύ ενδιαφέρων.
Πάμε στα βασικά. Η ιστορία ξεκινάει με στρατιές του σκότους να κάνουν μαρς προς το κάστρο Hyrule, και οι αγαπημένοι μας ήρωες υποψιάζονται ότι επιτίθενται για να απαγάγουν την πριγκίπισσα Zelda και να ρίξουν σε χάος την χώρα. Η υψηλόβαθμη Impa προσπαθεί άμεσα να συντάξει μια ομάδα άμυνας, και πριν το καταλάβει, ο γενναίος και πολλά υποσχόμενος στρατιώτης Link έχει ήδη ορμίσει στη μάχη. Στην διάρκεια του ταξιδιού μας, θα έχουμε υπό τον έλεγχό μας διάφορους παλιούς αλλά και νέους ήρωες και κακοποιούς, για λογαριασμό του Legend Mode, δηλαδή της κύριας εκστρατείας, ενός από τα πολλά modes που διαθέτει ο τίτλος. Για να είμαστε δίκαιοι και ειλικρινής, η ιστορία δεν φτάνει τα ύψη των υπολοίπων Zelda παιχνιδιών, αλλά δεν νομίζω ότι κάποιος δεν το περίμενε. Μιλάμε για ένα παιχνίδι με έμφαση σε περιεχόμενο και gameplay, όπου τα άλλα είναι δευτερεύοντα.
Και ακόμα πιο παράξενο από την ερώτηση “Zelda + Warriors;” είναι το πόσο καλά δουλεύουν όλα αυτά. Κάτι που λείπει σε προηγούμενα Warriors παιχνίδια, όπως το πρόσφατο Warriors Orochi 3, είναι ο παράγοντας “δέσιμο με χαρακτήρες”. Εδώ, ειδικά αν έχεις και κάποια σχέση με τα Zelda γενικότερα, θα νοιαστείς και θα ενθουσιαστείς για την έμφαση που δόθηκε σε σχέσεις και λεπτομέρειες. Αντί να βλέπω την κάθε αποστολή σαν ευκαιρία για γενοκτονία στους μικρούς Goron, την έβλεπα ως γέφυρα που με συνέδεε με τον επόμενο σημαντικό χαρακτήρα ή γεγονός. Χωρίς να αποκαλύψω πολλά για την ιστορία, μπορώ να πω ότι σαν Zelda nerd, έβρισκα κάθε λεπτό κάτι που ήταν βγαλμένο από τα προγενέστερα Zelda. Για παράδειγμα, η Fi του Skyward Sword είπε σε μια στιγμή πως “υπάρχει 85% πιθανότητα ο Levias να επανεμφανιστεί”. Όσοι έχουν παίξει το Skyward Sword του Wii (σ.σ.: εξαιρετικό Zelda) αναγνωρίζουν το σχόλιο ως κάτι που η Fi συνεχώς έλεγε και ξανάλεγε στο παιχνίδι — κάτι που ίσως να μη θυμάσαι γενικά, αλλά αν το δεις το θυμάσαι κατευθείαν. Το Hyrule Warriors σφύζει από τέτοιες στιγμές, δείχνοντας ότι όχι μόνο η Koei Tecmo έκανε καλή έρευνα, αλλά ότι και η Nintendo ασχολήθηκε με την ανάπτυξη όπως άρμοζε. Όσοι ασχολούνται με την χρονολογική σειρά και τοποθέτηση των παιχνιδιών, όπως την είδαμε στο Hyrule Historia, θα τραβάνε τα μαλλιά τους προσπαθώντας να ταιριάξουν κάπου αυτό το παιχνίδι. Το ξέρω γιατί το προσπάθησα! Αλλά αυτός ο τρόπος ήταν ο μόνος που είχαν οι κατασκευαστές αν ήθελαν απόλυτη ελευθερία, και μια δικαιολογία να αναμείξουν εποχές και χαρακτήρες.
Στην συνέχεια υπάρχει το Free Mode, όπου διαλέγετε αποστολές του Legend Mode και τις επαναλαμβάνετε με οποιονδήποτε χαρακτήρα. Το τελευταίο τονίζεται, διότι στο Legend η κάθε αποστολή σου δίνει το πολύ τρεις χαρακτήρες από τους 16 διαθέσιμους, που ξεκλειδώνονται σταδιακά είτε με πρόοδο είτε με άλλους τρόπους. Πέρα από την ελευθερία που δίνει, προσφέρει επίσης την δυνατότητα να δεις τον μυστηριώδη χαρακτήρα Sheik να τρέχει στις πεδιάδες της Hyrule από το Twilight Princess, ή τον Ganondorf να παλεύει κάτω από το άγαλμα της θεάς στην Skyloft. Με λίγα λόγια, είναι ένα όνειρο για τους fans της σειράς, και προσφέρει αμέτρητες ώρες επιπλέον παιχνιδιού, μετά την μεσαίου μήκους ιστορία (περίπου 15 ώρες).
Σειρά έχει το Adventure Mode, που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους fans των πρώτων τίτλων, αλλά και από αυτούς που θέλουν ένα ουσιαστικό διάλλειμα από την ξέφρενη δράση. Εδώ, έχουμε τον χάρτη που υπήρχε στο πρώτο The Legend of Zelda — σε pixel μορφή, παρακαλώ — και ο πιξελιασμένος Link καλείται να τον εξερευνήσει χρησιμοποιώντας υλικά/εργαλεία που μαζεύει από το Free Mode. Σε κάθε τετράγωνο κρύβεται μια διαφορετική έκπληξη, οι οποίες διαρκούν συνήθως 5-10 λεπτά, σχεδόν το 1/3 από τις αποστολές της ιστορίας. Είναι πολύ πιο συγκεντρωμένες στον στόχο, και είναι ιδανικές για δοκιμή νέων χαρακτήρων ή στυλ μάχης. Ορισμένα πράγματα είναι διαθέσιμα για ξεκλείδωμα μόνο στο Adventure Mode, για να δώσει ένα επιπλέον κίνητρο να το δοκιμάσετε. Πιστέψτε με όταν λέω ότι αξίζει έστω μια δοκιμή!
Μετά θα προσθέσω το Challenge Mode, το οποίο δεν είναι στην αρχική έκδοση του παιχνιδιού (προστέθηκε ως δωρεάν update την πρώτη μέρα), οπότε και δεν θα σταθώ πολύ. Εδώ, το ήδη δύσκολο έργο που είχατε να εκπληρώσετε στο Legend Mode, επιστρέφει. Μικρής διάρκειας αποστολές που σε καλούν να βάλεις τα δυνατά σου και όσα έμαθες σε χρήση, για να καταφέρεις να φτάσεις στο τέρμα. Είναι η πραγματική δοκιμασία για όσους θέλουν να δουν πόσο καλά έμαθαν το παιχνίδι.
Και περνάμε στο gameplay. Η βασική φιλοσοφία του Warriors υπάρχει κι εδώ, φυσικά, που σημαίνει: μεγάλα, εντυπωσιακά combo ενάντια σε άμυαλους στρατούς, με ορισμένους υψηλόβαθμους χαρακτήρες να δυσκολεύουν την κατάσταση. Τις περισσότερες φορές, στόχος είναι να κατακτήσεις οχυρά για τον στρατό της Hyrule, ώστε να έχεις αριθμητικό πλεονέκτημα ενάντια στον αντίπαλο — που, μερικές φορές, δεν είναι μια αλλά δύο μεριές. Ο μεγάλος χάρτης κατοικείται αραιά αρχικά, και πυκνώνει όσο περνάει ο χρόνος. Απερισκεψία μπορεί εύκολα να επιφέρει αποτυχία ολόκληρης της αποστολής, αφού αν υπολογίσεις λάθος τις κινήσεις του αντιπάλου αλλά και του ίδιου σου του στρατού, τότε δεν είναι δύσκολο να βρεθείς “πνιγμένος” από εχθρούς.
Για να ελαφρύνεις αυτό το “πνίξιμο”, υπάρχει μια πληθώρα combo που μπορείς να εκτελέσεις. Την μεγαλύτερη ποικιλία την έχει ο Link, θα έλεγα, αλλά οι άλλοι δεν χωλαίνουν. Συγκεκριμένα, ο καθένας έχει το δικό του στυλ, και απαιτεί να το μάθεις. Αν προσπαθήσεις, για παράδειγμα, να παίξεις την πρωτοεμφανιζόμενη Lana όπως τον Link, θα αποτύχεις. Η πρώτη αφιερώνεται κυρίως σε έλεγχο πλήθους, ενώ ο δεύτερος χτυπάει αλύπητα ελάχιστους στόχους ευθεία μπροστά του. Το juggling (να κρατάς τον αντίπαλο στον αέρα) είναι επίσης ύψιστης σημασίας, και χρειάζεται προπόνηση πριν μάθεις πώς να κρατάς τον εχθρό “κλειδωμένο” στον αέρα και να τον χτυπάς, ενώ τα διάφορα sub-weapons (όπως το boomerang και το τόξο) προσθέτουν άλλο ένα εργαλείο καταστροφής που μπορείς — και πρέπει — να χρησιμοποιήσεις κατάλληλα για θετικά αποτελέσματα. Κάτι που ξεχώρισε και θύμισε επίσης πολύ Zelda είναι οι μάχες με τα bosses. Απαιτούν τακτική, απομνημόνευση και γνώση των ικανοτήτων και των δύο πολεμιστών, και άψογη χρήση όχι μόνο του κυρίως όπλου σου, αλλά και των sub-weapons. Λάθος χειρισμοί σε “γονατίζουν”· το παιχνίδι δεν συγχωρεί, παρά τις τρεις επιλογές δυσκολίας στην κάθε αποστολή. Η προσθήκη ενός συστήματος κλειδώματος στόχου (για πρώτη φορά σε Warriors παιχνίδι) κάνει τις μάχες με τους μεγάλους κακούς λιγότερο χαοτικές και συμβάλλει στην “Zelda ταυτότητα” του παιχνιδιού. Ένας νέος μετρητής επίσης επιτρέπει να κάνεις τεράστια ζημιά στον αντίπαλο: αν καταφέρεις να αδειάσεις τον μετρητή με τα χτυπήματά σου πριν ο αντίπαλος συνέλθει, το αποτέλεσμα θα τον κάνει να μετανιώνει. Αλλά, όπως και πολλά άλλα στο παιχνίδι, αυτό απαιτεί να διαβάζεις σωστά τις κινήσεις του εχθρού και να τις θυμάσαι.
Οι πολεμιστές, φυσικά, δεν παραμένουν στάσιμοι. Ο καθένας ανεβαίνει level ανάλογα με τη χρήση του, το οποίο τον δυναμώνει, αλλά υπάρχουν και διάφορα skill trees που ξεκλειδώνουν νέες ικανότητες ή αλλαγές στα στατιστικά. Επίσης, ο καθείς έχει ένα ή περισσότερα όπλα στην κατοχή του, τα οποία μπορούν επίσης να “πειραχτούν” και να συνδυαστούν, παρέχοντας νέες δυνατότητες στην μάχη. Για παράδειγμα, ένα όπλο μπορεί να δίνει καλύτερο ποσοστό τύχης στο να βρεις σπάνια όπλα, ενώ ένα άλλο μπορεί να δίνει μεγαλύτερο αριθμό ρουπιών από κάθε εχθρό. Όλα αυτά, όμως, δεν είναι διαθέσιμα δωρεάν. Μέσα από τις αποστολές, μαζεύεις τα υλικά που χρειάζεσαι για να επεκταθείς στα skill trees ή να αναβαθμίσεις τον οπλισμό σου, κάτι που σε κάνει να ξαναπαίζεις αποστολές, και μπορείς να το συνδυάσεις με την επιλογή ενός φρέσκου χαρακτήρα. Η Koei κατάφερε να σου δώσει κίνητρα να ξαναπαίξεις μέρη του παιχνιδιού με διαφορετικό τρόπο, χωρίς να σε αναγκάζει, κι αυτό σου δίνει μια άνεση ως προς τον ρυθμό που προχωράς.
Η ύπαρξη μιας γκαλερί που ολοκληρώνεται σταδιακά βρίσκοντας τα κρυμμένα Skulltula στις πίστες είναι επίσης ένα “δώρο” προς τους fans, αλλά και μια ευκαιρία να εξερευνήσουν την ιστορία της σειράς. Το music player, για παράδειγμα, σου δίνει πρόσβαση στο εκπληκτικό soundtrack του παιχνιδιού. Έχω ακούσει διάφορες metal διασκευές του θρυλικού “Overworld Theme“, αλλά μπορώ να πω η πιο χαλαρή rock διασκευή του Hyrule Warriors είναι εξίσου — επιτρέψτε μου — επική. Γενικότερα, η μουσική της σειράς μεταφέρθηκε και διαμορφώθηκε με τεράστια επιτυχία, και η επιλογή να διαλέγετε ποιο τραγούδι θα παίζει πριν από κάθε αποστολή είναι κάτι που δεν σταμάτησα να χρησιμοποιώ.
Τις αποστολές μπορείς να τις παίξεις μόνος ή με παρέα, με έναν παίχτη να ελέγχει το παιχνίδι από το GamePad, και τον άλλο να χρησιμοποιεί ένα WiiMote ή ένα Wii U Pro Controller. Η κάμερα λειτουργεί άψογα από μόνη της, οπότε μη φοβηθείτε να χρησιμοποιήσετε το WiiMote! Η ποιότητα του stream στο off-screen play στην οθόνη του GamePad είναι επίσης υψηλής ποιότητας, χωρίς να υπάρχει καθυστέρηση από και προς την κονσόλα, οπότε και δεν επηρεάζεται η ακρίβεια καταχώρισης εντολών. Δυστυχώς, η δυνατότητα για online co-op δεν υπάρχει, και είναι κρίμα. Το ότι υπάρχει τοπικό co-op δεν σημαίνει πως πρέπει να αφαιρείται το online, ή το αντίστροφο. Κι επίσης, να προσθέσω πως δεν με ικανοποίησε η χρήση του GamePad. Δείχνει τα objectives της αποστολής και επιτρέπει ευκολότερη επιλογή sub-weapon, αλλά έχει αποδειχτεί πως μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα. Μιας και μιλάμε για έναν τίτλο που πέρασε πολύ από τα χέρια της Nintendo, περίμενα περισσότερα στον τομέα.
Τα γραφικά δεν είναι τόσο λεπτομερή όσο στο Mario Kart 8, αλλά εντυπωσιάζουν για τα δεδομένα της κονσόλας. Μόνο και μόνο ότι η ατέλειωτη δράση που λαμβάνει χώρα ανά πάσα στιγμή δεν ρίχνει το framerate είναι μεγάλο συν, αλλά και τα τοπία γενικότερα έχουν μια ιδιαίτερη ομορφιά. Κυρίως, είναι τοπία γνωστά, όπως η γέφυρα του Twilight Princess ή το Death Mountain, αλλά δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία σε αυτά. Μιας και το παιχνίδι δεν φοβάται να “παίξει” με το ταξίδι στον χρόνο και τις διαστάσεις, θα μπορούσε κάλλιστα να περιλαμβάνει περισσότερες τοποθεσίες ή χαρακτήρες από άλλους Zelda τίτλους· ο περιβόητος Yuga του A Link Between Worlds, ας πούμε, δεν είχε θέση σε αυτό το ρόστερ; Δεν πιστεύω πως δικαιολογείται η μικρή λίστα τίτλων που διαλέχτηκε, όταν η σειρά μετράει δεκαετίες ιστορίας και μια αράδα παιχνιδιών. Ευελπιστώ πως με τα προγραμματισμένα τέσσερα DLC πακέτα θα προστεθούν ουσιαστικοί χαρακτήρες. Ένα δωρεάν update επίσης προσθέτει ορισμένους χαρακτήρες, όπως την ανταγωνίστρια Cia, αλλά οι χαρακτήρες του DLC παραμένουν μυστήριο.
Και ανακεφαλαιώνουμε. Το Zelda Dynasty — εε, Hyrule Warriors — σου δίνει ένα ολοκληρωμένο πακέτο με αμέτρητες ώρες παιχνιδιού, και πάρα πολλές αλλαγές στην φόρμουλα των Warriors τίτλων. Μιλάμε για έναν τίτλο που μπορεί να εκτιμηθεί όχι μόνο από θαυμαστές των δύο σειρών, αλλά και από “πρωτάρηδες” που ψάχνουν ένα αξιόλογο παιχνίδι για τη συλλογή τους. Κάτοχοι Wii U, μη φοβηθείτε να το αγοράσετε — το υλικό που παρέχει δίνει πάνω από 50-60 ώρες παιχνιδιού ως την πλήρη ολοκλήρωση. Αν πάλι δεν έχετε Wii U, δείτε το ως έναν ακόμα λόγο να αγοράσετε ένα. Η Nintendo επέλεξε να πειραματιστεί, και το πείραμα απέδωσε τα μέγιστα.
[wp-review]Ταυτότητα παιχνιδιού
Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για review : Wii U
Είδος : Action, Hack ‘n’ Slash
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 19/09/2014
Κυκλοφορεί για: Wii U
Εκδότρια Εταιρεία: Nintendo
Εταιρεία Ανάπτυξης: Omega Force – Team Ninja
Επίσημη Ιστοσελίδα : http://zelda.com/hyrule-warriors/
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!