Horizon: Zero Dawn

Το 2017 σαν χρονιά δεν έχει κλείσει καλά καλά δύο μήνες και η Sony έχει μπει δυναμικά με απανωτές αποκλειστικές κυκλοφορίες στο PlayStation 4. Σε ποιο να αναφερθώ πρώτα, στο πανέμορφο Gravity Rush 2, μήπως στο εκπληκτικό Nioh και πριν βγει ο Φλεβάρης έρχεται και μας πετάει κυριολεκτικά στα μούτρα ίσως το πιο αναμενόμενο παιχνίδι της χρονιάς, το Horizon: Zero Dawn, της ολλανδικής Guerilla Games, που μας χάρισε στο παρελθόν την αξιόλογη σειρά first person shooter, Killzone. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, το Horizon: Zero Dawn κυκλοφορεί στη Β. Αμερική στις 28 Φεβρουαρίου ενώ στα μέρη μας έρχεται τη 1η Μαρτίου, εξού και η αναφορά μου στο Φλεβάρη.  Αν και βρισκόταν υπό ανάπτυξη από το 2011, η Sony αποφάσισε να μας το συστήσει στην έκθεση της E3 το 2015 και έκτοτε κατάφερε να χτίσει συστηματικά πολλές προσδοκίες γύρω από το όνομά του. Φαντάζομαι πως οι περισσότεροι που διαβάζετε αυτές τις γραμμές και είχατε μία εικόνα για το Horizon: Zero Dawn από τα trailers και τις παρουσιάσεις περιμένετε ένα παιχνίδι υψηλών προδιαγραφών. Αυτό που θέλω να πω μιας και δεν μ’ αρέσει να κρύβομαι είναι ότι η εικόνα του παιχνιδιού είναι διαφορετική από αυτήν τουλάχιστον που είχα αποκομίσει εγώ και ότι το Horizon: Zero Dawn ήρθε για να μείνει για πολλά χρόνια και για πολλές συνέχειες. Πάμε να το δούμε αναλυτικότερα.

Στο Horizon: Zero Dawn λοιπόν αναλαμβάνουμε το ρόλο της κοκκινομάλλας Aloy, μεγαλωμένης ως παρίας από γεννησιμιού της και σε συνδυασμό με την εξαιρετική δουλειά της ομάδας ανάπτυξης προκειμένου να σετάρουν τη χαρακτήρα κυριολεκτικά από μωρό παιδί, δημιουργείται ένα πρωτόγνωρο δέσιμο μαζί της σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το σκηνικό λαμβάνει τόπο σε ένα post-apocalyptic περιβάλλον, με την Aloy να μπαίνει στα βάσανα από πολύ νωρίς. Στην ηλικία των έξι, ξεφεύγοντας για λίγο από την επιτήρηση της πατρικής φιγούρας του επίσης εξόριστου Rost, βρίσκεται εγκλωβισμένη σε μία τεχνολογικά ανεπτυγμένη και συνάμα ερημωμένη σπηλιά όπου ανακαλύπτει το Focus. Μία συσκευή που τοποθετείται πάνω από το αυτί της και μας βοηθάει να σκανάρουμε το περιβάλλον, να ανακαλύπτουμε πληροφορίες, αντικείμενα και το πιο σημαντικό, αδύναμα σημεία στους αντιπάλους. Η λειτουργία ενεργοποιείται με το πλήκτρο του R3 και μεταξύ μας υπήρχαν στιγμές που το είχα ξεχάσει ότι υπήρχε καθώς επιβραδύνει σημαντικά την κίνηση μας. Από εκείνη την ηλικία κι έπειτα, η Aloy αποφασίζει να δεχθεί σκληρή εκπαίδευση από τον Rost προκειμένου να αποδείξει την αξία της στις φυλές μέσω της δοκιμασίας του Proving, να σταματήσει να ζει ως παρίας και να μάθει  εν τέλει την αλήθεια για την προέλευση της μιας και δεν γνωρίζει τίποτα για τους βιολογικούς της γονείς. Ακολουθώντας το main quest, που θα χρειαστεί κοντά στις 25 ώρες για να το ολοκληρώσετε, θα συναντήσετε κόσμο και κοσμάκη από NPCs. Η συνομιλία μαζί τους, πέρα από σημαντικές πληροφορίες για το σεναριακό υπόβαθρο του παιχνιδιού θα σας ανοίγουν ενίοτε και διάφορα side quests τα οποία τα βρήκα απλά στη νόηση και εκτέλεση, παρόλα αυτά τα περισσότερα τα προσπέρασα προς στιγμήν για να επιστρέψω αργότερα. Αν αποφασίσετε να ολοκληρώσετε το παιχνίδι μαζί με τις προαιρετικές αποστολές και τα collectibles ετοιμαστείτε για διαπλασιασμό των ωρών ενασχολησής μαζί του. Να μην παραλείψω να αναφέρω πως επιλογές στους διαλόγους υπάρχουν αλλά οι στιγμές που θα επηρεάσουν ουσιαστικά την μετέπειτα εξέλιξη είναι πραγματικά ελάχιστες.

Σημαντικό στοιχείο του Horizon: Zero Dawn είναι, όπως έχετε καταλάβει και από τα trailers μέχρι τα εξώφυλλα του παιχνιδιού, τα ζωόμορφα ρομπότ με επιρροές από δεινοσαύρους. Πίστευα πως το κυνήγι και η μάχη μαζί τους θα είναι πραγματικός εφιάλτης καθώς το gameplay θα περιόριζε αρκετά την εμπειρία για μία μάχη τέτοιας κλίμακας αλλά δεν δάγκωνα την γλώσσα μου καλύτερα. Το gameplay του Horizon: Zero Dawn είναι τόσο ισορροπημένο και αποκρίσιμο σε κάθε μας εντολή που γίνεται απολαυστικό. Η Aloy χρησιμοποιεί σαν βασικό της όπλο εμβέλειας το τόξο ενώ ακόμη διαθέτει και δόρυ για close combat-melee με τη δυνατότητα για ελαφριά και βαριά επίθεση. Παρόλα αυτά μπορούμε να προμηθευτούμε διαφορετικά όπλα από merchants πάντοτε με το αντίστοιχο αντίτιμο ανταλλαγής. Η καλύτερη προσέγγιση, τουλάχιστον στην αρχή, είναι η stealth τακτική όπου μπορούμε να σκοτώσουμε στιγμιαία και αθόρυβα το αντίπαλο ρομπότ ή ακόμα να το αναπρογραμματίσουμε προκειμένου να το κάνουμε mount, κοινώς να το καβαλήσουμε. Πιστέψτε με μιας και ο χάρτης του παιχνιδιού είναι τεράστιος και με το περιορισμένο fast travel, που θα πούμε παρακάτω, οι αποστάσεις καβάλα στο ρομποτικό “άλογο” μειώνονται αισθητά. Η αναβάθμιση της Aloy πραγματοποιείται ακόμη κάθε φορά που ανεβαίνει level και επιβραβευόμαστε με skill points που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ξεκλειδώσουμε νέες ικανότητες από ένα εξαιρετικά δομημένο skill tree που χωρίζεται σε τρεις κατηγορίες: Prowler, Brave και Forager. Ένα εξίσου σημαντικό στοιχείο του παιχνιδιού είναι το crafting, σε βαθμό που μου θύμισε λίγο Far Cry και είναι απαραίτητο για να κατασκευάζουμε από πυρομαχικά μέχρι potions και αναβαθμίσεις του εξοπλισμού μας.

Το Horizon: Zero Dawn αποτελεί ένα από τα ομορφότερα και αρτιότερα τεχνικά παιχνίδια που είδα σε αυτή τη γενιά και το λέω χωρίς ίχνος υπερβολής ειδικά αν αναλογιστούμε την open-world φύση του αλλά και την τεράστια ποικιλομορφία του. Διαθέτει έναν τεράστιο χάρτη, εξαιρετικά σχεδιασμένο και διαμορφωμένο και θα συναντήσετε από καταπράσινα ηλιόλουστα λιβάδια μέχρι ομιχλώδης βουνοπλαγιές. Παρόλα αυτά η γρήγορη μετακίνηση από ένα σημείο στο άλλο μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω fast travel στα διάφορα campfires που κάνουμε quick ή manual save, που απαιτεί όμως κάθε φορά travel pack, το οποίο με τη σειρά του απαιτεί σημαντικά resources. Ίσως η εταιρεία θέλησε με αυτό το τρόπο να μας ωθήσει περισσότερο στην εξερεύνηση αλλά επιμένω πως θα έπρεπε να υπάρχει περισσότερο ελευθερία στις γρήγορες μετακινήσεις. Από εκεί και πέρα στον τεχνικό τομέα η Guerrilla Games εξελίσσοντας την μηχανή γραφικών Decima, που εφαρμογή της είδαμε και στο Killzone: Shadowfall, δημιούργησε ένα πανέμορφο από άποψης γραφικών αποτέλεσμα επιπέδου των κορυφαίων παιχνιδιών που είδα σε αυτή τη γενιά. Χωρίς να θέλω να γίνω κουραστικός θα επιμείνω ότι για να αντιληφθούμε το μεγαλείο του τεχνικού τομέα, ακόμα και μετά την αφαίρεση μερικών εφέ προς χάρη της απόδοσης χωρίς frame drops, οφείλουμε να αναλογιστούμε συνδυαστικά την τεράστια έκταση και ελευθερία του παιχνιδιού. Όσον αφορά την απόδοσή, οφείλω να ομολογήσω πως είχα επιφυλάξεις και πίστευα ότι θα συναντούσε πτώσεις καρέ ειδικά όταν θα πάλευα με πολλά ρομπότ ταυτόχρονα όμως όπως προανέφερα η Guerrilla Games προέβη προς το τέλος της ανάπτυξης στην αφαίρεση μερικών εφέ προκειμένου να μην υπάρχουν προβλήματα και τελικά τα κατάφερε, το Horizon: Zero Dawn τρέχει “νερό” τόσο στο βασικό PS4 όσο και στο PS4 Pro που σημειωτέον δεν έχει δεχθεί ακόμα το Patch για αναβαθμισμένη απόδοση μιας και αυτό θα έρθει λίγο πριν την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του. Αξίζει να σημειώσω επίσης πως ηχητικά το παιχνίδι στέκεται στον υψηλό πήχη που έθεσε ο υπόλοιπος τεχνικός τομέας σε βαθμό να ψάχνω συνεχώς το Gold Stereo Headset όταν ήθελα να παίξω, προκειμένου να το απολαύσω με ότι καλύτερο έχω στη διάθεσή μου.

Δεν αποφεύγω να δηλώσω πως είμαι ενθουσιασμένος με το Horizon: Zero Dawn, όχι γιατί το περίμενα να μην είναι καλό αλλά γιατί ξεπέρασε κατά πολύ τις προσδοκίες μου, βάζοντας από πολύ νωρίς, κατά τη γνώμη, υποψηφιότητα για παιχνίδι της χρονιάς. Γενικά αποφεύγω πολλά trailers προκειμένου να θωρακιστώ απέναντι σε spoilers αλλά και γιατί θέλω να ανακαλύπτω κατά το δυνατόν μόνος μου παιχνίδια που με ενδιαφέρουν. Παρόλα αυτά με την συστηματική προώθηση του Horizon: Zero Dawn από τη Sony είχα παρακολουθήσει υλικό και είχα διαμορφώσει μία εικόνα γι’ αυτό ενός περισσότερου action και γραμμικού τίτλου. Ευτυχώς με διέψευσε και το παιχνίδι τιμά την action-rpg φύση του και μάλιστα χαρακτηρίζεται από απόλυτη ισορροπία μεταξύ των μηχανισμών του. Όπως ανέφερα και στην αρχή, η Guerilla Games χτίζει franchise με το Horizon: Zero Dawn, το οποίο ήρθε για να μείνει και να μας κάνει τα επόμενα χρόνια να ανυπομονούμε για την ανακοίνωση συνέχειας του σε κάποια E3 ή PlayStation Experience. Μέχρι τότε, κάντε τη χάρη στον εαυτό σας και δώστε του την ευκαιρία να απολαύσει το Horizon: Zero Dawn.

[vc_row][vc_column width=”1/2″]horizon-box[/vc_column][vc_column width=”1/2″]Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PS4 Pro
Είδος Παιχνιδιού: Action-RPG
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 01/03/2017
Κυκλοφορεί για: PlayStation 4
Διάθεση για την Ελλάδα: Sony Hellas
Εταιρεία Ανάπτυξης: Gurrilla Games
Εκδότρια Εταιρεία: Sony Interactive Entertainment

editorschoice-busted[/vc_column][/vc_row]

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!