MOBA… Δύο ομάδες, μια βάση ανά ομάδα. Μοναδικός στόχος η εξολόθρευση της αντίπαλης βάσης.
Τα MOBA έχουν κατακλύσει τον τόπο τη σήμερον ημέρα. Ξεφυτρώνουν συνέχεια MOBA το ένα μετά το άλλο, πολεμώντας για μια θέση στην κορυφή. Όλα παρόμοια, αλλά το καθένα με κάτι προσπαθεί να ξεχωρίσει. Η Blizzard λοιπόν μετά την επιτυχία της με το τελευταίο της Card Game: Hearthstone είπε να προσπαθήσει να κολυμπήσει στα βαθιά νερά των MOBA Games με αρκετές καινοτομίες και διαφορές από τα υπόλοιπα.
Τί μάχη μαίνεται στο μάτι του κυκλώνα;
Στο Heroes of the Storm, ήρωες από τα τρία γνωστά franchise της Blizzard ( Diablo, Warcraft, Starcraft ) βρίσκονται σε μάχη. Η Blizzard δε νοιάστηκε ιδιαίτερα να βάλει κάποια ιστορία πίσω από αυτό. Απλά και λιτά, ήρωες και τέρατα πολεμούν για την κατάκτηση βάσεων. Αυτή τη στιγμή έχει να προσφέρει 28 διαφορετικούς χαρακτήρες και 5 διαφορετικές αρένες μάχης.
Οι χαρακτήρες διακρίνονται σε:
Warrior: Πολεμιστές υψηλής ανθεκτικότητας που ειδικεύονται στο να κρατούν ασφαλή την υπόλοιπη ομάδα τους.
Assassin: Η κύρια πηγή ζημιάς. Ειδικεύονται στο να σκοτώνουν την αντίπαλη ομάδα
Support: Οι αφανείς ήρωες του παιχνιδιού. Μπορεί να μην προκαλούν ζημιά αλλά κρατούν όρθια όλη την ομάδα με buffs και heals.
Specialist: Πρακτικά οι Specialists είναι όσοι δεν μπορούν να μπουν σε καμία από τις άλλες κατηγορίες, αν και καθένας τους είναι διαφορετικός.
Τί νέο φέρνει το HotS;
Κύρια διαφορά είναι ότι δεν υπάρχει χρηματική μονάδα και ώς συνέπεια μαγαζί αντικειμένων. Το μόνο που θα ενδιαφέρει τον παίχτη είναι να αποκτήσει πόντους εμπειρίας. Οι οποίοι όμως θα ληφθούν για ολόκληρη την ομάδα και εδώ φτάνουμε στη δεύτερη πολύ βασική διαφορά : Δεν υπάρχει ατομικό level up για τον κάθε ήρωα. Οι πόντοι εμπειρίας που μαζεύει ο καθένας μαζεύονται σε ένα μετρητή ολόκληρης της ομάδας που όταν γεμίσει κάνει level up όλους τους ήρωες. Από τη μία με αυτόν τον τρόπο δεν μένει πίσω στα level κανένας αλλά ούτε κάποιος μπορεί να ξεφύγει παραπάνω. Κάνει όλη την ομάδα να βρίσκεται συνεχώς στο ίδιο επίπεδο. Πιστεύω είναι λιγάκι περιοριστικό αλλά από την άλλη βοηθάει να κρατηθεί μια ισσορροπία ώστε μία παρτίδα να μην φύγει εκτός ελέγχου από ένα “παραταϊσμένο” παίχτη.
Ο κάθε χαρακτήρας ξεκινάει με 3 διαφορετικά abilities το παιχνίδι και ένα passive όπως επίσης και ένα mount, το οποίο βοηθάει στη γρηγορότερη κίνηση στο χάρτη, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο εκτός μάχης . Καθώς ανεβαίνει η ομάδα επίπεδα ξεκλειδώνονται κάποια talents που είτε δίνουν κάποιο γενικό passive bonus είτε ενισχύουν κάποιο από τα active abilities του χαρακτήρα. Στο 10ο επίπεδο αποκτάει ο καθένας το 4ο ability του το οποίο συνήθως είναι και το πιο ισχυρό. Στο 20ο επίπεδο επιλέγει ο παίχτης το τελευταίο talent αλλά το level up συνεχίζεται μέχρι τα 30, όμως τα επίπεδα προσφέρουν μόνο στατιστικά.
Πολύ ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η Blizzard επιβραβεύει την εξειδίκευση σε ένα χαρακτήρα. Όσο περισσότερα παιχνίδια κάνεις με ένα χαρακτήρα, μπορείς να τον κάνεις ένα ξεχωριστό level up που φτάνει μέχρι το 10 και ξεκλειδώνει περισσότερες επιλογές talent μέσα στο παιχνίδι, παραλλαγές στην όψη του αλλά και εναλλακτική επιλογή για Ultimate ability(!). Είναι πραγματικά εκπληκτικό το πόσο πολύ μπορεί να αλλάξει ένας χαρακτήρας ανάλογα με την επιλογή των talents. Η Blizzard ομολογώ πως έχει κάνει πάρα πολύ σωστή δουλειά σε αυτόν τον τομέα διότι δίνει την επιλογή στον παίχτη να προσαρμόζει το χαρακτήρα του σε κάθε παιχνίδι ανάλογα με τις ορέξεις του αλλά και ανάλογα με το τί απαιτήσεις υπάρχουν στην κάθε παρτίδα.
Τελευταίο αλλά καθόλου ασήμαντο στοιχείο είναι ότι σε καθέναν από τους χάρτες υπάρχουν αποστολές που όταν ολοκληρωθούν μπορούν να δώσουν προβάδισμα στην ομάδα που τις κατάφερε. Ένας πειρατής ζειτάει Δουβλόνια για να ανατινάξει με το πλοίο του τα αντίπαλα κτίρια, η σκοτεινή μητέρα του δάσους θα μετατρέψει έναν από τους χαρακτήρες ,της ομάδας που θα της φέρει λουλουδια, σε γίγαντα-φυτό που μπορεί να εκμηδενίσει την αντίπαλη βάση. Η ιδέα αυτή προσφέρει νέο αέρα σε μία παρτίδα κάθε φορά καθώς οι παίκτες έχουν κάτι στο μυαλό τους κάτι παραπάνω από το απλά να γκρεμίσουν κτίρια και η Blizzard έχει βάλει αρκετή φαντασία.
Τελικά συμπεράσματα
Γενικά έχω μείνει ευχαριστημένος από την εμπειρία μου με το HotS καθώς εκεί που περίμενα ακόμα ένα MOBA, ανακάλυψα ένα παιχνίδι που κρατάει τη βασική συνταγή αλλά προσφέρει κάτι το ξεχωριστό. Το παιχνίδι είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο ακόμα και ελπίζω να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο με νέους ήρωες,αρένες και κυρίως πρωτότυπες ιδέες έτσι ωστέ να μην καταλήξει στην άβυσσο των MOBA Games.
Θετικά
+ Οι δυνατότητες παραμετροποίησης με τα Talents
+ Τα objectives σε κάθε map
Αρνητικά
– Το ομαδικό level up ίσως ξενίσει στους hardcore/competitive players
– Η δυσκολία κατάκτησης των objectives χωρίς καλή συνενόηση
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!