Head-to-Head: Star Wars: Battlefront (Beta) Preview

Ανάλυση του Star Wars Battlefront (Beta), μαζί με συγκριτικό βίντεο! Παρουσιάζουμε το “Head-to-Head” μέσω αυτού του άρθρου.

Ένα από τα μεγαλύτερα γεγονότα της χρονιάς είναι αναμφίβολα η συνέχιση της σειράς Star Wars, με το έβδομο κύριο κεφάλαιο να κυκλοφορεί τον ερχόμενο Δεκέμβρη. Στον κόσμο του gaming, βέβαια, μετράνε (προφανώς) περισσότερο τα παιχνίδια, και το “κενό” αυτό έρχεται να καλύψει ένα μήνα πριν την ταινία το δημοφιλές Star Wars: Battlefront, το οποίο μεσουρανούσε προ δεκαετίας και πλέον ανακατασκευάζεται από τα χέρια των ειδικών στην DICE (Battlefield, Mirror’s Edge).

STAR WARS™ Battlefront™ Beta_20151011224306

Χθες (σ.σ. 12/10/2015) τέλειωσε η beta του παιχνιδιού που ήταν ανοιχτή για τις τρεις πλατφόρμες κυκλοφορίας του τίτλου — PC, PlayStation 4, Xbox One — η οποία και μας βοήθησε να βγάλουμε σημαντικά συμπεράσματα για την κατεύθυνση του παιχνιδιού, μιας και μιλάμε για reboot κι όχι για συνέχεια. Οπότε, ας δούμε τα κυριότερα σημεία.

Δύο ανταγωνιστικά modes έγιναν διαθέσιμα για τους παίχτες (Drop Zone, Walker Assault), τα οποία χρησιμοποιούσαν μικρότερες, καθαρές μάχες ή μεγάλης έκτασης αναμετρήσεις, αντίστοιχα. Στο Drop Zone, ανά περιόδους “έβρεχε” κάψουλες που φυτεύονταν στη γη και οι δυο ομάδες, Rebels και Imperials, έπρεπε να υπερασπιστούν για ένα χρονικό διάστημα — κάτι σαν King of the Hill.

Το Walker Assault βάζει τις δύο πλευρές αντιμέτωπες στον πλανήτη Hoth (για την beta, περισσότεροι χάρτες/πλανήτες στο retail παιχνίδι) με δύο διαφορετικούς στόχους: οι Imperials υπερασπίζονται τα κολοσσιαία AT-AT’s όσο αυτά βαδίζουν προς την αντίπαλη μεριά, ενώ οι Rebels πρέπει να κατακτήσουν τουλάχιστον 2 Uplinks ώστε να οργανώσουν ένα μεγάλο χτύπημα στα AT-AT’s, με σκοπό να τα καταστρέψουν.

STAR WARS™ Battlefront™ Beta_20151009222746

Το Survival mode, το μοναδικό μη ανταγωνιστικό της beta, αποτελεί μια ακόμη παραλλαγή του δοκιμασμένου και διασκεδαστικού horde mode από παιχνίδια όπως το Gears of War 3, ο σκοπός του οποίου είναι να επιβιώνεις έπειτα από κύματα επί κυμάτων εχθρών αυξανόμενης δυσκολίας. Ο πλανήτης Tatooine ήταν η “παιδική χαρά” μας για εδώ, και δεν μπορώ να πω ότι με εντυπωσίασε ως mode. 10 κύματα σχετικά απλών εχθρών οι οποίοι δεν εξελίσσονταν από άποψη ΑΙ, δίνοντάς μου άπειρες ευκαιρίες να αποσπάσω kills μπαινοβγαίνοντας πίσω από τον ίδιο βράχο ξανά και ξανά. Με περίπου έναν μήνα ως την κυκλοφορία, ελπίζω η έκδοση που θα έχουμε στο δισκάκι μας να μην αντιμετωπίζει τέτοια θέματα.

Οι παλιές κλάσεις που απάρτιζαν το ρόστερ επιλογών στα Battlefront και Battlefront 2 δεν επιστρέφουν εδώ, και τη θέση τους παίρνουν στρατιώτες που μπορούν να εξοπλιστούν με διάφορα αντικείμενα, όπως διαφορετικά blasters, χειροβομβίδες κ.ά. Από την μία, αυτό εξαλείφει τα όρια που προσθέτει η κάθε κλάση, όμως από την άλλη περπατά σε μια πολύ λεπτή γραμμή που διαχωρίζει την ισορροπία και την ανισότητα. Με μεγάλη μου ευχαρίστηση παρατήρησα πως κανένα κομμάτι εξοπλισμού δεν έδινε το συναίσθημα της υπεροχής τόσο όσο της εναλλακτικής λύσης.

Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει και το έξυπνο σύστημα reloading που χρησιμοποιούν τα όπλα, τα οποία όντας blasters που ρίχνουν lasers, άρα υπερθερμαίνονται και κάθε λίγο (σε παρατεταμένη χρήση) πρέπει να πατήσετε το κουμπί reload την κατάλληλη στιγμή ώστε άμεσα να ξαναμπείτε στο “παιχνίδι” — ειδάλλως, αν αποτύχετε, θα περιμένετε λίγο παραπάνω. Εν μέσω ανταλλαγής πυρών, η συγκεκριμένη ιδιαιτερότητα μπορεί να γίνει αιτία επιβίωσης ή θανάτου, μετατρέποντας την κάθε μονομαχία σε κάτι περισσότερο από άμυαλο shooting μέχρι ένας από τους δύο να πεθάνει.

STAR WARS™ Battlefront™ Beta_20151009223248

Το ίδιο επίπεδο ισορροπίας δεν τηρείται και στο Walker Assault, δυστυχώς, παρότι είναι (απ’ τα διαθέσιμα) το αγαπημένο μου. Ο όγκος ευθυνών των Rebels είναι απλώς τεράστιος έναντι στους Imperials, ειδικά όταν οι δυο πλευρές μοιράζονται σε (ως) 20 vs 20. Τα ΑΤ-ΑΤ’s ρίχνουν τεράστια πυρά παντού ή μπορούν και να σας ποδοπατήσουν, κάνοντας το έργο των δυνάμεων εδάφους των Rebels αρκετά δύσκολο, ενώ ακόμα και οι μηχανοκίνητες μονάδες θα τα βρουν σκούρα αν δεν υπάρξει επικοινωνία. Κύριο μέλημα των Imperials είναι η επίθεση, ωμά κι απλά, κάτι που ακόμα κι ανοργάνωτα μπορεί να καταστρέψει μια εξίσου ανοργάνωτη άμυνα των Rebels.

Η προσθήκη εμβληματικών μορφών ως χαρακτήρες εντός του Walker Assault είναι κάτι ευχάριστο, τουλάχιστον. Μέσα από τυχαία tokens που εμφανίζονται στον χάρτη, οποιοσδήποτε παίχτης προλάβει να πάρει το hero token της ομάδας του θα γίνει αυτόματα ένας ήρωας της παράταξης (Luke Skywalker ή Darth Vader στην beta). Οι ήρωες είναι από τη φύση τους πολύ δυνατότεροι από τους απλούς στρατιώτες κι έτσι η ομάδα που έρχεται αντιμέτωπη με έναν ήρωα πρέπει να οργανωθεί και να δράσει αναλόγως — κάτι που δεν είναι πάντα εύκολο λόγω της έλλειψης εύκολης επικοινωνίας πλην του μικροφώνου, όπως π.χ. γρήγορες, γενικές εντολές. Δεν κατάφερα να παίξω ως ήρωας στην διάρκεια της beta, όμως η εμπειρία μου βλέποντάς τους από την αντίθετη άκρη του lightsaber τους ήταν (παραδόξως) θετική. Έκαναν την διαφορά στο πεδίο της μάχης, ήταν ισχυροί κι όχι άτρωτοι, και πάνω απ’ όλα ήταν πιστοί στο υλικό.

Δυνατό στοιχείο, κάτι που με έκανε να χαμογελάσω αρκετές φορές. Η μουσική επένδυση στις μάχες, η απότομη εναλλαγή σε κάποιο κλασικό κομμάτι όταν ένας ήρωας εισερχόταν στη μάχη, ακόμα κι ο ήχος από τα blasters ήταν αυθεντικότατος σαν “βγαλμένος” απευθείας από τις ταινίες του George Lucas. Φυσικά, η προσοχή στη λεπτομέρεια ήταν κι αυτή εξίσου σημαντική, με τις πατημασιές των στρατιωτών να μένουν στο πυκνό χιόνι του Hoth ή τα X-Wings και τα TIE Fighters να “σφυρίζουν” πάνω από τα κεφάλια μας στην μέση της μάχης.

STAR WARS™ Battlefront™ Beta_20151009223648

Και κάπου εδώ θα σας παρουσιάσω το Head-to-Head, μια νέα προσθήκη στα άρθρα μας μέσω της οποίας θα συγκρίνουμε βίντεο από διάφορες πλατφόρμες είτε μεταξύ ίδιων ή διαφορετικών παιχνιδιών, πάντα με υψηλής ποιότητας καταγεγραμμένο υλικό από εμάς τους ίδιους. Δίχως πολλά-πολλά, απολαύστε το βίντεο και μια μίνι ανάλυση στην επόμενη παράγραφο.

Στο PC βλέπουμε τεράστια διαφορά στις λεπτομέρειες των σκιών και των textures, όπως και στην γυαλάδα των πανοπλιών. Στην έκδοση του PS4 επίσης διακρίνεται χαμηλότερης ποιότητας anti-aliasing, κάτι που δημιουργεί απότομα κοψίματα στις ίσιες γραμμές των αντικειμένων ή των μοντέλων. Σ’ αυτό σίγουρα συμβάλλει η ανάλυσή του, η οποία είναι στα 900p, και το Xbox One να “τρέχει” με 720p ανάλυση και σαφώς χειρότερη ποιότητα στα προαναφερθέντα σημεία. Ευχάριστο είναι το γεγονός πως και οι τρεις εκδόσεις τρέχουν σε πολύ σταθερά 60fps, με ελάχιστες πτώσεις να συμβαίνουν κυρίως στην αρχή της φόρτωσης του ματς. Παρατήρησα, όπως θα δείτε και στο βίντεο, πως σε πολλά σημεία ο ήχος του PC ήταν πολύ διακεκομμένος στο κομμάτι της μουσικής δίχως να επηρεάζεται το κομμάτι των εφέ, κάτι που στα ματς μου στις κονσόλες δεν συνέβη ποτέ — εννοείται πως όλα τα drivers είναι χειροκίνητα αναβαθμισμένα στις νεότερες εκδόσεις τους. Αν υποθέσουμε πως το πρόβλημα ήχου διορθώνεται, η έκδοση του PC είναι η καλύτερη με διαφορά, κερδίζοντας μέσα από τις πολλές επιλογές γραφικών που προσφέρει για να βρείτε την “χρυσή τομή” που θα “ξεκλειδώσει” το μηχάνημά σας. Στις πληροφορίες του βίντεο αναγράφονται και τα χαρακτηριστικά του PC μου προς βοήθεια όλων.

Εν κατακλείδι, η beta δείχνει καλά σημάδια και αναμένουμε το πλήρες πακέτο τον Νοέμβριο. Τεχνικά, είναι εντυπωσιακό και με λίγα οπτικά προβλήματα, με τα κυριότερα προβλήματα να υπάρχουν στο κομμάτι τις εξισορόπησης πλευρών στα ματς. Είναι όντως το Battlefront που περιμέναμε και θέλαμε; Σκεπτικοί, προς το παρόν, με θετικές ενδείξεις αλλά ποτέ αποκλείοντας τα χειρότερα.

Πως σας φάνηκε το βίντεο σύγκρισής μας; Τι θα θέλατε να αλλάξουμε; Οι γνώμες σας μετράνε, γι’ αυτό αφήστε μας ένα σχόλιο!