Halo Wars 2

Ο πόλεμος με τους Covenant δεν έχει τελειώσει και μια νέα απειλή βάζει στο στόχαστρο την ανθρωπότητα. Μοναδική ελπίδα του ανθρώπινου είδους μια χούφτα στρατιώτες και ένα παλιό διαστημόπλοιο.

Το Halo Wars 2 αποτελεί το δεύτερο μέρος της RTS σειράς και sequel του Halo Wars που κυκλοφόρησε το 2009. Τα ηνία της δημιουργίας ανέλαβε η Creative Assembly μαζί με την 343 Industries, αφού η Ensemble Studios έκλεισε μόλις μετά την κυκλοφορία του πρώτου Halo Wars. Παρά την αλλαγή του στούντιο, η εξίσου πολυτάλαντη Creative Assembly κατάφερε και κράτησε ζωντανό τον πυρήνα του HW2, χωρίς να αλλάξει ριζικά το gameplay. Έριξε φρέσκες ιδέες στο καζάνι, ανακάτεψε με ποιοτικά γραφικά και μας σέρβιρε το επόμενο κεφάλαιο της ιστορίας του πληρώματος του Spirit of Fire.

21-02-2017_17-21-26

Η ιστορία μας, λοιπόν, συνεχίζει από εκεί που τελείωσε το πρώτο μέρος, με τον Captain James Cutter και το Spirit of Fire να ταξιδεύει στο αχανές διάστημα. Το πλήρωμα βρίσκεται σε χειμέρια νάρκη για 28 χρόνια και ένα άλμα τους φέρνει σε ένα Ark, μια βάση των Forerunner που κατασκευάζει τα περίφημα Halo δακτυλίδια. Η AI του Spirit of Fire, Serina, έχει φέρει το αερόπλοιο σε άριστη κατάσταση όσο το πλήρωμα κοιμόταν, όμως η ίδια δεν μπόρεσε να ξεφύγει από την επιδείνωση του χρόνου και έτσι αναγκάστηκε να τερματίσει τον εαυτό της. Ο καπετάνιος δεν έχει χρόνο για πένθος, πρέπει να βρει τρόπο να επικοινωνήσει με την ανθρωπότητα το συντομότερο, αφού δεν γνωρίζουν πως έχει εξελιχθεί ο πόλεμος, που βρίσκονται, ενώ το σκάφος έχει κηρυχθεί χαμένο με όλο το πλήρωμα. Η Prof. Ellen Anders αναχαιτίζει ένα συμμαχικό μήνυμα όμως δεν είναι δυνατή η αποκρυπτογράφηση του. Η μόνη λύση είναι να στείλουν μια μικρή ομάδα στην επιφάνεια του Ark με την ελπίδα να συναντήσουν τους αποστολείς και να βρουν το δρόμο της επιστροφής. Πράγματι, οι ανιχνευτές ανακαλύπτουν γήινα κτήρια και προσωπικό, κατεστραμμένα κτήρια και σφαγιασμένο προσωπικό. Στην αναζήτηση τους για το ποιος τους επιτέθηκε θα πέσουν πάνω στον Atriox, έναν Brute με βαρύ παρελθόν και στην φυλή των Banished. Σύντομα, οι πρωταγωνιστές θα συνειδητοποιήσουν ότι αποτελεί μια τρομακτική απειλή για όλα τα είδη του γαλαξία και θα στρέψουν τα όπλα τους επάνω του για να τον σταματήσουν. Συνολικά, το Campaign απαρτίζεται από 12 αποστολές και θα χρειαστείτε 6 με 10 ώρες για να το ολοκληρώσετε, ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας και το τρόπο παιχνιδιού σας.

Σε γενικές γραμμές το σενάριο αποτελεί μια όμορφη προσπάθεια και δεν θα σας κουράσει καθόλου. Αν και οι περισσότερες αποστολές χαρακτηρίζονται από κοινούς συντελεστές – χτίστε στρατό και κατατροπώστε τον αντίπαλο, ο τρόπος που το κάνετε αυτό διαφέρει από πίστα σε πίστα. Για παράδειγμα, μερικές φορές καλείσθε να καταλάβετε ορισμένα σημεία στον χάρτη και να κρατήσετε μέχρι να συμπληρωθούν κάποιοι πόντοι, σαν το γνωστό Conquest. Σε άλλες περιπτώσεις δεν έχετε βάση και περιορισμένες μονάδες, οπότε πρέπει να καταφύγετε σε στρατηγικές hit and run αφού οι στρατιώτες σας δεν είναι αναλώσιμοι. Μάλιστα, μια πίστα θυμίζει tower defense παιχνίδι, μιας και οι αντίπαλοι έρχονται με κύματα, ακολουθούν συγκεκριμένο μονοπάτι και εσείς χτίζετε πυργίσκους και μονάδες με σκοπό να τους σταματήσετε. Από την άλλη, το gameplay δεν έχει αλλάξει δραματικά, μόνο βελτιωθεί σε ορισμένα σημεία. Κατά την διάρκεια του Campaign θα παίξετε με τον Capt. Cutter, όμως υπάρχουν συνολικά 6 διαφορετικοί αρχηγοί, 3 γήινοι και 3 εξωγήινοι, με μοναδικές ικανότητες ο καθένας. Όσοι θα θυμάστε από το προηγούμενο μέλος της σειράς, η βάση σας έχει περιορισμένο αριθμό θέσεων για κτήρια. Υπάρχουν δύο κτήρια για πρώτες ύλες, τρία για μονάδες και ένα για αναβαθμίσεις. Παράλληλα, όσο περισσότερο αναβαθμίζετε την βάση σας τόσο περισσότερες θέσεις θα έχει, ενώ θα σας επιτρέπει την πρόσβαση σε πιο ανεπτυγμένα όπλα. Ακόμα, έχετε στην διάθεση σας τα λεγόμενα Leader Powers. Τα Leader Powers είναι μοναδικές ικανότητες του κάθε Leader και θα σας χαρίσουν την υπεροχή στην μάχη αν τα χρησιμοποιήσετε ορθά. Όπως σωστά θα θυμάστε, υπήρχαν και στο πρώτο Halo Wars, όμως εξελίχθηκαν ανάλογα σε ποικιλία και ικανότητες.

21-02-2017_17-21-23

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο multiplayer κομμάτι του τίτλου. Πέρα από τα κλασσικά mode Deathmatch και Domination, οι δημιουργοί πρόσθεσαν και τα Strongholds και Blitz. Στα Strongholds σκοπός είναι να καταλάβετε τις κενές βάσεις στον χάρτη και να τις κρατήσετε μέχρι να συμπληρωθεί ένα χρονικό περιθώριο. Το Blitz είναι ένα τελείως διαφορετικό mode με κάρτες. Στον χάρτη υπάρχουν 3 σημεία που πρέπει να καταλάβετε, όμως οι μονάδες σας προέρχονται από κάρτες που έχετε ορίσει. Δεν υπάρχουν βάσεις, μόνο σημεία respawn και συλλέγετε ενέργεια για να χρησιμοποιήσετε την κάθε κάρτα. Οι κάρτες προέρχονται από διάφορα πακέτα που θα αποκτήσετε είτε ανεβαίνοντας επίπεδα, είτε από το κατάστημα. Αν και είμαι ενάντια σε αυτές τις τακτικές του αγόρασε πακέτα για να γίνεις καλύτερος, αποτελεί ένα πρωτότυπο mode που απαιτεί σωστό σχεδιασμό και συνεργασία με τον σύμμαχο σας ώστε να πετύχετε την νίκη. Φυσικά, υπάρχει το γνωστό Skirmish όπου θα δοκιμάσετε τις ικανότητες σας ενάντια στην AI για εξάσκηση. Οι μονάδες λειτουργούν με την κλασσική τακτική του πέτρα-ψαλίδι-χαρτί. Το πεζικό είναι ευάλωτο στα τεθωρακισμένα, τα τεθωρακισμένα στην αεροπορία, και τα ιπτάμενα στο πεζικό. Αυτή η αναλογία δεν τηρείται πάντα, αφού υπάρχουν μονάδες με σκοπό καταπολεμούν συγκεκριμένες κατηγορίες, πέρα από τα Uber Unit. Ένα παράπονο που έχω είναι η απουσία νέων μονάδων.  Η ομάδα ανάπτυξης ναι μεν ανανέωσε οπτικά τον στρατό, δεν πρόσθεσε δε νέα οχήματα ή πεζικό. Είναι κρίμα να πηγαίνουν χαμένες τέτοιες ευκαιρίες, αφού το σύμπαν του Halo είναι γεμάτο με ιδέες.

Όσον αφορά τα γραφικά, η σειρά Halo είναι γνωστή για τα ποιοτικά texture και τα κινηματογραφικά cutscenes. Το Halo Wars 2 δεν μένει πίσω, ούτε σε αυτόν τον τομέα. Στα RTS παιχνίδια συνήθως δεν δίναμε βάση στην ποιότητα των γραφικών, παρόλα αυτά όταν θα κάνετε zoom θα δείτε όλες τις λεπτομέρειες πάνω στα κτήρια, τα οχήματα, τους στρατιώτες και το περιβάλλον. Οι χάρτες είναι ποικιλόμορφοι και πλούσιοι σε διακοσμητικά στοιχεία όπως κατεστραμμένα κτήρια και οχήματα, παράξενα φυτά και βραχώδεις τοίχους. Ακόμα, τα animation έρεαν φυσικά και προσέδιδαν το κατάλληλο βάρος στις μονάδες. Οι στρατιώτες έκαναν παύση για να γεμίσουν τα όπλα τους, τα μεγάλα κανόνια υποχωρούσαν από την δύναμη του εξερχόμενου βλήματος, οι πλατφόρμες αιωρούνταν φυσικά πάνω από το έδαφος και οι βάσεις είχαν μια ζωντάνια όπως θα γινόταν σε καταστάσεις πολέμου. Από την άλλη, για τα cinematic είχα υψηλές προσδοκίες και δικαιολογημένα αφού η σειρά Halo λαμβάνει στα σοβαρά το γύρισμα των κλιπ. Δεν απογοητεύτηκα, απεναντίας ενθουσιάστηκα, όταν είδα τις πρώτες σκηνές και ένιωσα ότι βρίσκομαι στην κινηματογραφική αίθουσα. Τα βίντεο ήταν γεμάτα δράση, μάχες και αψεγάδιαστα ψηφιακά εφέ, παρόμοια με αυτά που μας έχει κακομάθει τα τελευταία χρόνια η 343 Industries. Η μουσική που συνοδεύει το παιχνίδι αλλά και τις κινηματογραφικές σκηνές είναι επική, το λιγότερο. Οι συνθέτες Gordy Haab, Brian Lee White και Brian Trifon ανέλυσαν τα πρώτα σχέδια του παιχνιδιού για να μπουν στο μυαλό του κάθε χαρακτήρα και να αποτυπώσουν τα αισθήματα του με νότες. Δεν υπάρχει τίποτα καινούριο να αναφέρουμε, όλοι οι τίτλοι Halo είχαν μοναδική μουσική υπογραφή που έμενε στις αναμνήσεις ακόμα και όταν το gameplay ξεθώριαζε.

21-02-2017_17-12-07

Κλείνοντας, να τονίσουμε πως το Halo Wars δοκίμασε κάτι καινούριο το 2009. Ήταν από τα ελάχιστα RTS σε κονσόλα και μάλιστα δούλεψε υπέροχα πάρα τους περιορισμούς του χειριστηρίου. Μετά από 8 χρόνια, έχουμε ένα μεταμορφωμένο Halo Wars 2 αλλά όχι εξελιγμένο. Μεταμορφωμένο οπτικά, σεναριακά και ακουστικά, όχι όμως εξελιγμένο στον πυρήνα του. Θα ήταν ιδανικό αν βλέπαμε περισσότερα νέα στοιχεία όπως στρατιωτικές μονάδες, κτήρια, αναβαθμίσεις, βάσεις, ικανότητες. Αναμφίβολα αξίζει σαν παιχνίδι συνεργασίας, να παίζετε με φίλους και άγνωστους online και για κάθε λάτρη των RTS.

[vc_row][vc_column width=”1/2″]

boxart-1

[/vc_column][vc_column width=”1/2″]Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: Xbox One
Είδος Παιχνιδιού: Real Time Strategy
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 21/02/2017
Κυκλοφορεί για: Xbox One, Windows PC (Υποστηρίζει Play Anywhere)
Διάθεση για την Ελλάδα: Microsoft Hellas
Εταιρεία Ανάπτυξης: 343 Industries, Creative Assembly
Εκδότρια Εταιρεία: Microsoft Game Studios

editorschoice-busted

[/vc_column][/vc_row]