Κατάφερε το Guardians να κάνει αυτό που το Halo 4 δεν μπορούσε;
Το Halo 5: Guardians αποτελεί το πέμπτο παιχνίδι της πολυετής σειράς Halo. Μετά από τις ανάμεικτες κριτικές του Halo 4 και την καταστροφική κυκλοφορία του Halo: The Master Chief Collection (σ. σ. με το τελευταίο update έχει πρόβλημα τόσο το Single Player αλλά και το Co-op), το Guardians έρχεται για να ξεχωρίσει. Για ακόμα μία φορά, θα μπείτε μέσα στην στολή του Master Chief, αλλά και του Jameson Locke σε αυτή την περίπτωση, για να σώσετε τον γαλαξία από μία τρομακτική απειλή. Το προτελευταίο παιχνίδι του Sierra 117, αφού η 343 Industries επιβεβαίωσε την εξαλογία, δεν θα μπορούσε να τελειώσει με μεγαλύτερο κρότο. Δεν θα πω περισσότερα, πάμε να αναλύσουμε μαζί την κάθε πλευρά του παιχνιδιού.
Τα τελευταία εικοσιτετράωρα πέντε ανθρώπινες αποικίες έχουν δεχθεί επίθεση από τους Forerunner και μόνο η Doctor Catherine Elizabeth Halsey έχει πληροφορίες για τις καταστροφές αυτές. Η ιστορία μας ξεκινάει με την ομάδα Osiris, που αποτελείται από τους Locke, Buck, Tanaka και Vale να ετοιμάζονται για μάχη. To πρόβλημα είναι πως η Dr Halsey κρατείται όμηρος πίσω από τις γραμμές του εχθρού, έτσι ο Spartan Locke (που περιέργως μοιάζει αρκετά στον Kanye West) μαζί με την Fireteam Osiris θα πρέπει να εισχωρήσει τις εχθρικές εγκαταστάσεις και να την φέρει πίσω σώα και αβλαβή. Παράλληλα, οι Frederick, Kelly, Linda με αρχηγό τον Master Chief – A.K.A. Blue Team, βρίσκονται στο Argent Moon, μια ερευνητική βάση της ONI με κορυφαίας τεχνολογίας πολεμικό εξοπλισμό. Η βάση έχασε κάθε επικοινωνία με τον έξω κόσμο ενάμιση χρόνο πριν, μέχρι που την βρήκαν οι Covenant. Στόχος τους είναι να εξαλείψουν κάθε εχθρική παρουσία και να επιστρέψουν την βάση στον νόμιμο ιδιοκτήτη της, όμως εκεί θα δει ένα όραμα, όπου η Cortana τον καλεί να έρθει να την βρει. “Μα πως γίνεται αυτό; Η Cortana ήταν υπό διάλυση και θυσίασε την ζωή της στο Halo 4 για να σώσει τον Master Chief.” σας ακούω να λέτε. Έχετε απόλυτο δίκιο, όμως δεν θα επεκταθώ πολύ. Το μόνο που μπορώ να πω είναι πως το μυστικό κρύβεται στους Forerunner. Χωρίς πολύ σκέψη ο Master Chief ξεκίνησε την αναζήτηση για την αγαπημένη του ψηφιακή βοηθό, παρακούοντας τις εντολές από τα κεντρικά να μην το κάνει. Έτσι, η ομάδα Osiris αναλαμβάνει να τον βρει και να τον φέρει πίσω. Ο John και ο Locke θα διασταυρώσουν μονοπάτια αρκετές φορές μέσα στο παιχνίδι, όμως την τροπή που λάβουν τα γεγονότα δεν μπορεί να την προβλέψει κανείς. Αδιαμφισβήτητα, το τέλος του παιχνιδιού θα σας αφήσει με το στόμα ανοικτό και σε ένα τεράστιο cliff-hanger. Να σημειώσουμε πως, η κεντρική θεματολογία του παιχνιδιού εξιστορείται μέσα από 15 αποστολές, με χρονική διάρκεια περισσότερο από 10 ώρες συνολικά.
Κατά την διάρκεια της ιστορίας, δεν υπήρχε κάποια αποστολή που να μην είχε σημασία ή που να ήταν άχρηστο filler. Αντίθετα, κάθε μέρος του campaign ήταν δεμένο με το κεντρικό θέμα του παιχνιδιού και εξιστορούσε την μία από τις δύο πλευρές του νομίσματος. Πολλές φορές θα βρεθείτε ανάμεσα στους Forerunner και τους Covenant, σε μία μάχη όπου η κάθε πλευρά κοιτάει την πάρτη της σαν ένα ξέφρενο Free For All. Μιλώντας για μάχες, το combat system έχει δεχθεί τρομερές αλλαγές σε σχέση με τους προκάτοχους του. Πλέον όλη η ομάδα λαμβάνει μέρος στον πόλεμο, τέρμα δηλαδή το ένας εναντίων όλων. Μπορείτε να δώσετε εντολές με το πάτημα ενός κουμπιού στους συμμάχους σας, ώστε για παράδειγμα να εστιάσουν τα πυρά τους σε έναν συγκεκριμένο εχθρό ή να τοποθετηθούν σε ένα σημείο στον χάρτη. Οι επιλογές σας είναι δεκάδες, αφού μπορούν όχι μόνο, να πάρουν ένα όπλο που τους διατάξατε, αλλά και να μπουν στο όχημα που τους ορίσατε. Αρκετά χρήσιμο εργαλείο, ιδιαίτερα ενάντια στους αντιπάλους που απαιτούν συνεργασία για να κατατροπώσετε. Σε αυτό το σημείο να πούμε πως η AI δεν θα σας δυσκολέψει, ούτε θα είναι λόγος που θα χάσετε το παιχνίδι, μιας και η ‘εξυπνάδα’ τους ορίζεται με βάση την δυσκολία που έχετε επιλέξει. Έτσι, λόγου χάρη, στο Legendary θα είναι πιο αποδοτικοί και θανατηφόροι, από ότι στο Normal. Αλλαγές παρατηρούμε και στην ενέργεια της στολής του χαρακτήρα μας. Στο Halo 5: Guardians όταν, ύστερα από πυρά, αδειάσει η μπάρα της ασπίδας μας σειρά έχει αυτή της πανοπλίας μας. Στην έσχατη περίπτωση που εξαντληθεί και η ενέργεια της στολής μας, μεταβαίνουμε σε μία κατάσταση Down But Not Out, παρόμοια με αυτή που συναντάμε στο Gears of War. Εκεί, είναι αδύνατο να μετακινηθούμε ή να πυροβολήσουμε και βασιζόμαστε στα ικανά χέρια της ομάδας μας. Βέβαια, έχουμε μόλις λίγα δευτερόλεπτά να φωνάξουμε για βοήθεια πριν ο παίχτης αφήσει την τελευταία του πνοή και ξεκινήσει το παιχνίδι από το τελευταίο checkpoint. Αυτή η προσθήκη, πέρα του ότι δίνει μια δεύτερη ευκαιρία (και τρίτη και τέταρτη καμιά φορά) στον παίχτη, κάνει και το gameplay πιο γρήγορο με ανεβασμένη την αδρεναλίνη.
Όπως είναι φυσικό, ακόμα και οι ψηφιακοί συμπαίχτες σας μπορούν να καθηλωθούν μέχρι να τους σώσετε. Αν δεν καταφέρετε να επισκευάσετε την πανοπλία τους έγκαιρα, τότε θα πεθάνουν, όμως μην πανικοβληθείτε, διότι μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα ξαναδημιουργηθούν. Αναμφίβολα, όλη η ομάδα είναι σαν αλυσίδα και αν κάποιος κρίκος σπάσει όλα μπορούν να καταρρεύσουν σύντομα, ειδικά σε μία Legendary αποστολή. Εξίσου εξελιγμένη είναι και η τεχνίτη νοημοσύνη των εξωγήινων εχθρών. Αυτό που με εντυπωσίασε είναι πως δεν θα διστάσουν να χρησιμοποιήσουν τον δικό σας εξοπλισμό. Μην ξαφνιαστείτε αν δείτε δύο Prometheans πάνω σε ένα Warthog τζιπάκι ή να χειρίζονται γήινα όπλα και να τρομοκρατούν την πίστα. Ταυτόχρονα, δεν θα σταθούν στο ίδιο σημείο, δεχόμενοι τα πυρά σας, αλλά θα προσπαθήσουν να τα αποφύγουν και να σας περικυκλώσουν. Ευτυχώς, η δομή των χαρτών σας επιτρέπει να κάνετε και εσείς το ίδιο, μέσα από μονοπάτια είτε κρυφά είτε φανερά. Είναι σχεδιασμένοι έτσι, ώστε να καταφέρνετε πλευρικά χτυπήματα σε ανυποψίαστους αντιπάλους και από τις τέσσερις κατευθύνσεις, ακόμα και από πάνω. Μια κοινή τακτική που χρησιμοποιούσα ήταν να ορίζω την ομάδα μου να στοχεύσει έναν Elite, ενώ εγώ κάνω τον κύκλο και φέρνω το θανατηφόρο χτύπημα από πίσω. Πολλά από τα μονοπάτια αυτά κρύβονται πίσω από εμπόδια, όπως ραγισμένους τοίχους, πάγο ή αεραγωγούς και απαιτούν το Thrust pack για να αποκαλυφθούν. Το Thrust Pack είναι μία από τις τελευταίες προσθήκες στο οπλοστάσιο σας. Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε είτε για αμυντικούς σκοπούς, όπως να αποφύγετε μια χειροβομβίδα ή να αλλάξετε κάλυψη γρήγορα, είτε για επιθετικούς, παίρνοντας φόρα και εξαπολύοντας ένα melee χτύπημα με ορμή ή καταφέρνοντας μια θανατηφόρα εναέρια επίθεση για όποιον φουκαρά εξωγήινο βρεθεί από κάτω σας. Παράλληλα, σας επιτρέπει να φτάσετε σε σημεία που στα παλαιότερα παιχνίδια ήταν αδιανόητο, ενώ αν στοχεύσετε το όπλο σας όσο είστε στον αέρα, θα αιωρηθείτε για μερικά δευτερόλεπτα. Προσοχή, δεν αναφέρομαι στο Jet pack που συναντήσαμε στα προηγούμενα Halo. Το Thrust pack σας δίνει ώθηση μόνο προς την κατεύθυνσή που προχωράτε, εξού και το ‘Thrust’.
Όλα ωραία ως εδώ, να πούμε λίγα λόγια για τα όπλα. Αυτό που λίγο με απογοήτευσε ήταν ή έλλειψη νέων προσθηκών στο οπλοστάσιο του Halo 5. Στα γήινα όπλα προστέθηκε το Hydra Multiple Launch Rocket System (MLRS). Μόνο από το όνομα καταλαβαίνετε πόσο badass είναι. Το Hydra εξαπολύει μικρές ρουκέτες, ακολουθούμενες αν έχετε κλειδώσει σε κάποιον στόχο και είναι ιδιαίτερα χρήσιμο αν θέλετε να βγάλετε κάποιον δύσκολο εχθρό εκτός μάχης. Αντίθετα, στο οπλοστάσιο των Covenant έχουμε το Plasma Caster. Το Plasma Caster είναι ένα εκτοξευτής plasma χειροβομβίδων. Ένα ισχυρό όπλο, το οποίο ξεχύνει εκρηκτικά που αναπηδούν και μετά εκρήγνυνται ή, αν το φορτώσετε, κολλάει σε οποιαδήποτε επιφάνεια και διασπείρει μικρότερα εκρηκτικά. Άνετα μπορείτε να αφανίσετε μια ομάδα εχθρών με ένα βλήμα. Στους Forerunner έχουμε το Splinter turret, ένα όπλο που χρησιμοποιείται από τους Promethean Enforcer. Το Splinter εκτοξεύει ένα βλήμα που κατά την πρόσκρουση απελευθερώνει πολλαπλά μικρά εκρηκτικά, τα οποία θα εκρήγνυται αμέσως μετά. Θα το βρείτε σε στημένο σε βάση με άπειρα πυρομαχικά για να προκαλέσετε απίστευτη ζημιά ή δίπλα από πεσμένους στρατιώτες. Ανάλογη ποικιλία παρατηρούμε και στο ‘γκαράζ’ των οχημάτων. Η μόνη προσθήκη είναι το Phaeton, ένα Forerunner VTOL αερόπλοιο με παρόμοιο χειρισμό με αυτό του Hornet. Ενσωματώνει δύο πολυβόλα και δύο εκτοξευτές ρουκετών για μέγιστη καταστροφή, ενώ μπορεί να τηλεμεταφερθεί για να αποφύγει εισερχόμενα πυρά. Θα θέλαμε να δούμε περισσότερα όπλα και οχήματα, ειδικά από τους Promethean, όμως η 343 Industries αποφάσισε διαφορετικά. Βέβαια, από το ταπεινό plasma pistol μέχρι και το επιβλητικό Scorpion tank, όλα έχουν δεχθεί έναν πολύ όμορφο ανασχεδιασμό. Αλλά, ρε 343 θα σε πείραζε να βάλεις ένα ελαφρύ όχημα των Forerruner, ή ένα γήινο ιπτάμενο; Την περισσότερη φροντίδα έλαβαν οι Prometheans, καθώς όπως θα δείτε έχει αλλάξει ριζικά η λειτουργία των όπλων και οι βαθμίδες των εχθρών.
Όπως είναι φυσικό, σημαντικές βελτιώσεις παρατηρούμε και στον τομέα των γραφικών. Βλέπουμε αρκετές λεπτομέρειες τόσο στις στολές των στρατιωτών και των όπλων, όσο και στα αντικείμενα του χώρου. Πολλές φορές, θα εντοπίσετε μοντέλα με απίστευτη λεπτομέρεια και σημάδια φθοράς, σχεδόν σαν αληθινά. Οι σύμμαχοι σας φοράνε στολές με εμφανή δείγματα καταπόνησης, ενώ στα όπλα τους θα δείτε ξεκάθαρα μέχρι και την οθόνη με τον μετρητή πυρομαχικών. Η βλάστηση είναι πλούσια με οργανισμούς πολύχρωμους και βγαλμένους από βιβλία βοτανολογίας. Παρόμοιες εντυπώσεις παίρνουμε και από τα χολιγουντιανής ποιότητας cinematic. Άριστα εκτελεσμένα, δεν είναι μακροσκελή σε σημείο που κουράζουν, θα μπορούσαν κάλλιστα να αποτελούν μέρη υπερπαραγωγής. Στον τομέα του ήχου, ο Sotaro Tojima ως διευθυντής ήχου έκανε για ακόμα μία φορά το θαύμα του. Ο Tojima θέλησε να δημιουργήσει ηχητικά εφέ όσο το δυνατόν πιστότερα στην πραγματικότητα και έτσι ηχογράφησε από την αρχή ήχους όπλων και συντριμμιών που πέφτουν, σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, για να καταγράψει την ακριβή διάδοση του ήχου στον χώρο από διάφορες γωνίες. Δεν θα περίμενα τίποτα λιγότερο, μιας και όπως ο ίδιος είπε, θέλησε να ανεβάσει την πιστότητα για την νέα κονσόλα της Microsoft. Από την άλλη ο Kazuma Jinnouchi, ο μοναδικός συνθέτης του παιχνιδιού, έθεσε ως στόχο το soundtrack να είναι τελείως φρέσκο, ενώ παράλληλα να φέρνει στον κλασσικό Halo ρυθμό. Στα αυτιά σας θα έρθουν μελωδίες εμπνευσμένες από το πρώτο theme song του Halo: Combat Evolved, με την μοναδική χορωδία του Halo. Όλο το OST είναι ένα αριστούργημα που θα σας συνοδέψει κατά την διάρκεια του campaign και όχι μόνο.
Τέλος, το multiplayer ήταν και είναι από τα πιο δυνατά σημεία του Halo. Στο Halo 5: Guardians έχουμε ένα μείγμα από Halo 4 μαζί με όλα τα θετικά των προηγούμενων παιχνιδιών. Όπως είναι αναμενόμενο, μπορείτε να προσαρμόσετε την εμφάνιση του Spartan σας, αλλάζοντας στολές, κράνη και χρώματα. Αν θυμάστε στο Halo 4 μπορούσατε να αλλάξετε διάφορα σημεία της πανοπλίας, δηλαδή προστατευτικά ώμου, θώρακα, ποδιών κ.τ.λ., όμως στο Guardians η στολή είναι ένα ενιαίο σετ και το κράνος ξεχωριστό. Μπορεί να απογοητευθείτε αλλά υπάρχουν δεκάδες, για να μην πω εκατοντάδες, στολές και κράνη για να διαλέξετε. Οι γύροι είναι παρόμοιοι με αυτούς που είδαμε στην ανοιχτή beta, 9 μήνες πριν. Μετά από 10 παιχνίδια θα σας βάλει σε μια κατηγορία ανάλογα με τις ικανότητες σας και έπειτα αυτόματα θα βρίσκει παίχτες παρόμοιου επιπέδου. Πρώτα θα συναντήσετε το κλασσικό Arena. Το Arena περιέχει playlist από διάφορα mode, ή και μείξεις από mode, προσφέροντας το κλασικό 4vs4 σε μία από τις 15 πίστες του παιχνιδιού. Από την άλλη, το Warzone αποτελεί την τελευταία πινελιά της 343 στο multiplayer. Εκεί 24 παίχτες έρχονται αντιμέτωποι με AI αντιπάλους ή χωρίζονται σε δύο ομάδες και προσπαθούν να συλλέξουν Victory Points, εξουδετερώνοντας Spartans και VIP εχθρούς, για να κερδίσουν. Πολύ ενδιαφέρον mode που επιβραβεύει την ομαδική δουλειά, αξίζει να το ρίξετε μια ματιά. Βέβαια, μπορείτε να δημιουργήσετε και τα δικά σας ματς και να τα προσαρμόσετε όπως σας αρέσει. Στο Custom Game θα βρείτε επιλογές όπως να ρυθμίσετε τα ποσοστά της ζωής ή την ύπαρξη hit indicator αλλά και να αλλάξετε το αρχικό loadout και τον αριθμό χειροβομβίδων. Επίσης, επειδή υπάρχουν τόσες πολλές επιλογές για να πειράξετε, η 343 Industries φρόντισε να βάλει ένα κουμπί save, όπου αποθηκεύει τις προτιμήσεις σας για μελλοντική χρήση. Το σημείο που πολλοί προβληματίστηκαν ήταν τα Requisitions packs ή REQ για συντομία. Τα πακέτα αυτά περιέχουν εμφανισιακά αντικείμενα, δηλαδή εμβλήματα, στολές και skins για τα όπλα ή reward boosters. Για κανέναν λόγο, κάποιος που έχει αγοράσει μερικά πακέτα είναι ανώτερος από κάποιον που τα κερδίζει ανεβαίνοντας rank ή ολοκληρώνοντας Commendations (challenges).
Κλείνοντας, το Halo 5: Guardians αποτελεί το παιχνίδι που οι Halo φαν αξίζουν. Η 343 Industries έβαλε πολλές φρέσκες ιδέες, με αποτέλεσμα το gameplay να γίνει πιο γρήγορο μεν αλλά συνάμα και πιο διασκεδαστικό. Για να απαντήσω στο ερώτημα που έθεσα στην αρχή του review, ναι το Halo 5: Guardians ανέβηκε ποιοτικό επίπεδο από τον προκάτοχο του. Μπορεί να μην είδαμε πολλά νέα όπλα και οχήματα, όμως είδαμε νέους κόσμους, νέους χαρακτήρες και το ολοκαίνουριο combat system. Μην το προσπεράσετε, το καθηλωτικό του σενάριο και το multiplayer αξίζουν κάθε τελευταίο ευρώ που θα δώσετε.
Bonus Round: Όσοι αποκτήσουν την Digital Deluxe Edition, Limited Edition ή Limited Collector’s Edition του Halo 5: Guardians θα λάβουν την Halo: Fall Of Reach animated σειρά. Είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο και διηγείται τις ιστορίες του John στο Spartan-II πρόγραμμα. Διαφορετικά, από την επίσημη ιστοσελίδα της Microsoft μπορείτε να κατεβάσετε μοναδικά wallpaper και ένα ξεχωριστό screensaver. Πατήστε εδώ για PC και εδώ για Mac.
Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για review: Xbox One
Είδος: First-person Shooter
Κυκλοφορεί για: Xbox One
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 27/10/2015
Διάθεση στην Ελλάδα: Microsoft Hellas
Εκδότρια Εταιρεία: Microsoft Studios
Εταιρεία ανάπτυξης: 343 Industries
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!