Το Gone Home κυκλοφόρησε πριν από σχεδόν δυόμιση χρόνια για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές ενώ το δρόμο του προς τις κονσόλες βρήκε μόλις πριν από λίγες ημέρες και συγκεκριμένα στις 12 Φεβρουαρίου. Δεν είχα παίξει το παιχνίδι προηγουμένως και η γνώση μου γύρω από το Gone Home περιοριζόταν σε κάποια κείμενα που είχα διαβάσει συγκροτώντας μάλιστα θετικότατη άποψη. Οπότε ενθουσιασμένος από την ανταπόκριση των Majesco Entertainment και Midnight City ώστε να δοκιμάσουμε το Gone Home “έπιασα δουλειά”.
Γνώριζα εξαρχής ότι πρόκειται για ένα παιχνίδι εξερεύνησης πρώτου προσώπου που δεν έχει ούτε πιστολίδι, ούτε jump scares ούτε φαντάσματα στο υπόγειο που κυνηγάνε να γλεντήσουνε το κορμάκι μας και τη ψυχική μας ηρεμία. Έχοντας στη διαθέση μας την Kaitlin Greenbriar, πάντα σε οπτική πρώτου προσώπου, περιφερόμαστε στο όμορφο σχεδιαστικά περιβάλλον που έχει στηθεί, αλληλεπιδρόντας με τα αντικείμενα που συναντάμε ή ανακαλύπτουμε.
Η Katie, επιστρέφει πίσω στο πατρικό της σπίτι, ύστερα από ένα χρόνο που έλειψε στην Ευρώπη και ανακαλύπτει ότι εντός δεν υπάρχει ψυχή, ούτε ο πατέρα της, ούτε η μητέρας της ούτε καν η αδερφή της, Sam. Η επιβλητική οικία όμως όχι μόνο δεν φαίνεται εγκαταλελειμμένη αλλά δίνει την εντύπωση ότι κάτι κρύβει ή καλύτερα κάτι κρύβεται και σε συνδυασμό με την αίσθηση καταιγίδας που επικρατεί στην ατμόσφαιρα προκαλεί συναισθήματα τρόμου και αγωνίας. Εάν δεν γνώριζα από πριν τι πρόκεται να αντιμετωπίσω πραγματικά θα φοβόμουν με τη σκέψη τι μπορεί να πεταχτεί πίσω από κάθε γωνιά.
[quote_box_center author=””]Εάν δεν γνώριζα από πριν τι πρόκεται να αντιμετωπίσω πραγματικά θα φοβόμουν[/quote_box_center]
Καθώς με τη Katie εξερευνούμε το σπίτι για στοιχεία σχετικά με τη τύχη των μέλών της οικογένειας, έχουμε την ευκαιρία να μάθουμε πολλά περισσότερα πράγματα από γράμματα, φωτογραφίες, σημειώματα και άλλα αντικείμενα. Χωρίς να θέλω να αποκαλύψω σημεία της πλοκής οφείλω να επισημάνω πως χρειάζεται να δώσετε βάση και να μην προσπερνάτε τα κείμενα έτσι απλά. Αυτός είναι κι ο σκοπός του παιχνιδιού άλλωστε, να μας πει μια ιστόρια που εν τέλει δεν αφήνει κανέναν ανικανοποίητο.
Στο τεχνικό του τομέα θα ήθελα να γνωρίζετε επίσης πως ούτε θα σας εκπλήξει αλλά ούτε και θα σας απογητεύσει. Θα σταθώ ιδιαίτερα στην ξεχωριστή ατμόσφαιρα απομόνωσης σε συνδυασμό με τους εκκωφαντικούς ήχους των κεραυνών που συγκροτούν το απόλυτο σκηνικό γι’ αυτό που μας καλεί το παιχνίδι να πράξουμε, να εξερευνήσουμε. Ο χειρισμός δε με το χειριστήριο είναι εντελώς απροβλημάτιστος, στα όρια του απολαυστικού, έτσι κι αλλιώς δεν απαιτείται κάποια ιδιαίτερη δεξιότητα. Αρνητική εντύπωση μου προκάλεσε η τοποθέτηση της κάμερας που κάνει τον χαρακτήρα μας να μοιάζει λίγο ψηλότερο από ένα κομοδίνο. Να μην παραλείψω να αναφέρω πως υπάρχουν και διάφορες ενδιαφέρουσες παραμετροποιήσεις που μπορούμε να επιλέξουμε από την αρχή του παιχνιδιού, όπως όλα τα φώτα αναμμένα, όλες τις πόρτες ξεκλείδωτες αλλά και τα πολύ έξυπνα τοποθετημένα commentary των developer.
[quote_box_center author=””]Μπορείτε να φτάσετε στο τερματισμό είτε μετά από τρεις ώρες είτε μετά από 55 δευτερόλεπα![/quote_box_center]
Το Gone Home είναι γενικότερα ένα ιδιαίτερο παιχνίδι που πιθανότατα δεν έχετε ξανασυναντήσει όμοιό του. Μπορείτε να φτάσετε στο τερματισμό είτε μετά από τρεις ώρες είτε μετά από 55 δευτερόλεπα! Στη δεύτερη περίπτωση μην περιμένετε να καταλάβετε και πολλά πάντως για τη πλοκή. Τα 20€ που κοστίζει αυτή τη στιγμή, με το χέρι στη καρδιά, τα θεωρώ υπερβολικά αλλά το ότι θα σας χαρίσει ξεχωριστές στιγμές το θεωρώ εγγυημένο, οπότε όπως συχνά αναφέρω, κάντε υπομονή και την κατάλληλη στιγμή “χτυπήστε”.
[vc_row][vc_column width=”1/4″]







[vc_row][vc_column width=”1/2″]

Πλατφόρμα που χρησιμοποιηθήκε για Review: PlayStation 4
Είδος: Εξερεύνησης
Κυκλοφορεί για: PlayStation 4, Xbox One, PC
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 12/02/2016
Εκδότρια εταιρία: Majesco Entertainment
Εταιρία ανάπτυξης: Midnight City
[/vc_column][/vc_row]








