For Honor | Review in Progress

Προ μερικών ημερών μου ήρθε ένα email από τη Ubisoft για πρόσβαση στην Closed Beta έκδοση του For Honor και αποφάσισα να επενδύσω το χρόνο μου σε αυτό το game. Για να είμαι πλήρως ειλικρινής, δεν είμαι μεγάλος fan των τίτλων που βασίζονται τόσο πολύ στο multiplayer καθώς οι ώρες που κάθομαι μπροστά στην αγαπημένη μου κονσόλα για να παίξω είναι ακατάλληλες για τους περισσότερους Έλληνες (δεν μπορώ να παίξω με φίλους) αλλά και επειδή δεν έχω τα απαραίτητα skills να συναγωνιστώ τους αντιπάλους μου. Οι παραινέσεις ωστόσο των φίλων με έκαναν να δοκιμάσω το For Honor, να πανηγυρίζω για τις επιπλέον μέρες σε open beta και να περιμένω διακαώς την επίσημη κυκλοφορία του game την ημέρα του Αγ. Βαλεντίνου – who gives a sh*t about St. Valentine’s Day anyway?

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. To For Honor είναι πρακτικά ένα ΜΟΒΑ. Ξέρω ότι το μυαλό αμέσως πάει σε games τύπου League Of Legends, DOTA 2 και CS-GO αλλά η σχέση που έχει του For Honor με τα προαναφερθέντα game τελειώνει πρακτικά στο είδος (genre).  Μη βιαστείτε λοιπόν να το κατακρίνετε.

Διάφορες λοιπόν κοσμογονικές αλλαγές και άλλα ακατανόητα γεγονότα (δεν υπάρχει story – μη προσπαθήσετε να δώσετε εξηγήσεις) έφεραν κοντά τα τρία Factions (Samurai, Knights και Vikings) τα οποία πλέον μάχονται για την επιβίωση και την κυριαρχία. Το παιχνίδι έχει μία όμορφη εισαγωγή για το πώς όλοι αυτοί οι μαχητές βρέθηκαν αντίπαλοι στο πεδίο της μάχης αλλά πρακτικά νόημα δεν βγαίνει. Skip λοιπόν στα διάφορα into videos και βουρ στον πατσά.

Το game ξεκινάει με την επιλογή του Faction για το οποίο θέλετε να μάχεστε για την κυριαρχία του κόσμου. Δεν θα σας πω τι να διαλέξετε – απλά να αναφέρω ότι πήρα τους Vikings. Προσοχή ωστόσο. Όποιο Faction και να επιλέξετε, θα μπορείτε από την πρώτη ημέρα να παίξετε με οποιοδήποτε χαρακτήρα (Hero) επιθυμείτε, είτε αυτός είναι Viking, Samurai ή Knight. Περίεργο ε;

Αφού επιλέξαμε Faction προχωράμε σε ένα σχετικά απλό tutorial το οποίο τελειώνει πολύ σύντομα και είμαστε έτοιμοι για τη μάχη. Πρακτικά στο παιχνίδι υπάρχουν τέσσερα modes.

  • Dominion: Νομίζω ότι θα είναι και το πιο δημοφιλές από τα modes του παιχνιδιού. Στο Dominion ρίχνεσαι στη μάχη μαζί με άλλους τρεις συμπαίκτες ενάντια σε άλλους τέσσερις (4v4). Το σημαντικό είναι να scoraρεις points σκοτώνοντας αντίπαλους Heroes, Minions και καταλαμβάνοντας τις τρεις περιοχές του χάρτη (A – κοντά στο δικό μας respawn area, B – πρακτικά στο κέντρο του χάρτη και C – κοντά στο respawn area της αντίπαλης ομάδας). Όταν μία ομάδα συγκεντρώσει 1000 points τότε οι Heroes δεν μπορούν να κάνουν respawn και οι ομάδα που θα εξοντώσει όλους τους αντιπάλους κερδίζει τη μάχη. Προσοχή στους πόντους. Όσο η μία ομάδα scorάρει points, η άλλη χάνει με αποτέλεσμα να μπορεί να πέσει εκ νέου κάτω από τους 1000. Ακούγεται πιο σύνθετο από όσο είναι αλλά σίγουρα είναι πολύ διασκεδαστικό.
  • Elimination: Άλλο ένα 4v4 mode. Πρακτικά είναι το Team Deathmatch. Διεξάγονται 5 rounds και όποια ομάδα κερδίσει 3 εξ αυτών, κερδίζει και το match. Κατά τη διάρκεια του match γίνεται ένας συμπαίκτης να σε κάνει revive μόνο αν δεν έχεις σκοτωθεί με execution.
  • Duel: Νομίζω το πιο απλό καθώς είναι ένα κλασσικό 1v1 deathmatch. Ιδανικό για να παίξεις με τον/την κολλητό/η και το καλύτερο σχολείο για το χειρισμό του παιχνιδιού. Συνιστώ να παίξετε αρκετα Duels με bots (AI) ώστε να μάθετε το χειρισμό του game. Χωρίς respawn. To ζευγάρι που θα πάρει 3 rounds κερδίζει το game.
  • Brawl: Ουσιαστικά είναι ένα 2v2 mode χωρίς respawn. To ζευγάρι που θα πάρει 3 rounds κερδίζει το game.
  • Events: Δεν ήταν ανοιχτά για τις beta του game. Ελπίζω να είναι ενδιαφέροντα.

Οι νίκες που κάθε παίκτης κάνει σε κάθε ένα από τα modes του game, προσθέτουν “πόντους νίκης” στο Faction του. Στο παιχνίδι υπάρχουν seasons  στο τέλος των οποίων ένα Faction θα αναδεικνύεται νικητής και θα παίρνει κάποια in game bonuses όπως XP. Στο τέλος κάθε season και πριν αρχίσουμε το καινούργιο θα μπορούμε να αλλάξουμε Faction.

Παραπάνω ανάφερα τους Heroes του παιχνιδιού. Πριν τους δούμε λίγο πιο αναλυτικά να αναφέρω ότι κάθε παίκτης κάνει leveling τον κάθε ήρωα ξεχωριστά. Πραγματικά δεν ξέρω αν υπάρχει λόγος να παίρνει κάποιος διαφορετικό ήρωα κάθε φορά αλλά επιβάλλεται κατά την ταπεινή μου άποψη να παίξετε με όλους για να δείτε ποιος σας ταιριάζει καλύτερα, δεδομένου ότι έχουν διαφορετικά skills, attributes και move sets. Εγώ π.χ. έχω έναν Viking Raider σε lvl 15 και όλους τους άλλους σε lvl από 1 έως 5. Πρακτικά έχω για αρχή τουλάχιστον παντρευτεί τον Viking Hero μου με τα καλά του και τα κακά του. Ας δούμε όμως αναλυτικά τους Heroes ανά Faction.

  • Knights
    • Warden: είναι ο πλεόν ισορροπημένος hero του faction ίσως και όλου του παιχνιδιού. Ικανός σε defence και attack. Γενικά εύκολος σε χειρισμό. Weapon: Longsword
    • Conqueror: Ποιο defensive hero. Μέτριας δυσκολίας χειρισμός. Weapon: Footman’s Flail
    • Peacekeeper: Εκπληκτικός Hero στις επιθέσεις και μέτριος στις αντεπιθέσεις. Πολύ γρήγορος τόσο στη μάχη όσο και ελεύθερα στο πεδίο. Μέτριας δυσκολίας σε χειρισμό. Weapon: Sword and Dagger
    • Lawbringer: Δύσκολος χειρισμός ο οποίος θα ανταμείψει όσους ασχοληθούν μαζί του. Άριστος στις αντεπιθέσεις (counter-attack) Weapon: Poleaxe

  • Samurai
    • Kensei: Είναι ο ισορρπημένος hero του faction. Μέτριας δυσκολίας σε χειρισμό. Εκπληκτικός σε περιορισμένους χώρους. Weapon: Nodachi
    • Orochi: Είναι ουσιαστικά ο Assassin του Faction. Δύσκολος στο χειρισμό hero αλλά πολύ γρήγορος. Weapon: Katana
    • Shugoki: Εύκολος σε χειρισμό, τρομακτικά δυνατές επιθέσεις. Πολύ αργός σε κίνηση ωστόσο. Weapon: Kanabo
    • Nobushi: Δύσκολος χειρισμός. Τρομακτική ταχύτητα. Ιδανικός hero για long distance attacks. Μου θυμίζει στην κίνηση ήρωα από Assassin’s Creed. Weapon: Naginata

  • Vikings:
    • Raider: Εύκολος χειρισμός, αργός ωστόσο στο πεδίο της μάχης. Προκαλέι φοβερό damage σε αντιπάλους. Weapon: Long Axe
    • Berseker: Δύσκολος χειρισμός, σχετικά γρήγορος στη μάχη. Ιδανικός για mid-range attacks. Weapon: Viking Hand Axe (Double)
    • Warlord: Μέτριας δυσκολίας χειρισμός, δυνατός σε μικρές από τον αντίπαλο αποστάσεις. Weapon: Gladius
    • Valkyrie: Μέτρια δυσκολία στο χειρισμό. Εκπληκτική ταχύτητα. Weapon: Spear

Κι αφού αναλύσαμε εν τάχει και τους Heroes του game ας μιλήσουμε για το leveling. Όπως προανέφερα κάθε ήρωας κάνει leveling ξεχωριστά άρα αν θέλετε να “ανεβάσετε” σε level όλους τις ήρωες θα σας πάρει λίγο παραπάνω χρόνο από το μέσω game. Επίσης κάθε hero έχει 4 feats που μπορεί να χρησιμοποιήσει στη μάχη. Τα abilities των feats ξεκλειδώνονται με το lvl κάθε ήρωα και πριν από κάθε μάχη επιλέγει ο παίκτης με ποια feats θα εξοπλίσει τον hero του. Στην αρχή της μάχης τα feats είναι κλειδωμένα αλλά όσο παίζεις γεμίζεις πρακτικά μία μπάρα experience που σιγά σιγά ξεκλειδώνει τα feats του Hero. Όταν δεν ξέρετε από πού σας ήρθε, τότε είναι σίγουρα η χρήση κάποιου feat που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει κατευθυνόμενα βέλη (αρκετά αστείο – μοιάζει με homing missile) και φωτιές.

Δεν έχει level μόνο ο Hero μας ωστόσο. Leveling κάνουμε και σε εξοπλισμό. Είτε κάνοντας Upgrade με τη χρήση του νομίσματος του παιχνιδιού – steel (in game currency)  είτε προσθέτουμε νέα parts στον εξοπλισμό μας με Loot που βρήκαμε ενώ παίζαμε. Όλα καλά μέχρι που θα κάνουν την εμφάνιση τους οι Micro-Transactions. Ας ξεκαθαρίσουμε ότι από τις δύο beta του παιχνιδιού φαίνεται ότι είναι σχετικά εύκολο να μαζέψει το νόμισμα του παιχνιδιού (steel) και τα όποια Micro-Transactions δεν θα δίνουν τρομερό πλεονέκτημα σε κανένα. Το game δεν είναι Pay to Win και δεν νομίζω να καταντήσει. Πρώτον τα όποια upgrades σε εξοπλισμό είναι κλειδωμένα σε αντίστοιχα levels του χαρακτήρα και δεύτερον κάθε upgrade στον εξοπλισμό δίνει δύναμη σε ένα χαρακτηριστικό αφαιρώντας από κάποιο άλλο. Αν δηλαδή εγώ θέλω να κάνω γρηγορότερο των Viking Raider μου μπορεί να τον εξοπλίσω με πιο ελαφρύ εξοπλισμό αλλά θα χάσω τόσο σε Defence όσο και σε Damage. Πολλοί βιάστηκαν να κατηγορήσουν τη Ubisoft για τα Micro-Transactions. Εγώ λέω ότι πρέπει να περιμένουμε να δούμε και μετά να κρίνουμε.

hero

Ας συνοψίσουμε επιγραμματικά.

Ανεβαίνουμε level για να ξεκλειδώνουμε abilities για να χρησιμοποιούμε feats αλλά και για να ανοίγουμε tiers στα levels του εξοπλισμού.
Μαζεύουμε steel ή ανταλλάζουμε κάποιο loot για να αναβαθμίσουμε εξοπλισμό.

Στον τομέα των γραφικών έχει γίνει πολύ καλή δουλειά. Δεδομένου ότι έπαιζα, και θα συνεχίζω να παίζω για πάρα πολύ καιρό, με το launch edition PS4 μου έχω να πώ ότι σε 1080p το παιχνίδι δείχνει πολύ όμορφο. Δεν παρατήρησα πτώσεις σε Frame Rate όσο κι αν το προσπάθησα μέσα σε μάχες με καμιά 30αριά minions. Φαντάζομαι ότι σε 4K το game θα βγάζει μάτια αλλά προσωπική άποψη δεν μπορώ να έχω.

Το κεφάλαιο gameplay είναι όμως αυτό στο οποίο η Ubisoft φαίνεται να βασίζεται. Είναι πολύ διασκεδαστικό. Ο χειρισμός είναι εύκολος, μέτριος ή και δύσκολος ανάλογα με τον Hero που θα επιλέξει ο καθένας και αν κάνει αρκετή δουλειά στα events τότε δεν θα βαρεθεί καθόλου το install base του game. Πρέπει να αναφέρω ότι δεδομένου ότι το παιχνίδι είναι σχεδιασμένο για χρήση gamepad, όσοι φίλοι έχουν σκοπό να παίξουν σε PC καλό θα ήταν να μη απογοητευτούν και να χρησιμοποιήσουν κάποιο χειριστήριο.

Από χάρτες, με την επίσημη κυκλοφορία του παιχνιδιού θα είναι διαθέσιμοι συνολικά έξι, δύο από τις περιοχές κάθε Faction. Ότι έπαιξα μέχρι αυτή τη στιγμή είναι πολύ ισορροπημένο. Κατάφερα παρόλα αυτά να ανακαλύψω κάποιο exploit το οποίο ελπίζω να διορθωθεί στο Day One Update/Patch (όχι που δεν θα είχε).

Οι servers και στις δύο beta φαίνονταν να αντιμετωπίζουν προβλήματα, τα οποία ελπίζω να απουσιάζουν από τις 14 του μήνα που επίσημα κυκλοφορεί το For Honor γιατί διαφορετικά θα καταστραφεί ένα game με πολλές δυνατότητες. Αν τα θέματα στους servers επιλυθούν θα ήταν μια εκπληκτική ευκαιρία για cross-platform multiplayer αλλά αυτά είναι μόνο όνειρα θερινής νυκτός. Κλείνοντας με το κεφάλαιο gameplay πρέπει αν αναφέρω ότι το game έχει τη δυνατότητα να γίνει e-sports τίτλος – ελπίζω η Ubisoft να αρπάξει την ευκαιρία.

Αυτό που με εκνευρίζει παρόλα αυτά είναι ότι μέσα σε μία ομάδα που μάχεται σε Dominion ή σε Elimination mode μπορούν να υπάρχουν Heroes από όλα τα Factions – πράγμα πολύ άκυρο. Η ομάδα μου δηλαδή μπορεί να απαρτίζεται από δύο Vikings, έναν Samurai και έναν Knight. Όλοι μαζί μαχόμαστε για τη νίκη αλλά το πόσο καλά τα πάει ο καθένας μας ξεχωριστά προσθέτει πόντους στο faction του για την κατάκτηση του κόσμου. Μπορώ δηλαδή να επιλέξω στην αρχή ως Faction τους Vikings να παίζω συνέχεια με έναν Samurai ήρωα και να βοηθάω με τις νίκες μου το Faction μου. Τουλάχιστον χαζό!

Ο τομέας του ήχου είναι μάλλον παραγκωνισμένος με κάποια ωραία sound effects κατά τη διάρκεια των μαχών και τις πολεμικές κραυγές των Heroes.

Συνολικά, έχω να πω ότι το For Honor είναι ένα πολλά υποσχόμενο game. Αν η Ubisoft το στηρίξει με συχνά και όμορφα events, σταθερούς Servers και αποτρέψει το Pay to Win τότε το For Honor μπορεί να γίνει το CS-GΟ των κονσολών.

Ανυπομονώ να δω τι έχει να μας δώσει στο single player campaign αλλά και κατά πόσο η υποθέσεις μου ότι δεν θα είναι ένα Pay to Win παιχνίδι ευσταθούν.

[vc_row][vc_column width=”1/2″]for-honor-box-art[/vc_column][vc_column width=”1/2″]

Ταυτότητα Παιχνιδιού

Πλατφόρμα που χρησιμοποιηθήκε: PS4
Είδος: Action, Fighting
Κυκλοφορεί για: PC, PS4, Xbox One
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 14/02/2016
Διάθεση για την Ελλάδα: CD Media
Εκδότρια εταιρία: Ubisoft
Εταιρία ανάπτυξης: Ubisoft Montreal

[/vc_column][/vc_row]