Οι πρώτες μας εντυπώσεις από το Special Demo των επερχόμενων Hoenn remake, Pokémon Omega Ruby/Alpha Sapphire.
Από τη μία περίπου το βράδυ που δόθηκε στο κοινό το Pokémon Omega Ruby/Alpha Sapphire Special Demo (μόνο μέσω κωδικού που δύσκολα αποκτάται), παίζω ασταμάτητα. Το επερχόμενο remake των Ruby και Sapphire από το GameBoy Advance το περιμένω ίσως περισσότερο από τις περσινές Pokémon X/Y, διότι οι παρθενικές εκδόσεις του GameBoy Advance παρουσίασαν αρκετές καινοτομίες που έμειναιν στην σειρά, κι άλλες που θα επιστρέψουν με τις OR/AS. Παίζοντας όμως ένα demo, σχεδόν ένα μήνα πριν την κυκλοφορία, σημείωσα αρκετές αλλαγές που με κάνουν ιδιαίτερα χαρούμενο.
Soar
Η νέα παραλλαγή του πασίγνωστου Fly είναι γεγονός, κάτι το οποίο καλύψαμε. Εν ολίγοις, σε αφήνει να παίρνεις τον έλεγχο του Pokémon που καβαλάς και να προσγειώνεσαι οπουδήποτε στον κόσμο του Hoenn. Στο demo δεν μου επετράπη κάτι τέτοιο (τουλάχιστον ακόμα, πιο πολλά γι’ αυτό σε λίγο) οπότε δεν το χρησιμοποίησα, αλλά το είδα στη χρήση, καθώς ο πρωταθλητής Wallace με πήγε δικάβαλο σε διάφορες αποστολές. Κάτι που είμαι σίγουρος θα επιστρέψει είναι οι εναέριες μάχες από τις Pokémon X/Y, όπου συμμετείχαν μόνο ιπτάμενα Pokémon. Η ελεύθερη κίνηση στον αέρα με το Soar “φωνάζει” για άγρια Pokémon στον ουρανό.
Mega Evolutions/Primal Reversions
Ο νέος μηχανισμός προσωρινής εξέλιξης που έκανε ντεμπούτο στις Pokémon X/Y επιστρέφει δυναμικά, με πολλές νέες μεταμορφώσεις να έχουν ανακοινωθεί. Παρόλα αυτά, μια πληθώρα νέων Mega Pokémon, δύο από τα οποία υπάρχουν στο demo — το Glalie και το Steelix, τα οποία εφόσον τα πιάσετε στο demo, μπορείτε να τα μεταφέρετε με τις Mega Stones τους στο τελικό παιχνίδι! Στα χέρια μου πήρα επίσης τα Sceptile και Swampert, τα οποία έλαβαν Mega Evolution (το τρίτο, Blaziken, είχε ήδη από τις Χ/Υ). Μπορώ να πω ότι, πέρα από τις νέες κινήσεις που είχαν, οι αλλαγές είναι ευπρόσδεκτες. Δεν υπήρχε μεγάλη γκάμα αντίπαλων Pokémon για να τα δοκιμάσω ενάντια σε πολλές καταστάσεις, αλλά από τα λίγα που μπόρεσα να δω στα στατιστικά και την απόδοσή τους, οι αλλαγές τους όταν μεταμορφώνονται θα αλλάξουν πολλά στον τρόπο παιχνιδιού εκπαιδευτών που τα χρησιμοποιούν στην εξάδα τους. Επίσης, η προσθήκη των περισσότερων Mega Evolution αλλάζει εντελώς τη δυναμική του παιχνιδιού και την ισορροπία, και είμαι περίεργος να δω αν θα διατηρηθεί η σχεδόν τέλεια δικαιοσύνη που υπάρχει — κάτι εξαιρετικά δύσκολο αν αναλογιστείς πως υπάρχουν 719 Pokémon με διαφορετικούς τύπους, φύσεις, δυνάμεις, Mega Evolutions και ούτω καθεξής!
Γραφικά
Το τεράστιο breakthrough της Pokémon X/Y, που μετέτρεψε για πρώτη φορά κύριο παιχνίδι της σειράς από 2D σε 3D, δεν επαναλαμβάνεται εδώ όμως βελτιώνεται. Συγκρίνοντας δίπλα-δίπλα σε δύο οθόνες 3DS τα ίδια Pokémon (1 έκδοση Χ, 1 OR/AS Special Demo) βλέπω πως η OR/AS δίνει κυρίως καλύτερο φωτισμό και λεπτομέρεια. Στη μεριά των εκπαιδευτών, ο Orlando (όπως είναι το όνομα του παίχτη που στο demo δεν αλλάζεται) έχει πολλές περισσότερες εκφράσεις στο πρόσωπό του, ενώ και το μοντέλο του είναι πιο “καθαρό” και περιποιημένο. Δεν νομίζω να επιτραπεί η τροποποίηση του χαρακτήρα όπως στις X/Y, αλλά δεν με πειράζει πολύ. Εξάλλου, πρόκειται για remake.
Πλοκή/Διάλογοι
Κι αφού πρόκειται για remake, δεν θα δούμε πάρα πολλές αλλαγές στην πλοκή, αλλά θα δούμε ουσιαστικές αλλαγές. Όπως δήλωσε κι ο Shigeru Ohmori, διευθυντής του project, πλέον μπορούμε να έχουμε μεγαλύτερη ελευθερία λόγω του δραματικά ανανεωμένου hardware, οπότε και καλύτερη απόδοση των σκηνών. Οι διάλογοι είναι πιο ζωντανοί, με κινούμενους χαρακτήρες να συμμετέχουν επί τόπου, ενώ τα λόγια κλείνονται σε κουτάκια παρόμοια με τις αρχικές εκδόσεις του 2003 στο GameBoy Advance, για να θυμίζει λίγο τα παλιά. Η προσθήκη των Primal Reversions, κάτι παρόμοιο με τα Mega Evolutions που επιτρέπει στα θρυλικά Groudon και Kyogre (τις μασκότ των Ruby/Sapphire αντίστοιχα) να επιστρέφουν στις πρωτόγονες μορφές τους, είναι κάτι που θα επηρεάσει την ιστορία και θα της δώσει αρκετά διαφορετική μορφή συγκριτικά με το πώς τη θυμόμαστε να είναι πριν 11 χρόνια. Αλλά και πάλι, στο demo δεν υπήρχε η δυνατότητα να γίνει κάτι τέτοιο.
Κάτι που θα ήθελα να δω πολύ αλλά δεν υπήρχε στo demo είναι η επιστροφή των Secret Bases και των Contests, δύο concept που πρωτοεμφανίστηκαν στις Ruby/Sapphire. Οι δυνατότητες που παρέχει το internet και το StreetPass μπορούν να αλλάξουν δραστικά αυτές τις δύο λειτουργίες, οπότε αναμένουμε να δούμε τι θα σκαρφιστεί η Nintendo! Το demo με ξεκίνησε με μια πολύ μικρή αποστολή, μετά την οποία με άφηνε να κάνω διάφορες άλλες μικρές “αποστολές” ώστε να με κρατήσει στο θέμα. Με κάθε “τερματισμό”, ξεκλείδωνα και κάτι νέο που θα μεταφερθεί στην τελική έκδοση, ενώ οι κατασκευαστές είπαν πως υπάρχει ένα ιδιαίτερο δώρο για όσους παίζουν το demo καθημερινά ως την κυκλοφορία των παιχνιδιών. Τι θα είναι άραγε;!
Για περισσότερα νέα σχετικά με τις Pokémon Omega Ruby και Alpha Sapphire μείνετε συντονισμένοι στο Busted.gr, και φυσικά μην χάσετε το αναλυτικό μας review όταν οι τίτλοι κυκλοφορήσουν στις 21 Νοεμβρίου, αποκλειστικά για Nintendo 3DS/2DS!







