Editorial: Sony vs Microsoft για τα μάτια της E3

Με αφορμή την E3 που μας έρχεται σε μερικές μέρες, αποφάσισα να αποτυπώσω σε ένα άρθρο τις σκέψεις μου για την επικείμενη “μάχη”των γιγάντων, αν θέλετε να την αποκαλείτε έτσι, μεταξύ της Sony και της Microsoft. Playstation 4 εναντίον XBOX One. Το γεγονός και μόνο ότι ακούς αυτά τα ονόματα σου προκαλούν ανατριχίλα και σκέφτεσαι ότι παρακολουθείς μια μάχη μεταξύ δύο εταιρειών που βγάζουν βιντεοπαιχνίδια και κονσόλες “για την πλάκα”. Δύο μεγάλοι κολοσσοί, όχι μόνο στον τομέα του gaming αλλά και της τεχνολογίας γενικότερα. Και αυτή η E3 όπου μας έρχεται θεωρείται ως η πιο σημαντική για τον gaming τομέα, καθώς θα δούμε τις πορείες όπου θα ακολουθήσει η καθεμία από τις δύο εταιρείες. Έχοντας, λοιπόν, αυτά στο μυαλό μου θέλησα να πω και εγώ την δική μου άποψη για το ποιος θα βγει νικητής σε αυτήν την μεγάλων διαστάσεων ” μονομαχία”.

Αρχικά, λοιπόν, από την μία πλευρά έχουμε την Sony και το PlayStation 4. Στις δύο τελευταίες χρονιές, όπου διεξήχθη η E3, η Sony ήταν αυτή που καθαρότατα πήρε την νίκη απέναντι στην Microsoft και τις καλύτερες κριτικές από τους gamers. Όχι ότι το XBOX One είχε κάτι κακό ή δεν έκανε κάτι σωστά. H Sony κέρδισε καθώς, κατά την ταπεινή μου γνώμη, πήρε μία κονσόλα επόμενης γενιάς με εξαιρετικές δυνατότητες και διατήρησε τις παραδοσιακές δομές λειτουργίας της προηγούμενης κονσόλας της (Playstation 3) που η Microsoft, τότε που είχε γίνει ο ντόρος με την “αδύναμη” αποκάλυψη του XBOX One, δεν πρόσφερε. Άμα θυμόσαστε, η Sony ήταν αυτή που πήρε και το χειροκρότημα του κοινού της E3 και τις επευφημίες όταν ανακοίνωνε ότι το PS4 θα είναι συμβατό με μεταχειρισμένα παιχνίδια και ο καθένας θα μπορούσε να παίρνει τα παιχνίδια που είχε στην δική του κονσόλα και να τα παίζει στην κονσόλα ενός φίλου του, κάτι το οποίο η Microsoft δεν επέτρεπε έως τότε. Επίσης, άλλο ένα παράδειγμα ήταν ότι το XBOX One απαιτούσε σύνδεση στο διαδίκτυο και μάλιστα ο τότε υπεύθυνος της Microsoft, Don Mattrick είχε κάνει δηλώσεις λέγοντας χαρακτηριστικά ότι ” Όποιος δεν μπορεί να το κάνει αυτό (το να μπαίνει online για το XBOX One) να μείνει στο XBOX 360.” Αντίθετα, η Sony, έλεγε ότι οι παίκτες θα μπορούσαν να παίξουν τα παιχνίδια τους offline δίχως κάποιο ζήτημα. Άλλωστε το έλεγε και η φράση με την οποία “προμόταρε” η Sony το PS4. “4 The Players”. Για κάποιους, αυτή η κουβέντα μπορεί να φαντάζει απλή, αλλά στην μάχη των δύο εταιρειών για την επικράτηση, αυτή ήταν κίνηση “ρουα ματ”.

ps4-xbox-one-vs

Επίσης, η Sony είναι και αυτή που για τα δύο τελευταία χρόνια επικρατεί στον τομέα των αποκλειστικοτήτων. Όχι ότι γενικά δεν επικρατούσε, αλλά το φαινόμενο έχει γίνει πιο έντονο, από την ανακοίνωση του Playstation 4. Βλέπουμε παιχνίδια, όπως το Infamous: Second Son, το Killzone: Shadow Fall, το Bloodborne, το Driveclub να έχουν κυκλοφορήσει με καλές προς άρτιες κριτικές από τον gaming κόσμο και παιχνίδια όπως το Uncharted 4, το Deep Down, το Shadow of The Beast, το Ratchet & Clank και άλλους gaming τίτλους από την Quantic Dreams (Heavy Rain, Beyond: Two Souls) και την Capcom να αναπτύσσονται αποκλειστικά για το PS4. H Sony, μέχρι στιγμής, χαρακτηρίζεται από μία σταθερότητα και μια ασφάλεια ως προς τις επιλογές σχετικά με το τι θα ανακοινώσει και τι θα κάνει. Επίσης, η χαμηλή τιμή που είχε το PS4 ήταν ένα “συν” για την εταιρεία. Το γεγονός ότι η Microsoft είχε διαθέσει την κονσόλα της σε τιμή 500 ευρώ, βοήθησε την πρώτη να βάλει πιο χαμηλά την τιμή της κονσόλα της, κάτι που σε μία περίοδο οικονομικής κρίσης, εκτιμήθηκε σε τεράστιο βαθμό από τους gamers.  Βέβαια το γεγονός, ότι ακύρωσε ένα πολλά υποσχόμενο παιχνίδι (Silent Hills) αποτελεί “μείον” για πολλούς, σε όλα αυτά που προανέφερα, αλλά πάντα θεωρώ ότι η Sony έχει κάποια λύση και στην E3 θα δούμε εντυπωσιακά πράγματα στην συνέντευξη τύπου της.

Από την άλλη πλευρά, έχουμε την Microsoft με το XBOX One. Τα πράγματα τα τελευταία δύο χρόνια δεν έχουν εξελιχθεί και με τον καλύτερο τρόπο για την εταιρεία του Bill Gates. Από την μία αυτό που της έκανε αρχικά περισσότερο ζημιά ήταν ο λανθασμένος τρόπος ανακοίνωσης του XBOX One. Έχοντας στα σκαριά, πολλές καινοτομίες που δεν άρεσαν στους περισσότερους gamers, όπως το να είναι κάποιος online αναγκαστικά προκειμένου να παίξει στην κονσόλα ή η αδυναμία του να μην μπορούν οι gamers να παίξουν μεταχειρισμένα παιχνίδια, σε συνδυασμό με την έμφαση περισσότερο στο τεχνολογικό κομμάτι, πάρα στο κομμάτι για το οποίο έχουν ούτως ή άλλως δημιουργηθεί οι κονσόλες, που είναι το gaming τμήμα, αποδυνάμωσαν την Microsoft. Με την επικράτηση της Sony στην E3 2013, “μείωσε” την ανυπομονησία των gamers για το XBOX One. Βέβαια, στην εν λόγω εκδήλωση, η Microsoft είχε ανακοινώσει πως θα “αποσύρει” από την κονσόλα της τις “καινοτομίες” που είχε εισηγηθεί καθώς και ότι πρόκειται να κυκλοφορήσει κάποια καλά exclusives όπως το Dead Rising 3 ή το Quantum Break της Remedy (Alan Wake franchise) αλλά και πάλι δεν μπόρεσε να κάνει την διαφορά.

ps4-vs-xbox-one-1

Στην περσινή E3, η Microsoft, έχοντας μάθει από τα λάθη της, παρουσιάστηκε πιο δυνατή. Αρχικά η ανακοίνωση του ότι το νέο Tomb Raider θα κυκλοφορούσε αποκλειστικά για XBOX One & XBOX 360, του Halo 5: Guardians καθώς και του νέου Crackdown την βοήθησαν να πάρει κάποιους “πόντους” στην μάχη της με την Sony. Παιχνίδια, όπως το Sunset Overdrive και αποκλειστικό περιεχόμενο για τους κατόχους XBOX One σε παιχνίδια, όπως το FIFA 15 ή το Assassin’s Creed: Unity την βοήθησαν να ανέβει. Ωστόσο, η αδυναμία κατοχύρωσης περισσότερων παιχνιδιών με μεγάλο όνομα στην βιομηχανία του gaming σε συνδυασμό με την ζημιά που της είχε κάνει η λανθασμένη διαχείριση της αποκάλυψης του XBOX One, την αποδυνάμωσε και έβγαλε για άλλη μια χρονιά νικήτρια την Sony.

Στην φετινή E3, οι δύο εταιρείες έρχονται δυναμικά με μεγάλες αποκαλύψεις που αναμένονται να πραγματοποιηθούν. Το 2015, πολλοί το χαρακτηρίζουν ως χρονιά της Microsoft. Και αυτό γιατί, μέχρι στιγμής η Microsoft είναι αυτή που έχει κάνει τις περισσότερες αποκαλύψεις, υποσχόμενη να δείξει πολλά παιχνίδια στην συνέντευξη τύπου της, όπως το Halo 5, το Forza Motorsport 6 (!) και το Rise of The Tomb Raider, ενώ οι φήμες που ακούγονται, όπως για το Silent Hills (πράγμα το οποίο η εταιρεία έσπευσε να αποσύρει) και την αποκάλυψη του νέου Gears of War από την Black Tusk Studios, την έχουν ανεβάσει πολύ υψηλά στα στάνταρ των gamers. Από την άλλη, η Sony είναι πολύ μυστικοπαθής για τα πλάνα της και δεν έχουμε μάθει πολλά πράγματα για την συνέντευξη τύπου της. Έτσι, φέτος για πρώτη φορά, η Sony για πολλούς δεν θεωρείται το φαβορί. Ωστόσο δεν είναι καθόλου αδύνατο το ενδεχόμενο η Sony να κρύβει έναν “άσο στο μανίκι” της και να επικρατήσει για άλλη μια χρονιά.

2362898-4428300142-ps4vs

THE VERDICT

Έχω αποφασίσει με μεγάλη σιγουριά τον νικητή. Νικητής, λοιπόν, κατά την γνώμη μου δεν είναι ούτε η Sony ούτε η Microsoft. Ούτε το PS4, ούτε το XBOX One. Νικητές είμαστε εμείς οι ίδιοι. Εμείς οι gamers. Έχουμε αναλωθεί στο να επιλέγουμε παραδοσιακά σε κάθε E3 πλευρές, Sony ή Microsoft; Microsoft ή Sony; Έχουμε ξεχάσει καταρχάς για ποιον λόγο γίνονται αυτές οι εκδηλώσεις, όπως η E3 ή η Gamescom. Δεν γίνονται για να δούμε ποια εταιρεία θα έχει το μεγαλύτερο κέρδος, ούτε να δημιουργούνται τα λεγόμενα ” fanboys” Γίνονται και για χάρη μας. Για να βλέπουμε εντυπωσιακά παιχνίδια που έρχονται για να “κλέψουν την παράσταση” σε αυτήν την μεγάλη εκδήλωση προς τέρψη του γενικότερου συνόλου. Η Microsoft & η Sony μας έχουν ασκήσει τεράστια προπαγάνδα, ώστε να είμαστε χωρισμένοι σε δύο πλευρές. Τους υποστηρικτές του XBOX One & τους υποστηρικτές του PS4 με φαινόμενα cyber bullying & βίας (ναι, καλά ακούσατε, βίας) να λαμβάνουν καθημερινά χώρα για χάρη της κονσόλας της οποία υποστηρίζει ο καθένας μας. Δεν έχουμε κάποιο κέρδος από αυτό. Η έννοια του gaming ως εναλλακτικός τρόπος ψυχαγωγίας και διασκέδασης έχει ξεχαστεί. Πλέον, την αποκαλούμε ” βιομηχανία του gaming” και αποτελεί έναν “μοχλό” κέρδους των εταιρειών, που υποστηρίζουν ότι η κονσόλα τους είναι καλύτερη από την άλλη για να έχουν τις περισσότερες πωλήσεις. Αυτή είναι η άποψή μου. Άλλοι, μπορεί να θεωρήσουν σωστά αυτά που γράφω, άλλοι ως ασυναρτησίες που γράφονται δίχως κάποιον ιδιαίτερο λόγο και χωρίς κάποιον σκοπό. Αυτό που ελπίζω να έδωσα στο άρθρο αυτό, είναι “τροφή για σκέψη” ώστε να αναλογιστούμε τις συνέπειες της διαίρεσης του gaming σε δύο μόνο εταιρείες.

Καλή E3 να έχουμε!