Είναι ο ενθουσιασμός αυτό που πουλάει πραγματικά;

Αυτό που παρατηρώ, ή τουλάχιστον άρχισα να παρατηρώ, από το 2010 και μετά, είναι το ότι όλων των μορφών μέσα ψυχαγωγίας (βιντεοπαιχνίδι, επιτραπέζιο παιχνίδι, βιβλίο, κόμικ, σειρά ή ταινία), πρώτα από όλα χτίζει ένα επίπεδο “ενθουσιασμού ” -αρκετοί το αποκαλείτε ή το γνωρίζετε μονάχα σαν Hype– πολύ καιρό πριν καν βγει ο τίτλος στην αγορά.

Αυτήν την χρονική περίοδο, ειδικά μετά την Ε3 του 2017 και την παρουσίαση της Nintendo, είμαι παγιδευμένος μέσα σε έναν τέτοιο ενθουσιασμό, αφού η αγαπημένη μου σειρά που ακούει στον σύντομο τίτλο –και άγνωστο για αρκετούςMetroid ανακοίνωσε όχι έναν, αλλά δυο νέους τίτλους –όμως σχεδόν έτοιμος για κυκλοφορία είναι μονάχα ο ένας– μετά από περίπου 10 χρόνια (τους τίτλους Other M και Federation Force αγνοούμε την ανίερη ύπαρξη τους. Ευελπιστώ πως θα σας εξηγήσω το γιατί σε αφιέρωμα που ετοιμάζω στην σειρά για τον Σεπτέμβρη).

Στον πυρήνα του, αυτό το Editorial είναι εγώ να σας λέω τον πόνο μου και ταυτοχρόνως να σας βάζω σε σκέψεις για το πως μας εκμεταλλεύονται οι εταιρίες με έναν πολύ απλό και “ευγενικό” τρόπο.

Ας φιλοσοφήσουμε λίγο το πως όμως χτίζεις αυτόν τον “ενθουσιασμό” για να παγιδέψεις τον μελλοντικό σου “πελάτη – επενδυτή”;


Αρχικά βγάζουμε εκεί που δεν το περιμένει κανένας μια φήμη. Μια αβάσιμη φήμη που δεν την διαψεύδουμε και ιδιαίτερα αλλά δεν την επιβεβαιώνουμε κιόλας.

Έπειτα εκεί που δεν το περιμένει κανένας κυκλοφορούμε ένα σύντομο διαφημιστικό βιντεάκι, ένα teaser δηλαδή.

Δεν λέμε ουσιαστικά τίποτα, αλλά επιβεβαιώνουμε την αρχική αβάσιμη φήμη. Κανένας μας δεν έχει μάθει τίποτα απόλυτος αλλά παραπάνω από αρκετοί μιλάμε ήδη γι αυτό.

Έπειτα περνάμε στην δεύτερη φάση.

Πάλι φήμες, ίσως και φωτογραφίες, ίσως και τρίτα άτομα και συνεργάτες να μιλούν γι αυτό το κάτι, αλλά όχι ξεκάθαρα, και να λένε πόσο κάλο είναι.

Συνήθως σε αυτήν την φάση είναι που αρχίζουμε και μαθαίνουμε ακόμα πιο πολλά, αλλά με το σταγονόμετρο. Όχι πολύ λίγα, απλά με δόσεις που μοιάζουν πιο συχνές από ότι στην προηγούμενη φάση. Αρκετές από αυτές της φήμες προέρχονται όχι από τρίτους, αλλά από άτομα του δημιουργικού τμήματος του τίτλου.

Όλα αυτά μπορούν να γίνουν μέσα σε ένα πολύ μικρο χρονικό διάστημα ή σε πάροδο τουλάχιστο τριών ετών, ίσως και πιο πολύ, ανάλογα για τι είδους τίτλο μιλάμε.

Τέλος, φτάνουμε στην ημερομηνία κυκλοφορίας όπου μετρώντας αντίστροφα στις μονοψήφιες ημέρες, ο ενθουσιασμός σχετικά έχει φτάσει στο μεγαλύτερο του όριο. Φυσικά θα έχουμε όλους αυτούς που το απόλαυσαν μερικές ήμερες νωρίτερα, είτε γιατί ήταν τυχεροί και είχε μπει στα ράφια ενός καταστήματος λίγες ημέρες πριν την σωστή ημερομηνία, είτε γιατί είχαν μια συμφωνία να το πάρουν νωρίτερα ή ακόμα -γιατί υπάρχει και είναι ένα σοβαρό θέμα- το βρήκαν πειρατικά.

Με όλα αυτά θα έχουμε ήδη ένα ποσοστό κόσμου που έχει ήδη κάνει προ-παραγγελίες, θα έχει αγοράσει συλλεκτικές εκδόσεις του τίτλου, θα έχει τρέξει να αγοράσει το σύστημα που χρειάζεται για να τον απολαύσει, εάν δεν το είχε ήδη, θα αγοράσει μπλουζάκια, συλλεκτικά αγαλματίδια, αφίσες και θα δει αρκετές ώρες σχετικού υλικού στο διαδίκτυο.

Αυτά είναι τα βασικά βήματα και αποτελέσματα που βλέπω ότι γίνονται, σε βαθμό που δεν θα σταματήσει σύντομα γιατί κάνει κάλο στην βιομηχανία διασκέδασης.


Ας πάμε πιο κοντά όμως στο τι γίνεται με το Metroid: Samus Returns που κυκλοφορεί στις 15 Σεπτεμβρίου και πως αυτός ο τίτλος εκμεταλλεύεται τον ενθουσιασμό μας.

Για να απολαύσει κάποιος αυτόν τον τίτλο χρειάζεται ένα οποιοδήποτε 3DS/2DS, αν και από αρκετούς youtubers που έχουν δοκιμάσει το demo σε κλειστά στο κοινό events έχω μάθει ότι είναι από τα παιχνίδια που το 3D του είναι εκπληκτικό.

Σαν ένας αρκετά μεγάλος φαν της σειράς, σχεδόν όλα τα συστήματα της Nintendo που έχω, τα έχω γιατί έχουν κυκλοφορήσει σε αυτά τουλάχιστο έναν τίτλο Metroid και μετά για να έχω πρόσβαση σε όλα τα άλλα μεγάλα IP της εταιρίας.

Ο λόγος που είχα πάρει το DSLite ήταν το Metroid Prime Hunters και ο λόγος που δεν πήρα πότε Wii U ήταν γιατί κυκλοφόρησε μοναχά το Metroid Prime Trilogy, σε ψηφιακή μορφή, και το είχα ήδη σε δισκάκι στο Wii. Αυτός ήταν και ο λόγος του δεν απόκτησα 3DS/2DS.

Τώρα προσπαθώ να πείσω τον εαυτό μου να διαχειριστεί τα οικονομικά του σωστά για να πάρει το New 2DS XL και να απολαύσει σε αυτό το Metroid: Samus Return.

Μέσα σε αυτό το αριθμητικό πρόβλημα υπάρχει και η ακόλουθη συλλεκτική για την Ευρωπαϊκή αγορά.

Ενώ μετράω τις ήμερες μέχρι την κυκλοφορία μαθαίνω μερικές λεπτομέρειες επιπλέον για την χρήση των amiibo στον συγκεκριμένο τίτλο.

Πιο αναλυτικά, την ίδια ήμερα με την κυκλοφορία του Metroid: Samus Returns θα βγουν στην αγορά τα δυο καινούρια amiibo που βλέπουμε εδώ.

Ενώ εδώ βλέπουμε τα δυο amiibo της Samus που είχαν κυκλοφορήσει για το Super Smash Bros Wii U πριν μερικά χρόνια.

Αυτά τα τέσσερα λοιπόν συλλεκτικά αγαλματίδια μέσα από την ανίχνευση τους από το 3DS θα προσφέρουν κάτι επιπλέον στον τίτλο.

Οι τελευταίες πληροφορίες που βρήκα σχετικά είναι ότι θα ξεκλειδώνουν μερικές επιλογές, που μερικές από αυτές έχεις πρόσβαση μόνο μετά την ολοκλήρωση του τίτλου για πρώτη φορά.

Συγκεκριμένα το Metroid, μας δίνει το Metroid Marker, ένα βοήθημα με το που βρίσκονται τα Metroid στον χάρτη και ξεκλειδώνει το Fusion mode, δηλαδή το Hard και την επιλογή να παίξουμε με την στολή της Samus από το Metroid Fusion.

Η καθιστή φιγούρα της Samus θα ξεκλειδώνει ένα Aeion energy tank για τις νέες πρόσθετες ικανότητες της πρωταγωνίστριας και μια art gallery από το Metroid II του GameBoy, που κανονικά ξεκλειδώνει μετά την ολοκλήρωση του τίτλου.

Η όρθια φιγούρα της Samus μας δίνει ένα Missle Tank και μια in-game art gallery, που πάλι έχουμε πρόσβαση μετά την ολοκλήρωση, ενώ η Zero Suit μας δίνει ένα Energy Tank και την λίστα μουσικής που πάλι θα έχουμε πρόσβαση σε αυτήν μετά την ολοκλήρωση του τίτλου.

Βρίσκοντας αυτές τις πληροφορίες βλέπω ότι … κάνει αυτές τις φιγούρες το χειρότερο είδος DLC που θα μπορούσε κάποιος να φανταστεί, μια και το Fusion Mode μπορεί κάποιος να το ξεκλειδώσει μοναχά με το σωστό amiibo.

Συν ότι δεν γνωρίζω ακόμα εάν αυτά τα Energy/Missle/Aeion Tanks μετρούν προς το τελικό 100% εύρεσης αντικειμένων του τίτλου, κάτι που είναι ένα από τα μεγάλα χαρακτηριστικά της σειράς από το Super Metroid του 1994.

Ωραία. Οπότε τώρα βλέπω ότι έχω και άλλα έξοδά;!

Το πρόβλημα με το ακόλουθο “μοντέλο” είναι ότι εάν πάρω το παλιό φθηνό απλό 2DS για να μπορέσω να πάρω την Legacy Edition και τουλάχιστον το Metroid amiibo δεν θα μπορώ να το αξιοποιήσω και θα χρειαστώ μια επιπλέον συσκευή που τα διαβάζει και λέει στο 2DS τι είναι αυτό και τι πρέπει να κάνει. Άρα άλλο ένα έξοδο …

Ουσιαστικά, νιώθω ότι για να απολαύσω τον τίτλο που περίμενα κυριολεκτικά ΧΡΟΝΙΑ (χωρίς να μετράμε το AM2R) θα πρέπει να αγοράσω ένα σύστημα που δεν έχω … το ίδιο το παιχνίδι … και τουλάχιστον μια διακοσμητική φιγούρα που ξεκλειδώνει το Hard.

Μιλώντας λογικά ο ενθουσιασμός μου είναι που θέλει να δώσει χρήματα για να απολαύσει κάτι που στο τέλος δεν ξέρει εάν θα είναι κάλο, αλλά ελπίζει πως θα είναι.

Λίγο ή πολύ, αυτό είναι που παθαίνουμε όλοι με τους τίτλους που αγαπάμε και έχουμε φτιάξει μνήμες με αυτούς ή έχουμε περάσει δεκάδες ώρες μαζί τους.

Και αυτό είναι που εκμεταλλεύονται οι εταιρίες για να μας αποχωρίσουν από τα χρήματα μας.

Τώρα, τι δεν χρειάζομαι για να πάρω τα δυσεύρετα amiibo;

Περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον και τις δικές σας απόψεις στα σχόλια ακριβώς παρακάτω.

Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα.

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!