Τι είναι όμως τα παιχνίδια που αποκαλούμε indies και τι διάφορα έχουν με τα παιχνίδια από εταιρείες όπως η EA και η Square Enix;
Την προηγούμενη Δευτέρα, εκεί που σας έλεγα τον πόνο μου για το ότι τα παιχνίδια τρόμου και επιβίωσης έχουν μειωθεί, με κυρία αφορμή την ακύρωση του Silent Hills, ανέφερα -λίγο αόριστα θα έλεγα- ότι μερικά μικρά διαμάντια αυτού του είδους ανήκουν στην indie σκηνή και ότι οι λάτρεις των survival horror θα πρέπει να στραφούν στα pc για να τα απολαύσουν.
Guacamelee
Δεν υπάρχει ακριβής ευρέως αποδεκτός ορισμός του τι συνιστά ένα παιχνίδι έως indie. Ωστόσο, αρκετα indie παιχνίδια μοιράζονται σε γενικές γραμμές ορισμένα κοινά χαρακτηριστικά.
Συνήθως αναπτύσσονται από ιδιώτες, μικρές ομάδες ή αρκετά μικρές ανεξάρτητες εταιρείες, εταιρείες που συχνά σχηματίζονται ειδικά για την ανάπτυξη ενός συγκεκριμένου παιχνιδιού.
Οι προγραμματιστές αυτών των παιχνιδιών γενικά δεν υποστηρίζονται οικονομικά από τους μεγαλοεκδότες βιντεοπαιχνιδιών και έχουν συνήθως μικρο έως καθόλου διαθέσιμο προϋπολογισμό. Όντας ανεξάρτητοι προγραμματιστές, δεν έχουν ελεγχο, οροθετημένους στόχους από τους επενδύτες ή δημιουργικό περιορισμό και δεν απαιτούν την έγκριση του εκδότη στις αποφάσεις σχεδιασμού. Επίσης, δεν περιορίζονται από τον διατιθέμενο προϋπολογισμό. Επιπλέον, μια μικρότερη μεγέθους ομάδα αυξάνει την ατομική συμμετοχή του κάθε μέλους της.
Nidhogg
Τα indie παιχνίδια έχουν γίνει γνωστά για την καινοτομία, τη δημιουργικότητα και τον καλλιτεχνικό πειραματισμό τους. Οι σχεδιαστές έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν καινοτομίες.
Ωστόσο, ότι ένα παιχνίδι είναι “indie” δεν σημαίνει ότι επικεντρώνεται αποκλειστικά στην καινοτομία. Στην πραγματικότητα, πολλά παιχνίδια που τους δόθηκε ο τίτλος “indie” είναι κακής ποιότητας και αρκετά από αυτά δεν έχουν γίνει για το κέρδος.
Η σκηνή αυτών των παιχνιδιών ξεκίνησε αρχικά για υπολογιστές, όπου και παραμένει. Έγιναν δημοφιλής μέσω της διανομής τύπου shareware στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Ωστόσο με την μετάβαση από 2D σε πλήρη 3D Gaming οι απαιτήσεις και οι υψηλές προσδοκίες των χρηστών ξεπέρασε την ικανότητα ενός ενιαίου έργου από μια μικρή ερασιτεχνική ομάδα.
Όμως η Indie σκηνή είδε μια απότομη αύξηση κατά το δεύτερο ήμισυ της δεκαετίας του 2000. Η επέκταση του Internet επέτρεψε σε παιχνίδια να διανεμηθούν σε απευθείας σύνδεση οποί κινείται πέρα από τις λιανικές πωλήσεις. Αυτό επέτρεψε στους προγραμματιστές να δημοσιεύουν τις δημιουργίες τους και την ευκαιρία σε αρκετούς παίκτες να κατεβάσουν τέτοια παιχνίδια σε πλατφόρμες όπως το Xbox Live Arcade, Steam, OnLive και πρόσφατα αλλά αρκετά δειλά στο PlayStatiοn Network.
Ομοίως, οι προγραμματιστές τώρα πια έχουν πρόσβαση σε πολύ καλύτερα εργαλεία για την ανάπτυξη τους. Μερικοί από τους διασημότερους τίτλους αυτήν την στιγμή που έχουν τον τίτλο indie -και από την δημοτικότητα τους κοντεύουν να τον χάσουν και να μετατραπούν σε mainstream τίτλοι-, είναι ενδεικτικά οι ακόλουθοι.
Axiom Verge
Cave Story
Five Nights at Freddy’s
Goat Simulator
Ποια είναι η δική σας άποψη για την Indie σκηνή;





