Busted.gr

DiRT Rally 2.0

DiRT Rally 2.0

Τον Δεκέμβριο του 2015, η Codemasters μας έδωσε το DiRT Rally που παρείχε μία σκληρή αλλά ταυτόχρονα ικανοποιητική εμπειρία, που τράβηξε το ενδιαφέρον του κοινού με την δύσκολη και προκλητική του οδήγηση. Μετά το “Dark Souls του Racing“, είδαμε μια πιο ήπια εμπειρία με το DiRT 4 που στόχευε να είναι προσβάσιμο στο ευρύτερο κοινό, αναγκάζοντας το πιο hardcore κοινό να παραμείνει πιστό στο DiRT Rally. Πλέον πέρασαν πάνω από 3 χρόνια, με την εταιρία να μας ετοίμασε το DiRT Rally 2.0, τιμώντας έτσι και την ιστορία της με το Colin McRae 2.0 αλλά παράλληλα θέλοντας να φέρει τους φίλους του Rally σε νέα λημέρια. Το κατάφερε όμως αυτό; Θα το δούμε αναλυτικά παρακάτω.

Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, που είχατε προσωπικό και έπρεπε να αγοράζετε αυτοκίνητα για να προχωρήσετε στην single-player καριέρα σας, εδώ έρχεται ίσως η μεγαλύτερη αλλαγή με το δεύτερο μέρος. Πλέον υπάρχει μια ξεχωριστή σελίδα/κατηγορία στο κεντρικό μενού για την ομάδα σας (My Team), όπου συνεχίζεται η γνώριμη φόρμουλα που είδαμε στο DiRT Rally με το δικό σας προσωπικό, αγορά αυτοκινήτων σε πολλές κατηγορίες και διάφορα events σε καριέρα, online community events και AI events, κρατώντας σε γενικές γραμμές την ίδια νοοτροπία προόδου. Η μεγάλη διαφορά όμως έρχεται στην δεύτερη σελίδα/κατηγορία του κεντρικού μενού υπό την ονομασία FreePlay, που παρέχει μια πιο τυπική single-player εμπειρία χωρίς να πρέπει να αγοράσουμε όχημα ή να διαχειριστούμε την ομάδα μας, απλά ολοκληρώνουμε πρωταθλήματα ανά δεκαετίες με όποιο αυτοκίνητο και σε όποια κατηγορία επιθυμούμε.

Πιο συγκεκριμένα, στο My Team ξεκινάτε ακριβώς όπως και στο DiRT Rally. Με ένα όχημα από τα Ιστορικά Rally της δεκαετίας του ’60, αποκτώντας αναβαθμίσεις με τα χλμ που ολοκληρώνεται με το συγκεκριμένο όχημα, τα οποία φυσικά πρέπει να αγοράσετε με χρήματα (Credits) που αποκτάτε με κάθε ολοκλήρωση πρωταθλήματος ή Community Event. H διαχείριση προσωπικού και μηχανικών επιστρέφει, με 4 επιπλέον κλειδωμένες θέσεις για προσθήκη μηχανικών, τις οποίες ξεκλειδώνετε με χρήματα και παράλληλα προσλαμβάνεται νέο προσωπικό. Τα Events πέρα από αυτά της καριέρας που χωρίζονται σε Rally και RallyCross (στα οποία ανεβαίνετε επίπεδο και δυσκολία κάθε φορά που ολοκληρώνεται ένα πρωτάθλημα όπως και στο παλαιότερο), παρέχουν τυχαία ημερήσια και εβδομαδιαία events με αντίπαλό σας άλλους παίκτες και τον χρόνο που έκαναν (2 καθημερινά και 2 εβδομαδιαία) σε διάφορες κατηγορίες. Νέα προσθήκη είναι τα AI events όπου είναι στα ίδια πρότυπα με αυτά της κοινότητας, αλλά αντίπαλός σας είναι η ΑΙ του παιχνιδιού (1 καθημερινό και 1 εβδομαδιαίο).

Όσον αφορά τα οχήματα, υπάρχει μια αρκετά μεγάλη και πλούσια επιλογή (H1 FWD, H2 FWD, H2 RWD, H3 RWD, Group B 4WD, R2, Group A, NR4/R4, R5, Rally GT, RX Super 1600s, CrossKart, RX2, RX SuperCars) που ανέρχεται συνολικά στα 51 αυτοκίνητα, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχουν καθόλου οχήματα που τρέχουν τα τελευταία 10+ χρόνια στο επίσημο WRC, κάνοντας την απουσία τους αισθητή, όπως επίσης δεν υπάρχει κατηγορία Hillclimb, με νέα προσθήκη να είναι η Rally GT που θυμίζει τα TrailBlaizer σε παλαιότερα μέρη της σειράς DiRT. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως η συγκεκριμένη λειτουργία (My Team, που αναλύσαμε παραπάνω) απαιτεί και εξαρτάται από την RaceNet υπηρεσία της Codemasters καθώς συγχρονίζει συνεχώς με τους server της εταιρίας, ενώ για να μας δοθεί πρόσβαση πριν την επίσημη κυκλοφορία του τίτλου για τις ανάγκες του review, κατεβάσαμε ένα update μεγέθους 15.34GB στα 26.86GB που ήταν η αρχική λήψη του τίτλου. Οπότε είναι πολύ πιθανό να δείτε κάποιο day-one patch όσοι προχωρήσετε στην αγορά της φυσικής έκδοσης.

Στο FreePlay από την άλλη, όπως αναφέραμε παρέχει μια πιο τυπική αναδρομή στον κόσμο του Rally, με το Historic Rally, που χωρίζεται σε 4 κεντρικές κατηγορίες, με την κάθε μία να περιέχει δικές της κατηγορίες : Classic Rally, Back to the 80s, Modern Classics και Present Day. Σημαντική προσθήκη στο συγκεκριμένο mode είναι και η επιλογή επιπέδου δυσκολίας/ΑΙ όπως και μια πλούσια επιλογή σε βοηθήματα (ABS, Launch Control, hardcore damage, Stability Control κλπ), που το κάνει προσβάσιμο για όλους, ενώ επίσης είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα για όσους είναι νέοι στη σειρά και θέλουν να ξεκινήσουν από κάπου. Επιπλέον υπάρχει μια επιλογή για το επίσημο πρωτάθλημα FIA World RallyCross, όπου επιλέγετε έναν από τους 20 οδηγούς και κάνετε μια σειρά αγώνων στις 8 επίσημες πίστες (από 6 αγώνες) για να βγείτε πρωταθλητές. Επίσης μπορείτε να κάνετε ένα δικό σας πρωτάθλημα με τις δικές σας πίστες επιλογής (Custom Championship) και τέλος, μπορείτε να παίξετε οποιαδήποτε πίστα στο κλασσικό Time Trial mode.

Για ακόμη μια φορά, ο χειρισμός και η αίσθηση του αυτοκινήτου είναι αυτό που κάνει τη σειρά Rally να ξεχωρίζει σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό. Τα λάθη όμως δεν συγχωρούνται και η αίσθηση τους σε κάθε είδος οδοστρώματος δίνει στον παίκτη ακριβώς τις πληροφορίες που χρειάζεται για να έχει τον έλεγχο σε κάθε περίπτωση, αλλά χωρίς να έχει πάντα το πάνω χέρι. Όπως και με τον προκάτοχό του, σας δίνει περιθώρια λάθους τα οποία πρέπει να αξιοποιήσετε για να σώσετε μια δύσκολη κατάσταση, όπως πχ στις βρεγμένες πίστες τις Ισπανίας, που θα σας παιδέψουν αρκετά, ειδικά ως μέρος του πρώτου ιστορικού πρωταθλήματος. Αξίζει να τονίσουμε πως πλέον το οδόστρωμα δίνει ακόμη καλύτερη αίσθηση ενώ πλέον υπάρχει και αλλοίωση (degradation) σε λασπώδες πίστες που κάνει το πέρασμά σας ακόμη πιο δύσκολο ή εύκολο, αναλόγως τη θέση σας.

Τα δε αυτοκίνητα είναι το στοιχείο που θα πρέπει να δαμάσετε και να προσαρμόζεστε αναλόγως τον τύπο μετάδοσης, το οδόστρωμα όπως και τα όποια “κουσούρια” μπορεί να έχουν, πχ τα τέρατα της Group B είναι γνωστά για το μεγάλο τους βάρος, το μεγάλο turbo-lag, δύσκολη οδήγηση και παράλληλα υπερβολικά μεγάλη δύναμη, ενώ θα βλέπετε τα χλμ να ανεβαίνουν τρομακτικά γρήγορα σε σχέση με τα αυτοκίνητα που οδηγούσατε πιο πρίν. Κάτι παρόμοιο ισχύει και για τα Rally GT ως πισωκίνητα θηρία. Βέβαια πρέπει να προσέχετε να μην χτυπάτε, καθώς οι ζημιές σημαίνουν και χαμηλότερη απόδοση (αν βέβαια έχετε ενεργοποιημένη τη ζημιά από τις επιλογές του παιχνιδιού).

Οι πίστες είναι για άλλη μια φορά μεγάλες και έχουν διάρκεια, τηρώντας τα πρότυπα που έθεσε το πρώτο μέρος. Από ποικιλία χωρών πλέον παρέχονται άλλες χώρες που δεν είδαμε στο 1ο μέρος, δυστυχώς όμως χωρίς να υπάρχουν οι χώρες που είδαμε στο πρώτο μέρος. Συγκεκριμένα, υπάρχουν για ακόμη μια φορά 6 διαφορετικές χώρες, με την κάθε χώρα να παρέχει 12 ειδικές : Αργεντινή, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Πολωνία, Ισπανία και ΗΠΑ. Φυσικά πρόκειται για χαρτογραφημένες ειδικές που θα σας δοκιμάσουν και θα σας φτάσουν στα όριά σας. Σημαντικά μεγαλύτερη ποικιλία βλέπουμε στο RallyCross που επιστρέφει με συνολικά 8 χώρες (σε σύγκριση με το 1ο μέρος που είχε μόλις 3) : Βέλγιο, Καναδά, Αγγλία, Γαλλία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Ισπανία και Σουηδία, εκμεταλλεύοντας πλήρως την επίσημη άδεια της FIA για το συγκεκριμένο πρωτάθλημα.

Στον τεχνικό τομέα τώρα. Ο τίτλος αναπτύχθηκε με την ανανεωμένη EGO Engine της Codemasters, παρέχοντας 60 καρέ-ανά-δευτερόλεπτο σε όλες τις πλατφόρμες, χωρίς πολλές υποχωρήσεις στον οπτικό τομέα και με πολύ πλούσια χρωματική παλέτα. Βασιζόμενοι στην Xbox One έκδοση που είδαμε για το review, το μόνο μας παράπονο είναι η θολούρα εικόνας, για την οποία ευθύνεται η δύναμη του βασικού μοντέλου μας (που φαίνεται να τρέχει στα 900p για να διατηρεί σταθερά 60 καρέ) και όχι η υλοποίηση της Codemasters.

Η λεπτομέρεια των αυτοκινήτων είναι σε εξαιρετικά επίπεδα, με βελτιωμένο μοντέλο ζημιών από τον προκάτοχό του. Το εσωτερικό τους είναι επίσης λεπτομερείς και φυσικά υπάρχει εσωτερική κάμερα. Ο ήχος τους είναι επίσης εντυπωσιακός και διατηρεί τα υψηλά στάνταρ που έθεσε το πρώτο μέρος της σειράς. Το ίδιο όμορφες και γεμάτες είναι οι πίστες με πολύ ζωντανά και εντυπωσιακά χρώματα, κάτι που φαίνεται ότι έμεινε στην μηχανή γραφικών από το DiRT 4, με το οδόστρωμα να έχει εμφανείς φθορές από τα αυτοκίνητα που πέρασαν πριν από εμάς και με πολύ καλά καιρικά φαινόμενα.

Φτάνοντας στο τέλος σιγά-σιγά, βλέπουμε μια Codemasters που έμαθε και προσπάθησε να κάνει το DiRT Rally 2.0 πιο προσβάσιμο και διαθέσιμο για όλους, προσθέτοντας δύο ξεχωριστές single-player campaign εμπειρίες για το κοινό της, κάτι που θα εκτιμήσουν οι παλιοί σκληροπυρηνικοί αλλά και οι νέοι φίλοι της σειράς. Βλέπουμε επίσης όμως ότι ο μεγαλύτερος αντίπαλός της είναι ο ίδιος της ο εαυτός, προχωρώντας σε αφαίρεση του Pikes Peak όπως και των προηγούμενων χωρών, κάνοντας το DiRT Rally 1 τον μεγαλύτερο αντίπαλο του DiRT Rally 2.0 αυτή τη στιγμή. Αν πιστεύατε ότι το DiRT Rally 2.0 θα σας κάνει να απεγκατατήσετε το 1, “δυστυχώς” δεν ήρθε ακόμη αυτή η στιγμή, καθώς ήρθε απλά για να συμπληρώσει το 1, όχι να το αντικαταστήσει (τουλάχιστον μέχρι να κυκλοφορήσουν όλα τα προγραμματισμένα DLC).

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: Xbox One
Είδος: Racing simulation
Κυκλοφορεί για: PC, PlayStation 4, Xbox One
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 26/2/2019
Εκδότρια εταιρία: Codemasters
Εταιρία ανάπτυξης: Codemasters 

Ευχαριστούμε θερμά την Enarxis Dynmic Media για τη παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του review.

8 ΣΚΟΝΗ, ΓΚΑΖΙ ΚΑΙ ΙΔΡΩΤΑΣ

The Good

  • Οπτικοακουστικός τομέας
  • Ξεχωριστή/αυτόνομη καριέρα
  • Κλασσική singe-player εμπειρία για όλους
  • Εμπλουτισμένο RallyCross
  • Νέες περιοχές και ειδικές πίστες

The Bad

  • Έλλειψη Pikes Peak
  • Έλλειψη WRC οχημάτων (και προσθήκη ως DLC επί πληρωμή)
  • Αφαίρεση προηγούμενων χωρών (και προσθήκη ως DLC επί πληρωμή)
8 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Μεγαλωμένος με Nintendo, επεκτάθηκα και στις υπόλοιπες εταιρίες του χώρου θέλοντας να αποκτήσω όσο τo δυνατόν περισσότερες εμπειρίες. Κύρια gaming πλατφόρμα είναι το PC, με τις κονσόλες (σταθερές και φορητές) να υπάρχουνε για τα exclusives. Λάτρης των συλλεκτικών εκδόσεων και του co-op gaming.

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr