Μετά την πετυχημένη κυκλοφορία και θετικές κρητικές του DiRT Rally, φαίνεται πως η Codemasters δεν είχε πολύ χρόνο να αναπαυθεί καθώς μόλις έναν χρόνο μετά βλέπουμε την κυκλοφορία του DiRT 4, κάτι που δεν περιμέναμε τόσο σύντομα αλλά εν μέρη μπορούμε να καταλάβουμε το γιατί. Ένα από τα μεγάλα παράπονα του κοινού ήταν η έντονη πρόκληση του DiRT Rally, κάτι που άρεσε σε εμάς αλλά και στο μεγαλύτερο ποσοστό του κοινού. Παρόλα αυτά, την προσιτότητα αυτή τη φορά έρχεται να προσφέρει το DiRT 4, παρέχοντας στους παίκτες δύο επιλογές χειρισμού για να ικανοποιήσει ένα ευρύτερο μέρος της αγοράς. Τα κατάφερε όμως να ικανοποιήσει τόσο τους casual όσο και τους πιο απαιτητικούς; Πάμε να το δούμε αναλυτικότερα.

To συνηθισμένο Campaign mode επιστρέφει και σε αυτό το μέρος της σειράς, πιο πλούσιο και διαφορετικό και μας θύμισε αρκετά τα DiRT 2 και 3. Πέρα από τους τυπικούς Rally αγώνες υπάρχουν και οι παρακάτω γνώριμες κατηγορίες: Land Rush, Rally Cross και Historic Rally. Όπως προσέξατε οι φίλοι της σειράς, λείπουν modes όπως Trail Blazer και Pikes Peak, τα οποία θα θέλαμε να δούμε στο μέλλον ως DLC (φυσικά δωρεάν, αν και απίθανο).
Κάθε είδος αγώνα έρχεται για ακόμη μια φορά με αρκετές κατηγορίες και σεβαστό αριθμό αυτοκινήτων, τα οποία αγοράζουμε από Dealership ως ολοκαίνουργια αυτοκίνητα (με ανεβασμένη τιμή) και μέσω των Classifieds τα οποία μας δίνουν παλαιότερα και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα (σε χαμηλότερες τιμές) και αλλάζουν όσο παίζουμε. Συγκεκριμένα, στο Dealership βρίσκουμε τις κατηγορίες R2 (με 2 αυτοκίνητα), R4 (2), R5 (4), RallyCross 1600 (5), RallyCross 2 (1), RallyCross SuperCars (7), Buggy (1) και τέλος 2WD/AWD Trucks (1 ανά κατηγορία).
Στα Classifieds βρίσκουμε νεότερα, αλλά και πιο κλασσικά αυτοκίνητα στις κατηγορίες R2 (2), F2 Kit Cars (2), Group A (4), R4 (2), 2000cc (3), R5 (4), H1 FWD (2), H2 FWD (1), H2 RWD (2), H3 RWD (3), Group B RWD (2), Group B AWD (5), RallyCross 1600 (3), RallyCross 2 (1), RallyCross SuperCars (7), Group B RallyCross (4), Buggy (1), 2WD/AWD Trucks (1) και CrossKart (1).
Πέρα από το Campaign, υπάρχουν και όλα τα γνωστά multiplayer modes που είδαμε στα παλαιότερα μέρη της σειράς. Όπως και στο DiRT Rally, υπάρχουν τα Community Events που είναι καθημερινά, εβδομαδιαία και ένα μηνιαίο, στο οποίο συναγωνίζεστε παίκτες από όλον τον πλανήτη για τον καλύτερο δυνατό χρόνο. Παρών είναι και το Pro Tour στο οποίο δεν μπορέσαμε να βρούμε κόσμο για να δοκιμάσουμε το συγκεκριμένο mode. Δυστυχώς αντίστοιχο αποτέλεσμα είχαμε και με το Head to Head mode όπου τρέχουμε με RallyCross αυτοκίνητα (όπως και στο DiRT Rally).

Από άποψη πιστών, η Codemasters προσέγγισε εντελώς διαφορετικά το περιεχόμενο που θα παρέχει στο κοινό της. Για παράδειγμα στα Rally υπάρχουν 5 συγκεκριμένες τοποθεσίες όπου τρέχουμε: Fitzroy Αυστραλίας, Tarragona Ισπανίας, Värmland Σουηδίας, Michigan Αμερικής και Powys Ουαλίας. Οι ειδικές στο campaign αν και είναι “συγκεκριμένες“, δεν μπορούμε να τις αριθμήσουμε λόγω της νέας τεχνικής που εφαρμόστηκε όπου το μήκος (length) και η περιπλοκή (complexity) είναι τυχαία και εφαρμόζεται στις ικανότητες του παίκτη προσφέροντας ενδιαφέρουσα ποικιλία ακόμη και με τόσο περιορισμένες τοποθεσίες. Ο αλγόριθμος δημιουργίας ειδικών λειτουργεί άψογα και δεν είναι αντιληπτό ότι πρόκειται για κομμάτια τα οποία αποτελούν μία πίστα κάθε φορά.
Στο RallyCross υπάρχουν οι επίσημες ειδικές πίστες που είδαμε και στο DiRT Rally με αρκετές επιπλέον προσθήκες (Montalegre, Lohéac Bretagne, Hell, Holjes και Lydden Hill) που προσφέρουν ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση για τους φίλους του είδους, ενώ στο Land Rush μπορούμε να τρέξουμε με διάφορες κατηγορίες οχημάτων (Buggies, Trucks και CrossKart) σε Καλιφόρνια, Νεβάδα και Μεξικό.
Όσοι επιθυμούν κάτι πιο χαλαρό και ήρεμο, μπορούν να ολοκληρώσουν δοκιμασίες ή απλά να κάνουν εξάσκηση στο DiRT Academy ή στο πιο διασκεδαστικό online mode που γνωρίσαμε και στο DiRT 3, Joyride.

Ίσως το μεγαλύτερο εμπόδιο που προσπάθησε η εταιρία να διορθώσει με το DiRT 4, ήταν το γεγονός να κάνει έναν τίτλο προσιτό και για το casual κοινό της συγκεκριμένης αγοράς. Όταν ξεκινάμε το παιχνίδι μας παρέχονται δύο διαφορετικά είδη οδήγησης, Gamer (που είναι το πιο arcade είδος συμπεριφοράς) και Simulation (που προσπαθεί να προσφέρει εμπειρία πιο κοντά σε πραγματική συμπεριφορά). Δυστυχώς ακόμη και το υποτιθέμενο Simulation mode δεν καταφέρνει να αγγίξει το επίπεδο που είδαμε και λατρέψαμε στο DiRT Rally ενώ μας θύμιζε έντονα την οδηγική συμπεριφορά του DiRT3, κάτι που ίσως να απογοητεύσει τους φίλους που ήθελαν μια ακόμη πιο έντονη πρόκληση σε νέες τοποθεσίες. Το Gamer mode από την άλλη είναι αρκετά φιλικό ακόμη και για νέους οδηγούς που θέλουν να δοκιμάσουν την τύχη τους στον κόσμο του Rally.
Και μιας και πιάσαμε το τεχνικό κομμάτι, ας δούμε και πώς τα πάει από οπτικοακουστική άποψη. Ο τίτλος τρέχει στις κονσόλες με σταθερά 60 καρέ-ανά-δευτερόλεπτο το οποίο θεωρούμε απαραίτητο για το συγκεκριμένο είδος. Οπτικά κυμαίνεται σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα, με το σύστημα φωτισμού να είναι το καλύτερο που έχουμε δει μέχρι τώρα από τίτλο της Codemasters στη μηχανή γραφικών τους EGO Engine. Τα μοντέλα των αυτοκινήτων είναι προσεγμένα με καλό σύστημα ζημιάς και πολύ απολαυστικούς ήχους. Επίσης, μικρές λεπτομέρειες όπως φύλλα στους δρόμους του Michigan, εφέ καύσωνα σε συγκεκριμένες περιοχές και λάσπη που στεγνώνει στο αυτοκίνητο είναι πινελιές που κάνουν τη διαφορά.


Φτάνοντας κοντά στο τέλος, έχουμε έναν συνολικά καλό τίτλο, ο οποίος δυστυχώς δεν είναι αρκετός για να καλύψει τις ανάγκες όλων των οπαδών του. Οι παλαιότεροι φίλοι της σειράς που μεγάλωσαν μαζί της, θα δουν ένα προϊόν που επικεντρώθηκε στο να είναι προσιτό στο κοινό αλλά χωρίς να ικανοποιεί τους ίδιους, καθώς οι νεότεροι παίκτες θα δουν ένα προϊόν με το οποίο μπορούν να περάσουν ευχάριστα την ώρα τους. Σίγουρα μια πολύ τίμια προσπάθεια από την Codemasters, αλλά είμαστε βέβαιοι πως μετά το άριστο DiRT Rally, θα μπορούσε και καλύτερα.
[vc_row][vc_column width=”1/2″]

Είδος: Racing
Κυκλοφορεί για: PC, PlayStation 4, Xbox One
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 9/6/2017
Εκδότρια εταιρία: Codemasters
Εταιρία ανάπτυξης: Codemasters[/vc_column][/vc_row] [review]






