Cuphead

Μην τα βάζεις με τον Διάβολο. Δεν θα σου βγει σε καλό.

Εάν σε κάποιο παράλληλο σύμπαν η Disney του 1930 έκανε παιδί με το Dark Souls τότε πιθανότατα να προέκυπτε ως “καρπός του έρωτά τους” το Cuphead. Πριν προχωρήσουμε στα ενδότερα του παιχνιδιού αξίζει να δούμε κάποια πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία που το περιβάλλουν. Για παράδειγμα, το Cuphead αποτελεί το πρώτο παιχνίδι του indie StudioMDHR Entertainment, το οποίο στελεχώνεται από τα αδέρφια Chad και Jared Moldenhauer, ενώ πάνω στο animation εργάστηκε συντελώντας στα μέγιστα και ο Jake Clark. Μιλάμε δηλαδή για μία παραγωγή παιχνιδιού, που είχε δημιουργήσει τεράστια προσμονή, από μία ομάδα που αποτελείται, σχεδόν, από τρία άτομα! Για να είμαι πάντως εντελώς δίκαιος οφείλω να μνημονεύσω και την μετέπειτα πρόσληψη δύο ακόμη ατόμων, ενός που ασχολήθηκε με την ανάπτυξη του τίτλου και ενός με τη μουσική επένδυση.  Οι συντελεστές λοιπόν του Cuphead, εργάστηκαν για μεγάλο ποσοστό από τα σπίτια τους, με τα μοντέλα, τα animations και τα περιβάλλοντα του παιχνιδιού να είναι όλα σχεδιασμένα στο χέρι, εκτός βέβαια από τον χρωματισμό όπου εκεί ανέλαβε δράση η σύγχρονη τεχνολογία. Με αυτά λοιπόν στο πίσω μέρος του κεφαλιού μας ως βάση πλέον, μπορώ να συνεχίσω να “χτίζω” την εικόνα του Cuphead.

Όλα ξεκίνησαν όταν τα αδέρφια Cuphead και Mugman πήγαν στο καζίνο του Διαβόλου, παρά τις εντολές του γέρο Kettle. Εκεί κέρδισαν ένα πολύ μεγάλο χρηματικό ποσό, όμως ο σατανάς τους πρόσφερε μια πιο δελεαστική προσφορά. Όλα τα πλούτη του καζίνο για τις ψυχές τους. Ο Mugman τον παρακάλεσε να μην στοιχηματίσει, όμως ο Cuphead ήταν αποφασισμένος. Δυστυχώς, παίζοντας με τον Διάβολο κανένας δεν κέρδισε και έτσι τα δύο αδέρφια έχασαν το στοίχημα. Απεγνωσμένοι έπεσαν στα πόδια του Διαβόλου και τον παρακάλεσαν να δείξει έλεος. Αυτός αποφάσισε να τους χαρίσει την ζωή μόνο αν καταφέρουν να του φέρουν τις ψυχές αυτών που την χρωστούσαν. Έτσι ξεκίνησαν με μεγάλη περιπέτεια για να φέρουν εις πέρας τα συμβόλαια ψυχών που έμειναν ανοιχτά. Ο κόσμος αποτελείται από τρία νησιά γεμάτο με αφεντικά μαζί με μερικές πίστες όπου συλλέγετε νομίσματα, δίχως κάποιο boss στο τέλος. Τα νομίσματα είναι χρήσιμα για να αγοράσετε όπλα και ικανότητες, ώστε να έχετε περισσότερες δυνατότητες στην μάχη. Ακόμα, τα αφεντικά είναι πολυάριθμα με μοναδικές ικανότητες το καθένα και διαφορετικά στάδια. Είναι περιπτώσεις που μπορεί να εξελιχθούν με διαφορετικό τρόπο, άρα πρέπει να είστε πάντα ετοιμοπόλεμοι.

To Cuphead αποτελεί ένα ξεχωριστής αισθητικής παιχνίδι, με τους δημιουργούς του να είναι σαφώς επηρεασμένοι από τα cartoons της δεκαετίας του ’30. Η αρχική μου αναφορά στο Dark Souls αποτυπώνεται στη προσομοίωση με τη γενικότερη δυσκολία που το χαρακτηρίζει, καθώς και από τις αμέτρητες φορές που θα πεθάνουμε και θα χρειαστεί να συνεχίσουμε από την αρχή. Δυσκολία, όμως όχι από αυτή που θα μας κάνει να σπάσουμε χειριστήρια και να διαγράψουμε το παιχνίδι από το σκληρό δίσκο, αλλά από αυτή που θα μας κάνει να εθιστούμε, επιστρέφοντας ξανά και ξανά στην ίδια μάχη. Με την ολοκλήρωση του στόχου μας, βέβαια, γεμίζουμε από όμορφα συναισθήματα ότι καταφέραμε κάτι μοναδικό που απαιτούσε προσπάθεια, αντανακλαστικά και συγχρονισμό από μέρους μας.

Το Cuphead παίζεται σαφώς καλύτερα με δύο άτομα στον ίδιο καναπέ μέσω του local co-op που προσφέρει, ενώ είναι και απολαυστικό ο Cuphead με τον Mugman να πολεμούν ενωμένοι απέναντι στο διάβολο. Ο τίτλος του studio MDHR χαρακτηρίζεται platformer με έντονα στοιχεία Run and Gun που στηρίζεται κυρίως στην αντιμετώπιση Bosses. Κάθε αποστολή έχει δύο δυσκολίες, simple και regular, όμως ακόμα και να επιλέξετε τη simple θα χρειαστεί να πεθάνετε τουλάχιστον δέκα με δεκαπέντε φορές προκειμένου να μάθετε τα μοτίβα που χρησιμοποιούν και να καταφέρετε να τους εξοντώσετε. Μπορεί να αφιερώσετε μία ώρα για να νικήσετε ένα αφεντικό και στο τέλος το χρονόμετρο να γράφει περίπου δύο λεπτά. Μάλιστα, προσωπικά σε καμία πίστα δεν ξόδεψα πάνω από 3 λεπτά στην regular δυσκολία, όμως μου πήρε ώρα να μάθω τα μοτίβα. Όταν θα δείτε στην οθόνη το Knockout, όμως, θα νιώσετε μία χαρά απερίγραπτη και ένα συναίσθημα τόνωσης της ατομικής αυτοεκτίμησης.

Μπορεί τα γραφικά να φαντάζουν απλά, όμως πιστέψτε με χρειάστηκε πολύ κόπος για να δημιουργηθούν. Όλα στα σχέδια είναι ζωγραφισμένα στο χέρι, όπως και τα κινούμενα σχέδια την εποχή του ’30. Οι χαρωπές κινήσεις, οι κωμικές αντιδράσεις, τα ξεθωριασμένα χρώματα και τα αντικείμενα που ξεχωρίζουν από το ενιαίο ζωγραφιστό περιβάλλον απαθανατίζουν στην τελειότητα τα καρτούν εκείνης της εποχής. Η μουσική επένδυση, από την άλλη, είναι εξίσου ταιριαστή. Μουσικά κομμάτια Jazz με τις μελωδίες του ’30 συνδέθηκαν από το μηδέν για να συνοδέψουν τις ιστορίες των κουπο-αδερφών. Τα κομμάτια βοηθούν στην βύθιση της εποχής, είναι με γρήγορο ρυθμό και απίθανο σαξόφωνο, όπως θα περίμενε κανείς από ένα αυθεντικό καρτούν. Μάλιστα, στο Steam θα βρείτε το OST με διάρκεια τριών ωρών σε τιμή 10 ευρώ, το οποίο συνιστώ να αποκτήσετε άμεσα ειδικά αν είστε λάτρης της Jazz. Για κάποιον που δεν γνωρίζει, εύκολα θα νόμιζε ότι σας έπιασε νοσταλγία και είπατε να δείτε μερικά κινούμενα σχέδια των παππούδων σας.

Το Cuphead ήταν για χρόνια υπό ανάπτυξη. Έξι χρόνια για την ακρίβεια, ενώ ήταν playable τουλάχιστον 3 χρόνια πριν. Όμως στην E3 2015 έλαβε αρνητικά σχόλια από το κοινό και σαν αποτέλεσμα οι δημιουργοί ανέβαλαν την κυκλοφορία για να βελτιώσουν την εμπειρία. Οι αδερφοί Moldenhauer έβαλαν δεύτερη υποθήκη τα σπίτια τους για να καταφέρουν να εξασφαλίσουν την χρηματοδότηση που χρειαζόταν για να εξελίξουν το Cuphead. Ήταν ένα ρίσκο που έπρεπε να πάρουν και στην τελική βγήκαν κερδισμένοι. Οι προσπάθειες τους απέδωσαν καρπούς και το πόνημα τους σύλλεξε θετικές κριτικές από όλο το διαδίκτυο, όχι άδικα. Ναι είναι δύσκολο, όχι δεν συγχωρεί τα λάθη, όμως η απόλαυση που προσφέρει μετά από κόπο και προσπάθεια είναι κάτι που ελάχιστα παιχνίδια καταφέρνουν.

[vc_row][vc_column width=”1/2″]

 

[/vc_column][vc_column width=”1/2″]Πλατφόρμες που χρησιμοποιήθηκε για Review: Xbox OnePC 
Είδος Παιχνιδιού: Run and gun
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 29/09/2017
Κυκλοφορεί για: Xbox One, Windows PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: StudioMDHR Entertainment
Εκδότρια Εταιρεία: StudioMDHR Entertainment

[/vc_column][/vc_row]

[review]

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!