Με επαναφορτισμένες μπαταρίες, ο Crash και η παρέα επανέρχονται για έναν ακόμη γύρο στο Crash Team Racing Nitro-Fueled.
Μετά τα Crash Bandicoot N. Sane Trilogy και Spyro Reignited Trilogy, ένιωσα λίγο σαν να μεταφέρθηκα πίσω στον χρόνο, στη δεκαετία του ’90. Η Activision αποφάσισε να μη με βοηθήσει με το μπέρδεμα αυτό, καθώς το Crash Team Racing Nitro-Fueled με κρατάει στην ίδια εποχή, εκεί όπου ο Crash μεσουρανούσε και μέσα σε όλα τα άλλα, πρωταγωνιστούσε και στο δικό του kart racing παιχνίδι — τότε που άρχισε να γίνεται “cool” ένα τέτοιο κατόρθωμα. Το Crash Team Racing, λοιπόν, ήρθε στην εκπνοή της δεκαετίας και βοήθησε τον Crash να εδραιωθεί ως σημαντική μασκότ, πέρα από τα αγαπημένα platformers όπου μέχρι πρότινος πρωταγωνιστούσε.
Το Crash Team Racing Nitro-Fueled, που επιμελήθηκε η Beenox, έρχεται ακριβώς 20 χρόνια αργότερα και παρότι τιμά πολύ τις ρίζες του, προσθέτει νέα πράγματα στην κλασική φόρμουλα που του δίνουν πιο ουσιαστικό λόγο ύπαρξης, πέραν των όμορφων γραφικών που προσφέρει ως remake.
Αρχικά, να διευκρινιστεί πως πρόκειται για remake ενός εκ των τριών kart racing τίτλων που κυκλοφόρησαν στη σειρά (Crash Team Racing, Crash Nitro Kart, Crash Tag Team Racing) και όχι για κάποια συλλογή. Η Beenox όμως, φέρθηκε αρκετά έξυπνα, καθώς κράτησε αναλλοίωτο τον κορμό του παλιού παιχνιδιού κι έχτισε επάνω του, ενώνοντας το παλιό με το μοντέρνο.
Πολλοί χαρακτήρες εμφανίζονται στο ρόστερ, και δεν ανήκουν όλοι στο παλιό Crash Team Racing – μια από τις ελευθερίες που πήρε η Beenox. Ο κάθε οδηγός έχει διαφορετικά στατιστικά, και συμπεριφέρεται αλλιώς στην πίστα, καθώς εκεί που άλλοι μπορεί να παίρνουν ευκολότερα στροφές ή να έχουν μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, άλλοι μπορεί να κερδίζουν στην επιτάχυνση. Είναι ενδιαφέρον να ψάξεις και να βρεις τον χαρακτήρα που ταιριάζει στον τρόπο που οδηγείς, καθώς η σωστή επιλογή μπορεί να κάνει τη διαφορά σε έναν οριακό αγώνα. Ωστόσο, οι χαρακτήρες δεν είναι όλοι τόσο γνωστοί ή ενδιαφέροντες για τους μη-φανατικούς της σειράς, όμως το ρόστερ έχει κάτι για όλους, από τον Crash, την Coco και τον Dr Neo Cortex έως τους Fake Crash, Crunch, και Krunk. Μεγαλύτερη ποικιλία επιλογών ποτέ δεν έβλαψε, σίγουρα, όμως ίσως πρόκειται για ένα ρόστερ λίγο πιο φουσκωμένο ώστε να προσφέρει νούμερα κι όχι απαραιτητα ουσία.
Πέραν των χαρακτήρων που ξεκλειδώνεις με διάφορους τρόπους, όπως boss races, έχει προστεθεί ένα σύστημα customization που προσθέτει βάθος επιλογών όχι μόνο στην εμφάνιση του χαρακτήρα σου, αλλά και στο συνολικό progression του παίκτη. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις νέα οχήματα, νέες ρόδες και αυτοκόλλητα για το kart σου ή διαφορετικά skins για τους χαρακτήρες, δίνοντάς σου έτσι ένα κίνητρο να συνεχίσεις να παίζεις για να τα αποκτήσεις όλα. Η συλλογή αντικειμένων αναμένεται να μεγαλώσει με το πέρασμα του χρόνου, καθώς τα Grand Prix (κάτι σαν Seasons, σε άλλα multiplayer παιχνίδια) θα φέρνουν νέα πράγματα στο pool αντικειμένων, δωρεάν, ως έπαθλα για την ολοκλήρωση challenges. Και αφού αναφέρθηκα σε αυτό, το παιχνίδι ναι μεν διαθέτει πληθώρα από unlockable items, όμως δεν αγοράζονται με πραγματικά χρήματα, παρά μόνο με νόμισμα που αποκτάς από δραστηριότητες εντός του παιχνιδιού. Με θλίβει το γεγονος ότι πρέπει να γίνει ειδική μνεία σε κάτι τέτοιο εν έτει 2019, έστω όμως, τα νέα είναι θετικά.
Τα modes που προσφέρει, δεν παρεκκλίνουν από τα κλασικά του είδους. Adventure Mode, το “campaign” του παιχνιδιού για έναν παίκτη, Local Arcade (ένας έως τέσσερεις παίκτες), και Online παιχνίδι. Οι αγώνες στο Adventure mode είναι απλοί αγώνες γύρων, ενώ στο Local Arcade και φυσικά στο Online, οι παίκτες μπορούν να ορίσουν το είδος του αγώνα, διαλέγοντας μεταξύ Time Trial, Battle και άλλα. Το campaign διαρκεί λίγες ώρες και είναι μια πολύ καλή εξάσκηση για όσους θέλουν να μπουν online και όχι μόνο, και φυσικά, θα προσφέρει αρκετά χρήματα αλλά και items/χαρακτήρες για όσους το ολοκληρώσουν.
Το «ζουμί» του τίτλου, θεωρώ πως βρίσκεται στο Local Arcade, καθώς πάνω από 44 συνολικά πίστες είναι διαθέσιμες στον παίκτη, όπως και πολλές παράμετροι για να φέρετε τον αγώνα στα μέτρα σας. Έπειτα, μπορείτε να παίξετε με έως και 3 ακόμη παίκτες στην ίδια τηλεόραση, και αυτό συνεπάγεται σχεδόν εγγυημένη διασκέδαση για όλους, ανεξαρτήτως επιπέδου, μιας και ο χειρισμός είναι φιλικός ακόμα και για νέους παίκτες. Και φυσικά, οι… φιλικές κουβέντες και επιθέσεις wrestling που όλοι κάνουμε στους διπλανούς μας σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι σίγουρα εγγυημένες.
Δίχως να διαφέρει από παιχνίδια του είδους, ο χειρισμός προσφέρει τα βασικά: γκάζι, φρένο, όπισθεν, άλμα/powerslide και όπλα. Το powerslide του Crash Team Racing Nitro-Fueled, λειτουργεί λίγο διαφορετικά από τους ανταγωνιστές του – όταν πηδήξεις στον αέρα και στρίψεις το τιμόνι για να ξεκινήσει το drift, πρέπει να χρησιμοποιήσεις το δεύτερο πλήκτρο powerslide για να ενεργοποιήσεις το boost, με maximum τα 3 boosts ανά powerslide. Είναι πιο απαιτητικό σε σχέση με άλλα παιχνίδια, όμως το διασκεδάζω καθώς πέραν του άγχους για τη θέση, την ακρίβεια σε στροφές, την ταχύτητα ή την αποφυγή επιθέσεων, πρέπει να υπολογίζω και τον σωστό συγχρονισμό του powerslide, ειδάλλως βρίσκομαι σε μειονεκτική θέση. Επιπλέον, ο πειρασμός τού να κάνεις παντού powerslide, μπορεί να σε οδηγήσει σε δύσκολη θέση.
Κάτι το οποίο, συμβαίνει αρκετά συχνά. Το παιχνίδι, για κάποιο λόγο, είναι αρκετά δύσκολο ακόμη και στη δυσκολία Medium. Εκεί που ίσως βρίσκεσαι πρώτος με διαφορά, φαίνεται πως οι αντίπαλοί σου κάνουν τα πάντα στην εντέλεια και σε παιρνούν σαν σταματημένο, ή έχουν το τέλειο timing στη χρήση όπλων για να ξεκινήσουν μια αλυσίδα από αναποδιές που θα σε φέρει από την πρώτη στην όγδοη και τελευταία θέση. Και φυσικά, μαζί με όλα αυτά, πρέπει να μαζεύεις μήλα από κουτιά για να ανεβάζεις την μέγιστη ταχύτητά σου, τα οποία χάνεις όταν σε χτυπούν οι αντίπαλοι. Ευτυχώς, ένας άλλος τρόπος να αυξήσεις ταχύτητα, πέραν των προφανών πράσινων panels στην πίστα, είναι το να εκτελέσεις ένα τέλεια συγχρονισμένο άλμα πηδώντας από κάποιο ύψωμα ή εξόγκωμα. Η διαρκής πιεστική διάθεση των αντιπάλων σου, θα σε οδηγήσει στο λάθος, το οποίο φυσικά δεν θα αφήσουν ανεκμετάλλευτο. Παρόλα αυτά, όταν από τα κουτιά όπλων στην πίστα έπαιρνα αυτό που ήθελα, όπως την ρουκέτα που κλειδώνει τον στόχο ή την μπλε μπάλα ενέργειας που ρημάζει όποιον βρει μπροστά μου, η ικανοποίηση ήταν πολλαπλάσια καθώς ένιωθα πως κερδίζω κόντρα σε αντιπάλους (εχθρούς!) που με «κλέβουν».
Εκεί που με στεναχωρεί αρκετά, είναι ο τεχνικός τομέας. Το παιχνίδι είναι σχεδιαστικά πανέμορφο, με τις πίστες γεμάτες από λεπτομερή σκηνικά, κινούμενα αντικείμενα στο background ή στην ίδια την πίστα, χρώματα, βλάστηση κ.ο.κ., δημιουργώντας όμορφες εικόνες που συχνά εντυπωσιάζουν. Παρομοίως, οι χαρακτήρες έχουν ο καθένας το δικό του στυλ, και βρέθηκα να παίζω με οδηγούς που υπό άλλες συνθήκες δε θα διάλεγα, απλώς διότι σιγά-σιγά άρχισαν να μου αρέσουν από τα λίγα που λένε ή τη συμπεριφορά τους, εντός κι εκτός μονοθέσιου.
Όμως, «που είναι το αρνητικό σε αυτό;», σας ακούω να ρωτάτε. Σε πρώτη φάση, ακόμα και στις δυνατότερες κονσόλες (PS4 Pro, Xbox One X) δεν ξεπερνά την ανάλυση 1440p, ενώ στις απλές κονσόλες μένει σε 1080p, και μάλιστα, στο Nintendo Switch αγγίζει τριψήφια νούμερα – 720p σε τηλεόραση, 480p σε Portable Mode. Ακόμη κι αν αυτό δεν είναι πρόβλημα για κάποιους, κάτι άλλο με ενόχλησε περισσότερο: το παιχνίδι «τρέχει» σε 30fps, κάτι που θεωρώ ανεπίτρεπτο για το είδος και τα δεδομένα του. Δεν πρόκειται για το πιο εντυπωσιακό παιχνίδι, ούτε οι 8 οδηγοί ανά αγώνα είναι εξωφρενικά πολλοί, οπότε δεν μπορώ να καταλάβω αν η επιλογή είναι σχεδιαστική ή απλά συμβιβαστική λύση. Να υπενθυμίσω πως το Mario Kart 8 Deluxe στο Nintendo Switch «τρέχει» σε 60fps, και για όσους έχουν εμπειρία των δύο τίτλων από πρώτο χέρι, η διαφορά θα είναι οφθαλμοφανής. Τέλος, οι χρόνοι loading στο Nintendo Switch είναι πολύ, πολύ μεγάλοι, με αποτέλεσμα να περιμένεις έως και λεπτό από τη λήξη του αγώνα έως τη στιγμή που θα βρεθείς ξανά στο μενού ή στον χάρτη για να συνεχίσεις να παίζεις — ενώ ένας αγώνας μπορεί να διαρκέσει τρία λεπτά, άρα μιλάμε για το 1/3 του σε αναμονή!
Τέλος, μέχρι και τη στιγμή που δημοσιεύτηκε το review, το παιχνίδι αντιμετωπίζει προβλήματα με τις online λειτουργίες του. Είναι δύσκολο, αν όχι ακατόρθωτο, να παίξεις online με άλλους, ακόμη και αν πρόκειται για φίλους που προσκαλείς σε Private παιχνίδι. Έχουν ήδη βγει κάποια updates με σκοπό να διορθώσουν το πρόβλημα, μεταξύ άλλων, όμως δεν θεωρώ πως έχει αλλάξει κάτι ακόμη – και είναι μεγάλη αμαρτία, για ένα παιχνίδι που πιστεύω πως στηρίζεται πολύ στο online μέρος του για να προσφέρει την πλήρη εμπειρία στον παίκτη.
Εν κατακλείδι, αξίζει να επενδύσετε στο Crash Team Racing Nitro-Fueled; Έχει μπόλικο περιεχόμενο, πανέμορφα γραφικά, εύχρηστο χειρισμό, διασκεδαστικό gameplay και… τεχνικά θέματα. Μου είναι δύσκολο αυτή τη στιγμή να το προτείνω σε παίκτες που σκοπεύουν να παίζουν σε Nintendo Switch λόγω της απόδοσής του, όμως ακόμη και στις άλλες πλατφόρμες, πάσχει από… «παιδικές ασθένειες» στο online κομμάτι του. Παρόλα αυτά, είναι ένα αξιέπαινο remake ενός άκρως διασκεδαστικού kart racing τίτλου, και στην τιμή για την οποία πωλείται (προτεινόμενη τιμή λιανικής 39.99€) προσφέρει ένα γεμάτο πακέτο. Αν δεν σας αφορούν τα δύο πιο σημαντικά, κατ’ εμέ, προβλήματα που έχει, τότε η αγορά είναι… μονόδρομος.
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!