Ήταν Σεπτέμβρης του 1996 και θυμάμαι ότι είχα βρεθεί με έναν συμμαθητή μου στο σπίτι του να μου δείξει το PlayStation που είχε αγοράσει. Γεμάτος χαρά και ενθουσιασμό μου έδειξε την κονσόλα ενώ στη συνέχεια μου έδειξε το πρώτο Crash Bandicoot. Μόλις πρωτοείδα το παιχνίδι ενθουσιάστηκα τόσο που ήθελα να πάω να το αγοράσω και εγώ αλλά αμέσως προσγειώθηκα καθότι ούτε κονσόλα είχα ακόμα, ούτε και ήταν η άμεση προτεραιότητα μου, δυστυχώς. Το Crash Bandicoot έμεινε χαραγμένο από τότε στη μνήμη μου ως η Μασκότ της Sony, ειδικά εκείνη την εποχή. Φυσικά το παιχνίδι το τίμησα μόλις πήρα PS όπως επίσης και τα υπόλοιπα δύο της τριλογίας. Για τους νεότερους ηλικιακά φίλους μας πρέπει να αναφέρω ότι πρόκειται για ένα παιχνίδι action-platform άμεσα συνυφασμένο με τη Sony και πόνημα της Naughty Dog που έμελλε να αφήσει το δικό του μοναδικό στίγμα στην κατηγορία αυτή και ευτυχώς να αναστηθεί προσφάτως έστω και μέσα από ένα remaster και εν μέρει remake θα έλεγα, της τριλογίας.
Πλανήτης Γη, έτος 2017, μέρα 30 του Ιούνη και μέσα στο καυτό Ελληνικό καλοκαίρι το Crash Bandicoot εμφανίστηκε πάλι για να μας κάνει να αναπολήσουμε οι παλιοί αλλά και να μας προσφέρει πολλές ώρες διασκέδασης καθότι περιλαμβάνει και τα τρία παιχνίδια σε ένα δισκάκι. Είναι άραγε αρκετή η προσπάθεια που έγινε από την Vicarious Visions της Activision; Πάμε να δούμε λοιπόν.
Η Vicarious Visions πήρε τα αρχικά παιχνίδια και τα ανάστησε εντέχνως χρησιμοποιώντας νέα μηχανή γραφικών ώστε να αρμόζει στις περιστάσεις του 2017 και να στέκεται κάτι περισσότερο από αξιοπρεπώς. Όπως οι περισσότεροι γνωρίζετε ο αρχικός κώδικας των παιχνιδιών ήταν γραμμένος μόνο για το Ps1. Η Naughty Dog είχε δημιουργήσει τότε μια μηχανή γραφικών ειδικά για το ps1 προκειμένου να το ξεζουμίσει. Έτσι το έργο της Vicarious Visions έγινε πραγματικά δύσκολο καθότι έπρεπε να αναδημιουργήσει σχεδόν τα πάντα από την αρχή. Οι όποιες διαφορές παρατηρούνται μεταξύ Ps1 και PS4 είναι αποτέλεσμα αυτού ακριβώς του γεγονότος. Έτσι παρά πολύ μικρές αποκλίσεις εντοπίζονται στα άλματα, τόσο σε απόσταση όσο και χρονικά με τον ήρωα να φαίνεται μερικές φορές να γλιστρά σε άκρες γκρεμών, πιθανώς λόγω της νέας μηχανής γραφικών που χρησιμοποιεί πιο “στρογγυλεμένες” γωνίες στις άκρες αντικειμένων. Βέβαια μιλάμε για διαφορές μη αντιληπτές στο μέσο χρήστη αλλά και στους νεοεισερχόμενους. Είναι λογικό και ανθρώπινο, με την έλλειψη πρόσβασης στον αρχικό κώδικα, να υπάρχουν τέτοια μη σημαντικά στοιχεία που διαφοροποιούνται. Το παιχνίδι τρέχει περίφημα κλειδωμένο στα 30 καρέ, όπως και ο προκάτοχός του. Το γιατί έμεινε κλειδωμένο και στην περίπτωση του PS4 Pro παραμένει μυστήριο, όπως επίσης μυστήριο παραμένει και το αν τελικά πρόκειται για αποκλειστικότητα στο PS4 ή όχι. Πολλοί διαμαρτύρονται ότι είναι δυσκολότερο όσο περνάνε τα επίπεδα, σε σχέση με το πρωτότυπο, πράγμα που επιβεβαιώνω και το επιβεβαιώνει και ο κατασκευαστής και σε μερικά σημεία μπορεί να σας εκνευρίσει και να θεωρήσετε ότι κάτι δεν είναι εφικτό. Θέλει υπομονή ναι αλλά ήταν τόση η λαχτάρα μου να παίξω ένα σοβαρό platform game που δεν έδωσα σημασία.
Ανοίγωντας το παιχνίδι βρισκόμαστε στην αρχική οθόνη επιλογής τίτλου. Αναφέρουμε ότι το δισκάκι περιλαμβάνει το Crash Bandicoot, το Crash Bandicoot: Cortex strikes back και το Crash Bandicoot: Warped κάνοντας το παράλληλα, και συναρτήσει της τιμής των 40€, value for money τίτλο προς απόκτηση. Ο Crash Bandicoot είναι μια αλεπού η οποία καλείται να αντιμετωπίσει τον κακό του παιχνιδιού, τον Cortex, έναν ψυχοπαθή, τρελό επιστήμονα. Στη διαδρομή του ο Crash θα περάσει από ποικίλα μέρη, από ζούγκλες, από χιόνια, από έρημο, από ποτάμια και βροχή και παρέα με την μάσκα που τον προστατεύει, ονόματι Aku Aku, θα προσπαθήσει να καταπολεμήσει τον κακό Cortex. Στη διαδρομή του, μέσα από συγκεκριμένα μονοπάτια, μαζεύει μήλα, σπάει κιβώτια, κερδίζει ζωές, οδηγάει μηχανές και ιππεύει ζωάκια αλλά και καλείται να ανακαλύψει καλά κρυμμένα μυστικά και μπόνους πίστες προκειμένου να πολλαπλασιάσει τις ζωές του. Παρόν δηλώνουν τα προαιρετικά challenges σε κάθε πίστα όπου για να κερδίσεις τον κρύσταλλο πρέπει να την περάσεις χωρίς να χάσεις ζωή σπάζοντας όλα τα κιβώτια της πίστας ενώ υπάρχει και το time trial που πρέπει να τερματίσεις την πίστα κάτω από ένα χρονικό όριο για να κερδίσεις τη δοκιμασία. Στα θετικά συγκαταλέγονται επίσης τα leaderboards αλλά και το γεγονός ότι μπορείς σε πολλά σημεία να χρησιμοποιήσεις την αδερφή του Crash, την Coco, παρά το γεγονός ότι δεν έχει και κάποια διαφορετική ή έξτρα κίνηση, ωστόσο ένιωθα μεγαλύτερη σιγουριά στα άλματα και στο χειρισμό με τον Crash.
Με το που φορτώνει το παιχνίδι και βλέπουμε την πρώτη πίστα αμέσως καταλαβαίνουμε το πόσο ποιοτική και προσεκτική δουλειά έχει γίνει. Όλα βρίσκονται εκεί που ήταν, όμως αναβαθμισμένα οπτικά όπως ποτέ άλλοτε. Στα πρώτα μέτρα και άλματα αντιλαμβανόσαστε περισσότερο το παιχνίδι και την απόκρισή του. Θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν κρίνουμε ένα remaster, από μια εταιρία που δεν δημιούργησε το αρχικό παιχνίδι και που δεν είχε τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί τον αρχικό κώδικα στο βαθμό που θα ήθελε ή και καθόλου. Για εμένα πρόκειται για αξιέπαινη προσπάθεια. Ο βαθμός δυσκολίας σε κάποια σημεία είναι πολύ μεγάλος όπως προανέφερα και δε θα μπω σε διαδικασία σύγκρισής του με το παλιό καθότι μιλάμε για προσπάθεια ανάστασης και αντιγραφής του αρχικού, με τα όποια θετικά ή αρνητικά είχε αυτό.
Τα ηχητικά εφέ είναι πολύ όμορφα, ακριβώς όπως ήτανε και δουλεμένα ώστε να ακούγονται σε καλύτερη ποιότητα πλέον. Η μουσική και φωνή του Aku Aku όταν μαζέψεις τρεις μάσκες και γίνεσαι άτρωτος για λίγο είναι τουλάχιστον νοσταλγικά.
Πρόκειται λοιπόν για μια κυκλοφορία τίμια, με πολύ καλό αναβαθμισμένο τομέα, με μερικά όμως θεματάκια που είχαν και τα αρχικά παιχνίδια. Είναι ένα platform ιστορικό που αξίζει την προσοχή σας και πωλείται σε σούπερ τιμή. Οι παλιοί θα αναπολήσουν και θα το απολαύσουν. Οι νεότεροι παίχτες θα γνωρίσουν μια ιστορική φιγούρα- Μασκότ (πρώην) και θα διασκεδάσουν πολλές ώρες με τα τρία παιχνίδια. Ως συμβουλή θα σας έλεγα να οπλιστείτε με περίσσεια υπομονή, καθότι όσο εύκολο φαίνεται στη αρχή, τόσο δύσκολο γίνεται στη συνέχεια όπου απαιτείται συγχρονισμός και μέγιστη ακρίβεια πράγμα λίγο κακό για τους μικρούς ηλικιακά φίλους μας. Παρόλα αυτά το συναίσθημα της επιτυχίας τελικά σας ανταμείβει με το παραπάνω.
[vc_row][vc_column width=”1/2″] [/vc_column][vc_column width=”1/2″]
Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PS4 Pro
Είδος: Action – Platform
Κυκλοφορεί για: PS4, PS4 Pro
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 30/06/2017
Διάθεση για την Ελλάδα: IGE Group
Εκδότρια εταιρία: Activision
Εταιρίες ανάπτυξης: Vicarious Visions
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!